Šta je novo?

Spoljna Magistralna Tangenta (SMT), Most preko Ade Huje

Kakvi id***, nista betonske kasete...posadili kao po poljani, pa kad krene da diže asfalt, seći! id***!

Sent from my SM-G988B using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890274#p890274:ou6zg43h je napisao(la):
Гага » Sub Okt 16, 2021 9:28 pm[/url]":ou6zg43h]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890259#p890259:ou6zg43h je napisao(la):
Johnny04 » 16 Окт 2021 08:41 pm[/url]":ou6zg43h]Potpuni promašaj... Gde neki pilon, sajle ...? Mora li uvek samo socijala, najjeftinije rešenje i sl.
Како сваки нови члан жели да покаже да има "јако" мишљење, а у ствари ....
U stvari ima pravo na mišljenje... Kao što neko reče malo arhitekture nije na odmet!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890276#p890276:rpasndnr je napisao(la):
spatiotecte » 16 Okt 2021 21:33[/url]":rpasndnr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890231#p890231:rpasndnr je napisao(la):
Whiplash » 16 Oct 2021 06:34 pm[/url]":rpasndnr]Ja bih samo ovakve mostove gradio i to što više...koji će nam ku*ac neki na oko lepi mostovi, daj samo da bude funkcionalno i da se što više rasterete saobraćajnice.

Na Dunavu fale još najmanje 2 mosta /bez ovoga/, na Savi možda još isto 2
Nisu loši ti jednostavni i funkcionalni mostovi ali ne trebaju baš svi da budu isti takvi.

Malo arhitekture nije na odmet.
Za nas je bolje da imamo tri jednostavna mosta nego li jedan sa arhitekturom. Šta ćeš kad smo došli u takvu situaciju da su nam hitno potreni mostovi.
 
Kruzni put vozdovacki kod Panorame, ima nekih pomaka ali i dalje cekaju 25i da ubrzaju radove dok zitelji Stepe, Medaka itd obilaze mesecima kilometrima oko naselja. Doduse jedan bagercic je radio danas, u nedelju, na kosini, da se vidi da su "ozbiljni" i rade nedeljom, bljuc
e6792bad6290bc36a18eb47f585f30d7.jpg
604387b501bfed39aad6a17b8138f113.jpg
dac80d97f43d14627c8792c4f18f0fd6.jpg
13006ff1436e14dc32bd3b273901ca02.jpg
2665dde2b0c419ec570b0db8649871de.jpg
b795d63585386584a3ec01e920efd1e2.jpg


Sent from my SM-G975F using Tapatalk
 
Ovih dana sam se u par navrata vozio tom "obilaznicom" i sa 49 i sa 50, u oba smera. Primetio sam da dosta ljudi silazi / ulazi na stanicama oko okretnice Kumodraž II. Na 49 je stajalište "Punkovnika Petra Mišića" sa najvećom razmenom putnika.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890414#p890414:1nur77bc je napisao(la):
solecar » Ned Okt 17, 2021 11:57 am[/url]":1nur77bc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890276#p890276:1nur77bc je napisao(la):
spatiotecte » 16 Okt 2021 21:33[/url]":1nur77bc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890231#p890231:1nur77bc je napisao(la):
Whiplash » 16 Oct 2021 06:34 pm[/url]":1nur77bc]Ja bih samo ovakve mostove gradio i to što više...koji će nam ku*ac neki na oko lepi mostovi, daj samo da bude funkcionalno i da se što više rasterete saobraćajnice.

Na Dunavu fale još najmanje 2 mosta /bez ovoga/, na Savi možda još isto 2
Nisu loši ti jednostavni i funkcionalni mostovi ali ne trebaju baš svi da budu isti takvi.

Malo arhitekture nije na odmet.
Za nas je bolje da imamo tri jednostavna mosta nego li jedan sa arhitekturom. Šta ćeš kad smo došli u takvu situaciju da su nam hitno potreni mostovi.
Rađena je procena cene koštanja mosta po m2. Odabrano rešenje po cenama pre korone bi koštalo oko 211 miliona evra dok bi varijanta sa kablovima izašla oko 233 miliona evra.

Što će reći da i "jednostavni" most košta a da je atraktivnije rešenje neznatno skuplje ali skuplje.
 
Kada sam mislio na atraktivnije rešenje, mislio sam na stvari poput pilona (kao na Mostu na Adi, ne na više manjih preko mosta), Novog savskog mosta ili kao što je nekada bio Most kralja Aleksandra.
 
