Blah, blah...
Svasta procitah na ovim stranicama , od povecanja PDV-a, pa do 'stranih investitora' i 'turistickih atrakcija' ...
Kljucna stvar koja se mora promeniti je nacin razmisljanja gradjana.
'Kur_obolja' na svim nivoima, od radnog mesta do vaspitavanja deteta, od obrazovanja, do kulture, od fasade i saobracajnice, do podrigivanja, prdenja, kasnjenja....
Neznalice se ovde gledaju sa osmehom, umesto sa prezirom.
Kada to promenimo (nacin razmisljanja), znacemo i kako da menjamo zemlju.
Ekonomski rast (realan) je uslovljen realnim prilivom kapitala. Ovde se dizanje kredita, ili prodaja preostale srebrenine godinama prikazuje kao pozitivan rezultat.
Moramo biti dobri domacini. Sta to znaci?
Mozemo trositi samo onoliko koliko zaradimo!!!
Mi decenijama na to ne pristajemo.
Takodje, kao stu u dobrom domacinstvu, od onoga sto zaradimo, prvo namirimo rashode, platimo racune, kupimo zimnicu, zimsku garderobu, okrecimo, pa tek ako nesto ostane potrosimo na putovanje ili kafanu (primeri), tako moramo funkcionisati i na nivou drzave.
A veci deo populacije nije spreman ni na nivou porodice da funkcionise realno.
To je cinjenica, koju mozete videti svuda.
U turistickim agencijama, u kafanama...
Zapitajte se koliko nemaca bi bilo spremno da da pola prosecne plate za patike???
Mi, malo stariji pamtimo pored 'starki' i kinesku verziju (ne kopiju) 'sangajke'
Patike, koje same po sebi nemaju nekih vecih razlika, osim nesto u dizajnu pretezno platnenog gornjeg dela.
I dok su kinezi nosili sangajke i imali identicne ( 'uniforme' ) odevne predmete i postajali ekonomski div, mi smo dizali kredite i taj novac trosili da nosimo starke, najke, da kupimo Sony ili Grundig televizor sa Stereo i Teletekstom, iako nismo imali ni stereo, ni telektekst...
Dakle, prvo moramo pogledati, gde smo, ko smo i suociti se sa time, kao i postici konsenzus sta i gde zelimo da budemo.
Ne mozemo pricati o poljoprivredi, dok nam se 99% populacije 'gnusa' od blata!
To je laz i zavaravanje.
Zatim mozda i najbitnije OBRAZOVANJE!
i u vreme mog skolovanja, obrazovanje je bilo lose, ali ovo sto se danas zove obrazovanjem je sarkasticno.
Pola svrsenih osnovaca ne zna kompletnu tablicu mnouenja do 100 i to mozete proveriti u svom okruzenju, ako mi ne verujete.
O tome da prosecan tinejdzer nije sposoban da sastavi smislenu slozenu recenicu, mogu vise da govore (pisu) ljudi koji su blizi filoloskom smeru, ali ako ja kao neko ko je tehnickog smera to primecujem, i kome pisanje sastava nije bila jaca strana, onda verujem da to nije sporno.
Koliko ljudi zna koja je nasa najvisa planina, nasa najveca reka i npr odakle dokle tece?
U skoli deca uce za ocenu, a ne za znanje. I za to su najmanje kriva deca! Mi roditelji, nagradicemo decu za odlican uspeh, a ne za realno znanje. To sto pola roditelja radi deci domace zadatke, nije bitno.
Ponavljacemo im bezbroj puta, da im buducnost zavisi od ocena (gde ce se upisati i sta ce zavrsiti), ali im gotovo niko nece reci da im buducnost zavisi od znanja i rada (radnih navika).
A onda cemo kao rezultat dobiti novu generaciju mladih ljudi koji ce se kriti iza diplome (kao sto to i ovde na forumu cesto biva).
Ljudi koji smatraju da njihova plata treba da bude veca jer imaju ovu ili onu diplomu.
I tu dolazimo do jedne od kljucnih indikatora nasih razmisljanja:
U Srbiji se jos uvek kaze "prima platu", a ne "zaradi platu"!
Sent from my LG-D320 using Tapatalk