Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 200 35,6%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 74 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 30,8%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 55 9,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 27 4,8%

  • Ukupno glasača
    562
То је питање за стручњаке, мада моје лаичко мишљење је да је најбоље решење Јовинов мост.
 
Meтро-друмски мост у продужетку булевара Зорана Ђинђића? По мени би то било много боље решење, макар са гледано са стране Новог Београда, а у Савском амфитеатру би он могао да се надовеже на нову саобраћајницу која би ишла до Главне станице, заобилазила је полукружно и ту се уливала у Савски трг. А Зарићев мост би задржао само за јавни превоз, пре свега трамвај али и аутобуске линије.
 
И једна и друга локација требају нове мостове.
 
Само изгледа да нажалост од Јовиновог моста неће бити ништа, пошто ће обала бити узурпирана новоградњом Београда на води.
 
Можда једног дана провуку испод Саве цев, која би изашла иза "прве линије" објеката у "БнВ" која ће једино и бити изграђена у скоријој будућности..
 
Kako čuvanje jednog mosta može biti istovremeno njegovo skrnjavljenje?
 
Kartmen beg nije bio dovoljno precizan. Iz njegovog posta nije jasno šta misli - da li most po svaku cenu treba čuvati ili ga po svaku cenu ne treba čuvati?
 
I ja sam misljenja da bi valjao novi most, saobraćajno fukncioanal i estetski lep, da bude i ukras, jer je blizu centra grada, za razliku od Mosta na Adi u koji su ulupane pare bez potrebe za ukrašavanje, pošto je to trebao da bude ,,običan,, most, a sa istim brojem traka, koji bi vršio funkciju.

Hvala Bogu, grad se razvija, mostovi nikad nisu višak.

A most koji je tema ove priče je greota modifikovati.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389866#p389866:2xahaz9i je napisao(la):
dedinje » Sub Jun 04, 2016 4:44 pm[/url]":2xahaz9i]Kartmen beg nije bio dovoljno precizan. Iz njegovog posta nije jasno šta misli - da li most po svaku cenu treba čuvati ili ga po svaku cenu ne treba čuvati?

Kartmen Beg je rekao da po sveku cenu treba cuvati a ne budziti, i da treba potpuno nov most po mogucstvu jovinovog metro mosta uzvodno od savskog, a savski sacuvati za pesake . i vidikovac na stari deo grada i BNV
 
И ту и узводно по нови мост, естетски квалитетнији и већег капацитета за различите видове саобраћаја.
 
Izvor eKapija: http://www.ekapija.com/website/sr/page/1560817

Rekonstrukcija Starog savskog mosta sve je bliža – idejna rešenja su napravljena, sledi tender za arhitektonski konkurs, a početak radova planiran je za sredinu 2018. godine.

Prema planu Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, početak samog projektovanja trebalo bi da bude početkom 2017. godine, zatim bi krajem leta bio objavljen tender za izvođenje radova, koji bi trebalo da počnu sredinom 2018. godine. Ovaj veliki projekat, ako sve bude išlo po planu, trebalo bi da bude završen do kraja 2019. godine, čime bi saobraćaj preko Save bio uveliko olakšan i ubrzan.

Projekat je tek na začetku, ali je planirano da košta više od 60 mil EUR. Na sajtu Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda predstavljena su i četiri moguća izgleda rekonstruisanog mosta.

Varijanta 1

Stara konstrukcija Savskog mosta ostala bi na mestu, sve sa prepoznatljivim lukom, i preko tog dela odvijao bi se isključivo tramvajski saobraćaj. Sa obe strane, na udaljenosti od par metara bile bi izgrađene po dve dodatne automobilske trake, sa pešačkim/biciklističkim stazama na spoljnim ivicama.

savski_most_1_041016_tw1024.jpg


Varijanta 2

I u ovoj varijanti bi stara konstrukcija bila delom sačuvana, zajedno sa lukom, a automobilske i pešačke trake bile bi dodate sa obe strane. Najveća razlika je u tome što u ovom slučaju stari deo, namenjen tramvajskom saobraćaju, ne bi bio odvojen od nove konstrukcije.

savski_most_2_041016_tw1024.jpg


Varijanta 3

Treće moguće rešenje je veoma slično drugom, što se tiče traka i zadržavanja starog luka. Najprimetnija razlika je pre svega strukturna osnova mosta, koja se razlikuje u broju i mestu postavljenih nosećih stubova.

savski_most_3_041016_tw1024.jpg


Varijanta 4

I u ovom slučaju Stari savski most bi imao po dve nove automobilske i po jednu pešačku u oba smera, sa tramvajskim šinama u sredini, ali po ovom planu sve trake bi bile spojene, a sve njih nadvisivao novi luk, skoro identičan starom, ali veći i moderniji.

savski_most_041016_tw1024.jpg

Licno, najvise naginjem ka opciji 4.
 
