Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 186 36,3%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 67 13,1%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 30 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 166 32,4%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 40 7,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 23 4,5%

  • Ukupno glasača
    512
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=434194#p434194:3dtitpbk je napisao(la):
relja » 17 Феб 2017 11:12 pm[/url]":3dtitpbk]Zamišljeni most na pravcu Bulevara Zorana Đinđića ne "udara" u fron Savske, već bi se nadovezivao na novu mrežu ulica u Savskom amfiteatru.
Одлично. И где та мрежа улциа треба да преусмери саобраћај са моста? Па у Немањину, како год да окренеш. На којој год позицији између Бранковог моста и моста Газела да поставиш мост, његов саобраћај мора да се надовеже у Немањину. Имајући то у виду, мост по сред Амфитеатра није ни мало боља а ни лошија позиција од моста Миладина Зарића.

То је само последица фикс идеје лењих урбанизма да се Булевар Зорана Ђинђића усмери право. Па, ако већ постоји та жеља за правцем, зашто да удара у зид у савској и обесмисли тај лењир, него лепо разрушимо Делиградску скроз до врачарског платоа. Мислим, кад смо већ жељни лењира.
 
Pa to je rasturanej deligradsek je bila jedna od opcija i rasturanje jedne ulice paralelne sa nemanjinom da nelupim morao bih pretresti neke casopise negdje sam na to naletio nisam siguran
 
Nisi u pravu (@STF).
Po tebi je taj most samo nešto čime se prelazi iz postojećeg NBG u postojeći "stari" Beograd, kao da on preskače dva prazna prostora (postojeći prazni SA i naselje Staro sajmište) ne uzimaš u obzir sve potrebe koje nastaju izgradnjom dva nova naselja.
Most bi em bio deo ulične mreže sistema SA-S.Sajmište (o kojoj se toliko razmišljalo da postoji samo na vođinoj maketi) - a i smanio bi pritisak koji bi novi saobraćaj napravio oko Železničke stanice i Mostarske petlje.
Ne očekujem da ćeš se složiti, iz iskustva.
Da li će ti značiti ako ti kažem da ćemo "obogatiti portfolio mostova"?
 
Tim rekonstrujisanim mostom će se ići i ka tunelu (ka bulevaru Despota Stefana).
A most u produžetku bulevara Zorana Đinđića koji pravo 'udara' na kulu Beograd će po meni biti pešački ako ga uopšte i bude.
 
Када се већ фрља тунелима, можда може евентуално један на правцу бившег булевара АВНОЈ, од Владимира Поповића па да изађе где вам драго са ове стране Саве..
 
Да имамо лепо све прегледно са објављене јавне набавке.

Ево где ће Зарићев мост да "удари" на десној обали Саве, значи "удараће" на будући кружни ток, а даље где и сада, на "пицин" парк :wink: . Ортофото снимци из конкурсне документације са јасним планом будућих и садашњих саобраћајница са обе стране Саве, а ту је и цртеж.


http://tenderi.beoland.com/
http://tenderi.beoland.com/images/nabav ... K-1-17.pdf
http://tenderi.beoland.com/images/nabav ... K-1-17.pdf

Нисма могао да отворим "Катастарско топографске подлоге" и "Ортофото подлоге". Не би било лоше да их неко отвори и постави на теми.

