Šta je novo?

Stari Beograd (Stare fotografije Beograda)

Na ovim sličkama se vidi loše odrađena konzervacija (tj prethodno čišćenje od korizije, koja ponovo izbija ispod novog sloja boje). Đubre je problem neadekvatne čuvarske službe i što poklopci i vrata nisu adekvatno obezbeđeni.
Izmeštati ceo muzej i graditi novu zgradu zbog nečega što može da se reši sa neuporedivo manje para i malo više volje je besmisleno.
Ovo nisu avioni već prašinarska tehnika.
 
Дошљак,
лично не бих имао ништа против да се Војни музеј прошири на целу тврђаву, под условом да се комплетна поставка (и садашња унутрашња и спољна, плус нови експонати) смести у по угледу на ону приобалну поред Небојша куле, адаптиране фортификације, односно бедеме.
.jpg

a2p2g3.jpg

Само.. то кошта више него нова зграда.



Реља,
и тенкови и топови и авиони једнако имају велику историјску вредност и морају бити адекватно рестаурирани и изложени у заштићеном простору.
"Прашинарском", осносно пешадијском техником се подразумева она до минобацача мањих калибара,
док топови, вбр и тенкови то нису, односно тенкисти и артиљерци нису прашинари.
Уосталом и пешадијско наоружање потребује адекватну заштиту, јер је и оно вредно, замисли да су на пример ону гравирану сабљу, поклон фабрике краљу Александру Обреновићу
sablja-a-o-655.jpg

изложили у шанцу испред музеја, шта би од ње данас остало..
 
Za plavce su svi oni prašinari. Vuku se po prašini.

Poređenja i rezonovanja ti uopšte nisu na mestu.
I u toku upotrebnog veka se oružje drži u zatvorenom, a oruđa mogu i na otvorenom.
Naravno da se oružje neće držati u eksterijeru muzeja, iz 1001 razloga.

Ovo je besislena diskusija.
 
А ти си шта, космонаут, па одатле тај инфантилан арогантан став према копненој војсци..
Твоја су поређења скандалозна, у стилу - то је "прашинарско" па нека труне. Свашта!

Оруђа у току службе се држе у затвореном, наравно, осим када су у употреби.
Свака касарна поседује наменске хангаре за смештај своје борбене технике. Чак и полигони.

И оруђа која су у резерви се конзервирају и чувају у затвореном.

Оруђа која нису више у саставу војске а која су вредна се чувају у затвореном, уосталом погледај све тенковске музеје, по теби су сви они потпуне будале јер своју вредну технику тетошу у затвореном..
http://mbtvt.ru/
http://www.tankmuseum.org/home
http://www.museedesblindes.fr/
http://daspanzermuseum.de/index.php?id=home
http://www.generalpatton.org/


Слажем се да је расправа бесмислена.
 
Joj, kao ti voliš da izvodiš proizvoljne zaključke i da ideš u krajnosti, nema veze koja je tema u pitanju...
 
Само одговарам на ватру.

Ето са Дошљаком заједно, разложном комуникацијом лако могу доћи до компромиса да музеј добије проширење, а да се не измешта са тврђаве - преузимањем и адаптацијом бедема (где је то могуће).

Зашто то са тобом није могуће, размисли сам, уосталом зар би ти некако могао пронаћи компромис са неким чија је прва реченица упућена теби (на ову тему) дисквалификација, ако не и увреда?
 
E, dobro da ste došli do kompromisa... javite nadležnima na znaju na čemu su :)
 
Да надлежни воде бригу иочему, ми овде не би морали да дискутујемо о томе.
 
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YvCyfXaUupM[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VBgB9HqKFEY[/youtube]
 
Oва идеја о простору попут оног код куле Небојше није лоша :) мада слажем се, скупа свакако. А код тог комплекса ми се једино не свиђа онај део од споља видљивог бетона, што га макар нису опеком замаскирали. А само уређење ентеријера и поставка куле Небојша су феноменални, по мени нешто најбоље и највредније видети на Београдској тврђави. Тако би требало осмислити сам музеј тврђаве.

Да се вратим на ВМ, свиђају ми се ове руске диораме, мислим да имају и једну највећу за Бородинску битку. Такво уређење ентеријер ВМ би по мени било најприкладније. За разлику од застареле сталне поставке ВМ, у галерији су увек занимљиве изложбе, често и интерактивне.
 
