[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=797726#p797726:1js84630 je napisao(la):
Vox91 » Sun Nov 29, 2020 10:30 am[/url]":1js84630]Beogradu novi most treba od Bulevara Nikole Tesle do raskrsnice Karađorđeve, Pariske i Bulevara Bojovića. Taj most bi bio prirodna veza Starog grada i Zemuna. Brankov most bi onda bio veza Bulevara M. Pupina sa centrom, a novi SSM veza Bulevara Đinđića sa Nemanjinom.
Na koju ulicu visokog kapaciteta u starom delu grada bi se kačio most koji bi po vama trebalo da se gradi po sredini amfiteatra? Nema je - udarao bi u uske ulice i zid zgrada u Savskoj, kao što sad udara ulica Nikolaja Kravcova, i opet gušio saobraćajem Savsku ulicu.
Samo novi most preko Ušća rešava stvar, još kada bi ga napravili kao viseći da podseća na predratni Aleksandrov most - pun pogodak.
Napomenuću samo da je moj post za most BZĐ - Nemanjina odgovor na niz poruka i celu raspravu koja se odmakla kontroli a koju je Igor opravdano obrisao kao i delove moje poruke, pa se izgubilo malo konteksta. Nije napisano to iz vedra neba već kao replika.
Vezalo bi se na Nemanjinu prvenstveno. I sasvim je opravdano sada reći da nema na koju ulicu prirodno da se veže, nakon što je izgrađen BNV, ali to nije moralo tako biti.
Napomenuo bih da je glavni pravac za novi SSM trebao biti Bulevar Mihajla Pupina. Tu je planirano direktno da se spoje pristupnice mostu. Čak je i zgrada NIS-a izgrađena onako ukoso kako jeste preko puta TC Ušće da bi tu nastavio bulevar. Otprilike gde sada prolazi tramvaj ka sajmištu. To je prirodna veza. A umesto toga se sada planira zakucavanje u kružni tok, menjanje pravca kretanja za 90 stepeni jednom, pa odlazak ili do podnožja Brankovog mosta i opet promena smera za 90 stepeni još jednom ili pak ako se ide na kontra stranu onda jedna ili dve promene od 90 stepeni u zavisnosti jel se ide u Jurija Gagarina ili ka Milentija Popovića. To uopšte nije prirodno.
Isto tako, čak i sa izgrađenim Interkontinentalom ostavljen je dovoljan prolaz da se BZĐ može produžiti ka Bloku 18 i novom mostu. Čak i dan danas u planskim dokumentima je ta veza u planu, iako uža, bio je uvid za taj deo pre koju godinu i kačeno je na forum. A most je poslednji put bio blizu izgradnji 1999. kada su čak označene i pozicije stubova u vodi, ali je bombardovanje prekinulo sve. Tako da nije to baš tako daleko kao 1976. što je Panta rekao. Vučko je nedavno baš nedavno kačio članak b92 gde se to spominje.
Most ka Nemanjinoj iz BZĐ bi vukao saobraćaj iz zapadnog dela NBG ka Slaviji i tunelu, a novi SSM iz istočnog dela i Zemuna ka Slaviji i tunelu. Mi ćemo samo sa jednim mostom u startu imati premalo kapaciteta. Tu će biti glavni pravac za Pančevo, Treći Beograd, Karaburmu, Mirijevo, deo Palilule i razna još naselja. 4 trake u tunelu, 4 trake u Nemanjinoj, 4 trake u Savskoj, 4 trake u Karađorđevoj, 4 u Vudroa Vilsona. Ne treba biti naučnik da bi se shvatilo da ako se 5 pravaca sa 4 trake slije u jedan sa 4 odnosno 20 traka u 4, da će to biti haos. Taj drugi most bi značajno pomogao.
I most između Pariske i Nikole Tesle je isto potreban i zalažem se i za njega već godinama. Pogotovo bi mnogo pomogao za javni saobraćaj. Međutim on ne zadovoljava iste potrebe odnosno ne može direktno uticati na haos u Savskom amfiteatru.
Ovako po meni trebaju ići glavni pravci kretanja:
Nikole Tesle:
1. most kod ušća - Pariska
2. Brankov most - Zelenjak
Mihajla Pupina:
1. Brankov most - Zelenjak
2. Novi SSM - Tunel i Nemanjina
Zorana Đinđića
1. BZĐ most - Tunel i Nemanjina
2. BZĐ most - BNV, Sajam alternativa, itd.