upload image
free image uploading
upload photos
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=434216#p434216:3tsniihp je napisao(la):
relja » 18 Феб 2017 12:01 am[/url]":3tsniihp]Nisi u pravu (@STF).
Po tebi je taj most samo nešto čime se prelazi iz postojećeg NBG u postojeći "stari" Beograd, kao da on preskače dva prazna prostora (postojeći prazni SA i naselje Staro sajmište) ne uzimaš u obzir sve potrebe koje nastaju izgradnjom dva nova naselja.
Most bi em bio deo ulične mreže sistema SA-S.Sajmište (o kojoj se toliko razmišljalo da postoji samo na vođinoj maketi) - a i smanio bi pritisak koji bi novi saobraćaj napravio oko Železničke stanice i Mostarske petlje.
Ne očekujem da ćeš se složiti, iz iskustva.
Da li će ti značiti ako ti kažem da ćemo "obogatiti portfolio mostova"?
Ок, ако је поента моста у СА да служи примарно за локални саобраћај, зашто онда да се наставља на булевар Зорана Ђинђића? Мостиви су више од тога, они пре свега служе за трансферзалне правце, управо из разлога што се не може у правцу сваке улице градити мост. Река као природна препрека разбија блоковски растер улица и зато се мостови позиционирају тако да се на најбољи начин повежу главни правци са обе стране реке.

Мост по сред Амфитеатра то не чини и направио би саобраћајни киолапс у самом Амфитеатру. Зашто не чини? Јер је само са једне стране, НБГ, део главног правца, али са старобеоградске стране удара директ у растер блокова и прави чеп.

Да се залажеш за мост по средини Амфитеатра али да се не настаљва на булевар Зорана Ђинђића, тј. да је дислоциран од главног правца са обе стране реке то би имало смисла. И тај би мост служио за локални саобраћај.

Да се разумемо, ни мост Миладина Зарића није најсрећија позиција, и он је углављен, али је боља позиција од средине Амитеатра. Позиција Јовиновог моста је непревазиђена, и чак се тај правац наставља и на улицу која се планира у БнВ-у (у оси Немањине). Не уврштавање тог правца и кружног тока око Железничке станице сматрам највећом маном мастерпалана БнВ.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=434244#p434244:2x23di1d je napisao(la):
stf » 18 Feb 2017 01:12 am[/url]":2x23di1d]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=434216#p434216:2x23di1d je napisao(la):
relja » 18 Феб 2017 12:01 am[/url]":2x23di1d]Nisi u pravu (@STF).
Po tebi je taj most samo nešto čime se prelazi iz postojećeg NBG u postojeći "stari" Beograd, kao da on preskače dva prazna prostora (postojeći prazni SA i naselje Staro sajmište) ne uzimaš u obzir sve potrebe koje nastaju izgradnjom dva nova naselja.
Most bi em bio deo ulične mreže sistema SA-S.Sajmište (o kojoj se toliko razmišljalo da postoji samo na vođinoj maketi) - a i smanio bi pritisak koji bi novi saobraćaj napravio oko Železničke stanice i Mostarske petlje.
Ne očekujem da ćeš se složiti, iz iskustva.
Da li će ti značiti ako ti kažem da ćemo "obogatiti portfolio mostova"?
Ок, ако је поента моста у СА да служи примарно за локални саобраћај, зашто онда да се наставља на булевар Зорана Ђинђића? Мостиви су више од тога, они пре свега служе за трансферзалне правце, управо из разлога што се не може у правцу сваке улице градити мост. Река као природна препрека разбија блоковски растер улица и зато се мостови позиционирају тако да се на најбољи начин повежу главни правци са обе стране реке.

Мост по сред Амфитеатра то не чини и направио би саобраћајни киолапс у самом Амфитеатру. Зашто не чини? Јер је само са једне стране, НБГ, део главног правца, али са старобеоградске стране удара директ у растер блокова и прави чеп.

Да се залажеш за мост по средини Амфитеатра али да се не настаљва на булевар Зорана Ђинђића, тј. да је дислоциран од главног правца са обе стране реке то би имало смисла. И тај би мост служио за локални саобраћај.

Да се разумемо, ни мост Миладина Зарића није најсрећија позиција, и он је углављен, али је боља позиција од средине Амитеатра. Позиција Јовиновог моста је непревазиђена, и чак се тај правац наставља и на улицу која се планира у БнВ-у (у оси Немањине). Не уврштавање тог правца и кружног тока око Железничке станице сматрам највећом маном мастерпалана БнВ.

