Šta je novo?

Spoljna Magistralna Tangenta (SMT), Most preko Ade Huje

Мислиш да грађевнски факултет није добро оценио? Ипак разлика је скоро десет година. Цене расту... Зато сам и написао годину.
 
Погледај и колико је коштао близанац моста код Бешке у то време. Дакле, полупрофил, па још без трамваја.
 
Ja kao potpuni laik bih volio da vidim lepši most iako će da košta tih 10% više. Ioanko su te cijene kod nas vrlo relativne, zavisno od broja ugrađivača. Ono što je mnogo bitnije je koliko će koje rešenje biti komplikovano održavati. Svi znamo kakvo je održavanje kod nas, tako da bi moj glas išao ka mostu koji traži najmanje održavanja.
 
...što bi, među beogradskim mostovima, trebalo da bude Most na Adi. Videćemo i to.

Da, tako je, održavanje je zaboravljeno, a, ako treba kao za Gazelu sve raditi iznova posle 30 i nešto godina, to je onda promašaj od mosta, i to težak.
 
Ako je u razradi plana ovo koštalo 210 mil, dok ga budu izgradili i doveli pristupne saobraćajnice ima da košta oko 350-400mil... Pogotovu u ovom kovid/postkovid periodu
 
Спомињање Моста преко Аде увек ме подсети на две ствари.
Једна је непојмљиво неодговорно, краткорочно урбанистичко планирање које државу и њене грађане много кошта. Мост и прилази с Чукаричке стране су дигнути увис и постали знатно скупљи и компликованији због пруге која иде испод. Само десет година по његовој изградњи пруга се уклања.
Друга је ова: петља с Чукаричке стране има два главна, широка правца: Нови Београд - Топчидер и Мостар - Макиш. Шта је с правцем Мостар - будући Бул. Патријарха Павла? Он сада иде улицама с по једном траком у смеру, преко уских рампи и кружних токова. Када се Булевар заврши, може се очекивати да ће се саобраћај вишеструко увећати на том правцу, јер ће се сливати у њега саобраћај с већег подручја, који га је до сада избегавао. Петља ће постати уско грло за тај правац, у оба смера.
 
Pa kada je Đilas bio glavni, bio je jedan plan, danas je sa Predsednikom potpuno drugi plan, otuda i sve ove egzibicije.
 
Prosrili su radove. Razbili su asfalt i ivicnjake Kruznog puta i spustili jos par metara nizbrdo, a u toku dana su nasuli. Sto znaci da nije bilo potrebe za zamene cevi. Verovatno ce ove nedelje da postave ivicnjake, da bi sledece mogli da asfaltiraju.



Drvece preko dana:




Ovako izgleda nas bulevar jednog beogradskog kisnog dana. Vredni vozaci kopaju li kopaju. Zamisljam kako ce izgledati ozimus, kad padne sneg.













 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890656#p890656:g902mzal je napisao(la):
Aleks@ » 18 Okt 2021 07:54[/url]":g902mzal]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890634#p890634:g902mzal je napisao(la):
Galeks » 18 Okt 2021 00:13[/url]":g902mzal]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890326#p890326:g902mzal je napisao(la):
michael » 16 Oct 2021 10:15 pm[/url]":g902mzal]Save Maskovica, posadjeno drveće između traka... Samo, zašto stabla nisu u sredini, ima li neko ideju?
16a6eb10c9d2a8988e25bf744118f7be.jpg
Зна ли се зашто стабла нису на средини, као и зашто нису коришћене касете, иако су стабла посађена тако близу пута?
Nisu na sredini zato što su vukli kanalizacione i druge instalacije tuda, a kaseta nema zato što su i*****, drugog objašnjenja nema.
Za trideset godina kada ove sadnice konačno porastu imaće razlog za seču i ponovnu sadnju pruća...možda tada sa kasetama.

Da li neko ima pristup projektu? Prosto mi je neverovatno da se pravi ovakav propust!
Sad mi pade nešto na pamet. Napravio bih jednu paralelu sa rekonstrukcijom poteza Vukov spomebik - Zoo vrt. U Kraljice Marije, prilikom rekonstrukcije, otkriveno je da jekorenje stabala obraslo oko cevi koje su postavljene najverovatnije prilikom prethodne rekonstrukcije. U većini slučajeva je zatečeno stanje ostavljeno, a samo tamo gde je baš bilo neophodno, skraćeno je korenje.

