Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 186 36,3%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 67 13,1%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 30 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 166 32,4%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 40 7,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 23 4,5%

  • Ukupno glasača
    512
Homer je bio u pravu.
Dzabe smo se radovali, ipak prave to cudo na spratu.
 
Koja je sustina cuvanja tog mosta koji je u Beograd inace stigao kao polovan i privremeni? Za tih 60 miliona moze se svasta novo napraviti.
 
Za 60 miliona se moze svasta napraviti ali i postojeca celicna konstrukcija ima svoju vrijednost. Zato mislim da je dobro sto joj daju novi zivotni vijek - kao konstrukcija pjesacke platforme. Mozda je to bolje nego da ju prodaju u staro gvozdje pa kupuju novu konstrukciju.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413682#p413682:35faxj83 je napisao(la):
spatiotecte » Mon Oct 31, 2016 3:59 pm[/url]":35faxj83]
Dzabe smo se radovali, ipak prave to cudo na spratu.

Meni je to cudo zamiljivo.
Beograd boluje od nedostatka kvalitetnog pjesackog koridora na mostovima. Ni jedan most nije pogodan ni udoban za pjesaka. Prije par dana sam dva puta uzastopno presao Brankov most, u oba smjera i nije mi bilo nimalo prijatno. Beograd izgleda predivno s mostova ali malo ko ima priliku da uziva u tome.

Treba poticati pjesacenje i cini mi se da to ova varijanta naglasava. Ne kazem da ce most vrvjeti pjesacima ali pozdravljam pokusaj da se pjesaci privuku. Mozda ovaj most nece biti atrakcija kao Tower Bridge, ali ako nista, vrijedi pjesacima i turistima ponuditi da uzivaju u pogledu na Beograd sa Save.



EDIT:

Preko novog (starog) mosta predviđeno je da prelaze automobili i tramvaji. Međutim, nije isključeno da jedna od trasa budućeg metroa baš preko njega poveže stari i Novi Beograd.

To bi sigurno bilo bolje od prosirivanja Brankovog mosta zarad metroa ili "metroa"
 
Онда је најлогичнија варијанта бр. 4..
 
Dakle, posle toliko razmišljanja, rešeno je da se most podigne i ispod njega napravi potpuno novi most.
Na istom mestu, sa istim pristupnim pravcima, sa istim problemima uzvodno, sa čitavom novom saobraćajnom mrežom uzvodno i saobraćajem iz BnV.

Samo zato što uporno odbijaju da naprave taj most na pravcu Bulevara Zorana Đinđića, važnija im je kula od svega ostalog u ovom gradu...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413629#p413629:2x0t68z2 je napisao(la):
kruuki » Pon Okt 31, 2016 5:07 am[/url]":2x0t68z2]Ne bih da trolujem al oni su resili da reko struisu most koji je u solidnom stanju (renoviran pre jedno 9 godina) a Pancevacki most samo sto se ne srusi


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ovo i nije rekonstrukcija. Praktično se gradi potpuno novi most duplo većeg kapaciteta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413711#p413711:bxguzk00 je napisao(la):
RioBL » Pon Okt 31, 2016 1:51 pm[/url]":bxguzk00]Za 60 miliona se moze svasta napraviti ali i postojeca celicna konstrukcija ima svoju vrijednost. Zato mislim da je dobro sto joj daju novi zivotni vijek - kao konstrukcija pjesacke platforme. Mozda je to bolje nego da ju prodaju u staro gvozdje pa kupuju novu konstrukciju.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413682#p413682:bxguzk00 je napisao(la):
spatiotecte » Mon Oct 31, 2016 3:59 pm[/url]":bxguzk00]
Dzabe smo se radovali, ipak prave to cudo na spratu.

Meni je to cudo zamiljivo.
Beograd boluje od nedostatka kvalitetnog pjesackog koridora na mostovima. Ni jedan most nije pogodan ni udoban za pjesaka. Prije par dana sam dva puta uzastopno presao Brankov most, u oba smjera i nije mi bilo nimalo prijatno. Beograd izgleda predivno s mostova ali malo ko ima priliku da uziva u tome.

Treba poticati pjesacenje i cini mi se da to ova varijanta naglasava. Ne kazem da ce most vrvjeti pjesacima ali pozdravljam pokusaj da se pjesaci privuku. Mozda ovaj most nece biti atrakcija kao Tower Bridge, ali ako nista, vrijedi pjesacima i turistima ponuditi da uzivaju u pogledu na Beograd sa Save.



EDIT:

Preko novog (starog) mosta predviđeno je da prelaze automobili i tramvaji. Međutim, nije isključeno da jedna od trasa budućeg metroa baš preko njega poveže stari i Novi Beograd.

To bi sigurno bilo bolje od prosirivanja Brankovog mosta zarad metroa ili "metroa"
file.php


Rio, potpisujem.

A za novi most Bul. Z. Đinđića - Miloša Pocerca/Nemanjina još uvek nije kasno. Kao što sam jedared pominjao, u GUP-u još stoji predložen koridor.
 
Lurker, ko je autor ove zadnje ilustracije. Veoma je zanimljiva. Po stilu mi lici na Jovina.
 
