Tako je. Ja se nesto jos uvek nadam u predizbornu kampanju, pa da bar pocne pre izbora, ali ne verujem da je ova deonica visoko na lestvici prioriteta.
Proces za ovakve poslove je manje-vise ovakav: Odobri se budzet za odredjenu deonicu, raspise tender za projektovanje, moze da traje 3 meseca. Kada se izabere projektant, radi se projekat u dogovorenom roku. Ti rokovi su nesto sto se cesce probija od onih sa radovima, jer su projektovanje nevidljivo gradjanima. Kada se zavrsi projektovanje, postane poznat obim radova, eksproprijacija itd. Onda se raspise tender za izvodjenje radova i posle 3 meseca postane poznata cena. Tada se ta cena ili uklapa u budzet ili se ceka novi. E ovo je faza koja najcesce uspori radove. Ukoliko se cena uklopi u budzet, izvodjac se uvodi u posao. Nisam siguran koji je rok za to. Za Save Maskovica se pominjalo da je to mesec dana, ali verovatno zavisi od obima samog posla. To uvodjenje u posao je ustvari upoznavanje izvodjaca sa cinjenicnim stanjem na terenu. Recimo, projekat se radi prema dokuemntaciji i moze da se desi da neke cevi pod zemljom nisu ucrtane ili da nesto slicno ne odgovara stanju. Onda se radi procena koliko ce se rok produziti i cena povecati zbog tih razlika.
Deonica ka B. Jerkovic je u fazi izmene projekta zbog toga sto na vazecem projektu iz 2007. nema kruznog toka na ulazu u Stepu, vec je tu bio ulaz u kasarnu. Nije isto raskrsnica sa kasarnom, gde izadje par vozila dnevno i raskrsnice sa naseljem od 15.000 stanovnika.
E ono sto je nepoznato je, kad ce biti gotova izmena projekta, da bi se raspisao tender za izvodjenje radova. Vesic je najavio tender za pocetak Oktobra. Ukoliko se sad raspise, u naboljem slucaju bi krajem Januara mogao da se izabere izvodjac, da ga uvedu u radove do kraja Februara i da se krene sa radovima. Radovi obuhvataju rusenje puno objekata kod kruznog toka Stepe i vijadukt izmedju Kumodraske i B. Jerkovic. E sad, da li je tu neophodan vijadukt? Jeste tu nizbrdo pa uzbrdo, ali nije to toliki uspon. Borska je deo SMT i ima takav nagib, tako da i ovde moze bez vijadukta, ako ce to da znacajno smanji cenu i ubrza radove.
Sumnjam da bi radovi mogli da traju manje od godinu dana, sto znaci, ako pocnu 1. Marta, mogli bi da budu gotovi 1.Marta 2023. Medjutim, pitanje je da li ce sve ici tako glatko. Mozda ce se ubrzati posao, da zapocnu neki radovi pre izbora.