Šta je novo?

Stare i napuštene železničke stanice i pruge u Srbiji i republikama bivše SFRJ

FUTOG-zeleznicka-stanica-novi-sad-1913_slika_O_138712669.jpg
Železnička_stanica_-_Futog_-_panoramio.jpg
 
Deliblato-Mramorak, stanica usred peščare na pruzi između Bavaništa i Dolova. Nije bilo lako probiti se dovde, čak ni kroz ranu prolećnu vegetaciju.

08.jpg


010.jpg


006.jpg
 
Da li je u Velikom Središtu ostala sačuvana zgrada železničke stanice? U Beloj Crkvi, Vračevom Gaju i Jasenovu još stoje stanice iz sredine 19. veka, to su najstariji objekti te vrste u celoj Srbiji. Imaju čak i železničke okretnice, pošto lokomotive iz 1850-tih nisu mogle da voze unazad.

Pozdrav,

Evo exkluzive:

vsr1.jpg


vsr2.jpg


vsr3.jpg


Sinoć sam bio u Velikom Središtu, pre nekog vremena sam zamolio za podatke i ovo je jedino što se do sada iskopalo...na mapi se vidi pozicija stanice, u smeru ka Vršcu, sama stanica /samim tim i zgrada sa fotografije / NE POSTOJI VIŠE, srušena je početkom 1960ih, tamo je sada livada....

pozdrav,

Petar
 
Stara stanica Orlovat na pruzi Orlovat-Novi Sad. Ko zna kada je ovde zadnji put stajao šinobus, mesto je neposednuto iako i dalje ima nalepnicu IŽS.

DSCN5191.JPG
DSCN5193.JPG
DSCN5190.JPG
 
Daleko je ovo od napuštene stanice i pruge, čak štaviše urađen je remont gornjeg stroja na toj deonici skora.
 
Daleko je ovo od napuštene stanice i pruge, čak štaviše urađen je remont gornjeg stroja na toj deonici skora.
Remontovane su 2018. i pruge Pančevo Glavna-Orlovat i Orlovat Stajalište-Novi Sad, pa od onda već 6 godina nema putničkog saobraćaja zbog SNS-ovog autobuskog klana. Ovu stanicu računam kao napuštenu zato što čak ni kada su oktobra 2018. nakratko ponovo uvedena dva putnička voza dnevno NS-ZR na njoj nije stajao nijedan.
 
Vodotoranj fali drveni deo istog inace umcari i knjazevac imaju sličan i trebalo bi to obnoviti
Inace infra bi mogla ozbiljne pare da zaradi od silnih nekretnina
 
Stanični plato stanice Dvorovi pored Bijeljine danas.
Dvorovi1.jpg


Na metar i po od oranice je prvi kolosek. Šine sa prolaznog su pokradene. Treći je takodje tu.
Zanimljivo da je nakon rata pored stanične zgrade izgradjen naftni terminal tako da je krajem
90ih stanica znala biti zakrčena vagon cisternama.
Dvorovi2.jpg
 
Da je sreće, ko što nije, na mestu gde se nalazi "nekadašnji" hotel Jugoslavija, mogli su da izgrade repliku železničke stanice Zemun, pa i takva neka bude hotel. Ako se ne varam nalazila se tačno preko puta hotela Jugoslavija.
900x600-zeleznicka-stanica-zemun.jpg
images (5).jpeg
 
Remontovane su 2018. i pruge Pančevo Glavna-Orlovat i Orlovat Stajalište-Novi Sad, pa od onda već 6 godina nema putničkog saobraćaja zbog SNS-ovog autobuskog klana. Ovu stanicu računam kao napuštenu zato što čak ni kada su oktobra 2018. nakratko ponovo uvedena dva putnička voza dnevno NS-ZR na njoj nije stajao nijedan.
NIsu uvedeni iz sledećih razloga:
0) Zatvor koridora X i preusmeravanje celokupnog teretnog saobraćaja na ove pruge. Stoga nema kapaciteta za putničke vozove
1) Nedostatak voznih sredstava (DMVa)
2) Nekonkurentna vozna vremena (aka bukvalno bi išli prazni, svi bi koristili autobuse)
 
NIsu uvedeni iz sledećih razloga:
0) Zatvor koridora X i preusmeravanje celokupnog teretnog saobraćaja na ove pruge. Stoga nema kapaciteta za putničke vozove
1) Nedostatak voznih sredstava (DMVa)
2) Nekonkurentna vozna vremena (aka bukvalno bi išli prazni, svi bi koristili autobuse)
I sada će zbog teretnjaka cela ta pruga biti zauvek bez ijednog putničkog voza za bilo gde? Što su onda još u aprilu na sajt SV bili ubacili 3 polaska za ZR koji su trebali da krenu 1. septembra, pa ih onda obrisali sa sajta 31. avgusta? Šta je u planu za RV 2024/2025 ? Veći deo zrenjaninske pruge ni nema autobus do Beograda, a neka mesta nemaju čak ni do Pančeva i Zrenjanina, tako da argument o nekonkurentnom vremenu putovanja otpada, pogotovo jer je deonica Orlovat-Pančevo Glavna-Beograd Centar sada u tip-top stanju. Ali ovo je rasprava za drugu temu.
 
Vrh