U slučaju Save Maškovića, vrlo lako može da se desi identična situacija, koja može da dovede do pucanja cevi. Da je sađeno u kasete, pomenuti problem bi bio izbegnut, zato što bi se koristile dublje kasete i tako koren usmerio da raste dosta dublje nego li što je nivo cevi, pa bi rizik od ostećenja cevi bio sveden na minimum.
 
То сам и ја помислио, али нешто сам се понадао да ситуација није баш таква.
Како је приказано у пројекту?

Ово је све већа комедија, а видим нема нешто браниоца овог промашаја од пројекта, сви утекоше.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890997#p890997:2pjd70yr je napisao(la):
Саша » Pon Okt 18, 2021 11:02 pm[/url]":2pjd70yr]Спомињање Моста преко Аде увек ме подсети на две ствари.
Једна је непојмљиво неодговорно, краткорочно урбанистичко планирање које државу и њене грађане много кошта. Мост и прилази с Чукаричке стране су дигнути увис и постали знатно скупљи и компликованији због пруге која иде испод. Само десет година по његовој изградњи пруга се уклања.
Друга је ова: петља с Чукаричке стране има два главна, широка правца: Нови Београд - Топчидер и Мостар - Макиш. Шта је с правцем Мостар - будући Бул. Патријарха Павла? Он сада иде улицама с по једном траком у смеру, преко уских рампи и кружних токова. Када се Булевар заврши, може се очекивати да ће се саобраћај вишеструко увећати на том правцу, јер ће се сливати у њега саобраћај с већег подручја, који га је до сада избегавао. Петља ће постати уско грло за тај правац, у оба смера.

U pravu si za prebacivanje dela saobracaja na taj pravac, al ce se time rasteretiti malo i gazela, koju ce, nadajmo se, dobrano rasteretiti i obilaznica i ovaj pravac ka Surcinu sto se gradi... Al za ovaj potez Mostar - P.Pavla nema neke logike da treba da bude siri... Na potezu od skretanja sa sajma, pa cak sve do opstine Rakovica zivi vise konja nego ljudi.. Ka potoku, kanarevom, miljaku i rakovici iz bilo kog dela grada ima bar 5 bržih i kracih trasa (izedju ostalog i ova SMT), a ko ide sa Nbg-a moze ko covek sirokim bulevarima do mosta na adi, pa odatle samo pravo u najmanje 2 trake (kad zavrse taj bulevar, naravno).. Prodjite tuda u 5 popodne kad je svuda krklajanac, necete videti 3 auta... U krajnjem slucaju, nema semafora (ima onaj jedan na dugme, kad naidje pesak), protok se ne zaustavlja, a imacete sutra i prosirenje za ukljucenje u bulevar, pa ne vidim potrebu za prosirenjem broja traka na toj deonici...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891048#p891048:2svfph23 je napisao(la):
solecar » Uto Okt 19, 2021 1:09 am[/url]":2svfph23]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890656#p890656:2svfph23 je napisao(la):
Aleks@ » 18 Okt 2021 07:54[/url]":2svfph23]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890634#p890634:2svfph23 je napisao(la):
Galeks » 18 Okt 2021 00:13[/url]":2svfph23]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890326#p890326:2svfph23 je napisao(la):
michael » 16 Oct 2021 10:15 pm[/url]":2svfph23]Save Maskovica, posadjeno drveće između traka... Samo, zašto stabla nisu u sredini, ima li neko ideju?
16a6eb10c9d2a8988e25bf744118f7be.jpg
Зна ли се зашто стабла нису на средини, као и зашто нису коришћене касете, иако су стабла посађена тако близу пута?
Nisu na sredini zato što su vukli kanalizacione i druge instalacije tuda, a kaseta nema zato što su i*****, drugog objašnjenja nema.
Za trideset godina kada ove sadnice konačno porastu imaće razlog za seču i ponovnu sadnju pruća...možda tada sa kasetama.

Da li neko ima pristup projektu? Prosto mi je neverovatno da se pravi ovakav propust!
Sad mi pade nešto na pamet. Napravio bih jednu paralelu sa rekonstrukcijom poteza Vukov spomebik - Zoo vrt. U Kraljice Marije, prilikom rekonstrukcije, otkriveno je da jekorenje stabala obraslo oko cevi koje su postavljene najverovatnije prilikom prethodne rekonstrukcije. U većini slučajeva je zatečeno stanje ostavljeno, a samo tamo gde je baš bilo neophodno, skraćeno je korenje.

