Najstarija jeste, da li je iz 1850-ih, već ne znam.Stara stanica Vašarište na davno napuštenoj pruzi Vršac-Žam u naselju Irig Mala, odmah pored Vršačkog Jezera. Da li je ovo najstarija železnička stanica u gradu još iz 1850-tih?
Pogledajte prilog 216456
Pruga Stamora Moravica-Vršac-Jasenovo je otvorena 20. jula 1858. godine što Vršac svrstava u red najstarijih gradova sa železnicom na tlu Srbije, pored Kikinde, Bele Crkve, Subotice, Sombora, Kosovske Mitrovice i Uroševca. Dobio je prugu skoro čitave 3 decenije pre Beograda. Verovatno je onda Vašarište prva stanica u gradu.Najstarija jeste, da li je iz 1850-ih, već ne znam.
Inače deo pruge od Vašarišta do glavne stanice je ostatak davno ukinute pruge do Velikog Središta. Postojale su neke ideje da se tu sredi stanica i da odatle polaze i dolaze vozovi za Beograd (čime bi se ostvarila veza železnice i autobusa jer je AS sa druge strane ulice) ali nigde dalje od ideje se nije ni otišlo.
Sećam se da sam pre jedno 6-7 godina na nekom stajalištu pročitao njen red vožnje, zadnji krug je vozila oko pola 3 popodne. Čak sam ga i slikao, smejurija od linije:Ta gradska kružna u Vršcu je ukinuta pre nekoliko godina.
To je ukinuto za vreme korone, sad se sprema neko javno-privatno partnerstvo ala Strela sa nekoliko linija prevoza, videćemo što će biti s tim. Inače ta kružna linija je nekada (pre 20 godina) imala takt na pola sata, posle se smanjivalo i smanjivalo da bi u toku korone spalo na komična 3 polaska dnevno, kad je i ukinuto. I danas se sećam matorog Ikarbusa koji je vozio tu liniju.Sećam se da sam pre jedno 6-7 godina na nekom stajalištu pročitao njen red vožnje, zadnji krug je vozila oko pola 3 popodne. Čak sam ga i slikao, smejurija od linije:
Pogledajte prilog 217075
Da li je u Velikom Središtu ostala sačuvana zgrada železničke stanice? U Beloj Crkvi, Vračevom Gaju i Jasenovu još stoje stanice iz sredine 19. veka, to su najstariji objekti te vrste u celoj Srbiji. Imaju čak i železničke okretnice, pošto lokomotive iz 1850-tih nisu mogle da voze unazad.Što se Vašarišta tiče, ta stanica se ne nalazi na pravcu ka Stamori već na sporednoj pruzi ka Središtu (koja je ukinuta 50-ih)
Nece biti da je bila cijela 1938
Napuštena stanica Košutnjak koja bi po PGR-u šinskih sistema u budućnosti navodno trebala postati stajalište BG Voza.
Zna li neko, jel ovaj objekat sagrađen kada i pruga Beograd-Niš 1884. ili je kao Rakovica dodat tek mnogo kasnije sa izgradnjom barske pruge?
Pogledajte prilog 215759Pogledajte prilog 215760Pogledajte prilog 215764Pogledajte prilog 215768Pogledajte prilog 215769
Тренд аутомобилизације у СФРЈ 60их и 70их.
Koliko ja shvatam, ima jako puno problema sa proširenjem uskog koloseka na normalni.Npr. ova pruga uskog koloseka od Lajkovca preko G. Milanovca ka Čačku imala je daleko povoljniju trasu za pravac Bg-Čačak nego ova koja se danas koristi i zaobilazi preko Valjeva i Požege. Ako već nije tada imalo para trebalo je barem sačuvati te trase da se kssnije uradi normalna pruga, jer si već imao dosta infrastrukture odrađene (tuneli, mostovi) pa bi unapređenje bilo dosta jeftinije
По изгледу, рекао би да је из времена између два рата. Знам да није била у функцији бар негде око 1980., а можда и раније.Napuštena stanica Košutnjak koja bi po PGR-u šinskih sistema u budućnosti navodno trebala postati stajalište BG Voza.
Zna li neko, jel ovaj objekat sagrađen kada i pruga Beograd-Niš 1884. ili je kao Rakovica dodat tek mnogo kasnije sa izgradnjom barske pruge?
Pogledajte prilog 215759Pogledajte prilog 215760Pogledajte prilog 215764Pogledajte prilog 215768Pogledajte prilog 215769
На мапи, обележен стрелицом, је био путни прелаз у нивоу где је трамвај прелазио преко електрифициране пруге, исто у нивоу. Сећам се малене рампе која се спуштала преко трамвајских шина.Na ovoj mapi koju sam pronašao na forumu Ljubitelji Železnice je obeležena i stanica Miljakovac na staroj trasi požarevačke pruge kroz Rakovicu. Da li je i taj objekat sačuvan do danas?
Pogledajte prilog 215793
Пруга Владимировац-Ковин је радила као чисто манипулативна пруга још крајем 1960-их. Ниједна станица није била поседнута. Сви кључеви су били у Владимировцу, па возовођа понесе кључеве и раде сами маневру где год је требало.Pozdrav,
Kovin, arhiva, 2014ta...
Pogledajte prilog 216872
Pogledajte prilog 216873
Pogledajte prilog 216874
Pogledajte prilog 216875
pozdrav,
Petar