Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 200 35,6%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 74 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 30,8%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 55 9,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 27 4,8%

  • Ukupno glasača
    562
Taj sam koristio ranije da poredim prostor ispod pristupnica mostu na Adi sa čuvenom scenom jurnjave automobilima, pa rekoh da se ne ponavljam :D
 
ono sto ste videli sa isecanjem mosta i sa zelenilom je samo jedna od 5 varijanti izmedju kojih ce grad da bira i to jedna od najradikalnijih za koju sumnjam da ce biti usvojena......
 
Nadam se da je nece usvojiti. Most ne treba da se dira, lep je ovakav kakav je. Jedino tramvaj pravi veliku buku. Sta ce da ga nabudze i da dobijemo jos jedan smrdljivi autoputski most kao sto su Gazela i Brankov? Neka nalaze drugo resenje.
 
Na žalost, davno je odlučeno da saobraćajnica koja prolazi po pravcu mosta ima 4 automobilske trake i 2 tramvajske. Sad samo još može biti pitanje tehničkog rjeenja mosta koji bi podržao takvu saobraćajnicu.
 
Cini mi se da je bilo u opticaju da se ponovo izgradi taj starinski most u Nisu.
Ima li neko vise informacija o tome?
 
Потпуно би заклонио тврђаву, то је један од разлога уклањања.

Била је "у оптицају" реконструкција решетке зрењанинскиог "Ајфеловог" моста и то на садашњој основи.. :roll:
 
A kakve veze ima sto je ''Naci'' most? Nemoguce je da ne postoji drugo resenje osim modifikacije Zaricevog. Sta fali da se napravi nov most u produzetku blv.Zorana Djindjica? Ionako ''Naci'' most spaja nista ni sa cim. Opet ce se stvoriti saobracajni cep. I ne navodite argument tunela, koji se nece graditi verovatno nikada. Zaricev nek pretvore u pesacki, najbolje bi bilo.
 
Не говорим о саобраћајним решењима, да ли ће мост бити 100 метара узводно или низводно, то остављам урбанистима, саобраћајним инжењерима..

Говорим о естетским квалитетима, какве Београд заслужује у СА, а њих овај типски мост какве је Вермахт постављао којегде, а још и планирано буџење, не поседује.

Међународни конкурс и нови мост за мене представља решење. Све остало не.

Узгред, свађалачки тон задржи за себе.
 
Ne svadjam se, uopste ne razumem kako si moj post protumacio kao agresiju? No dobro...Estetika je ipak u oku posmatraca, mozda je tebi licno Gazela ili Brankov lepsi. Ovo je forum pa valjda svako moze da iznese svoje misljenje. Ja sam se nadovezala na to sto se navodi kao glavni minus da je most sagradjen od strane Nacista, da je na stubovima i slicno. Most nije glomazan, za mesto na kom se nalazi, dovoljan, sto se tice estetike. Sto se tice istorije, povezuje stari deo Bg sa Starim Sajmistem, ima neku pricu i istoriju. Spasen herojski od strane Zarica, bila bi greota sad da ga ruse da bi Bg bio protocniji za automobile. Sto se tice funkcionalnosti, neka kopaju tunel ispod Save, ionako su sad tuneli aktuelna tema.
 
Мани се фразологије, постоје јасни естетски критеријуми, овај мост је испод њих, а о функционалним да не говоримо.

Сваки повезује копно и копно, нема ничега по чему је овај другачији од других.

Да ли је баш то најбоља локација за мост, какве прилазне саобраћајнице треба да има, ког капацитета да буде, колико стубова да има, кажем, треба оставити питању урбанистичког, архитектонског и других конкурса на коме би стручни рекли своју реч.

Нису га Зарић и Земунци спасили јер им се свиђао, већ да се Немци не би утврдили са земунске стране и тако направили велике губитке Црвеној Армији, споменик херојима треба подићи у близини новог моста уколико се буде градио на том месту.
 
