Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 200 35,6%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 74 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 30,8%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 55 9,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 27 4,8%

  • Ukupno glasača
    562
A da se stari most prosto sruši i zameni novim, većim i bezbednijim, a da VRO ostane ovakvo kako je trenutno?

Ne može, a...?
 
Izvor stranica http://www.beograd.rs/cir/beoinfo/1736519-predstavljen-novi-izgled-starog-savskog-mosta/

Slike cu malo veceg kvaliteta:

8f1bcce3cbd8e69562d0b2a573ca66f7_2123501185.jpg

8f1bcce3cbd8e69562d0b2a573ca66f7_7377712008.jpg

8f1bcce3cbd8e69562d0b2a573ca66f7_8527702250.jpg

8f1bcce3cbd8e69562d0b2a573ca66f7_1719096247.jpg

8f1bcce3cbd8e69562d0b2a573ca66f7_5628837378.jpg

8f1bcce3cbd8e69562d0b2a573ca66f7_2345718879.jpg

8f1bcce3cbd8e69562d0b2a573ca66f7_7616942270.jpg

195258320259428b35e42d5181480044_orig.jpg


i na kraju komisija koja je predstavila novo resenje:

8f1bcce3cbd8e69562d0b2a573ca66f7_1720751006.jpg


Представљен нови изглед Старог савског моста
Градоначелник Београда Синиша Мали и главни урбаниста Милутин Фолић представили су данас у Старом двору резултате урбанистичко-архитекстонског конкурса за реконструкцију Старог савског моста.
Мали је истакао да је данас важан дан за грађане Београда, с обзиром на значај новог савског моста. Он је прецизирао да ће изградња моста почети у току наредне године и изразио уверење да ће он постати један од нових симбола српске престонице.
Градоначелник је навео да се у изградњу новог савског моста улази из три разлога: саобраћајног, безбедносног и естетског.
– Када је реч о првом разлогу, Стари савски мост својим капацитетом не може да задовољи постојеће саобраћајне потребе, док ће новим мостом његов капацитет бити многоструко повећан. Други разлог због чега се стручна комисија определила за изградњу новог моста је безбедносни, с обзиром на то да је Стари савски мост рађен у току Другог светског рата, постављен је на дрвеним шиповима, што га чини несигурним за саобраћај, 70 година постојања дорађиван је више пута – подсетио је Мали.
Он је додао да је трећи разлог новог решења моста естетски, као и да ће се новим изгледом у потпуности уклопити у визију модерног Београда, а да притом неће изгубити препознатљивост Старог савског моста. Мали је истакао и да је избор решења за изградњу новог моста на Сави уклопљен у стратегију да се град спусти на обале и да се искористи огроман потенцијал две реке.
– Нови мост ће бити пешачки, бициклистички, друмски и трамвајски, а преко њега ће у будућности саобраћати и метро. Осим тога, грађани ће изградњом гондоле, која ће повезивати Калемегдан и парк Ушће, моћи лако новим мостом да пређу и до Савске променаде – рекао је Мали.
Како би се коначно решиле саобраћајне гужве у овом делу града, градоначелник је најавио повезивање новог савског моста са тунелом од Економског факултета до Панчевачког моста, чији се пројекат очекује до краја године.
– Можемо да очекујемо да наредне године кренемо у изградњу два капитална пројекта за град Београд који ће омогућити грађанима који долазе из смера Миријева, Карабурме, Вишњице и око Панчевачког моста да избегну Таковску и Булевар деспота Стефана и преко тунела за два минута стигну до новог моста и Новог Београда – указао је Мали и захвалио члановима жирија на добро урађеном послу.
Мали је истакао да је предлог да се конструкција Старог савског моста постави на другу локацију, док би грађани у наредним месецима били укључени у кампању, с циљем да се сачува део историје.
Градоначелник је указао да ће према пројекцији нови мост коштати око 30 милиона евра и подсетио да је то вишеструка уштеда, будући да је Мост на Ади, сличног капацитета, коштао око 160 милиона евра, без приступних саобраћајница.
Главни урбаниста Милутин Фолић и председник жирија конкурса за реконструкцију Старог савског моста истакао је да је за најбоље решење конкурса изабрана понуда Саобраћајног инстутута ЦИП. Друга награда, према његовим речима, није додељена, док је трећа припала раду подносиоца ДБ Инжењеринг из Београда. Он је на крају истакао да му је било велико задовољство што је био председник жирија који на неки начин одређује силуету Београда за наредних 100 и више година.
Конкурс је предвидео да се постојећа конструкција очува и уклопи у ново решење или да се пројектује нови мост који ће својом лучном конструкцијом поновити препознатљиви елемент силуете, и чувати меморију на стари мост, а својом функционалношћу омогућити већи проток, истакао је члан жирија и инжењер архитектуре из Завода за заштиту споменика културе града Београда Раде Мрљеш.
– Чувањем моста не можемо чувати слику града. Нови мост ће чувати сећање на Стари савски мост, али ће имати функционалност која садашњем недостаје – рекао је Мрљеш.
Инжењер грађевине и члан жирија Александар Бојовић истакао је да је садашњи мост широк око 16 метара, док је предвиђена ширина новог моста 32 и 35 метара, те да ће на тај начин задовољити саобраћајне капацитете.
– Новим мостом добијамо савремену конструкцију, која испуњава све техничке захтеве и биће пројектован онако како се ради у читавој Европи – истакао је Бојовић.
Своје образложење о новом мосту дао је и члан жирија конкурса инжењер архитектуре Небојша Мињевић
Догађају су присуствовали и помоћник градоначелника Борко Милосављевић, директорка Завода за заштиту споменика културе града Београда Оливера Вучковић, директор Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда Бранислав Поповић, као и други чланови жирија конкурса.
 