Meni licno se most svidja ovako normalan i sveden... Samo se nadam da ce biti asfaltiran, da nece da stave kaldrmu...
 
Ma trebali su kinezi odmah sagraditi blizanca isti kao i kod Zemuna ali sa denivelisujucim petljama .
Sad imam utisak kao da se ceka neko da zavrsi svoje radove na nekom mostu pa da krene ovaj da gradi . Mada bolje je i uzeti da nam gradi neka firma koja se dokazala da postuje dinamiku radova a ne da se posao daje nekim nepoznatim novajlijama .
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890414#p890414:32n1vsg3 je napisao(la):
solecar » 17 Oct 2021 10:57 am[/url]":32n1vsg3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890276#p890276:32n1vsg3 je napisao(la):
spatiotecte » 16 Okt 2021 21:33[/url]":32n1vsg3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890231#p890231:32n1vsg3 je napisao(la):
Whiplash » 16 Oct 2021 06:34 pm[/url]":32n1vsg3]Ja bih samo ovakve mostove gradio i to što više...koji će nam ku*ac neki na oko lepi mostovi, daj samo da bude funkcionalno i da se što više rasterete saobraćajnice.

Na Dunavu fale još najmanje 2 mosta /bez ovoga/, na Savi možda još isto 2
Nisu loši ti jednostavni i funkcionalni mostovi ali ne trebaju baš svi da budu isti takvi.

Malo arhitekture nije na odmet.
Za nas je bolje da imamo tri jednostavna mosta nego li jedan sa arhitekturom. Šta ćeš kad smo došli u takvu situaciju da su nam hitno potreni mostovi.

Nije odnos cene takav da 3 obična mosta koštaju koliko i jedan sa zategama.

Lepo piše u tekstu da je razlika 10%
Eto toliko košta lepša arhitektura, i nije toliko skuplje koliko ljudi misle.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890326#p890326:2qzskfnt je napisao(la):
michael » 16 Oct 2021 10:15 pm[/url]":2qzskfnt]Save Maskovica, posadjeno drveće između traka... Samo, zašto stabla nisu u sredini, ima li neko ideju?
16a6eb10c9d2a8988e25bf744118f7be.jpg


Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Зна ли се зашто стабла нису на средини, као и зашто нису коришћене касете, иако су стабла посађена тако близу пута?
 
Nisu na sredini zato što su vukli kanalizacione i druge instalacije tuda, a kaseta nema zato što su id***, drugog objašnjenja nema.
Za trideset godina kada ove sadnice konačno porastu imaće razlog za seču i ponovnu sadnju pruća...možda tada sa kasetama.

Da li neko ima pristup projektu? Prosto mi je neverovatno da se pravi ovakav propust!

Sent from my SM-G988B using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890326#p890326:26ggj8n9 je napisao(la):
michael » Ned Okt 17, 2021 8:15 am[/url]":26ggj8n9]Save Maskovica, posadjeno drveće između traka... Samo, zašto stabla nisu u sredini, ima li neko ideju?
16a6eb10c9d2a8988e25bf744118f7be.jpg


Sent from my SM-N975F using Tapatalk
Bojim se da nam je pored ovakve vlasti i priroda poprimila ekstremno desnicarski karakter :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890631#p890631:1eooav1v je napisao(la):
spatiotecte » 17 Okt 2021 23:57[/url]":1eooav1v]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890414#p890414:1eooav1v je napisao(la):
solecar » 17 Oct 2021 10:57 am[/url]":1eooav1v]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890276#p890276:1eooav1v je napisao(la):
spatiotecte » 16 Okt 2021 21:33[/url]":1eooav1v]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890231#p890231:1eooav1v je napisao(la):
Whiplash » 16 Oct 2021 06:34 pm[/url]":1eooav1v]Ja bih samo ovakve mostove gradio i to što više...koji će nam ku*ac neki na oko lepi mostovi, daj samo da bude funkcionalno i da se što više rasterete saobraćajnice.

Na Dunavu fale još najmanje 2 mosta /bez ovoga/, na Savi možda još isto 2
Nisu loši ti jednostavni i funkcionalni mostovi ali ne trebaju baš svi da budu isti takvi.

Malo arhitekture nije na odmet.
Za nas je bolje da imamo tri jednostavna mosta nego li jedan sa arhitekturom. Šta ćeš kad smo došli u takvu situaciju da su nam hitno potreni mostovi.

Nije odnos cene takav da 3 obična mosta koštaju koliko i jedan sa zategama.

