Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 193 35,4%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 72 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 6,1%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 31,7%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 49 9,0%
  • Ne znam

    Glasovi: 25 4,6%

  • Ukupno glasača
    545
Од некога ко је студирао саобраћај, очекивао бих да да неке бар грубе, али мерљиве податке за студију оправданости. Ред цене добити од убрзања за један минут 100.000 путовања за Српску економију је око 5-10 милиона евра годишње, па ти рачунај. Три године (ако је све у року) за продужење од (нек буде средње) 5 минута за око 800.000 преко-савских путовања дневно, то му дође типа 900 милиона евра. Ово је доста грубо, може бити и само пола милијарде. Али не из к...чења већ из потребе су тамо неки Немачки или Кинески грађевинци правили чудесне инфраструктуре пројекте са роком само 2-4 дана. Решења са једне стране скупа, са друге стране штедљива.
Ne radim u saobraćajnoj struci. Drugo, tačne podatke nema niko. Ti možda imaš procene, i to je ok. Ali ja sam eto odabrao da se ne bavim procenama za koje nisam dovoljno siguran i obavešten. Kao što na podforumu o JGPu ne volim da se bavim analizama i predlozima novih linija, jer sam iz prve ruke bio video da je to posao za čitave timove ljudi i mesece rada, a ne za jedno popodne nekog forumaša, kako mnogi na forumu doživljaju to. Iako doduše pozdravljam njihov entuzijazam i dobre namere, samo ne podržavam kada misle da su sve rešili ili da se neki problem reši očas posla. Treće, već iz prve rečenice ovog posta se oseća da si emotivno vezan za Stari savski most. A kao inženjer, mislim da znaš i iz učenja i iz prakse da emocije znaju da ometaju rezon i logiku. Razumem da donekle budeš emotivno vezan, ali koliko me sećanje služi, ti si zbog vezanosti za SSM, za prugu, za GŽS i zbog prezira prema SNSu (zbog rušenja svega toga) jako jako emotivan i pristrasan u svim temama koje se tiču Savskog amfiteatra. Ja mogu da razumem ovo poslednje, prezir prema SNSu i zameranje zbog svega u SA, kao i vezanost za GŽS. Ali vezanost za most koji je još pre 70 i nešto godina napravljen kao privremeni, jednostavno ne mogu. Kažem kako jeste, iskreno ti kažem da nisam vezan za taj most. Samo kažem kako se osećam.
Српски народ се већином детињасто односи према економији. Ако му даш неколико избора, изабраће већина најскупље решење, а у том духу се понаша и власт. Зато и маше брзим пругама док се мрежа пруга распада. Гради аутопутеве, док са на путевима 1Б категорије 7 метара коловоза је уједно и магистрални пут, и атарски пут, бициклистичка стаза, тротоар и улица. Залеће се ка метроу, а брзина и ефикасност уличног ГСП доживљавају свој миимум ван ратно/послератних беда.
Verovatno si u pravu, samo ne znam kako sve ovo napisano menja ono što sam ja prethodno ispisao:
- Most je još tokom gradnje predviđen kao privremeni
- Već odmah posle rata je bilo izvesno da će kad tad biti zamenjen
- SNS nije ni postojao 1980ih, kada je već postalo više nego jasno da nešto mora da se uradi sa tim mostom, a umesto toga ga opet ostaviše za vjek i vjekova
- Njegovu zamenu su odlagale sve vlasti od 1945. pa sve do danas
- SNS je (nažalost) na vlasti od 2012, i kriv je za ovih 10/11 godina odlaganja njegove zamene. I kriv je zbog ovakve izvedbe Beograda na vodi i onemogućavanja drugog mosta na drugom mestu. Ali SNS nije kriv za brljotine i slepila koja se gomilaju i talože u Beogradu još od sredine 19. veka pa sve do 2012. godine
Негде си поменуо да од Бранковог до Аде нема где да се стави нови мост. Али имамо Стари железнички мост, који је за разлику од ССМ: 1) Стварно сметња за пловидбу и по висини и по ширини пловног отвора. 2) Годинама саобраћајно слабо коришћен 3) У јако лошем техничком стању, 4) Не задовољава савремене потребе ни друмског саобраћаја, ни јавног саобраћаја (регионални метро, БГ:ВОЗ, С-бан, РЕР, змијо-пацово-наркоманија, називајте како хоћете).

Излазак друма на левој обали би био Милутина Миланковића, али на десној би свакоко требао неки тунел, као и код Економског факултета, наравно са неком петљо-раскрпетљом са Вудруа Вилсона и Јурија Гагарина. Ето мост који се може градити без већих захвата експропријације, и без већих ометања осталог саобраћаја.
Ovde komentarišem Stari savski most jer je tema o njemu. Stari železnički jako slabo znam, kao i njegove pristupe na obe strane reke. No dobro, u pravu si, ja sam bio rekao da od Brankovog do Ade, više, nažalost, zbog SNSa, nema gde drugde da se udene drumski most. U pravu si, potpuno sam izostavio Stari železnički.