Добро, ако би се адаптација у музејски простор уклопила са неопходном заштитом самог бедема од пропадања онда би то био двоструки добитак.

Слажем се да бетонски део споља не треба да буде видљив,
приликом отварања реновиране Небојша куле и адаптираног бедема сам питао зашто је тако и добио одговор да део који је дограђен и треба да се разликује од аутентичног, такав је пројекат..

Веома модерно урађена поставка НК, мада увек може и боље.

Као и ти, љубитељ сам диорама и материјал је за размишљање о уређењу нове поставке ВМ. На простору бившег СССР има их више, практично свака важнија битка има свој музеј и у његовом склопу или самосталну диораму.
Она је као решење за многа питања презентовања веома захвална и пружа велике могућности..

Када смо већ код галерије..

У Војном музеју отворена изложба о Шумадијској дивизији

У оквиру програма обележавања 100 година од почетка Великог рата данас је у Војном музеју отворена изложба „Шумадијска дивизија 1914-1918″. Изложбу реализовану у сарадњи Народног музеја Краљево, Историјског архива Краљево и Народног музеја Крагујевац отворио је в.д. помоћника министра одбране за људске ресурсе Милош Јанковић.

На неколико десетина изложбених паноа представљено је више од 300 предмета – оружја и војне опреме, униформи, војничких писама, дописних карата и до сада непознатих фотографија рађених са негатива на стаклу.

Према речима помоћника министра, Шумадијска дивизија дала је изузетан допринос у значајнијим дејствима. Он је говорио о улози и саставу Дивизије током борбених дејстава, као и о положајима и њеним најславнијим тренуцима.

Музејски саветник и директор краљевачког музеја Милољуб Арсић истакао је да је изложба постављена захваљујући збиркама и фондовима архивске грађе поменутих институција, али да су им велику помоћ пружили и потомци припадника Шумадијске дивизије, пружајући на увид писма и непубликоване фотографије.

Изложба је до сада успешно приказана у Краљеву и Крагујевцу.


http://www.mod.gov.rs/sadrzaj.php?id_sadrzaja=8547
 
Традицију Универзитета почели понављачи
Иван Миладиновић | 19. јул 2015. 19:18 | Коментара: 0

Како се развијало школство у малој Србији којом су ишли велики људи. Прва генерација ученика, 1831. године, није прешла у виши разред већ је и следеће године морала да изучава оно што је већ "учила"


ПРЕМА првим писаним подацима, ако је веровати записима Косте Хустића, Жике Јовановића и Миленка Тодоровића, када су малом Србијом ишли велики људи, 1832. године било је 36 (основних) малих школа са укупно 40 учитеља.

Београд је те године имао једну малу школу са три класе (разреда). Тома Солар био је учитељ старије, Михајло Ресничанин средње и Константин Зека најмлађе класе.

Попечитељство правосудиа и просвештенија основано је 1834. године. Задатак Попечитељства био је да се стара о свему што се школа и "воспитанија" деце тиче. Шест година касније биле су већ две основне школе. Београдска је била код Саборне цркве, а друга, Палилулска, на "далекој периферији" близу старе цркве на Ташмајданском гробљу. Ова се школа 1844. преселила у близину Теразија, на угао данашњих улица Краља Милана и Добрињске, због "лакшег доласка и одласка ученика - нарочито зими". Ова, Теразијска школа, нешто касније се преселила у новију зграду у Његошевој улици. У њој је предавао легендарни професор Коста Вујић, и она ће доцније постати чувена Трећа београдска гимназија.

Први пропис о школама, Устројеније јавног училишног наставленија донет је 1884. године. По њему, основне школе у селу трају три, а у варошима четири године, односно разреда. Школска година имала је два полугодишта и на крају сваког полагао се јавни испит. Настава је, према овом пропису, почињала 1. септембра, а завршавала се 30. јуна.

Варошка деца (само мушка) могла су да се упишу са шест, а сеоска са седам година старости. Горња старосна граница није постојала. Девојчицама у селима и варошицама било је дозвољено да иду у исти разред с дечацима, док је у градовима то било забрањено. У сеоским школама изучавала се хришћанска наука, српско и словенско читање и писање, рачун, општа знања, географија и певање. Градској деци придодати су и српска граматика, отечествена историја и обука у сачињавању писама "нужних за грађански живот".

