.... ,,
nikad čuo,, - E pa evo malo OFa da
se ipak čuje. . . .
ovo je samo deo teksta koj sam iskopao u arhivi
http://www.studentskisvet.com/magazin/20060201/mostovi-grede-preko-vodode-u-beogradu . . . . a davno objavljivala je tekstove o istom i dnevna štampa. . .
...Prva ''stalna ćuprija'' u Beogradu je Stari železnički most. Imao je veoma burnu istoriju. Građen je i rušen šest puta. Izgradnja je započeta 1. januara 1882. godine po Bečkoj konvenciji, po kojoj se železnica Austro-Ugarske spaja sa železnicom Srbije mostom na Savi.Izgradnja je poverena Francuskoj firmi bla bla, koja je sagradila most čelične konstrukcije. Čelična konstrukcija ovog mosta predstavljala je u to vreme uobičajeno rešenje koje se primenjivalo širom Evrope.Svojom estetikom ovaj objekat nimalo ne doprinosi ionako ružnom okruženju.Radovi su završeni 1. avgusta 1884. godine.
Ljudi su se trideset godina odvikavali od plivanja kad... godine 1914. prilikom povlačenja, srpska vojska je minirala jedini most u gradu da bi usporila napredovanje neprijateljske armije.
Stari železnički most
II put (1914 -1918): sagradile su ga Švabe, malo drugačije, pa ga srušile, pa pobegle da se spreme za ponovo...
Stari železnički most
III put (1919 -1941): MI, ali isto kao Nemci. Porušen je na početku Drugog svetskog rata.
Stari železnički most
IV i
V put (1941-1944): uz ponovnu izgradnju, za potrebe prebacivanja ljudstva i opreme na bliski istok, Nemačka komanda donosi odluku o izgradnji još jednog mosta suprotnog koloseka dvadeset metara nizvodno. Oba mosta stradaju u savezničkom bombardovanju 1944. godine, da bi ih iste godine Nemci porušili prilikom povlačenja. Hvala.
Stari železnički most
VI put (1945- ): Ich bien Partizanen!
Nakon izgradnje novog železničkog mosta, stariji bata je pomalo izgubio na atraktivnosti.
Planovi za njegovu budućnost bili su različiti.
Pored najspominjanijih da se most sruši, bilo je i zanimljivih predloga
da se promeni njegova funkcija u pešački most sa komercijalnim sadržajem. . . .
Autor: Marko Dačić
Časopis: Student