Није лоше.

Мало ми смета асиметрија лукова али мислим да ћу успети да се навикнем. Такође ми мало смета што мора стари мост да се руши... али ако успемо да некако избоксујемо да се овај нови зове "Мост Миладина Зарића" мислим да ће то на неки начин сачувати сећање на стари мост и све што је он представљао за историју нашег града.
 
Prave novi most koji ima zajedno pešačku i biciklističku stazu, po meni malo glupo.

8f1bcce3cbd8e69562d0b2a573ca66f7_5628837378.jpg


Meni isto malo bode oči ta različitost veličine lukova, a i raspored traka.
Ako dobro zapažam na slikama predviđeno je u poprečnom preseku pešačko biciklistična staza, noseći luk, jedna tramvajska pruga (ili možda dve?), dve trake ka NBG, noseći luk, dve trake ka BNV i pešačko biciklistična staza?
Kako će onda na strani BNV da uklope tramvaj da ide po sredini kružnog toka ako tramvajska pruga ne ide između saobraćajnih traka nego pored sa leve strane gledano sa NBG?
 
Smem li da prokomentarisem pozitivno?
:D
Iskreno posle ideja o 'spratnom mostu' o 'budzenju 'starog na novi' i slicnog, ovo je pravo osvezenje.

Ono sto obavezno treba je povesti racuna da nema nekih 'skrivenih propusta'... (!)
U pitanju je CIP (!) pa da ne bude kao sa SMT-om

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Predvicene su tramvajske pruge u oba smera (ukupno 2), po 2 saobracajne trake u oba smera (ukupno 4), pesacko biciklisticke staze sa obe strane mosta (ukupno 2+2), kao i vidikovci na cini mi se 4 mesta (neposredno pre i posle stubova, sto je dobra ideja).
 
Bas onako kako treba. Elegantno, jednostavo, moderno, verovatno jeftino i pre svega u kontekstu sa starim mostom. Asimetnija lukova mali detalj koji po mom subjektivnom misljenju daje na vizuelnom kvalitetu.

Da se dopunim. Svidja mi se sto se iz daleka ocrtava jednostavna forma starog mosta. Vizura sa Kalemegdana na primer. Sa druge strane, kada se pridje i gleda iz blizih uglova, forma postaje komplikovanija i drugacija. :kk:
 
Vidim da ima dosta pozitivnih komentara na izgled mosta.Meni se bas svidja i oblik i boja( ostavio bih belu boju ipak je ovo BEOgrad) :), mislim da ce se bas uklapati uz ceo projekat.I naravno kada bi doslo do rekonstrukcije Brankovog mosta to bi bio pun pogodak i zaokruzena jedna celina. :)
 
Ovakva asimetrija mi deluje smelo, ali možda ipak nedovoljno kad su već išli na ovakvo rešenje. Da ne planiraju možda blizanca u budućnosti? :)
 
Iako se meni sviđa izgled sviđa, moram da postavim nekoliko pitanja. Da li se očekuju isti prilazi kao sadašnjem mostu sa novobeogradske strane? Da li će sa stare strane ići u tunel? Šta će biti pre izgrađeno tunel ili most? Gde će biti metro most?
 