* Велика школа у Београду

КНЕЗ Михаило Обреновић, да би ублажио "дискриминацију" према варошкој женској деци, одобрио је Наталији Петровић и сестрама Софији и Катарини Лекић отварање школа за женску децу у којима би се "госпођице" обучавале лепом писању, гласном читању и женским пословима, а све то уз "уговорену цену са родитељима".

У првим данима регуларног школовања у Србији бележимо и Закон о гимназијама из 1863. године, који је одредио да ове школе имају шест разреда и припремају ученике за изучавање виших наука.

Две године касније донет је Закон о реалци. И она је била средња школа, такође са шест разреда, а ученици су се припремали и за техничке науке. Седми и осми разред уведен је у гимназије 1873, односно 1929. године.

ГОДИНАМА је Вук Караџић убеђивао неписменог владара Милоша Обреновића да је Србији потребна велика школа. Може се само претпоставити какав је отпор пружао бахати неписмени кнез. Ипак, 1830. Србија хатишерифом добија од Турака, између осталог, и право на отварање школа. Одобровољио се и Милош и дозволио отварање Велике школе у Београду.

УГУШЕНА СТУДЕНСКА БУНА
ПРВИ студентски протест на Високој школи је угушен. Професори Павловић, Бошковић и Кујунџић су добили отказе. Аћим Чумић је и даље војевао своју опозициону битку против режима. Чак је осуђен и на смрт 1878. због наводног учешћа у Тополској буни. Казна је преиначена на десет година робије, али је убрзо пуштен на слободу. А како је прошао Лаза Лазаревић? После годину дана, уз помоћ неких угледних људи, враћена му је стипендија и завршио је медицину у иностранству, а кад се вратио у земљу постао је лични лекар и пријатељ тада већ бившег председника владе Радивоја Милојковића.

Управитељ ове школе, извесни Димитрије Исаиловић, више времена проводио је са Обреновићевим синовима, учећи их страним језицима, него у Великој школи са ученицима. Прва генерација, а било је то 1831. године, није прешла у виши разред већ је и следеће године морала да изучава оно што је већ "учила". Што би се данас рекло, цела генерација је понављала.

Због великог гнева родитеља и небриге владара одлучено је да се Велика школа пресели у Крагујевац, да не би у Београду начисто пропала. Преображена је у Гимназију, а кнез Милош прихвата предлог Попечитељства просвештенија и 1833. Гимназија прераста у Лицеум, који започиње с наставом 1. октобра 1838.

После три године Лицеј - будући Београдски универзитет - пресељава се у Београд. Први наставни програм будућег универзитета донет је септембра 1844. Настава је трајала две године и одвијала се у два одељења - техничком и правном. Није био потребан никакав пријемни испит или провера знања. Иако је упис био директан, одзив родитеља који су желели да им деца заврше високе школе био је више него скроман.

НАЈОМИЉЕНИЈИ професор на београдској Великој школи био је Аћим Чумић. Студирао је право у Хајделбергу и Паризу. Радио је најпре као професор у гимназији, затим у суду. За професора кривичног права на Великој школи постављен је 1865. године.

Чумић - по коме се некад називало ћораво сокаче у најужем центру Београда познато само по бифеу "Мандарина", а данас по тржном центру (Чумићево сокаче) - био је политичар конзервативне оријентације, близак старијим политичарима Илији Гарашанину и Јовану Мариновићу. Био је темпераментан човек, оштрог језика и успео да догура до министра полиције, а доцније и председника владе. Студентима је одговарао његов ратоборни став и није чудо што је врло брзо постао миљеник увек на буну спремне младежи јер је сваки згодан тренутак користио да прозове и критикује намеснике малолетног кнеза Милана Обреновића, а нарочито председника владе Радивоја Милојковића.

Политичку каријеру започео је као председник београдске општине, односно као градоначелник престонице. Чумић је одлуку да ће се кандидовати за челног човека Београда саопштио марта 1871, најпре својим ученицима а потом се винуо у предизборну кампању.

РЕКТОР Јосиф Панчић пожелео је срећу колеги Чумићу када је овај изабран за председника Општине, а његови љути противници из владе су задовољно трљали руке јер су Аћима могли да сруше само на политичком плану, пошто су постојећи закони штитили позиције професора у Великој школи. Али, по том истом закону није било дозвољено да се истовремено буде професор и професионални политичар, па је Чумић морао да поднесе оставку на место професора кривичног права.