Samo što i tu nastaje isti problem, što predviđam da kada bi se najavilo njegovo rastavljanje i menjanje novim, i tu bi se našlo par hiljada ljudi koji bi srčano protestovali protiv toga i insistirali da ostane ovakav kakav je pa makar zbog svoje nedovoljne širine bio beskoristan za sve osim za pešake i bicikliste. A i tada bi bilo komično videti ''truss'' konstrukciju visine 10 metara kako drži - pešačku i biciklističku stazu. Ali to ne bi sprečilo neke ljude da se i tome usprotive i insistiraju da ''ostane original'', iako većina ne bi znala da je to zapravo treća iteracija mosta, a ne prva.

No dobro u svakom slučaju, podržavam predlog da se razmotri novi drumski most na mestu Starog železničkog.
 
Poslednja izmena:
Стари савски мост није привремен само по конструкцији и капацитету, већ и по самој локацији. И даље имамо пар позиција у БнВ где се може провући приступ смишљенијем мосту. Jeдна низводно и 2-3 узводно од старог моста.
 
Što se mene tiče, samo napred. Imam takoreći neutralan stav o BnV. Neke stvari mi se dopadaju, nekih se grozim. Niti ga mrzim, niti ga obožavam. To jest, nemam jedan jedini konkretan stav o njemu, nego mogu da imam takstativne stavove o njegovim različitim odlikama i temama. Ali u zbiru sam tu negde ''meni ni iz džepa ni u džep''. Tako da što se mene tiče, nemam problem sa novim radikalnim idejama, kao što nemam problem ni sa @končar -evim predlogom, koji sam i pohvalio. Samo što mislim da su šanse da režim i armija od 700.000 članova i mnogih oktopoda koji imaju interes u tome, puste sve to, jako male.
 
@Bender Rodriguez Ja iznosim grubu, ali suvu, jasnu matematičku računicu po kojoj odsustvo bilo kakvog mosta u funkciji na tom mestu u trajanju tri godine vuče ekonomske gubitke reda veličine nekoliko puta veće od same cene radova, a ti to ne znam kako prevodiš kao emociju.

Ili ako baš treba na tacni, ako bi zamenski most na istoj lokaciji podrazumevao potpunu obustavu saobraćaja na tom pravcu samo u toku 60 dana, jula i avgusta, onda da, na istom mestu praviti most. Po meni, čak i izgled može biti drugačiji. Međutim, izbor koncepcijskog rešenja mosta je jedinstveni koji omogućava i minimalne plovne standarde za Savu i minimalnu dužinu rampe na desnoj obali (već posle centralnog luka počinje da se spušta). Kod mosta su problematični kružni tokovi, koji će ubiti propusno moć mosta, problematično je ne-LRT-izacija tramvaja, nepostojanje varijanti rešenja, natrpavanje urbanih tumora uz obulu kako bi se ubile druge varijante rešenja, problematičnost metro prelaza... dovoljno toga sporno.
 
Наравно, ово је само једна од лепих жеља са списка заједно са мостом преко Аде Хује, проширењем од Славије до Војислава Илића, тунелом, мостом код Винче и сл. које се по потреби пуштају у медије.
 
UKLANJANJE STAROG SAVSKOG MOSTA POČINJE U JUNU Šapić: Od tada, imamo dve godine da izgradimo novi, a u isto vreme kopamo tunel

"Star savski most bi trebalo da u junu bude uklonjen i od tada imamo dve godine da se uradi novi most, a istovremeno će se kopati tunel. Trebalo bi da tunel bude do pola gotov kada bude urađen most, a novobeogradska petlja će biti cela završena u te dve godine".

To je sinoć najavio gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić i otkrio da na leto kreće projekat izgradnje novog savskog mosta, tunela kod Ekonomskog fakulteta i petlje na Novom Beogradu.

- Rešiće se usko grlo oko Ušća, povezaće se bulevar i ulaziće se na novi most. On će imati četiri trake, traku za tramvaje i biciklističke staze, a onda će se sa mosta ulaziti u tunel koji će izlaziti kod policijske stanice u Bulevaru despota Stefana - kazao je Šapić, gostujući na UNA TV.

On je istakao da postoji idejni projekat, ali da generalni projekat tunela još uvek nije gotov.

- Kako je planirano, već u junu se skida ovaj stari Savski most i od tog momenta imamo dve godine da se napravi novi, a ja očekujem da ćemo u međuvremenu završiti i generalni projekat tunela i početi da kopamo sa jedne strane i u najmanju ruku barem biti na pola jer je sada tu generalno i eksproprijacija problem - naveo je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić na UNA TV.