Ne, ne bi "primarno služio samo za lokalni saobraćaj" već bi bio nove ulične mreže i time i deo šire gradske mreže pa bi rasteretio postojeće pravce od novogenerisanog saobraćaja i preuzeo jedan deo postojećeg. Što valjda ne bi ni trebalo da se objašnjava.

Više puta do sada sam napisao da on nije prvenstveno veza sa Bulevarom Zorana Đinđića, već da je na njegovom pravcu, a da je glavna veza sa postojećom ulicom Vladimira Popovića, jer bi rampa bila u nivou ulice pre Vladimira Popovića.
A zašto baš pravac Zorana Đinđića? Ako uopšte treba da se objašnjava - zato što je, u zatečenom i nepromenjivom stanju na NBG - a to su Crown Plaza i Detina zgrada, to jedini direktni pravac povezivanja. Sa naglaskom na "pravac". Sve mimo tog pravca bi značilo raskrsnice, skretanja, duže putovanje, veći intenzitet saobraćaja, jedom rečju apsolutno i nepotrebno komplikovanje života u gradu tamo gde to nije potrebno i lako rešivo.
Sam Bulevar Zorana Đinđića nije nikakava brza saobraćajnica, to je za saobraćaj uska i spora ulica - po dve trake, semafori, pešački, ležeći policajci, okružena parking mestima koja se odnedavno naplaćuju ("svaka čast Mali i Vesiću" verujem da su ljudi najviše za to za to glasali, da im zagorčate život). Ali je taj pravac veoma bitan, upravo zbog manjka drugih veza zbog zauzeća prostora na kojima su Crown Plaza i Sava centar.
Desna obala je prazna... bar je bila prazna pre nego što su id*** počeli da trpaju zgrade prema tome kakav će biti pogled sa prozora ili terase.
Zadržavanje samo postojećih pravaca znači samo duže putovanje, veći intenzitet saobraćaja i sve negativne posledice toga.

Znam, po svim diskusijama do sada, da ne razmišljamo na isti način i znam da se nećeš složiti samnom.
 
Ovakvo rešenje novog mosta u nastavku Bulevara Zorana Đinđića se prirodno nameće. Jedina ozbiljna prepreka je loše isplanirano mesto za kulu:

 
Mozda je i zbog toga pomerena kula od centra polukruga u kome se nalazila na pocetku da bi se ostavila mogucnost spajanja kao sto si ucrtao.

file.php
 
Мост у продужетку булевара ЗЂ треба пре свега да буде метро, а по потреби могу се ту ставити и трака-две за моторна возила, као и пешачко-бициклистичка обавезно.
 
Otvoreni arhitektonski konkurs sa prilicno zatvorenim uslovima ucesca:

а) да учесник у конкурсу / члан групе учесника у конкурсуима као учесника, или на располагању у складу са Законом о раду, следећа лица:
минимум 2(два) инжењера са важећом лиценцом Инжењерске коморе Србије 300који сунаведениу обрасцу бр.2
минимум 2(два) инжењера са важећом лиценцом Инжењерске коморе Србије 310који сунаведениу обрасцу бр.2
минимум 1 (једног) инжењера са важећом лиценцом 315 или 312,
минимум 1 (једног) инжењера са важећом лиценцом 391,минимум 1 (једног) инжењера са важећом лиценцом 370,
минимум 1 (једног) инжењера са важећом лиценцом 372,
минимум 1 (једног) инжењера са важећом лиценцом 373,
минимум 1 (једног) инжењера са важећом лиценцом 375,
минимум 1 (једног) инжењера са важећом лиценцом 314 или 313,11/52
минимум 1 (једног) инжењера са важећом лиценцом 350,
минимум 1 (једног) инжењера са важећом лиценцом 353,
минимум 1 (једног) инжењера са важећом лиценцом 330,

б) да инжењер са важећом лиценцом Инжењерске коморе Србије 310 има минимум 1 (једну) референцу као одговорни пројектант идејног пројекта или главног пројекта или пројектаза грађевинску дозволу мостовске конструкције (друмске и/или шинске) чији је главни распон већи или једнак од 100m,у периоду од претходних 5 (пет) година пре објављивања позива.


Da li neko zna koja firma u Srbiji ispunjava ove uslove jer sa njima ce morati da se radi?

Циљ израде конкурса јесте да се, на основу анализираних просторних ограничења, потенцијала, потреба, трендова и захтева:

испоштује услов Завода за заштиту споменика културе града Београда који се односи на очување металне лучне конструкције као препознатљивог визуелног елемента;
Имајући у виду да је предвиђено комплетно рушење мостовске конструкције Старог савског моста овај услов се огледа у пројектовању новог лучног моста;


Sagradicemo lepsi i stariji!

Zavod valjda stiti postojece objekte a ne nepostojece. Kada se most potpuno srusi sta se zavod pita kako ce izgledati novi most, koji ce pritom verovatno postati novi spomenik kulture. Lepo pise "zavod za zastitu" a ne "zavod za projektovanje" spomenika kulture.
Pa zasto most bas mora da ima lucni oblik?

Zivi dokaz da ne mora da se ocuva delo nemackih neimara koji je bio sastavni deo karaktera Beograda je unistavanje obaloutvrde gde zavod nije zahtevao ocuvanje klinasto kaskadnog oblika, niti se oglasio, niti je bilo konkursa...
 
Boze me sacuvaj sta sve covek moze da procita u konkursnom zadatku:

Решење саобраћајних површина на мосту (садржај попречног профила и димензије његових елемената и нивелационо решење) подразумева следеће елементе попречног профила :
-Двоколосечни трамвајски, метро коридор у средини профила моста, димензија у складу са важећим прописима


Zanima me koje su to "dimenzije u skladu sa vazecim propisima" za "tramvajski, metro koridor"?
Koji su to zvanicni propisi za projektovanje metroa u Beogradu?
Kako se tramvaj uklapa u kruzne tokove na kraju mosta a kako metro?


Поред друмског, на мосту предвидети и друге видове превоза и то кроз реализацију капацитетних шинских система. Планирати коридор за пролаз трамваја, односно метроа.


Zalim slucaj, ne moze "tramvaja, odnosno metroa". Moze za "prolaz tramvaja", za "prolaz metroa", za "prolaz tramvaja i metroa". Ali "odnosno" ne moze nikako.
Tramvaj nije metro!

"Projektujte vozilo za prevoz putnika odnosno tereta". pa ne moze, putnici nisu ugalj. Autobus nije kamion.

Beogradu be treba "tramvaj, odnosno metro" vec i tramavaj i metro!
Jedan pored drugog, jedan iznad drugog, kako god, samo ne jedan u drugom.


Трамвајска (метро) саобраћајница
Пруга нормалног колосека,b= 1435 mm.


A Beogradski tramvaj ima metarski kolosek. I sta sad?

Menjamo sve sine u Beogradu?
Menjamo sve sine samo na Novom Beogradu?
Koja sirina koloseka se postavlja na most na Adi?

Pa ima li ovde nekoga normalnog?

:fijasko:
 
Verovatno CIP ispunjava sve uslove
 
Pa valjda ce stara konstrukcija lukova da se nakalemi samo radi estetike na novu
A sirine profila ostavlja za kolosjek zeljeznicki ako ustreba
Vazeci propisi govore o potrebnim uslovima za kolosjecni profil itd
 
Mislim da je isti slucaj kao sa mostom preko Ade, da projektant uzme u obzir da novoprojektovani Zaricev most moze da primi 2 tramvajska koloseka koji ce se u drugoj fazi zameniti metro kolosecima.
Ti tramvajski koloseci ce biti metarskog koloseka dok ce ovi za metro biti standardne sirine 1,435
 
Da li to znači da će izgradnjom metro, tramvaj biti ukinut?
Pošto kažete da će 'metarski' kolosek biti zamenjem standardnim ili ćemo imati kombinaciju na mostu sa 'trećom' šinom?
 