U slučaju Save Maškovića, vrlo lako može da se desi identična situacija, koja može da dovede do pucanja cevi. Da je sađeno u kasete, pomenuti problem bi bio izbegnut, zato što bi se koristile dublje kasete i tako koren usmerio da raste dosta dublje nego li što je nivo cevi, pa bi rizik od ostećenja cevi bio sveden na minimum.

Nisu stavljali kasete na ovom razdelnom ostrvu, ali jeste nasut betonski zidic izmedju dela za kolovoz i razdelnog ostrva.. Vidi se cak i na slikama sa prethodnih stranica... u krajnjem slucaju nije bas za porediti jer u kraljice Marije su platani stari i po 100 godina, a ovo su "pelceri"...

U 27. Marta, tj sada Kraljice Marije radim, sada vec, vise decenija, pa sam na zalost tu rekonstrukciju doziveo u svoj njenoj imbecilnosti... Na tom potezu od Vuka do Zoo Vrta se svake 2 godine menjao asfalt, tako sto se skine sloj do kaldrme i ponovo izlije novi... To su radili preko noci i svaki put cela ulica do Dorcola bude gotova za 5 noci, dok preko dana saobracaj nije ometan... Oni su zapravo ovom prilikom potpuno rekonstruisali tramvajske sine i trotoare, a sam kolovozni deo je bio samo pride obnovljen jer je kaldrma i dalje ostala ispod sloja asfalta... To korenje nije bilo ni u planu da se sece, nego im je pukla ona cev u Karnegijevoj, pa im se urusavanjem dela ulice ukazala ta situacija sa korenjem oko cevi.. Inace, samo to jedno drvo su isekli.. Ostala nisu ni pipnuli.. Jedino sto moze da se uzme kao pozitvno je sto su za tramvajsku trasu izlili betonki zid, pa ce ubuduce korenje da izbija po trotoarima i podrumima zgrada... :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891275#p891275:1c6bgpz3 je napisao(la):
Luka 14 » 19 Okt 2021 15:41[/url]":1c6bgpz3]Nisu stavljali kasete na ovom razdelnom ostrvu, ali jeste nasut betonski zidic izmedju dela za kolovoz i razdelnog ostrva.. Vidi se cak i na slikama sa prethodnih stranica... u krajnjem slucaju nije bas za porediti jer u kraljice Marije su platani stari i po 100 godina, a ovo su "pelceri"...
To što je "izliven" betonski zidić između kolovoza, znači da koren ima za širenje sav prostor razdelnog ostrva, u okviru koga se nalaze i cevi, tako da će kako god da se okrene, jednog dana taj koren da počne da raste preko tih cevi. Zato sam i uporedio sa Kraljice Marije, jer će nas kroz deceniju - dve dočekati isti problem, umesto da se na vreme mislilo (prilikom izgradnje razdelnog ostrva).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891033#p891033:2bluuw47 je napisao(la):
nikolino » 18 Oct 2021 11:11 pm[/url]":2bluuw47]Prosrili su radove. Razbili su asfalt i ivicnjake....


Moze pomoc? Da li je mozda ovaj gospodin/dja, BG 1081 XY, dobio/la neko svoje posebno mesto u blatu beogradskog asfalta, ili je vozilo parkirano na mesto kontejenra, recimo? Mislim, sta je ovo?!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891289#p891289:fwoj26ni je napisao(la):
solecar » Uto Okt 19, 2021 4:17 pm[/url]":fwoj26ni]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891275#p891275:fwoj26ni je napisao(la):
Luka 14 » 19 Okt 2021 15:41[/url]":fwoj26ni]Nisu stavljali kasete na ovom razdelnom ostrvu, ali jeste nasut betonski zidic izmedju dela za kolovoz i razdelnog ostrva.. Vidi se cak i na slikama sa prethodnih stranica... u krajnjem slucaju nije bas za porediti jer u kraljice Marije su platani stari i po 100 godina, a ovo su "pelceri"...
To što je "izliven" betonski zidić između kolovoza, znači da koren ima za širenje sav prostor razdelnog ostrva, u okviru koga se nalaze i cevi, tako da će kako god da se okrene, jednog dana taj koren da počne da raste preko tih cevi. Zato sam i uporedio sa Kraljice Marije, jer će nas kroz deceniju - dve dočekati isti problem, umesto da se na vreme mislilo (prilikom izgradnje razdelnog ostrva).

U save Maskovica instalacije idu ispod trotoara i kolovoza, a ne ispod razdelnog ostrva. Ispod razdelnog ostrva je zemlja sve do jezgra i tihog okeana na drugu stranu (ili kornjacinih ledja za ravnozemljase)... Ostavljeno je samo crevo za zalivanje rastinja...