To je bio idejni plan novog dela grada u delu kongresnog centra - Sava centar. Koji je služio više da ubedi tadašnje vlasnike IHG (Inter Continental hotel group) da je lokacija odlična za hotel pod njihovom licencom u Beogradu na levoj obali reke Save uz novi kongresni centar (Sava centar). Jovin je bio ubeđen da crta plan grada sa metroom i ostalim saobraćajnicama sa urbanim rešenjem neposrednih obala reke Save na tom mestu uz Sava centar (Savski amfiteatar - Beograd na vodi by Jovin - 1977). :)
Postoji još crteža ali samo hotela gde se sa reke Save vidi obala i hotel, a na vodi je naravno neka brod jedrilica. U pozadini zelenilo i hotel kao da je uz obalu uz totalno ignorisanje distance od oko 700 metara od reke Save do hotela i nekoliko desetina individualnih skoro seoskih kuća između reke i lokacije hotela. Sve je to iz oko 1977 godine.
Tako da je ovo više plan za hotel nego plan za grad Beograd. :)
 
Celo detinjstvo sam imao ovu sliku na zidu. Pored toga pogrešno je ucrtano uključenje Brankovog mosta na NBG, kao i tog novog Jovin metro mosta koji nikako ne bi mogao od glavne železničke da izlazi između Hajata i Ušća.

Jasno je da je ovo bila reklama, ali Jovin nije mogao da odoli da ne tutne i metro :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413808#p413808:101wkrts je napisao(la):
vucko » Uto Nov 01, 2016 6:12 am[/url]":101wkrts]Celo detinjstvo sam imao ovu sliku na zidu. Pored toga pogrešno je ucrtano uključenje Brankovog mosta na NBG, kao i tog novog Jovin metro mosta koji nikako ne bi mogao od glavne železničke da izlazi između Hajata i Ušća.

Jasno je da je ovo bila reklama, ali Jovin nije mogao da odoli da ne tutne i metro :)
Zapravo, nije "pogresno" nego "unapredjeno" po Jovinovoj zamisli. Moze se sprovesti, ali naravno nece biti sprovedeno.
 
U redu su mostovi. Uglovi spajanja mostova sa saobraćajnicama na Novom Beogradu su ostvarivi ako malo bolje pogledaš.
 
Није била реклама, нити грешка, већ је то Јовин пресликао Регулациони план Централне зоне (центар БГ - НБГ и Земуна) из 1976. године.

Булевар Лењина (сада М. Пупина) по том плану требало је да излази право на нови мост. Зграда Југопетрола је крајем осамдесетих изграђена по тој регулацији, иако план из 1976. више није био на снази!

Веома озбиљан план.
 
Pantografe, stojim ispravljen. Ovo je bio savršen plan u pogledu saobraćaja. Taj novi most bi imao petlje kao Gazela, te ne bi imali zakrčen saobraćaj kao sada na dva semafora kod Ušća.
 
Zanimljivo da niko nije primetio da na toj ilustraciji iz 1976 most koji je bio predvidjen u produzetku Bulevara Zorana Dzindzica je bio namenjen za pesake a ne za automobile.
 
То је зато што је претходно Булевар З. Ђ. (Авноја) пресечен изградњом Интерконтија. Али мени је ово са слике боља варијанта: главни мост, са највише трака и са приступом Базисном тунелу, излази на главни новобеоградски булевар (М. Пупина); Бранков мост се не проширује - нема девастације Бранкове улице и гомилања аутомобила у тунелу - и избија на Булевар Н. Тесле; из центра старог у центар Новог Београда директно не води нити један булевар, већ - метро. Форсира се пешачка веза централне зоне НБ са Савским амфитеатром и даље, са Теразијама.

Иако из 1976, некако је то урбанизам достојан 21. века. Био би то моћан град, а само услед сопствене алавости и кратковидости, изгубили смо шансу да га подигнемо.
 
Ако сам добро приметио, наранџасто на цртежу је метро? Ово се зове спуштање Београда на воду. Једина замерка је што је Старо сајмиште избрисано, но гледајући осу Михајла Пупина, битнији објекти Старог сајма нису сметња ни петљи (жртва би била АК Раде Кончар и околне бараке са ауто сервисима, ауто салонима и приватним факултетима). Можда једино смета део Блока 20 код Радове зграде.
 
Kako to da na ovom Jovinovom crtezu nije ucrtan regionalni metro. Cini mi se da je regionalni metro (odnosno gradsko/prigradska zeljeznica) trebao da ide savskim amfiteatrom, pored danasnje Glavne ž.s.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413888#p413888:3cus04op je napisao(la):
Дошљак » 01 Nov 2016 06:05 pm[/url]":3cus04op]Ако сам добро приметио, наранџасто на цртежу је метро? Ово се зове спуштање Београда на воду.

Predlozili 3 solitera i to je spustanje Beograda na vodu?
 
Направио је пријатан амбијент и применио реално саобраћајно решење без пренатрпавања саме обале.
 
Jovin se poigravao posto je prakticno iste te kule na ovom poslednjem konkursu prebacio u blok 18. Zaricev most ce svakako sada imati vezu sa tunelom u Kamenickoj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=413917#p413917:1xtde073 je napisao(la):
Igor » Uto Nov 01, 2016 4:11 pm[/url]":1xtde073]Jovin se poigravao posto je prakticno iste te kule na ovom poslednjem konkursu prebacio u blok 18. Zaricev most ce svakako sada imati vezu sa tunelom u Kamenickoj.
Ali ne i adekvatnu vezu sa Novim Beogradom s obzirom da jedan kružni tok to svakako nije.
 
A kakvu vezu sa tunelom?
Da sruse park i pola fakulteta,ili hotel+stambeni blok
 
Vrh