Šta je novo?

Srbija - crna strana medalje

Danas svaka svraka slika guzove i to plasira na društvene mreže. Kada ih vidite uživo, razočarate se. Svu su ludi i lepi na društvenim mrežama, a uživo su orkovi, dabrovi i druge živuljke.

Policija nam je skroz propala. Sećam se onog slučaja "Malčanskog berberina" koji je zaj..avao policiju 7 dana. Onda slučaj onog ludaka i ubice Uroša Blažića koga je odao taksista. Znači, da je ubio taksistu, pitanje da li bi ga našli.
 
Pretposlednji put kad su me legitimisali pitao me jedan od pandura - jesi imao problema sa zakonom... Jedva sam se suzdržao da se ne nasmejem... Problem sa zakonom 😄

Sad čitam u članku oko Jokićevog brata da je i ranije imao "problema sa zakonom" pa sam se setio... Kakva tupava sintagma...

Problem u glavi zvuči adekvatnije...
 
Daću vam primer koji pokazuje da đaci ne mogu da shvate to što ih učimo u osmom razredu, i to primer iz moje oblasti. „Tehnika i tehnologija“, udžbenik za osmi razred, tu imate lekciju Teslin motor. Đak u osmom razredu niti zna šta je sinusoida, niti zna šta je sabiranje vektorskih polja, vektora u prostoru, niti može da sagleda šta su fazno pomerene sinusoide i kako one prave rotaciono magnetno polje, niti može da shvati indukciju koja pokreće rotor, šta može da shvati?! Može samo da nabuba onako kako piše u knjizi. Dok on buba to što će da reprodukuje kad ga pita nastavnik, on nema vremana da sređuje svoje misli, da nauči kako da piše, kako da postavi pisani sastav, da svoje misli dovede od nekih nesređenih fragmenata, preko koncepta, do sastava. E, to naš đak ne ume. I mi se čudimo i dalje što na PISA testovima oni znaju da čitaju i pišu ali su funkcionalno nepismeni, ne mogu da razumeju to što pročitaju niti umeju to da pretoče u neko razumevanje i inventivne misli.
То је то. Овако паметан човек види проблем.
 
Слична прича су и биологија и хемија у ОШ. Ђаци набубају формуле и дефиниције за оцену, и у средњој уче опет те науке од нуле.
 
Tužno je da se to nije promenilo još od 90tih..

Detekcija problema je jasna i lepo opisana al ne vidim šta se radi da se prevaziđe... Znam da nastavnike opterećuju administracijom i da na to gube silno vreme umesto da fokus bace na pripremu časa, kako najefikasnije preneti znanje i kasnije vrednovati usvojeno znanje...

Mišljenja sam da čak i sam predmet možeš prilagoditi interesovanjima (pretpostavljenim) učenika...

Recimo fizika se malo drugačije predaje društvenjacima, pa im uguraš negde i formule i suvoparan deo al ih privučeš nekom pričom kao da gledaju zanimljiv dokumentarac. Kreneš recimo od ličnosti samog Njutna pa dalje...

Prirodnjacima isto možeš da prilagodiš društvene nauke, recimo istoriju, da ne navodim sad primere, ali cilj je da se napravi sinergija i da se predmeti spajaju i preklapaju... umesto da ih opterećuju besmislenim gradivom. Sećam se medonosne pčele u nekom šestom razredu učili smo sisteme ograna pčele kao da si već na veterini 😄 umesto glavna funkcija pčele i organizaciono košnica, pa to povežeš sa funcionalnim društvom u celini, ono napravi mu kao dokumentarac za 6ti razred, pa posle ako ga zanima dalje u detalje da razume organe za razemnu gasova pčele znaće gde da nastavi svoje obrazovanje.. Oni odjednom predstave 10 organa pčele i to mora da se buba... To su samo goli fakti tako usvojeni se brzo zaborave i nepovezani sa drugim stvarima sa medom kao produktom, sa šećerima kao hemijom, sa košnicom kao društvom, postaju neoupotrebljivi... Zato kažem sinergija i prilagoditi interesovanjima...

Recimo da predajem pravo prirodnjacima mislili bi da je matematika... dao bih im da izračunavaju procente lista na izmišljenim izborima i to u sitne detalje po različtim izbornim sistemima i tako bi usvojili ceo izborni proces... Jer je njima taj pristup zabavan za razliku od društvenjaka..
 
Мени је биологија у ОШ некако наопака што креће од ћелија и органела у добу када су ти појмови већини ђака апстрактни. Такође то учење органа пчела и сл. и бубања таксономија у 7. разреду исто.
 
Jel ovaj boksac napadnut u Bajfordovoj sumi? Ili negde drugde..
 
Линија 511.
1714036238790.png
 
Ово је увреда за све људе медицинске струке и научне истраживаче. Ова вакцина се примењује већ годинама уназад, али наравно да ова сврака то не разуме.
1714048271082.png
 
Poslednja izmena:
@Hitachi

Njen muz je napisao nekoliko izvornih srpskih pesama, dakle kompetentna je. A ko si ti? Koliko si rodoljubivih pesama napisao?
 
@Hitachi

Njen muz je napisao nekoliko izvornih srpskih pesama, dakle kompetentna je. A ko si ti? Koliko si rodoljubivih pesama napisao?
Какве везе њен муж који је написао родољубиве песме има са лапсусом који је објавила на друштвеној мрежи? Ако је ово био покушај да будеш духовит или саркастичан, није ти успело, јер није смешно, већ жалосно. Јесте, компетентна је у незнању и глупавости. Жалосно је што јој људи верују. Џаба њој успешан муж кад се родила без мозга.
 
Poslednja izmena:
Какве везе њен муж који је написао родољубиве песме има са лапсусом који је објавила на друштвеној мрежи? Ако је ово био покушај да будеш духовит или саркастичан, није ти успело, јер није смешно, већ жалосно. Јесте, компетентна је у незнању и глупавости. Жалосно је што јој људи верују. Џаба њој успешан муж кад се родила без мозга.
Napisi to kod nje na profilu pa ces shvatiti sve.
 
Napisi to kod nje na profilu pa ces shvatiti sve.
Нећу да трошим време на њу, нити да је убеђујем да није истина, јер је изгубљени случај. Кад хоће да се брука пишући глупости, нека буде тако. То је њен избор.
 
Bojim se da je to nemoguce.
Не мислим тако. Све се може кад се хоће, али то није случај код нас. Барем не од 1991 године. Пре смо тежили да у свему будемо први и добри, али се то код нас не дешава већ 33 године. Само тапкамо у месту. Измена: Звекни и бежи! Најнормалнији возач Ситроена C3 или Picasso.
 
Poslednja izmena:
Опет! Линија 85.
1714203449132.png
 
Poslednja izmena:
Da li se ikad zapalila 24 ?
95
Čista preopterecenost linije. 👹
Preforsiran ,,vozni park,,
Preforsiran kapacitet vozila
Preforsirani vozači
Preforsirani majstori
Preforsirani ,,rezervni delovi,,
🤯
Eto i to udje u crnu stranu kao redovna pojava-
I nije prioritet,
i onako spaja dve periferije
🤪🤣😛
 
Poslednja izmena:
Mислим да је један Ластин ИК-206 изгорео на НБГ.
Генерално је одржавање лоше, и све је натегнуто.
24 је смешно поредити са било којом линијом пошто на њој вози комбибус .
 
Vrh