U delu od borske do kruznog toka su po sredini razdelnog ostrva cevi i kanalizacija, ovde u Save Maskovica su ispod kolovoza.. Pogledajte gde su sahtovi, a u krajnjem slucaju imate projekat sa poprecnim presekom Save Maskovica u projektima za ovu deonicu... :D Zato je u crnotravskoj drvece sa strane, a po sredini cvece...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891361#p891361:d7am9vob je napisao(la):
srdjanprpa » Uto Okt 19, 2021 9:24 pm[/url]":d7am9vob]Ako pogeldas ovaj snimak https://www.youtube.com/watch?v=ut4-YU6saUY videces na razdelnom ostrvu u Save maskovica na svakih 15tak metara bih rekao da imaju sahte i to sa leve strane gde je postavljeno i drvece.

Ima smao jedan otvor za saht na toj deonici, vidi se cak i na ovim slikama jer bas na tom mestu ljudi preprece ulicu jer je zgodan saht da se ne gazi u blato... Al evo logike radi, te prskalice negde moraju da imaju ventil... I velicina tog otvora je tolika da u njega moze da se spusti patuljak ili eventualno dete..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891318#p891318:3m5bi3lq je napisao(la):
sem_lumis » 19 Окт 2021 06:49 pm[/url]":3m5bi3lq]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891033#p891033:3m5bi3lq je napisao(la):
nikolino » 18 Oct 2021 11:11 pm[/url]":3m5bi3lq]Prosrili su radove. Razbili su asfalt i ivicnjake....


Moze pomoc? Da li je mozda ovaj gospodin/dja, BG 1081 XY, dobio/la neko svoje posebno mesto u blatu beogradskog asfalta, ili je vozilo parkirano na mesto kontejenra, recimo? Mislim, sta je ovo?!
То је ниша за контејнере. А док градска чистоћа не постави исте, ето служи за паркинг.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891364#p891364:26nern7v je napisao(la):
Luka 14 » Uto Okt 19, 2021 9:48 pm[/url]":26nern7v]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=891361#p891361:26nern7v je napisao(la):
srdjanprpa » Uto Okt 19, 2021 9:24 pm[/url]":26nern7v]Ako pogeldas ovaj snimak https://www.youtube.com/watch?v=ut4-YU6saUY videces na razdelnom ostrvu u Save maskovica na svakih 15tak metara bih rekao da imaju sahte i to sa leve strane gde je postavljeno i drvece.

Ima smao jedan otvor za saht na toj deonici, vidi se cak i na ovim slikama jer bas na tom mestu ljudi preprece ulicu jer je zgodan saht da se ne gazi u blato... Al evo logike radi, te prskalice negde moraju da imaju ventil... I velicina tog otvora je tolika da u njega moze da se spusti patuljak ili eventualno dete..

Ne bi mi tesko, pa sam prosetao da odagnam sumnju i sam sebi.. Istina, stvarno su sahtovi na svakih 10-15 metara i to kako napisa srdjanprpa, bas u liniji sa drvoredom... Onaj jedan bas uocljiv na snimku je kanalizacija, ostali koji se na snimku i ne vide su bas za vodu... Struja i telekomunikacije su na trotoaru, kanalizacija je po kolovozu, mada ima ovih za vodu i po trotoaru i duz kolovoza... E sad, da su bas za zalivanje ventili na svakih par metara, s obzirom s kim imamo posla, nikad se ne zna ko se ugradio za gvozdje, al svakako dugujem izvinjenje ekipi... :D
 
Дакле несумљиво су посадили дрвеће изнад цеви.... Буквално дилетанти
 
Obratite pažnju na sivi pasat levo i oznake na kolovozu i šta čovek radi:

rl8bU36.gif
 
Meni više smeta što nije predviđen šinski saobraćaj preko mosta (koji može da bude tramvaj ili metro ili šta god) i koji bi koristio sugrađanima u Banatu narednih 100 godina nego estetski izgled mosta.

Mada moram da priznam da se meni lično ne sviđa tolika količina ogoljenog betona koga po gradu inače imamo na pretek.
 
Inače veliki plus za ove stubiće na troatoaru što se vide na gifu. Od poreske uprave u Save Maškovića pa sve do ove raskrsnice su postavljeni.
Bilo bi dobro Isto da urade i sa suprotne strane
 
Vrh