Bender Rodriguez
Professional
- Učlanjen(a)
- 12.03.2017.
- Poruke
- 22.659
- Pohvaljen
- 49.248
A da se stari most prosto sruši i zameni novim, većim i bezbednijim, a da VRO ostane ovakvo kako je trenutno?
Ne može, a...?
Ne može, a...?
Представљен нови изглед Старог савског моста
Градоначелник Београда Синиша Мали и главни урбаниста Милутин Фолић представили су данас у Старом двору резултате урбанистичко-архитекстонског конкурса за реконструкцију Старог савског моста.
Мали је истакао да је данас важан дан за грађане Београда, с обзиром на значај новог савског моста. Он је прецизирао да ће изградња моста почети у току наредне године и изразио уверење да ће он постати један од нових симбола српске престонице.
Градоначелник је навео да се у изградњу новог савског моста улази из три разлога: саобраћајног, безбедносног и естетског.
– Када је реч о првом разлогу, Стари савски мост својим капацитетом не може да задовољи постојеће саобраћајне потребе, док ће новим мостом његов капацитет бити многоструко повећан. Други разлог због чега се стручна комисија определила за изградњу новог моста је безбедносни, с обзиром на то да је Стари савски мост рађен у току Другог светског рата, постављен је на дрвеним шиповима, што га чини несигурним за саобраћај, 70 година постојања дорађиван је више пута – подсетио је Мали.
Он је додао да је трећи разлог новог решења моста естетски, као и да ће се новим изгледом у потпуности уклопити у визију модерног Београда, а да притом неће изгубити препознатљивост Старог савског моста. Мали је истакао и да је избор решења за изградњу новог моста на Сави уклопљен у стратегију да се град спусти на обале и да се искористи огроман потенцијал две реке.
– Нови мост ће бити пешачки, бициклистички, друмски и трамвајски, а преко њега ће у будућности саобраћати и метро. Осим тога, грађани ће изградњом гондоле, која ће повезивати Калемегдан и парк Ушће, моћи лако новим мостом да пређу и до Савске променаде – рекао је Мали.
Како би се коначно решиле саобраћајне гужве у овом делу града, градоначелник је најавио повезивање новог савског моста са тунелом од Економског факултета до Панчевачког моста, чији се пројекат очекује до краја године.
– Можемо да очекујемо да наредне године кренемо у изградњу два капитална пројекта за град Београд који ће омогућити грађанима који долазе из смера Миријева, Карабурме, Вишњице и око Панчевачког моста да избегну Таковску и Булевар деспота Стефана и преко тунела за два минута стигну до новог моста и Новог Београда – указао је Мали и захвалио члановима жирија на добро урађеном послу.
Мали је истакао да је предлог да се конструкција Старог савског моста постави на другу локацију, док би грађани у наредним месецима били укључени у кампању, с циљем да се сачува део историје.
Градоначелник је указао да ће према пројекцији нови мост коштати око 30 милиона евра и подсетио да је то вишеструка уштеда, будући да је Мост на Ади, сличног капацитета, коштао око 160 милиона евра, без приступних саобраћајница.
Главни урбаниста Милутин Фолић и председник жирија конкурса за реконструкцију Старог савског моста истакао је да је за најбоље решење конкурса изабрана понуда Саобраћајног инстутута ЦИП. Друга награда, према његовим речима, није додељена, док је трећа припала раду подносиоца ДБ Инжењеринг из Београда. Он је на крају истакао да му је било велико задовољство што је био председник жирија који на неки начин одређује силуету Београда за наредних 100 и више година.
Конкурс је предвидео да се постојећа конструкција очува и уклопи у ново решење или да се пројектује нови мост који ће својом лучном конструкцијом поновити препознатљиви елемент силуете, и чувати меморију на стари мост, а својом функционалношћу омогућити већи проток, истакао је члан жирија и инжењер архитектуре из Завода за заштиту споменика културе града Београда Раде Мрљеш.
– Чувањем моста не можемо чувати слику града. Нови мост ће чувати сећање на Стари савски мост, али ће имати функционалност која садашњем недостаје – рекао је Мрљеш.
Инжењер грађевине и члан жирија Александар Бојовић истакао је да је садашњи мост широк око 16 метара, док је предвиђена ширина новог моста 32 и 35 метара, те да ће на тај начин задовољити саобраћајне капацитете.
– Новим мостом добијамо савремену конструкцију, која испуњава све техничке захтеве и биће пројектован онако како се ради у читавој Европи – истакао је Бојовић.
Своје образложење о новом мосту дао је и члан жирија конкурса инжењер архитектуре Небојша Мињевић
Догађају су присуствовали и помоћник градоначелника Борко Милосављевић, директорка Завода за заштиту споменика културе града Београда Оливера Вучковић, директор Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда Бранислав Поповић, као и други чланови жирија конкурса.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=458870#p458870:3lqs4q89 je napisao(la):laki72 » 15 Jun 2017 15:02[/url]":3lqs4q89]Smem li da prokomentarisem pozitivno?
OrjeneRazlog je krivina na ovom recnom odseku i razlicete brzine vodenog strujanja.