Reprezentativne državne zgrade u nizu nisu retkost u BG. Stari, novi dvor, Ministarstvo šuma, današnja zgrada Vlade, stari Generalštab ...Zuma":87so84sc je napisao(la):Sumnjam da se očigledno posebne, reprezentativne zgrade ovako upečatljivih volumena i namene prave da bi stajale u nizu.
Teško da je to bio plan. Recimo, od štamparije je daleko bitnije i moćnije Vazduhoplovstvo, čiju je centralnu zgradu projektovao takođe Brašovan a koja je i formom i volumenom uklopljena u urbano jezgro Zemuna i dominira samo svojom karakterističnom arhitekturom.Zuma":87so84sc je napisao(la):Pogotovo sa nečim što je tako agresivno različito, veliko i blisko. Ovo je dizajnirano da bi dominiralo, ostavilo utisak i poslalo poruku o moći države, njenoj usmerenosti i nameri.
zgrade se projektuju da dominiraju prema ulici, ili još bolje, raskrsnicama, što je i ovde slučaj. Projektovati zgradu koja treba da dominira prema susednom placu i time "zabraniti" vlasniku tog placa da gradi na njemu išta bitno je toliko samoživo i bahato da nikako ne može da opisuje Brašovana.Zuma":87so84sc je napisao(la):I to iz važnog pravca centra grada, odakle dolazi i gde ima najviše ljudi, a ne gledajući je sa periferije ka gradu. Tačno je da je lice ka raskrsnici, što je i normalno, ali daleko od toga da mu strana odakle ljudi ustvari dolaze i koja se sasvim dobro vidi nije bila važna.
Bigz nije projektovan da se vidi ceo. U tome i jeste suština priče. On ne treba da se vidi ceo.Zuma":87so84sc je napisao(la):Ali dobro, sačekaćemo da se završi, pa ćemo videti konačan utisak. Mada mogu da pretpostavim pogled sa ove strane. Potpuno nov imidž klasičnih staklenih poslovnih zgrada, kakvih ima bezbroj, koje formiraju zid sa čudno uglavljenom starom zgradom između. Od BIGZa nema ni traga koji bi nešto značio. A ono što je moglo da bude je zanimljiv stepenasti ambijent: Vitka i visoka staklena zgrada levo, niža stara industrijska zgrada pored nje, pa još niže, ravan pristupni trg. Iza toga BIGZ, od koga se vide DVE strane, povezane, sa lepim zaobljenom prelazom i zanimljivim staklima. Pri tome se mlin vidi ceo, BIGZ skoro ceo, i Hotel skoro ceo, u skladnoj stepenastoj kompoziciji
Igor":1jvtyqns je napisao(la):Nije potreban render, dovoljno je da prosetas i vidis da uzivo izgleda prilicno skladno i ususkano ima neku toplinu a tek verujem da ce zasijati kada se zavrsi i osvetli plato ispred. Ponovicu sto sam ranije rekao da ce se tek sada videti koliko je bigz ustvari zapusten kada ovaj kompleks bude pusten u funkciju. Bigz definitivno zasluzuje bolji tretman i potrebna mu je rekonstrukcija ozbiljna.
stf":1okqbk27 je napisao(la):zgrade se projektuju da dominiraju prema ulici, ili još bolje, raskrsnicama, što je i ovde slučaj. Projektovati zgradu koja treba da dominira prema susednom placu i time "zabraniti" vlasniku tog placa da gradi na njemu išta bitno je toliko samoživo i bahato da nikako ne može da opisuje Brašovana.
Kao što sam rekao, čak ni polupismene tranzicione arhitekte to ne rade. Naravno, pismeni arhitekta će ipak dostojno tretirati i bočne pa i dvorišne fasade, što je Brašovan činio, a tranzicionalne poluarhitekte to ne rade.
Bigz nije projektovan da se vidi ceo. U tome i jeste suština priče. On ne treba da se vidi ceo.
Kao što sam napisao, dok nedavno nisam prošao pored, delio sam tvoj stav po ovom pitanju. Promenio sam mišljenje jer izvedba je ispala više nego skladna.
Što je opet neodgovorno i bahato i ne mogu takav stav u projektovanju da povežem sa Brašovanom ...Zuma":36iv0znc je napisao(la):Nije on zabranjivao gradnju na susednom placu nego se po onome što je uradio ne vidi da je to očekivao ili smatrao verovatnim.
Kontinualni vodoravni trakasti prozori predstavljaju standardno tretiranje fasada tog arhitektonskog pravca. Nije tu ništa spektakularno. Da je u pitanju bočna, manje bitna fasada se baš po tome i vidi. Igru oblika i forme kao i detalja Brašovan je koristio sa druge strane objekta, tj. prema dominantnoj raskrsnici. Alfa i omega moderne.Zuma":36iv0znc je napisao(la):Gledajući sliku i naglašeni kontinuitet svih linija i ukrasa u zoni vertikalne ivice, vrlo je teško zamisliti da je projektant predviđao da će ovaj tok pogleda naglo biti presečen susednom zgradom posle tolikog truda da se glatko sprovede oko ivice. I još da računa na sigurno rušenje mlina, pa onda na sigurnu gradnju nove zgrade koja pri tom mora biti vrlo visoka i široka, i da bazira glavne vrednosti svog projekta na hipotetičnom nizu takvih pretpostavki? Ne kažem da u projektovanju nije moguće računati na više potencijalnih budućih situacija oko zgrade, ali ovde se jednostavno ne vidi ni jasna vizuelna granica prednje fasade (na mestu gde nešto dalje započinje buduća susedna zgrada nepoznatih karakteristika), ni razlika u važnosti ili tretmanu strana. Ovaj obli prelaz na vertikalnoj ivici, koji je ovako vrlina, sa susednom zgradom bi postao mana. Zar on ne bi morao računati na to?
Šta je izgubljeno, nije teško zaključiti kada se prošeta pored lokacije. Da prednje kule nema, pešaku ne bi bilo nimalo prijatno da šeta tuda, naročito imajući u vidu kakav užas ta kula zaklanja (sve ono između Državne štamparije i mlina)Zuma":36iv0znc je napisao(la):Glavno pitanje je ipak kako svako od nas vrednuje stvari, da li je ono što je dobijeno vrednije od onoga što je izgubljeno, ili što se moglo napraviti.
To je već sada moguće. Google Sketch up se može naučiti za sat vremena (ja ga savladao za 15 minuta) ....Zuma":36iv0znc je napisao(la):Počinjem da verujem da će na ovakvim forumima revoluciju izazvati trenutak kad svako bude mogao bez naročitog truda da napravi svoj render i jednostavno pokaže ljudima na šta misli.
MilisaV":c7z154z1 je napisao(la):nije blue nego blu.
drugo, porušićemo taj haos kad tad i napraviti neko moderno zdanje.
Sudeći po Wikipediji, Radisson i Radisson Blu hoteli pripadaju Carlson Rezidor hotelskoj grupaciji čije je sedište u Minesoti (SAD) i Briselu (Belgija). Carlson je krenuo iz SAD-a, a Rezidor, kao bivši hotelski deo SAS-a, iz Danske.Ronche":2leeekrk je napisao(la):Odakle je na kraju lanac Radisson Blu...iz Evrope ili SAD?