Kako je dodao, mnogo ljudi živi sa ove strane Ekonomskog fakulteta i sa druge strane Despota Stefana

- Ali očekujem da u momentu kada završimo novi savski most da će tunel biti barem na pola, što je zaista fantastična stvar. Dok će ovaj drugi deo na Novom Beogradu biti potpuno završen - rekao je Šapić.

A, kako su "Večernje novosti" pisale pre nekoliko dana, rušenje starih zgrada nekadašnjeg auto-servisa "Rade Končar" u blizini Starog sajmišta uveliko traje, a na njihovom mestu biće izgrađene moderne saobraćajnice koje će činiti buduću vezu novog savskog mosta i Bulevara Nikole Tesle.

U toku je izrada tehničke dokumentacije, kao i rešavanje preostalih imovinsko-pravnih odnosa.

- Takođe, informacije koje ja imam, ukoliko most krenemo da uklanjamo u junu mesecu, nakon dve godine bi trebao most da primi prve automobile, ali najbolje je da sačekamo odgovor onih koji se detaljno bave ovim projektom - istako je na UNA TV gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić.
 
А шта ћемо ако се после две године не сагради нови мост? Власт је показала колико траје изградња обичне пасарелице на калемегдану, пробили су рок 2,5 пута. Колико је био ракоспоан део код Џорџа Вашингтона? А Аутобуска станица?

Две године, ако помножимо са 2,5 колико су обично трајале реконструкције то је 5 година.

У Србију се годишње увезе око пола милиона аутомобила, добар део те цифре остане у Београду или учествује у саобраћају кроз Београд.
 
Зна ли се извођач растављања моста? Мостоградња можда?
 
U toku je izrada tehničke dokumentacije, kao i rešavanje preostalih imovinsko-pravnih odnosa.

- Takođe, informacije koje ja imam, ukoliko most krenemo da uklanjamo u junu mesecu, nakon dve godine bi trebao most da primi prve automobile, ali najbolje je da sačekamo odgovor onih koji se detaljno bave ovim projektom - istako je na UNA TV gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić.

2 godine????
Nemci su u toku rata montirali ovaj most za nekih šest meseci... od gotovih delova.
U totalnom deficitu mostova preko Save, pri tome što ovaj mnogo bolje provezuje tramvajske mreže na obe strane reke, oni lagano sebi daju rok od dve godine...
Hoće će da ruše ključni most a nisu ni počeli da proizvode delove konstrukcije... pa to sve mora da bude spremno onog dana kada se završi ojačavanje stubova pošto je skinuta stara konstrukcija. Oni bi da za 5 meseci krenu sa ruše, a još uvek rade "tehničku dokumentaciju"... Namerno izazaivaju haos.
 
Pored konstrukcije mosta moraju da se uklone i stubovi, pa da se izgrade novi stubovi u Savi.
 
Power china rastavlja most i gradi novi, sve je definisano zakonom o kreditu pred novu godinu.
 
Pa ako ti je do simbola otpora fašizmu, a da stavimo spomenik potpukovniku Žarku Todoroviću koji je zaista pružao otpor Nemcima u Beogradu i čiju biografiju su komunisti posle zloupotrebili za svoju posleratnu propagandu. Njegovo kodno ime bilo je Valter. Bio je Dražin čovek za Beograd. Svi nemački dosijei o njemu su u našim arhivama. Nasporna činjenica!
Pa nek stoji pored spomenika deda Zariću, ide lepo kao komplet, u skladu je sa istorijskim činjenicama (a ne izmišljenim crvenim mitovima).

A ovu švapsku skalameriju treba sklanjati, pa ako ti je opet do celivanja simbola otpora fašizmu, onda je brate metni u onaj tamo park da simboliše otpor fašizmu (mada ne znam kako, al ajd...). Pa nek je most na suvom. Simbol je otpora fašizmu, jel tako?

Novi most i tunel moraju da se naprave da bi grad bolje funkcionisao i to je kraj svake priče.
O otporu fašizmu u Beogradu možemo diskutovati na drugim temama.

 
Očigledno je da taj most ne može više da ispunjava kriterijume saobraćaj u tom delu grada, tako da nemam problema sa tim da se izgradi novi
Pak, nikako nisam za to da se taj most, bio tipski ili ne, bio nemački ili ne, uništi i izbaci iz svake upotrebe. Dodatno, Vesarino rešenje da bude u parku smatram skandaloznim. On mora zadržati neku funkciju mosta. Eto.

A što se tiče ovih nju ejdž četnika (ili povampirane "Meni je deda pričao" garniture), kad god relativizujete nešto iz NOB-a, u meni poraste želja da se na nekom od centralnih trgova napravi spomenik streljanju Draži, kao jednom od najsvetlijih trenutaka u istoriji srpskog naroda.
 
Мост није споран само по капацитету већ и по локацији и приступним саобраћајницама.
 
Цртеж из руских докумената са којих је скинута ознака поверљивости. Ослобођење Београда 1944.
stari savski most rusi.jpg
 
Vrh