Izvor: DanasRekonstrukcija Starog savskog mosta biće završena za nekoliko dana, ali kako je za Danas izjavio gradski menadžer Bojan Stanojević, tačan datum nemoguće je precizirati. Razlog tome on navodi loše vremenske uslove koji onemogućavaju završne radove.
- Na mostu se postavlja hidroizolacija i asfalt a to zahteva vreme bez padavina. Liveni asfalt koji će obezbediti dugovečnost mostu moguće je postavljati samo po lepom vremenu, pa zato ne možemo da preciziramo tačan datum završetka rekonstrukcije. U svakom slučaju radi se na tome da se most što pre pusti u saobraćaj, a naknadno će se dovršavati poslovi koji ne smetaju prometu vozila i tramvaja - istakao je Stanojević.
Tako nakon puštanja saobraćaja na mostu ostaje da se ofarba ograda pešačkih staza, kao i kompletna sanacija nosećih stubova. Kako gradski menadžer objašnjava, njihova obnova dosad nije bila moguća zbog visokog vodostaja Save. Ipak, prema najavama, uskoro bi nivo vode trebao da opadne što bi omogućilo da otpočne rekonstrukcija nosećih stubova. Taj posao neće ometati ni drumski ni rečni saobraćaj.
Podsećamo, zahvaljujući proširenju pristupnih saobraćajnica, dozvoljenoj vožnji šinama iz pravca Ulice Vladimira Popovića, ukuidanja "uskog grla" u vidu "S" krivine i projektovanju novih raskrsnica kapacitet mosta biće povećan sa dosadašnjih 15 hiljada vozila na oko 30 huiljada vozila dnevno. Na taj način u znatnoj meri biće rasterećeni Gazela i Brankov most. Posle rekonstrukcije, koja je počela sredinom oktobra, most će dobiti i proširenje dela za pešake, nove tramvajske šine, preuređene središnje stubove i prilaze. Takođe, Stari savski most po prvi put će dobiti i dekorativno osvetljenje. R. V. Bibić
извор Студио БNoćno osvetljenje Starog savskog mosta večeras je probno pušteno u rad.
Postavljanje osvetljenja nadgledali su radnici na Brankovom mostu, koji su davali instrukcije o mestu i uglu postavljanja noćnih reflektora.
Rekonstrukcija Starog savskog mosta počela je u oktobru prošle godine. Asfaltiranje pešačke staze i farbanje ograde privode se kraju.
Posle prve probne vožnje tramvaja, koja se očekuje za da-tri dana, Stari savski most trebalo bi da bude otvoren za saobraćaj početkom aprila.
O tome detaljnije sutra u našem Jutarnjem programu u kome će gostovati gradski menadžer Bojan Stanojević.
Izvor: PolitikaГрадске власти најављују да би извођачи радова на Старом савском мосту могли да буду кажњени. – И даље непознат датум завршетка посла
Обнова Старог савског моста у завршној фази (Фото Д. Јевремовић) Преуређење Старог савског моста, које је почело пре пет месеци и досадa двапутa пробило рок за завршетак, требало би да буде окончано до првог априла, незванично се сазнаје из Скупштине града. Градски челници кашњење правдају лошим временом и високим водостајем и најављују да ће извођачи бити кажњени уколико се утврди да због њиховог пропуста мост није на време пуштен у саобраћај.
Бојан Станојевић, градски менаџер, објашњава да би због кашњења предузеће „Интермост”, које је Скупштина града изабрала за извођача радова, могло да добије до пет одсто мање новца од укупне суме предвиђене уговором. Према његовим речима, обнова моста је у завршној фази и свака кап кише омета раднике тако да је незахвално прогнозирати када би поправка могла да буде завршена.
Бранко Смиљанић, заменик градског секретара за саобраћај, каже да у складу са Законом о планирању и изградњи град као наручилац радова има право да казни извођаче ако надзорна служба закључи да је разлог за пробијање рока неоправдан.
– На Старом савском мосту ће надзорна служба, коју је град изабрао на конкурсу, заједно са консултантима Европске инвестиционе банке утврдити због чега је дошло до кашњења. Извештај ће бити послат инвеститору, односно Скупштини града која ће утврдити да ли ће и на који начин казнити извођача – објашњава Смиљанић и додаје да пенали подразумевају, између осталог, мању исплату дневница.
Овакви пенали према неажурном извођачу већ су примењени пре неколико година када је обнављана Немањина улица. У Секретаријату за саобраћај тврде да је таква пракса саставни део пословања и да је у складу са клаузулом која стоји у Уговору који је потписан са предузећем које обавља радове.
