Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 177 36,8%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 62 12,9%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 30 6,2%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 163 33,9%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 29 6,0%
  • Ne znam

    Glasovi: 20 4,2%

  • Ukupno glasača
    481
Homer Jay":16t6mguy je napisao(la):
Stari savski most biće premešten tako da se nadovezuje na Ulicu omladinskih brigada - Novi most u Beogradu na vodi otvara se 2021?

Stari savski most biće postavljen u produžetku Ulice omladinskih brigada između blokova 70 i 70a i povezaće Novi Beograd i Adu Ciganliju. Otvaranje buduće pešačke veze kao i novog mosta koji će biti podignut na mestu Starog savskog planirano je za dve godine, kako bi se taj svečani trenutak poklopio sa useljavanjem Kule Beograd, centralnog i najvišeg zdanja stambeno-poslovno kompleksa Beograd na vodi, kaže za Politiku novi gradski urbanista Marko Stojčić.

Ponovno postavljanje Starog savskog mosta i novog na njegovom mestu trebalo bi da počne sledeće godine, a uslov za to je da se tramvajski saobraćaj iz Savskog amfiteatra prebaci na Most na Adi kada bude završena ugradnja šina na mostu sa pilonom. Taj posao, prema poslednjim najavama, biće okončan u junu. Na leto bi trebalo da počne uklanjanje Starog savskog mosta koji su sagradili okupatori 1942.

- Izrada planskog dokumenta, tehničke dokumentacije za novi most i rekonstrukciju starog je u toku. To finansira kompanija Beograd na vodi i o njenom trošku biće izgrađen novi most na mestu Starog savskog. Njegov remont pre nego što poveže Novi Beograd i Adu Ciganliju biće obavljen u Srbiji i još ne znamo kojoj firmi će taj posao biti dodeljen - ističe Stojčić.

Izvor: eKapija

Postoji li ikakav način da se provere navodi novog "grackog" urbaniste o tome da "Navodni Beograd" kešira novi most? I da se generalno provere ti tokovi novca za finansiranje infrastrukture oko "Navodnog Beograda"?
"Lepo napreduje". Radujem se skorom korišćenju "novog starog mosta", koji finansiraju BnV

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
Pa sto da ne :)

Iskreno i dobro je da finansira Beograd na vodi d.o.o a ne grad Beograd. Nadam se da ce da ispadne lepo kao i ceo Savski amfiteatar!

Jedva cekam da zapocnu radove.
 
Ne mogu da vam opišem koliko me ljudi cima sada za Stari savski most, a nikog nije bila briga kada je to bila tema i kada su donošeni planovi. Čim im objasnim šta kako i gde kreću optužbe kako sam bot. Jadni mi sa ovako zapaćenim društvom gde se kontrira strogo iz političkih razloga.
 
Izgradnja novog SSM je dobra stvar. Trenutni most jadno izgleda, malog kapaciteta, ne znam da li mi je gori kada preko njega prelazim, ili kada ga gledam sa drugih mostova. Nikada mi se nije sviđalo što luk nije na sredini reke, pa oni silni stubovi. Jednostavno, odaje utisak privremenog rešenja.

Novi most na prikazanim renderima deluje lepo i svetski. Problem vidim u tome kako su zamislili gradnju. Ako trenutni most uklone i onda počnu sa građenjem novog - biće posledica i velikih gužvi. Ne znam, možda bi dva centralna stuba novog mosta mogla da se grade dok postojeći most stoji, ako se naravno mesta za te stubove ne poklapaju sa pozicijama trenutnih.. Bar neko vreme da se uštedi. A paralelno se na kopnu sastavlja luk kao kod Žeželjevog mosta..

Pa kad stubovi izađu iz vode do neke visine, onda ukloniti sadašnju konstrukciju i premestiti je gde treba...
 
Danas sam se vozio u autobusu na smandrlj-liniji 7A Slavija-Blok 20 (jer Beograd očigledno neće dočekati da mu sve linije budu kompletne i funkcionalne još bar 5 godina...) i počnemo da prelazimo preko SSM. Iako je u pitanju autobus, iako vozač izbegava rupe, dok pričam sa prijateljem tresu nam se glasovi (ono kad treperi glas) ko da smo u nekom mikseru. Reko bog te mazo ne smem da mislim šta bi tek bilo da smo u Švajcarcu. :roll: :bash:

Taj most treba da se sklanja, odslužio je svoje još odavno. I nikad nije ni predviđen da stoji tu za vjek i vjekova. Po bilioniti put, napravljen je da bi postojao prelaz preko reke za vreme rata i obnove i da posle bude zamenjen nečim novim. To su imali u planu i Nemački okupatori, i Crvenoarmejci koji su ih potukli, a posle i nove Jugoslovenske vlasti. Koje su još 70ih napravile plan za zamenu, a ''u produžetku'' mosta počele sa kopanjem tunela u Ulici Gavrila Principa.

Dakle nema to veze sa nekim SNS hirom ili elitizmom Beograda na vodi nego jednostavno most je prevaziđen i nije više sposoban da ispunjava zahteve u budućnosti. I premda stoje kritike koje kažu da je bila greška i bahatost sadašnje garniture i preduzeća/ekipe iza Beograda na vodi što nije ostavljen prostor i mogućnost da se novi most napravi paralelno sa postojećim, da ne bi došlo do saobraćajnih zastoja... opet isto tako može da se postavi pitanje - a šta su to pa ovi prethodnih decenija uradili da to olakšaju u budućnosti? Pa ništa. Nego od 1970. naovamo, kako bi ko došao na pozicije, tako bi samo prebacivao taj vruć krompir svojim naslednicima. Sve dok se nije došlo do tačke da je Beograd pretrpan i da ako bi se sad zatvorio SSM nastale bi ogromne gužve i problemi. Opet kažem, ovi su pajseri što su natrpali SA zgradama da nema gde više da se pravi paralelan most. Ali su i svi ovi u prethodnih 40,50 godina bili slepci što nisu imali herca da bar počnu da razmišljaju i rade na novom mostu i prilazima, nego su se pravili mutavi. :kafa:
 
Kakav god da je Đilas bio- ostavio je tri mosta iza sebe za pet godina mandata.

Ovi vladaju 7-8 godina i nijedan kapitalan projekat nije urađen. Nijedan novi most, ni obilaznica nije gotova, ni tunel Ekonomski faks-Bulevar DT, niti je završen Prokop, nova autobuska itd..I ovo razvlačenje sa navodnim glasanjem o sudbini SSM je, čini mi se, samo služilo da opravda njihovu nesposobnost za realizaciju izgradnje.

Rekonstrukcije trgova i fasada su ok, ali je sve to šminka. Dva najveća plusa im dajem za rekonstrukciju dva muzeja- njihova decenijska zatvorenost je stvarno bila bruka i sramota.
 
Dobro, to stoji.

Ne branim ja ove (mislim ljudi već dobro znaju koliko sam ih napenaljivao ovde X puta). Ali mi idu na živce te priče ''kmeee, pa ovi će sad da nam ruše Zarićev most''. A taj most u planu za rušenje već pola veka. Da, iritira što su ovi posejali zgrade pa nema ''prostora za manevrisanje'' pri izgradnji novog. Ali brate ne može niko da mi priča da su ovi krivi što je SSM prevaziđen i zreo za sklanjanje kad sam video planove i projekte koji su to planirali još pre pola veka.
 
Ma nisam ja tebi ništa prebacio, nego ovako komentarišem. Đilas je i Gazelu rekonstruisao do poslednjeg šrafa - ovi nesposobnjakovići bi o tome mogli da sanjaju i sreća što je to završeno..
 
Nikad nije bio u planu za rusenje malo ces tesko na tu temu samnom jer ja penziju docekah u ovom kraju.Niko ne spori da se novi gradi ali te price odsluzio svoje,okupatori,losi stubovi ne mogu da prodju ni kod tinejdzera a malo teze kod nas starijih koji odlicno pamte ovaj kraj.
Napravice haos i kolaps u slucaju rusenja,navuci ce na sebe bes prvo ovog kraja a kasnije i svih koji ce ukapirati da je na Brankovom dodatni kolaps.
Svi znaju da se rusi stari jer smeta buka tramvaja stanarima zgrada iz BW a za to ima i resenje drugo koje ostavlja Zaricev most.

Suma sumarum pogodak ako prave pored novi i ovaj ostaje ,totalni autogol ako sruse stari zarad novog.
 
I na šta će da liči to čudo građevine i arhitekture: skalamerija postojećeg SSM i par metara od njega novi most?

Nije to most preko Save u nedođiji na granici sa Bosnom, pa da pored starog čeličnog železničkog mosta lepiš betonsku gredu.. Ovo je ipak centar Beograda
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=797624#p797624:1ljajzd5 je napisao(la):
Savamala » Sub Nov 28, 2020 11:43 pm[/url]":1ljajzd5]Nikad nije bio u planu za rusenje malo ces tesko na tu temu samnom jer ja penziju docekah u ovom kraju.Niko ne spori da se novi gradi ali te price odsluzio svoje,okupatori,losi stubovi ne mogu da prodju ni kod tinejdzera a malo teze kod nas starijih koji odlicno pamte ovaj kraj.
O jeste, jeste. :) Lično video na starim urbanističkim planovima iz 1970ih koje su nam pokazivali na fakultetu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=797618#p797618:3r2ybjim je napisao(la):
Vox91 » 28 Nov 2020 11:29 pm[/url]":3r2ybjim]Kakav god da je Đilas bio- ostavio je tri mosta iza sebe za pet godina mandata.