Lepo piše u tekstu da je razlika 10%
Eto toliko košta lepša arhitektura, i nije toliko skuplje koliko ljudi misle.
Nek nam onda svi mostovi budu kao Most na Adi. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890184#p890184:23l1zdce je napisao(la):
Igor » Суб Окт 16, 2021 6:04 pm[/url]":23l1zdce]Izvor: Beobuild.rs

Usvojeno rešenje mosta kod Ade Huje

Rokovi za početak izgradnje mosta kod Ade Huje pomeraju se godinama, još otkako je ovaj most uvršten u Generalni urbanistički plan 2003. godine. Iako je poslednja najava početka gradnje bila za ovu godinu, to se ipak neće desiti. Kada bi stvarno izgradnja mogla da počne još nije poznato, ali je nakon tenderske procedure i izbora projektanta završena izrada idejnog projekta sa studijom opravdanosti za most preko Dunava kod Ade Huje, za koji je u međuvremenu pribavljen i pozitivan izveštaj revizione komisije nadležnog ministarstva. Izborom između nekoliko varijanti odabran je izgled budućeg mosta kod Ade Huje, dela Spoljne magistralne tangente i jednog od najdužih mostova na čitavom toku Dunava.

Одлично, а визуализација ме радује (простота моста)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890231#p890231:23l1zdce je napisao(la):
Whiplash » Суб Окт 16, 2021 8:34 pm[/url]":23l1zdce]Ja bih samo ovakve mostove gradio i to što više...koji će nam **** neki na oko lepi mostovi, daj samo da bude funkcionalno i da se što više rasterete saobraćajnice.

Na Dunavu fale još najmanje 2 mosta /bez ovoga/, na Savi možda još isto 2

Колега, тачно тако! Београду требају мостови и треба их много. Нема се ни времена ни пара за лепоту. Изграђен мост ће већ донети новац, па онда могу и "лавови"

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890259#p890259:23l1zdce je napisao(la):
Johnny04 » Суб Окт 16, 2021 9:41 pm[/url]":23l1zdce]Potpuni promašaj... Gde neki pilon, sajle ...? Mora li uvek samo socijala, najjeftinije rešenje i sl.

Мора колега, ми смо сиромашна и мала земља. Треба престати трошити новац од будућих генерација.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890737#p890737:2atl8nd3 je napisao(la):
Прле » 18 Oct 2021 11:53 am[/url]":2atl8nd3]
[quote="[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890231#p890231:2atl8nd3 je napisao(la):
Whiplash » Суб Окт 16, 2021 8:34 pm[/url]":2atl8nd3]Ja bih samo ovakve mostove gradio i to što više...koji će nam **** neki na oko lepi mostovi, daj samo da bude funkcionalno i da se što više rasterete saobraćajnice.

Na Dunavu fale još najmanje 2 mosta /bez ovoga/, na Savi možda još isto 2

Колега, тачно тако! Београду требају мостови и треба их много. Нема се ни времена ни пара за лепоту. Изграђен мост ће већ донети новац, па онда могу и "лавови"

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890259#p890259:2atl8nd3 je napisao(la):
Johnny04 » Суб Окт 16, 2021 9:41 pm[/url]":2atl8nd3]Potpuni promašaj... Gde neki pilon, sajle ...? Mora li uvek samo socijala, najjeftinije rešenje i sl.

Мора колега, ми смо сиромашна и мала земља. Треба престати трошити новац од будућих генерација.

Ne ulazeći u estetiku, hteo bih samo da ti skrenem pažnju na dve zablude - niti lep most mora da se dugo gradi, niti smo mi siromašna zemlja.

Što se prve stavke tiče, kod nas se sve sporo gradi i ne poštuju se rokovi ni za asfaltiranje ulice, a kamoli komplikovanije stvari. U jačim zemljama (pre svega u onim gde je to pitanje časti za vlast), projekti moraju da se završe u roku, a čak i kad se pravi nešto komplikovano, rokovi se ne produžavaju, nego se u projektu izvođenja planira paralelizacija.

Što se para tiče, pogledaj koliki su porezi kod nas, a koliki u zapadnoj Evropi, onda još dodaj i priliv iz dijaspore i videćeš da je potpuno nelogično da smo mi siromašna zemlja. I nismo, samo se neverovatno mnogo krade. Koliko dajemo ovoj državi, trebalo bi da imamo pozlaćene mostove.
 
