09.06.2014 13:26 Beograd
Radisson Blu Old Mill hotel u Beogradu otvara svoja vrata 1. septembra
Hotel će imati 25.000 kvadratnih metara, kao i 3.000 kvadratnih metara poslovnog prostora, koji se nalazi preko puta samog hotela u poslovnoj kuli. Ukupna investicija je blizu 60 miliona evra, ističe Thomas Swieca, generalni direktor Radisson Blu Old Mill hotela u Beogradu.
Planirali ste otvaranje hotela u septembru. Da li sve ide po planu i o kolikoj investiciji se radi?
Radisson Blu Old Mill hotel otvoriće svoja vrata 1. septembra. Imaće 236 soba, 14 apartmana, restoran, bar, salu za konferencije od oko 500 kvadratnih metara, kao i zatvoreni parking za 50 vozila i 43 parking mesta na otvorenom. Trenutno se završava fasada, rade se instalacije i sve se priprema za opremanje. Glavna pažnja usmerena je na stari mlin gde su smešteni recepcija, restoran, sala za sastanke, kao i Executive Lounge. Najvažnije je da ćemo očuvati spoljašnji izgled starog mlina, koji je i spomenik kulture pod zaštitom Republike Srbije.
Ukupna investicija je blizu 60 miliona evra. Hotel će imati 25.000 kvadratnih metara, kao i 3.000 kvadratnih metara poslovnog prostora, koji se nalazi pored samog hotela u poslovnoj kuli.
Koliko zaposlenih će hotel imati?
U fazi otvaranja planiramo da zaposlimo 120 ljudi. Kada počnemo sa radom taj broj će se uvećavati. Trenutno smo u procesu regrutovanja i zapošljavanja. Svi zaposleni u našem novom hotelu u Beogradu prisustvovaće treninzima Carlson Rezidor grupe, kako bi se pripremili i upoznali sa brendom.
Radili ste u Turskoj. Da li u ovom momentu možete da uporedite poslovanje u Srbiji i Turskoj?
Tržišta Srbije i Turske su u ovom trenutku veoma slična, s obzirom da se radi o tržištima u usponu, koja nisu deo Evropske unije, kao i da su u procesu pridruživanja evropskoj porodici.
Možemo reći da oba tržišta imaju veoma dobre potencijale kada se govori o organizaciji korporativnih događaja. Smatram da je Srbija u boljem položaju, zahvaljujući dogovoru Air Serbia i Etihada, kojim se otvara potpuno novo tržište za Srbiju. Arapske zemlje su veoma važne i imaju značajnu ulogu u globalnoj ekonomiji. Njihovo ulaganje u Srbiju predstavlja veliku šansu za domaće tržište.
Kada govorimo o tržištu Srbije, veoma su značajni i dobri odnosi i komunikacija koju neguje sa drugim zemljama Evropske unije, kao što su Nemačka, Austrija i druge.
Domaći hotelijeri su apelovali na vladu da smanji nedavno podignutu stopu PDV, sa obrazloženjem da im to remeti poslovanje. Kakav je vaš stav?
Smatram da je dobar znak to što su svi hotelijeri nastupili zajedno. Pregovori su bili dobri i pozitivno će uticati na povećanje tržišta.
Kako je Srbija tržište u usponu, niske poreske stope, u ovom slučaju PDV, predstavljaju veliku prednost u odnosu na druge destinacije u okruženju poput Hrvatske, Mađarske, Slovenije.
Niska stopa PDV-a, takođe, bitna je za saradnju hotela i turoperatora. Smanjivanje poreskih stopa u Nemačkoj sa 19 na sedam odsto bila je dobra odluka. Ovaj potez je doneo pozitivne rezultate – hotelijeri su tako investirali u svoje osoblje, kao i objekte, što se pozitivno odrazilo na goste, kao i samu potražnju.