Bender Rodriguez
Professional
- Učlanjen(a)
- 12.03.2017.
- Poruke
- 22.647
- Pohvaljen
- 49.213
Ne radim u saobraćajnoj struci. Drugo, tačne podatke nema niko. Ti možda imaš procene, i to je ok. Ali ja sam eto odabrao da se ne bavim procenama za koje nisam dovoljno siguran i obavešten. Kao što na podforumu o JGPu ne volim da se bavim analizama i predlozima novih linija, jer sam iz prve ruke bio video da je to posao za čitave timove ljudi i mesece rada, a ne za jedno popodne nekog forumaša, kako mnogi na forumu doživljaju to. Iako doduše pozdravljam njihov entuzijazam i dobre namere, samo ne podržavam kada misle da su sve rešili ili da se neki problem reši očas posla. Treće, već iz prve rečenice ovog posta se oseća da si emotivno vezan za Stari savski most. A kao inženjer, mislim da znaš i iz učenja i iz prakse da emocije znaju da ometaju rezon i logiku. Razumem da donekle budeš emotivno vezan, ali koliko me sećanje služi, ti si zbog vezanosti za SSM, za prugu, za GŽS i zbog prezira prema SNSu (zbog rušenja svega toga) jako jako emotivan i pristrasan u svim temama koje se tiču Savskog amfiteatra. Ja mogu da razumem ovo poslednje, prezir prema SNSu i zameranje zbog svega u SA, kao i vezanost za GŽS. Ali vezanost za most koji je još pre 70 i nešto godina napravljen kao privremeni, jednostavno ne mogu. Kažem kako jeste, iskreno ti kažem da nisam vezan za taj most. Samo kažem kako se osećam.Од некога ко је студирао саобраћај, очекивао бих да да неке бар грубе, али мерљиве податке за студију оправданости. Ред цене добити од убрзања за један минут 100.000 путовања за Српску економију је око 5-10 милиона евра годишње, па ти рачунај. Три године (ако је све у року) за продужење од (нек буде средње) 5 минута за око 800.000 преко-савских путовања дневно, то му дође типа 900 милиона евра. Ово је доста грубо, може бити и само пола милијарде. Али не из к...чења већ из потребе су тамо неки Немачки или Кинески грађевинци правили чудесне инфраструктуре пројекте са роком само 2-4 дана. Решења са једне стране скупа, са друге стране штедљива.
Verovatno si u pravu, samo ne znam kako sve ovo napisano menja ono što sam ja prethodno ispisao:Српски народ се већином детињасто односи према економији. Ако му даш неколико избора, изабраће већина најскупље решење, а у том духу се понаша и власт. Зато и маше брзим пругама док се мрежа пруга распада. Гради аутопутеве, док са на путевима 1Б категорије 7 метара коловоза је уједно и магистрални пут, и атарски пут, бициклистичка стаза, тротоар и улица. Залеће се ка метроу, а брзина и ефикасност уличног ГСП доживљавају свој миимум ван ратно/послератних беда.
- Most je još tokom gradnje predviđen kao privremeni
- Već odmah posle rata je bilo izvesno da će kad tad biti zamenjen
- SNS nije ni postojao 1980ih, kada je već postalo više nego jasno da nešto mora da se uradi sa tim mostom, a umesto toga ga opet ostaviše za vjek i vjekova
- Njegovu zamenu su odlagale sve vlasti od 1945. pa sve do danas
- SNS je (nažalost) na vlasti od 2012, i kriv je za ovih 10/11 godina odlaganja njegove zamene. I kriv je zbog ovakve izvedbe Beograda na vodi i onemogućavanja drugog mosta na drugom mestu. Ali SNS nije kriv za brljotine i slepila koja se gomilaju i talože u Beogradu još od sredine 19. veka pa sve do 2012. godine
Ovde komentarišem Stari savski most jer je tema o njemu. Stari železnički jako slabo znam, kao i njegove pristupe na obe strane reke. No dobro, u pravu si, ja sam bio rekao da od Brankovog do Ade, više, nažalost, zbog SNSa, nema gde drugde da se udene drumski most. U pravu si, potpuno sam izostavio Stari železnički.Негде си поменуо да од Бранковог до Аде нема где да се стави нови мост. Али имамо Стари железнички мост, који је за разлику од ССМ: 1) Стварно сметња за пловидбу и по висини и по ширини пловног отвора. 2) Годинама саобраћајно слабо коришћен 3) У јако лошем техничком стању, 4) Не задовољава савремене потребе ни друмског саобраћаја, ни јавног саобраћаја (регионални метро, БГ:ВОЗ, С-бан, РЕР, змијо-пацово-наркоманија, називајте како хоћете).
Излазак друма на левој обали би био Милутина Миланковића, али на десној би свакоко требао неки тунел, као и код Економског факултета, наравно са неком петљо-раскрпетљом са Вудруа Вилсона и Јурија Гагарина. Ето мост који се може градити без већих захвата експропријације, и без већих ометања осталог саобраћаја.
Samo što i tu nastaje isti problem, što predviđam da kada bi se najavilo njegovo rastavljanje i menjanje novim, i tu bi se našlo par hiljada ljudi koji bi srčano protestovali protiv toga i insistirali da ostane ovakav kakav je pa makar zbog svoje nedovoljne širine bio beskoristan za sve osim za pešake i bicikliste. A i tada bi bilo komično videti ''truss'' konstrukciju visine 10 metara kako drži - pešačku i biciklističku stazu. Ali to ne bi sprečilo neke ljude da se i tome usprotive i insistiraju da ''ostane original'', iako većina ne bi znala da je to zapravo treća iteracija mosta, a ne prva.
No dobro u svakom slučaju, podržavam predlog da se razmotri novi drumski most na mestu Starog železničkog.
Poslednja izmena: