direktor":cl65d3ru je napisao(la):
onda im fali parce
Fali, fali ... ali to nije sve što fali. Fali i čitavo jedno parče mlina. Njihovo prilično pesničko shvatanje zaštite industrijskog nasleđa se proteže i na pravljenje pravog automobilskog tunela direktno kroz zgradu mlina, što je onda zamaskirano ovim soliterom napred. Tako se pristup kolima sve do hotela obezbeđuje tako što se vozi KROZ mlin! Možda će ovo na kraju biti zazidano, ali trenutno ne izgleda tako.
Nego, dobro, neka bude i to, recimo da je u pitanju revitalizacija, a ne verna rekonstrukcija, pa svi moramo da podnesemo žrtve na oltar novog života starog objekta. Pa ako zaboravimo na vernost, ovo što su uradili sa samim mlinom je ustvari sasvim dobro. Ali ne mogu da prežalim fantastičan trg okružen samo mlinom i Bigzom. Spominjem to ponovo zato što mi je tek sad, gledajući nove rendere, pala na pamet tužna mogućnost da je ovo tik ispred levog dela mlina ustvari ulaz u podzemnu garažu. Na renderima je to uglavnom bilo zamaskirano sa par krošnji pa nisam obratio pažnju. To znači da gubimo i mogućnost da napravimo lep plato malo ulevo, ispred isturenog dela mlina. A upravo sam to pre nekog vremena hteo da predložim, pa čak i išao da slikam.
Deo levo i desno od trotoara, pre samog mlina, uopšte nije loš niti preterano mali. Tu bi dobro legao mini prolazni parkić kroz čiju sredinu prolazi trotoar, dok bi njegova leva i dalja strana mogla da bude plato ispred prvog dela mlina i njegovih ulaza. Nazalost, ako je ono tik ispred prvog dela mlina ulaz u podzemnu garažu, onda gubimo još jednu kvalitetnu površinu ispred njega. Tako su nažalost ovako dobar otvoreni prostor uspeli da razbiju na čak ČETRI dela. Deo koji je zauzet ispred levog isturenog dela mlina, deo koji je ostao slobodan, ali sada samo kao prolaz do poslovne zgrde i mlina (jer je isuviše mali za restoranske bašte, parkić i prolaz), deo koji zauzima soliter, i deo desno od njega. U tom desnom delu je takođe napravljeno malo čudo. Taj prostor između Bigza i poslovne zgrade sada sadrži čak TRI odvojena prolaza za automobile.
Jedan koji kroz mlin vodi do ulaza u hotel, jedan koji predstavlja deo kružnog puta oko Bigza, i u sredini jedan koji vodi do ... ovoga:
Ne znam čemu put do dimnjaka, ali bar ovde moram da im čestitam što su ostavili sam dimnjak tik pored luksuznog hotela. Nekako se uklapa u blok stare industrijske arhitekture, a verovatno bi se u budćnosti i od ovoga mogla napraviti neka atrakcija. Ali široki ravan prostor pogodan za trg razbiti na četri dela, od čega su dva posvećena automobilima, a mlin revitalizovati, pa ometati pristup na njegove dve trećine, a deo koristiti kao tunel, to je ipak daleko od svake logike.