Београдске приче: Радионица са немачког моста
Зоран Николић | 06. април 2016. 11:35 | Коментара: 1

Београђани чувају крајње необичне сувенире из доба немачке окупације. У дворишту куће на Старом сајмишту Властимир Николић чува алате које је "набавио" његов деда укравши их са градилишта моста Принц Еуген
Сродне вести


БЕОГРАД је после почетка Другог светског рата остао без мостова, јер их је срушила Војска Краљевине Југославије. Немци су побеснели, јер су били ускраћени за важне саобраћајне коридоре неопходне за наступајуће ратне операције, па су морали брзо да оспособе мост који су у деловима донели у Београд.

Током зиме 1941. и 1942. године тај мост је постављен, Немци су га звали по принцу Еугену, данас преко њега иде трамвај, сада му је званичан назив Стари савски, Београђани га по навици неправилно зову Железнички, иако преко њега воз никад није прошао, а наша прича почиње баш крај њега...

"Тезге" од пола тоне

ПРЕ рата Никола Вулић је био искусни машинац који је већ имао неколико патената насталих углавном у фабрици жице на Дорћолу, а када су окупатори почели изградњу моста, морао је присилно да учествује у њој.

Његов унук Властимир Николић препричава нам дедина сећања, а памти и своју ујну, а дедину снају Марију Бренер Вулић, која је на исти начин радила у кухињи спремајући храну за раднике.

- Прича почиње 1978. године, када ми је деда описао порекло неких необичних ствари у дворишту наше куће - каже Николић. - Прво ме је наговорио да савладам браварски занат, иако сам у то време већ био погонски електричар и бавио сам се аутоматиком. Његова идеја постала је мој изазов, и почео сам да гледам шта он то ради за великим, металним радним столом у дворишту. А онда сам чуо и причу о пореклу "тезге", како је деда од милоште звао овај радни простор.

Немачка фирма ТОТ је током окупације била задужена за подизање свих важних грађевина потребних нацистима, а често су посао изводили заробљеници или присилни радници. Тако је и деда Никола завршио на мосту, додуше у нешто привилегованијем положају, будући да је био умешан занатлија.

- У прво време су били склони саботажама, како би Немцима успорили радове, па су неке велике челичне плоче "случајно" упадале у Саву, или би закивци били лоше урађени - сећа се Властимир дедине приче. - Али ускоро је ђаво однео шалу, јер су окупатори схватили о чему се ради, па су физички најслабије међу радницима преместили у оближњи концентрациони логор. То је био пример другима, који су морали озбиљније да приону на посао.

Ипак, "тезге" су остале изазов, јер су то биле металне конструкције које су држале плочу, налик на радни сто. Тамо су обављани сви важни послови пре него што би плоча била укована у конструкцију моста.

- Док су услови још били подношљиви, деда је, са пријатељима, успео да украде тезгу. Додуше, морали су да је износе део по део, с обзиром на то да је била тешка око 500 килограма, али "мазнути" Немцима нешто толико велико са градилишта није био мали изазов. Пошто је све то остало тајна, деда је чак и преда мном држао порекло тезге у тајности, док није дошло безбедно време, две деценије после рата.

Освајање и опстанак

ДАНАС Николић у дворишту куће име да заврши безброј занатских послова. Иако је пензионер, послушао је савет добронамерног старца и у рукама сада има више заната. Тако често стане за деда Николину тезгу, а успут нам одаје тајну како неколико алатки којима се служи потичу са истог градилишта.

Тако је радио и његов деда, а када је остарио оставио је унуку у аманет. Оставиће је, каже наш саговорник, исто тако свом сину Синиши, када за то дође време.

Да једна необична породична реликвија остане спомен на то како су једни градили мост, други га разграђивали, неко хтео да осваја, а неко, опет, да опстане...

Властимир Николић

ЛИЧИ НА ДЕДУ...

Снимак који смо нашли из доба изградње моста, током зиме 1942. године, овековечио је неколико људи који су ту присилно радили.