Бранко Смиљанић очекује да мост буде пуштен у саобраћај до краја идуће недеље, под условом да то и временске прилике дозволе. Истиче да је досад завршено декоративно осветљење, стубови, прилазне конструкције и сигнализација, а да је коловоз на мосту до пола асфалтиран. Напомиње да остатак није било могуће „пресвући” асфалтом због кише која је омела раднике и у фарбању ограде.
Н. М.
[објављено: 20/03/2008.]
izvor NovostiN. V. B., 23.03.2008
REKONSTRUKCIJA starog Savskog mosta više puta je probila rok, ipak, kako najavljuju nadležni, njime bi saobraćaj konačno trebalo da krene u toku ove nedelje. Posle skoro godinu dana, sugrađane će od Novog Beograda ka starom jezgru prestonice, uobičajenom trasom prevoziti tramvaji "7", "9", i "11", kao i autobusi "78" i "83", dok će privremene linije biti ukinute.
...
Prema rečima Branka Smiljanića, iz Sekretarijata za saobraćaj, radovi na mostovskoj konstrukciji, prilaznim saobraćajnicama i stubovima su završeni, a preostalo je još asfaltiranje.
- Potrebno je da bar tri - četiri dana bude lepo vreme - objašnjava Smiljanić. - Da bi postavili završni asfaltni sloj neophodno je da temperatura bude iznad 5 stepeni i da nema padavina. Jedino od vremenskih uslova zavisi kojeg će datuma tačno most biti otvoren za saobraćaj. Ono što je sigurno vrbca će biti presečena sledeće nedelje.
...
On dodaje da je tokom proteklog vikenda završena i popravka asfalta u tramvajskim bašticama u Milentija Popovića, tako da je sve spremno za normalno odvijanje saobraćaja.
- Radovi u Milentija Popovića su odavno završeni, međutim komisija za primopredaju radova imala je primedbu na asfalt koji je ispucao oko slivničkih rešetki unutar baštica - kaže Smiljanić. - Izvođač radova, preduzeće "Balkan gradnja" izašlo je na teren i saniralo nedostatke o svom trošku.
извор БлицAutor: G.Svilar. | 25.03.2008 - 09:10
Saobraćaj preko Starog savskog mosta biće pušten najkasnije do ponedeljka ujutro, saznaje „Blic“. Asfaltiranje je pri kraju dok je deo mostovske konstrukcije, koji je za potrebe saniranja nosećeg stuba S4 bio izdignut nekoliko santimetara, juče vraćen u prvobitni položaj.
Niko od nadležnih nije želeo mogao da potvrdi da će automobili i tramvaji prvi put nakon početka rekonstrukcije proći mostom najkasnije u ponedeljak. Snežana Voštinarov, direktor „Beokom servisa“ kaže da je asfaltiranje pri kraju i da je preostalo da se betonira staza za pešake.
- Dekorativna i funkcionalna rasveta je postavljena a u toku sutrašnjeg dana bi trebalo da bude završeno asfaltiranje kolovoza. Juče je spušten i deo konstrukcije koji je bio izdignut oko sedam santimetara zbog neophodne sanacije na stubu S4 - kaže Voštinarov.
Međutim, prvi prolazak vozila preko mosta moglo bi da odloži loše vreme jer se za vreme padavina ne može završiti asfaltiranje mosta.
Ova nova boja definitivno nije SMB, bar to nije ona s kojom pamtim da smo farbali tamića četkom.. u dve ruke, mesec dana :laugh: a mi hteli u maskirno, samo nam ppor nije dao...PIGLET":3lqt2pn0 je napisao(la):Ma to je ista ta zelena, SMB samo se vremenom ispostila, dobila pastelnu nijansu,
http://www.ekapija.com/website/sr/page/161900Stari savski most biće otvoren za saobraćaj u ponedeljak, 31. marta, najavio je danas (28. mart 2008. godine) gradski menadžer Bojan Stanojević.
On je kazao da će most biti otvoren oko sedam sati, ali da tramvaji u prvo vreme neće saobraćati njime.
Prema rečima Stanojevića, predviđeni rok za rekonstrukciju je "minimalno probijen, od svega 10 do 15 dana" i da je to izvanredan rezultat kada je u pitanju veliki posao.
Radovi na mostu počeli su 13. oktobra prošle godine, a rekonstrukcija je koštala oko 900 miliona dinara. Gradske vlasti su obezbedile novac, a radove je obavilo peduzeće "Inter-most".
Posebno je važno napomenuti da su podizvođači na ovom projektu bili ZGOP - realizacija pruge, ANTIKOR - antikorozivna zaštita, BIODEKOR - rasveta, dekorativno osvetljenje, PRO INŽENJERING - ojačavanje temelja i BEOGRAD PUT - asfaltiranje.