Нажалост, Аћим је врло кратко био градоначелник, јер му је председник владе Милојковић "наместио игранку" и тако га приморао да се повуче с тог места. Међутим, сачекао га је нови белај, професоре је постављала влада, те Аћиму Чумићу није било повратка на Велику школу. И тако је остао на улици.

Али, ратоборни професор се није предавао, па је уз помоћ колега Ђоке Павловића, Јошка Бошковића и Милана Кујунџића организовао побуну ђака Правног одељења Велике школе против професора који је постављен уместо њега. Ђаци су новог профу прво извиждали, а затим га истерали са часа!

НИ ЊЕГОВИ противници нису седели скрштених руку. Преко министра просвете објавили су наредбу да студенти који желе да наставе школовање морају поново да се упишу у Велику школу. Уз напомену о поштовању рока стајала је и претња: "Ко то не учини, сматраће се да је напустио школу"!

Али, нико од студената није поднео захтев за накнадни упис. Наредба је пропала, а студенти који су за то време углавном глуварили или се излежавали на Калемегдану остали су уз своје професоре.

Шта је друго могла, влада је продужила рок за поновни упис, али се опет нико није јавио. Данима је председник владе смишљао како да реши овај проблем и на крају се досетио. Позвао је на разговор двојицу из побуњеничке групе, Лазу Лазаревића и Светозара Анастасијевића, који су добили државне стипендије за наставак студија медицине у иностранству.

Милојковић их је дочекао речима:

- Зато ли вам држава даје стипендије - да дижете буну! Слушајте ме добро. Ако се до истека рока за поновни упис не упишете од стипендије нема ништа!

Обојица су били непопустљиви у својим ставовима, али су другови наговорили Светозара Анастасијевића, који је био пуки сиромах, да се изнова упише.

И ДРУГИ уписни рок се ближио крају, али уписника осим сиротог Анастасијевића није било. Влада, решена да истера по своме, одлучила је да "бунџије" позове на регрутацију иако су полазници Велике школе били ослобођени војске.

Кад су се студенти, пред регрутном комисијом, позвали на овај пропис, одговорено им је да донесу потврде Ректората да редовно похађају школу и да ће бити ослобођени војске. Јасно, уверење нису могли да поднесу јер нису били "уписани" па је овај маневар владе и приволео побуњенике школи и побуна је пропала.
 
Tamo završava školu za lovačkog pilota i ulazi u legendarnu eskadrilu "Roda" koja ratuje na Marni, na Zapadnom frontu. Učestvuje u najvećem vazduhoplovnom boju u Prvom svetskom ratu, obara tri neprijateljska aviona iz jedinice legendarnog "Crvenog barona", Fon Rihthofena, ali i njega ranjavaju, a on uspeva da prizemlji zapaljenu letelicu. Zadobio je rane, teške opekotine, ali je zaslužio i najviše francusko odličje Viteški orden Legije časti.

- jedno nepriznato obaranje (što ne znači da ga nije oborio)
- jedan u sadejstvu sa drugim pilotom, priznato (1/2)
- jedno priznato
- Sondermajer je primljen u "Rode" 1. marta 1918, i leteo je do povređivanja, 21. maja.
- Fon Rihthofen je poginuo 21. aprila, a "Leteći cirkus" je došao na taj deo fronta u maju 1918.
- Sondermajerov SPAD XIII se sam zapalio, u povratku sa zadatka (čest i dobro poznat problem na ovom avionu), a ne usled oštećenja u borbi

Sama činjenica da je bio primljem u elitnu grupu "Roda" je veliko priznanje.
Postao je vođa patrole, i to među najboljima.
Činjenica da je preživeo više vazdušnih borbi sa "Letećim cirkusom" sama po sebi govori o njegovim pilotskim kvalitetima.
Uspeo je da sleti sa zapaljenm avionom, gadno opečen.
Posle rata je bio jedan od najzaslužnijih za razvoj avijacije i civilnog avio saobraćaja.

Ne trebaju mu ovakve novinarske proizvoljnosti i izmišljanja, a i neko može svašta da pomisli...
 
Vrh