Наш саговорник пажљиво гледа фотографију, упоређује ситне ликове и физиономије, и слути да је једна фигура управо - дедина. Али будући да смо озбиљан лист и да немамо намеру да кваримо причу нагађањима, засад остаје само слутња да је деда Никола остао забележен и на пожутелом фото-папиру.

ТЕНКОВСКА ДИЗАЛИЦА

После више од седам деценија, поред "немачког" стола стоји хидраулична дизалица која може да подигне тежину од 50 тона. Служила је за подизање тенкова, камиона и других масивних терета.

Николић нам објашњава да је и она "реликвија" из рата, и да је и њој "помогао" деда како "не би много сметала Немцима".

- И данас беспрекорно ради. Нема шта на њој да се поквари - уз осмех каже Николић.

http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... ckog-mosta
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=376665#p376665:10pxyqlz je napisao(la):
Пантограф » 18 Мар 2016 02:07 pm[/url]":10pxyqlz]

- Има ли икога ко се сећа зиме 2007/08. и саобраћаја у Београду током реконструкције трамвајског моста? Е, ја се добро сећам - било је то најтежих неколико месеци за живот у Београду, изузимајући рат и 1993. То ће се поновити и ако се оствари планирани сценарио, тј. ако се буде градио нови мост на месту старог, и потрајаће - бар две године!
(Зато, док се гради нови мост у близини, стари треба све време да буде отворен)

У питању су две одвојене контрукције за друмски саобраћај и задржавање постојеће за трамвајски. Постојећи се стубови не руше. Док се раде друмске траке, овај мост остаје у 100% функцији.
 
Хм, па нисам тако схватио - већ да је у плану сасвим нова конструкција, са (свим) новим стубовима.
 
Ostaje na starim stubovima samo nisam siguran kako ce uspeti da ne zatvaraju most nijednog trenutka.A tada se bojim totalnog kolapsa jer ici na Brankov sa sve zutom trakom katastrofa u najavi.Ako uspeju svaka cast ali stvarno ne vidim nacin bez zatvaranja.
 
Sto bi zatvorili postojeci most ako se sa njegove leve i desne strane grade potpuno novi mostovi?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=379661#p379661:2ukl3h0h je napisao(la):
Пантограф » 06 Апр 2016 03:24 pm[/url]":2ukl3h0h]Хм, па нисам тако схватио - већ да је у плану сасвим нова конструкција, са (свим) новим стубовима.

Ти си озбиљан човек. Немој ми рећи да "планом" сматраш полуаматерски рендер?

У реду је да је неко противник пројекта. У реду је да неко не подноси градске оце. Али барем они трезвенији и старији чланови форума ипак не би требало када критикују да допусте да им ти ставови потпуно помуте разум и логику.


Потпуно је јасно да се неће десити рушење Зарића па онда изградња новог моста и колапс Београда од две године. Прво што није тешко стуци да убеди политичаре да ће попиздели народ у колабираним улицама да им се на**бе на изборима. Друго, техничко решење моста јасно упућује на фазност градње из тих разлога. Сами стубови у води су најјаснији "доказ". Градиће се додатне две мостовске конструкције за друмске траке. Радиће се фазно. Прво један мост, и након његовог пуштања, евентуално затварање изворног Зарића. Ако се добро координишу, Зарићев изворни мост се затвара тек када се пусте шине преко Моста на Ади те се ни трамвајски саобраћај не би прекидао. (у ову ставку не верујем, тако бих ја урадио). Дакле, управо зато што Београд не сме да остане без мостовског прелаза ни у једном моменту је изнудило овакво техничко буџење моста.