Mnogo, mnogo, mnogo toga mora da se uračuna u formulu da bi se ovo realizovalo.
Praktični element - Treba postaviti šine na Most preko Ade da se ne bi ugrozio tramvajski saobraćaj na NBG.
Istorijski element - Most Miladina Zarića ne treba rušiti, već ga preseliti. On, u krajnjem, jeste montažni most.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=458870#p458870:3lqs4q89 je napisao(la):
laki72 » 15 Jun 2017 15:02[/url]":3lqs4q89]Smem li da prokomentarisem pozitivno? :D

Evo Laki nisi usamljen pozitivno o najnovijem mostu , i od mene :kk:



Stanje ,,recnih,, opština sa mostovima (verovatno sam se zabrojao pa me ispravite) :oops:

Palilula .......... 2 kom
Zemun .......... 1 kom
Stari grad....... 3 kom
Novi Beograd... 7 kom
Savski venac ... 4 kom
Čukarica ........ 1 kom
Surčin............ 1 kom
Obrenovac.......1 kom

U odnosu na broj stanovnika i potrebe ,,siroti ,, Zemun bi bar do Lida mogao sada da dobije taj stari Zaricev most

al ajd...
mozda se seti neko vece potrebe i pametnijeg mesta u Beogradu ,
al da paše po veličini kako se ne bi sakatio , vec kao istoriska i turistička vrednost očuvala :sesir:
 
Dodata Čukarica :)
al boljse bi bilo ko bi na-ta-nane neko zbrojao pa prikazo ovde
sve sa pregdlogom
Di sad sa mostom Milana Zarica :D
 
А да се Зарићев мост лепо донира неком месту којем је потребан мост? :)
 
195258320259428b35e42d5181480044_orig.jpg

Jedno zapazenje: recni profil je ovde izrazito asimetrican, leva obala je akumulativnog, desna erozivnog tipa. Razlog je krivina na ovom recnom odseku i razlicete brzine vodenog strujanja. Za kupace je zato leva obala mnogo sigurnija, za ribolovce ona preko.
 
Razlog je krivina na ovom recnom odseku i razlicete brzine vodenog strujanja.
Orjene
Sava je nasipana- pravljeno Savsko pristanište te je tako korito sjedne strane suzeno a dubina ostala, a struje su proizvod toga

Što se tiče davanja mosta nekom VAN Bgda
Beogradskom Zemunu koj ima samo jedan most- kao ne treba :shok:
da bi uzbrali neki politički plusič tako sto darivamo nekoj tamo dr. opštini van Bgda
koja i nema ič za tako veliki mostovski raspon , nego ce da ga sakate i krate
a obaška
kao kulturno, istoriski i tursitički objekat im ništa ne bi značio
jer nisu ni čuli nit im neštp znači sto se zove most Miladina Zarica i šta je ON uradio za Beograd i taj most :(
 
Resenje je pristojno. Po mom misljenju, cena ce biti daleko veca od 30 miliona. Nismo videli druga resenja. Potpuno je cudno da nije dodeljena druga nagrada, vec samo prva i treca. Koliko sam ja razumeo, ceo postupak se sastoji iz dva dela, jedan deo je gde komisija rangira predloge i na osnovu toga se dodeljuju odredjeni bodovi i drugog dela gde se u direktnim pregovorima sa projektantima na osnovu finansijskih uslova dodeljuju isto neki bodovi pa se u zbiru dobija najpovoljnije resenje. teoretski drugoplasirani predlog iz prvog kruga bi mogao u zbiru da bude povoljniji. treceplasirani ni u teoriji. povrh svega jedan clan komisije koje je rangirala resenja je zaposlen u firmi koja je pobedila. nelogicno.
 
Lepo izgleda, i ja mislim da će cena sigurno da bude veća od navedene i više me zanima rešenje pristupnih saobraćajnica sa obe strane!
 
Ako je suditi prema predstavljenim planovima ranije, ocekuju se kruzni tokovi sa obe strane mosta.
 
Vrh