Ovi vladaju 7-8 godina i nijedan kapitalan projekat nije urađen. Nijedan novi most, ni obilaznica nije gotova, ni tunel Ekonomski faks-Bulevar DT, niti je završen Prokop, nova autobuska itd..I ovo razvlačenje sa navodnim glasanjem o sudbini SSM je, čini mi se, samo služilo da opravda njihovu nesposobnost za realizaciju izgradnje.

Rekonstrukcije trgova i fasada su ok, ali je sve to šminka. Dva najveća plusa im dajem za rekonstrukciju dva muzeja- njihova decenijska zatvorenost je stvarno bila bruka i sramota.
Gazelu je finansirala republika a ne grad. Kao i što je većinu novca za most u Borči dala republika što je po meni sumanuto.

https://www.blic.rs/biznis/putevi-srbij ... le/3cb024z
 
Ako sam razumeo Savamalca ima dovoljno prostora da se ne lepi za njega a inace sve su nam mostovi uklopljeni,Zeleznicki,Gazela,Zaricev,Brankov pa Pancevac koji se doduse ni nevidi iz ovih perspektiva .Bolje sve koji su tebi ruzni sravniti pa cekamo jedno 5 godina da niknu lepsi za oko.Haos u gradu,ma koga zanima daj da lepo izgleda...
 
Mladi kolega ako si video urbanisticki plan iz 1970 video si i koliko tunel nema sanse i koliko bi kostao ali to je druga tema...
Ja taj plan iz 1970 bi primenio ali samo u narednih 10 godina od te 1970,sada je niklo naselje BW ,sada je vise stanovnika mnogo,saobracaj...
Prvi na udaru ce biti stanovnici istog naselja ali od buke tramvaja ne vide veci buduci problem.
 
Poenta je da ideja o uklanjanju te relikvije i njegove zamene novim i većim mostom ne potiče od aktuelne garniture, nego još od prvog momenta kada se Beograd koliko toliko oporavio od Drugog svetskog rata i kada je počelo da biva jasno da taj stari prevaziđeni most neće biti dovoljan za buduća vremena i potrebe grada.
 
Šteta je što nije ispravljen most već i novi biti na ovom ukoso pravcu. Most je 90tih planiran nizvodno ka Ušću save nekih 50-100 metara kao što je i Jovin pominjao.
 
D samo jedno objašnjenje , za mene ljubitelja, laika, građevina, infrastrukture, urbanizma...

Naime, šta podrazumeva termin "prevaziđen"?

Ja razumem da potrebe mogu da prevazidju kapacitete mosta, al ne vidim kako je ovaj most prevaziđen?

Kapaciteti se lako rešavaju, izgradnjom novog mosta.
Zašto bi se u tom slučaju rušio ovaj?
Ruži grad? - Apsurd.
Sklon padu? - pao bi do sad kada na njemu bude nekoliko tramvaja i buseva odjednom.
Stvara Buku pri prelasku tramvaja?
Apsorberi buke (i vibracija) su dostupni.
Stanje kolovoza je takvo kakvo je,všto zbog lošeg održavanja, mada laički BiH rekao zbog toga što se asfalt lije direktno na metalnu površinu.
Ništa nerešivi, relativno jeftino.
Gospodo, taj nam most nikako ne bi bio višak.

Nazovimo stvari pravim imenom.
Neko se "prešao" i posejao objekte tako da nigde drugde NEMA MESTA za saobraćajni koridor.
I da se ratumemo. Neće stradati samo most, ostaćemo i bez parka i davno zamišljene veze Terazija i Save...
Al dobro, za prisutnim mlekom ne vredi plakati, zar ne?


Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
Pošto od vibracija na čeliku hoće da se pojave mikro pukotine koje je teško u potpunosti sanirati, pitam se u kakvom je stanju čelik od koga je napravljen Stari savski most. Da li neko ima uvid u to?