Наравно да је далеко рационалније било градити потпуно нови мост на узводној позицији. Нажалост, од новог моста (Јовиновог) се одавно одустало, још кад је први пут предложен ЛРТ поред Бранковог. Од тада се мало, мало, па прича о "проширењу" Зарића. Од јовиновог метроа се одавно одустало. Из тих разлога приликом израде мастер плана БнВ-а се није уцртавао нови мост него се планирало "проширење" Зарића. Уопште им ни на крај памети није био однос цене "буџења"моста у односу на изградњу ганц новог. Да им то јесте било на уму, оставили би простор за нови мост. Овако су по аутоматизму наследили већ постојећу деценијску идеју ... Последњи пут кад је помињан метро од стране ове градске администрације опет се причало о истом оном ЛРТ-у о коме се причало за време Ђиласа, и за време Богдановића. Нажалост, тај погубан метро план нико не ревидира а бојим се и да неће.

А остале критике не бих коментарисао. Нарочито решење за пешаке. Критике да је глупост да се пешаци "пењу" да би прешли реку од стане оних који на другим локацијама управо таква решења пешачког саобраћаја заговарају ми је у рангу зумине романтизације алергијског корова.
 
Па, ја ти кажем шта се причало, а и сам знам да то није блиско памети. Па баш зато и пишем ово.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=379760#p379760:11g1p7gd je napisao(la):
stf » 07 Apr 2016 07:01 am[/url]":11g1p7gd]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=379661#p379661:11g1p7gd je napisao(la):
Пантограф » 06 Апр 2016 03:24 pm[/url]":11g1p7gd]Хм, па нисам тако схватио - већ да је у плану сасвим нова конструкција, са (свим) новим стубовима.
Ти си озбиљан човек. Немој ми рећи да "планом" сматраш полуаматерски рендер?

У реду је да је неко противник пројекта. У реду је да неко не подноси градске оце. Али барем они трезвенији и старији чланови форума ипак не би требало када критикују да допусте да им ти ставови потпуно помуте разум и логику.


Потпуно је јасно да се неће десити рушење Зарића па онда изградња новог моста и колапс Београда од две године....
Већа је одговорност људи у било којој инжењерској струци да не говоре напамет. На инжењерским факултетима се за одговор "не знам" може добити заслужено оцена 10 у извесним околностима.

Сигурно је да на истим стубовима не би могао да буде знатно већи саобраћај. Нисам се дубоко бавио мостоградњом, али оно што сам виђао у свету је да када се шире капацитети на мостовима, или се на одређеном растојању од старог гради нови мост "близанац", или се гради потпуно нови мост за све уз рушење старог. Изузетак могу бити распонски мостови, са стубовима на копну, попут Бранковог. Могуће је да постоји техника ширења темеља стубова, али сам сигуран да би при том морала бити примењена санациона техника градње, што је скупље од градње потпуно новог стуба моста. Како би стуб моста био поткопан, наравно да би саобраћај био обустављен све док стуб не изађе на површину.

Везано за сам мост у саобраћајно-урбанистичком смислу, много је спорније на шта се он тачно надовезује? По нацистима, веза је усмерена ка Железничкој станици и Славији,као местима груписања трупа. По Јовину, мост је био део "лонгитудинале", која иде Булеваром Авноја (Зорана Ђинђића) до Славије. Када је почео да се планира БНВ, прво је на десној овали мост завршавао нигде, па су у Урбанистичком заводу једва убедили да прилази остану на истом месту где су сада. Овај пут желе да надовежу на имагинарни и економски нереални тунел ка Дорћолу, али на Новом Београду се све то завршава на кружном току. Ако би то био правац за аутомобиле, у реду, у центрима великих градова је тај вид превоза мање значајан, улагало се много у њега или не. Али везано за трамвај, лакошински систем или метро, већ имамо 3 оштре кривине од Немањине до излаза на мост. То је још једна додатна погубност плана, у којој се повлађује не интересима, већ хировима инвеститора, који је на крају постао лажни инвеститор.
 
Сећам се када је приликом претходне реконструкције или чега већ, предизборно свечано отворен за сликање тадашњег градоначелника, био је завршен само са горње стране, а са доње остао потпуно зарђао, тако да су делови отпадали..
Сада га и ова дечурлија бојадише као да је ограда вртића, а као планирано је да му калеме још "шеснаест" трака за ово и оно.. :roll:
 
Vrh