Ako taj luk više ne bude deo noseće konstrukcije mosta, svako budženje nečeg sličnog će biti klasičan kič i nepotrebno bacanje novca.
 
Onda ga je trebalo ostaviti tu gde je i napraviti novi most tamo gde nam je potrebniji.
 
Novosti, 18.02.2017.
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... -dve-trake

Preko Save još dve trake

Raspisan tender za izradu urbanističke dokumentacije za obnovu i proširenje Starog mosta. Sa tri prvonagrađena rada nadležna direkcija bi trebalo da "nastavi postupak".

GRAD Beograd objavio je javni poziv za izradu urbanističko-arhitektonskog konkursa za rekonstrukciju Starog savskog mosta, kao i za izradu tehničke dokumentacije. Kao što je ranije i najavljeno, most koji su podigli Nemci 1942. biće proširen za pešake, imaće još dve kolovozne trake, a biće posebno odvojen prostor za šinski saobraćaj.

Kako se navodi u tenderskoj dokumentaciji, žiri će vrednovati radove na osnovu konkursnih kriterijuma za ocenjivanje. Direkcija za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju nastaviće postupak sa tri prvonagrađena rada, uzimajući u obzir njihovu ponuđenu cenu za izradu tehničke dokumentacije, kako bi se došlo do ekonomski najpovoljnije ponude.

Prema rečima Milutina Folića, glavnog gradskog urbaniste, učesnici konkursa treba da ponude potpuno novu konstrukciju mosta, uz očuvanje prepoznatljivog vizuelnog elementa.

Nova konstrukcija treba da obezbedi i odgovarajući plovni put širine 150 metara i najmanje visine od devet i po metara, s obzirom na to da je reč o međunarodnom plovnom putu - objašnjava Folić. Most će biti izgrađen u novom profilu i na njemu se planira kolovoz, prostor za šinski saobraćaj i pešačko-biciklističke površine.

Stari savski most, koji pojedini građani greškom zovu "železnički", izgradila je nemačka firma iz Dortmunda u proleće 1942. godine. Nemci su građevinu podigli, nakon što je tadašnji most preko Save - Most kralja Aleksandra Prvog stradao u aprilskom bombardovanju 1941. godine. Tokom Drugog svetskog rata je nosio naziv Princ Eugen, a Beograđani su ga posle 1945. zvali "nemački". U kasnijim godinama na njemu su rađene brojne popravke zbog promene vrste i veličine opterećenja.

PREDUSLOV ZA TUNEL

DA bi se stekli uslovi za izgradnju tunela koji će povezivati savski i dunavski amfiteatar, bilo je neophodno da se proširi postojeća saobraćajna mreža. Glavna saobraćajna arterija biće most koji povezuje novobeogradsku obalu sa centrom grada.

REŠENjA U ROKU OD TRI MESECA

NAGRADNI fond za najbolje konkursno rešenje je 4,2 miliona dinara, dok je procenjena vrednost izrade tehničke dokumentacije 58 miliona dinara. Učesnici konkursa treba da dostave svoja rešenja u roku od tri meseca, zatim će žiri imati mesec dana da odluči o najboljim rešenjima,posle čega će direkcija sprovesti pregovarački postupak za izradu tehničke dokumentacije - priča glavni gradski urbanista Milutin Folić.
 
Namesten tender. Tako to radi grad Beograd, onaj ko treba da dobije tender, sam napise tender, a onda u gradu samo dodaju par stvari i tako se publikuje tender, na koji se posle javi onaj koji je tender sam i napisao.

Zanimljiva praksa koju necete naci ni u najkorumpiranijim zemljama Afrike. Cisto da znate.
 
A sto se tice mosta, novi treba pomeriti 50 metara uzvodno, a stari ostaviti kao pesacki. Druga opcija je novi izgraditi na starom mestu a stari pomeriti uzvodno kao pesacki.
 
Vrh