(vidim da ste svi uzrujani, te želim da pojasnim da ne tvrdim ništa i čisto pitam da bih dobio informaciju)
 
Po meni je veleizdaja neostavljanje decenijama planiranih koridora za građenje novog ispravljenog mosta pre rušenja starog i za novi most između BZĐ i Nemanjine. Uništena je budućnost razvoja grada i boljeg povezivanja obe obale zauvek. To neće ispraviti ni naša deca, ni unuci, ni praunuci, ni niko. Nešto što su ljudi još 1950. shvatili i planirali, 70 godina čuvali u idejama i planovima, i nešto za čime će Beograd 2050. vapiti je uništeno. A bilo je toliko prostora da se ti korodori ostave, sve se rušilo i pravilo od nule. Nikom ne bi smetalo, ali je kratkoročna halapljivost za još malo više prodatih kvadrata zacementirala viševekovnu perspektivu. Međutim to ne znači da treba da kažem da su stanari BNV protiv Srbije.

Da li treba praviti novi most? Treba. Međutim tvrditi da je loš most onaj most koji je namerno zapostavljan godinama, na kojem nije obnovljena podloga kako treba godinama niti ugrađena sredstva za umanjenje buke i vibracija, to je obmama. Most je pre samo deceniju obnavljan i mogao bi služiti vrlo dobro još dugo da se o njemu brine. Potpuna je izgleda slučajnost da je svako održavanje istog skoro nepostojeće od kako je objavljen projekat BNV. Most je namerno zapostavljen da bi se prikazalo građanima kako je loš i da mora da se menja.

Ponoviću, prvi sam oduvek bio za novi most tamo i rušenje ovog, ali ne smemo zaboraviti da smo trebali imati novi most pre rušenja starog i još jedan potpuno novi između BZĐ i Nemanjine. I to jedan tramvajski a drugi metro. Sve ovo oko buke je samo način da se zaokupira narod nebitnim stvarima kako ne bi shvatili da im je ukraden ceo jedan novi most pored ovog sada spornog. Nečiji kratkoročni finansijski interes je zauvek zgazio beogradski dugoročni.

Treba to uzeti u obzir kada ljudi emocionalno shvataju ovu temu, a ne označavati ih kao neprijatelje države. Rušenje starog pre gradnje novog može da se oprosti, čak i ostavljanje stare loše lokacije. Međutim, uništavanje mogućnosti da se ikada izgradi most Nemanjina - Bulevar Zorana Đinđića, to teško da se može oprostiti. Isti ti stanari BNV će biti prvi kojima će on zatrebati, ali neće biti leka. Do tada će oni što su uzeli pare biti daleko ili pod zemljom, čak će i mnogi forumaši već biti pokojni, a naši potomci i oni koji će naslediti te stanove u BNV će proklinjati prošlu generaciju zbog svoje sebičnosti.

U rušenju ovog mosta se sustiču snovi i aspiracije celog veka urbanog planiranja, sa potrebama budućeg veka urbanog života. I na obe stvari je neko pljunuo i izrugao se, jer je mislio da je veći i od prošlosti i od budućnosti.
 
Beogradu novi most treba od Bulevara Nikole Tesle do raskrsnice Karađorđeve, Pariske i Bulevara Bojovića. Taj most bi bio prirodna veza Starog grada i Zemuna. Brankov most bi onda bio veza Bulevara M. Pupina sa centrom, a novi SSM veza Bulevara Đinđića sa Nemanjinom.

Na koju ulicu visokog kapaciteta u starom delu grada bi se kačio most koji bi po vama trebalo da se gradi po sredini amfiteatra? Nema je - udarao bi u uske ulice i zid zgrada u Savskoj, kao što sad udara ulica Nikolaja Kravcova, i opet gušio saobraćajem Savsku ulicu.

Samo novi most preko Ušća rešava stvar, još kada bi ga napravili kao viseći da podseća na predratni Aleksandrov most - pun pogodak.
 
@NoLimit
Naravno, sve si u pravu, ali most BZĐ - Nemanjina je zakopan sedamdesetih, prvo planski (Reg. plan centralne zone iz 1976.), a onda gradnjom Interkontija i faktički. Štaviše, sad planiraju da provuku nastavak BZĐ kroz preostali prostor pored hotela, a tad nisu.

Naravno, sve su to ogromne greške, koje, kad se vremenom nakupe i umnože, daju ovako neuređen grad.

@Vox91
Odavno isto pričam, štaviše, ne razumem slepilo usled kojeg Pariska nije produžena, prirodno, preko reke. I tramvaj u Beogradu mogao je da dobije dodatni smisao. A sa još jednim tramvajskim mostom preko Dunava u produžetku Tadeuša Košćuška ka Kotežu i Borči...

Jednostavne i praktične ideje, međutim, najteže prolaze u ovakvim društvima. Nego udri Vesiću tramvaj preko Ade Huje.
 
Jeste, tramvaj iz Pariske preko mosta šiba za Zemun, a Novi SSM nosi metro..
 
Vrh