Šta je ovo, ništa od beogradskog Hajlana, a? Hahahaha pa gde je ono "idejno idejno" rešenje sa dizanjem pešačke konstrukcije nestalo? Niti jednu dobru ideju do sada nisu odradili do kraja... Razočaravajuće.

Kada bi digli pešačke tokove iznad kolovoza, mogli bi u nekoj daljoj budućnosti da se spoje pešački tokovi od Terazija (preko Terazijske terase), pa iznad budućeg kružnog toka kod ekonomskog, te dalje ovim novim mostom sve do Ušća i bul Z. Đinđića.
 
Lurker mislim da smo svi ovde srecni sto su odustali od te ideje da preprave most Miladina Zarica u jednog frankenstajna sa podignutom konstrukcijom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409072#p409072:2vbaain4 je napisao(la):
spatiotecte » Uto Okt 04, 2016 2:22 pm[/url]":2vbaain4]Lurker mislim da smo svi ovde srecni sto su odustali od te ideje da preprave most Miladina Zarica u jednog frankenstajna sa podignutom konstrukcijom.

Mislio sam na podizanje pešačkih tokova iznad, čime bi se omogućilo direktno spajanje sa budućom Terazijskom terasom, a samim tim i najkraći i potencijalno najlepši pešački/biciklistički koridor od centra starog grada, ka Novom Beogradu i bloku 26.

Način na koji se to može izvesti -- tj. sama formalnost projekta -- nije toliko bitan. Na predloženu 4. verziju na primer moguće je staviti pešačke tokove iznad kolovoza jer gabariti predloženog mosta to dozvoljavaju.

Dakle, princip misli globalno, radi lokalno. Što nam očigledno ne ide od ruke.
 
Beograd napravio most na Adi, nepotreban naravno, ali ipak remek delo gradjevine, a sad ce da u centru grada da budzi most iz doba nemacke okupacije koji nikada nije ni trebao da bude tu.

Treba skelu da postave, bolje se ne ume

skela.jpg


Ispasce Djilas Drvosek zlato, pardon, manje g***o, na kraju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409072#p409072:l2ckd8ue je napisao(la):
spatiotecte » 04 Oct 2016 07:22 pm[/url]":l2ckd8ue]Lurker mislim da smo svi ovde srecni sto su odustali od te ideje da preprave most Miladina Zarica u jednog frankenstajna sa podignutom konstrukcijom.


Ako su sve novinske reakcije u Srbiji redom naivne da prenose ove četiri varijante Starog savskog mosta kao nešto što će se graditi, ne moramo biti i mi na forumu. Te skice nemaju veću težinu od one žirafe koju smo onomad glasali za novi most na Adi.

Projekat proširenja Starog savskog mosta, sa tim uzdignutim pešačkim koridorom, već uveliko radi američki studio "Parsons", a sve ovo je fingiranje nekakve transparentne procedure (negde se čak i pominje mogućnost organizacije arhitektonskog konkursa za most, što je tek bizarno kad već imaju angažovanog projektanta).
 
Homere! :shock:

EDIT:

meni su sve 4 varijante koje su gore okacene, slicne. Sustinski jednako dobre i jednako lose.

Dobitnik u tim varijantama je sinski saobracaj koji se izdvaja od ostalog saobracaja i u perspektivi, jednog dana, moze prerasti u metro, sto je pozitivno. Dobitnici su i drumski koji dobija 4 nezavisne trake pa cak i pjesacki koji bi trebao biti bolji od trenutnog premda bih ja drumski sve na dvije trake a ostavio sire koridore za pjesake i bicikliste.

Sto se tice projektanta iz USA koji ima svoj prjekat i svoj render, on mi jos djeluje najzanimljivije (ne kazem najbolje)
 
Homere koja je to varijanta od ove 4 posto nigde ne vidim gde je uzdignuto za pesake?
 
Vrh