Ако се исто питање постави Швајцарцима, сви ће, без изузетка да кажу да је земља сиромашна - јер их тако уче од малена, да мора да се рацинално приступа трошењу новца. Кроз нколико стотина година, тај приступ је дао резултате, да Швајцарска има све што јој треба и да у доносу на друге никако није сиромашна.

Наш приступ о томе да смо богата замља од малих ногу нас учи да треба да се новцем размећемо и да економски оправдано решење доводи до тога да се новац који одлази са стране тј не на пројекат увећава јер су лепше ствари априори скупље, а такође, одржавање таквих инфрастуктура је скупље што опет додатно оптерећује наш буџет.

Дијаспора шаље око 3 милијарде чистих евра годишње, а Србија никад није нашла за сходно да понуди некакав програм са скупљање тих средстава. Да не причамо о лошем рејтингу када је држава пљачкала (стара девизна штедња и слично) своје грађане. Новац само прође кроз банку, и оде у сламарице, или у некретнину која ником није потребна, и која диже БДП, али лажно, јер већ следеће године тога неће бити...

Тако да ми смо ипак сиромашна земља која је сиромашна зато што не штеди и размеће се на непотребним стварима.
 
Па сам си рекао, "стара девизна штедња" је била баш то, програм сакупљања новца од дијаспоре - држава је рекламирала боље камате него ако се новац држи у западним банкама, чак је било ваљда у Немачкој и шалтера за предају новца из кола: само да се узме. Па Слобин Зајам за привредни препород Србије, то је био други програм - сваки дан излазило у Политици колико је ко од наших "преко" уплатио (неретко су и измишљали). А вероватно је неко ставио и код Дафине...

Ал не мора мост да буде ружан, нити је једноставан и сведен мост - ружан, како доста људи мисли.
 
Управо то, ово је просто мост који не нагрђује простор. Али решева питање саобраћаја. И верујем да ће бити изграђен брзо.

Иако је хипотетички могуће да се лепши (читај компликованији) мост направи за кратко време, морам да на поменем, да у је пракси то теже оствариво јер мора екпиа која ће га радити да има искустов, машинерју, да буде финансјски јака да може да плаћа пенале и гаранцију, због више компоненти логистика је сложенија. Све то опет доводи нас ка томе да је избог руженији, да више кошта, али и да ми немамо надзорни орган који би морао да прати радове.

Поставља се питање - зашто? Шта је то што ахитектонски "интересантнијем" мосту даје ту предност да се исресеш два па и три пута више за исту функционалност?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890768#p890768:2ctfzkdf je napisao(la):
Прле » Mon Oct 18, 2021 1:04 pm[/url]":2ctfzkdf]
Поставља се питање - зашто? Шта је то што ахитектонски "интересантнијем" мосту даје ту предност да се исресеш два па и три пута више за исту функционалност?

Nemojmo preuvelicavati da bismo dokazali poentu. Konkretna resenja o kojima se na ovoj temi pise razlikuju se 10%. Ne dva, ne tri puta vise nego 10%. Da li je i 10% vise opravdano, to je vec druga tema. Meni jeste ako pricamo o mostovima u centru gradova, za periferne i ne bas.
 
На примеру моста на Ади, решење конзолонг моста грађевински факултет је оценио на 50 милиона, а словеначко, победничко решење је коштало 150 милиона. Ниво цена из 2002 године. По мени от је управо тих 3 пута, а не 10%.

Говорим о конкретном мосту, без приступних саобраћајница.
 
I ja lično estetski preferiram ove simplističke mostove (ali samo estetski, dakle stvar ličnog ukusa) ali za razliku od mase nekih ovde, nikad ne bih išao toliko daleko u zadrtost da se zavetujem da se više nikad ne gradi nijedan drugi tip mosta u Srbiji. Spatio lepo objasnio neke stvari dve strane ranije, ali džaba. Forumski sovjet je odlučio šta želi i šta valja i džaba sad sva obrazloženja i objašnjavanja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=890780#p890780:2s1vs1dz je napisao(la):
Прле » 18 Oct 2021 02:06 pm[/url]":2s1vs1dz]На примеру моста на Ади, решење конзолонг моста грађевински факултет је оценио на 50 милиона, а словеначко, победничко решење је коштало 150 милиона. Ниво цена из 2002 године. По мени от је управо тих 3 пута, а не 10%.

Говорим о конкретном мосту, без приступних саобраћајница.
Ма, обнова Газеле, ужег и краћег моста је коштала 55 милиона, паз да не би на Ади коштао 50...
Претеривало се тад, много.
 
Vrh