Šta je novo?

Spoljna Magistralna Tangenta (SMT), Most preko Ade Huje

Што је најгоре, када и ако буду радили СМТ на Вождовцу, радиће само 2+2, без жутих трака и без коридора за бицикле (електробицикле и бицикле са мотором). Целих 3 километра северно и 6 километара јужно од аутокоманде нема услова да се релативно једноставно и јефтино направи неки главни правац. Са те стране нам је питање на који начин радити СМТ важније и осетљивије. Дакле:

1) Основни профил аутомобилског дела пута 2+2
2) Коридор јавног превоза профила 1+1,при чему су обе траке за јавни превоз удвојене, на једној страни саобраћајног коридора или на средини истог.
3) Бициклистички коридор (за све лаке двоточкаше) ширине минимум 3 метра.
4) Подвожњаци на раскрсницама са главним улицама профила 1+1 за један од главних праваца. Капацитет подвожњака 1+1 је већи од 2+2 саобраћајне траке булевара са семафорима.
5) издвојене траке за лева и десна скретања. Сигнални план у којем не долази до пресецања кретања пешака и бициклиста са кретањем возила која скрећу лево или десно.
6) Заштитни зелени појас, за контролу загађења ваздуха и загађења буком.


За који правац би се правио подвожњак, и са које стране да буде јавни превоз?

-1- Борска и Пере Велимировића - У Борској заједно са Баштијара Вагабзаде је боље да обе траке јавног превоза буду са десне стране, од Бањице до Канаревог брда. Остаје отворено питање да ли би веза од Борске до Булевара патријарха Павла био булевар са рушењем кућа или тунел. У оба случаја правац СМТ би био надвожњак 1+1, а испод истог кружни ток за лева и десна скретања. Бициклистички коридор са супротне (леве) стране.
-2- Баштијара Вагабзаде и Баштовнска - Обична раскрсница. Везе са Баштованском би ометале СМТ јако мало због слабог тока. На тој раскрсници је могуће применити и паметни семафор, који би продужавао правац Баштијара Вагабзаде када наилази аутобус, тролејбус или хитна помоћ, али никако да чекање у Баштованској буде преко 2,5 минута. Такође, да се интервали повећавају или скраћују у складу са обимом саобраћаја на одређеним правцима.
-3- Баштијара Вагабзаде и Црнотравска - Овде имамо тријанглу и јавног превоза и аутомобилског друма. Боље нам је због положаја насеља боље да коридор јавног превоза буде ближи Бањици, што не важи за крак ка Дедињу, где је боље да траке за јавни превоз буду по ободу. Тако, аутомобилски правац Трошарина-Раковица стављамо у подвожњак 1+1, а на површини остају правци аутомобила и јавног превоза Трошарина - Дедиње и Раковица - Дедиње. Издвојени аутобуски (аутобуско-тролејбуски) коридор Раковица - Трошарина треба имати траке за чекање на скретање ка Дедињу. Уз друмски направити бициклистички подвожњак.
-4- Црнотравска и Паунова - Ту је довољна обична раскрсница, зато што би интервали скретања из Паунове и у Паунову били кратки. Наравно, обавезне траке за лева и десна скретања из Црнотравске. Тако за јавни превоз за све правце остају перманентно дуги интервали правца СМТ. По пешаке на правцу Црнотравске је то безбедно, зато што највећи део времена улазе у конфликт са у односу на аутомобиле малим бројем аутобуса и тролејбуса. Бициклистички коридор од почетка Баштијара Вагабзаде до Булевара Ослобођења треба бити по један двосмерни са обе стране. Црнотравске.
- 5 - Црнотравска, Саве Машковића и Булевар ослобођења - Ово је правац где изузетно, подвожњак не треба дати правцу СМТ, већ правцу Булевара ослобођења. Разлог је раскршће јавног превоза где је један главни правац дуж СМТ, а други главни правац из Булевара ослобођења ка Борској. Правци кретања и преседања путника и на Бањици и на Трошарини су такви да нам одговарају стајалишта са јужне тране СМТ. Уколико би СМТ био у подвожњаку, а правац јавног превоза на СМТ не би, ометао би Булевар ослобођења и скретња оријентисана из Јајинаца и ка Јајинцима, а ако би за јавни превоз на СМТ био додатан подвожњак, имали би компликоване везе за јавни превоз на правцу Аутокоманда - Миљаковац. Тада је боље да Булевар ослобођења буде доле, а да се ослободи раскрсница за дуже интервале за правац СМТ и скретања везана за СМТ. На правцу Булевара ослобођења обезбедити и пешачко-бициклистички подвожњак усмерен од Бањичке шуме ка Јајинцима. Како би се постигао максималан капацитет за правац СМТ, сва лева скретања би морала бити са по 2 траке у скретање.
-6- Саве Машковића и Војводе Степе - Ту за разлику од Булевара ослобођења, СМТ се укршта са улицом каква се при разумном планирању третира као главна улица за јавни превоз, али аутомобилска улица другог реда. Са друге стране, Трошарина је саобраћајни трг са основном функцијом чворишта јавног превоза, и подземни правац СМТ је неопходан да се минимално омета та функција. Баш тај подвожњак би морао имати изузетно 2+2 траку, зато што би код Булевара ослобођења у смеру ка Раковици било потребно чак 5 трака (2 за скретање ка Јајинцима, две у правац и једна за десно ка Аутокоманди. Већ од Насеља Степа Степановић би у том подвожњаку било потребно две траке у том смеру, како загушење за за 1 од 3 (или Аутокоманду, или Јајинце или Раковицу/Дедиње) не би гушило друга два. У супротном смеру слично, зато што је део од Булевара ослобођења до Браће Јерковић без паралелних попречних путева најкритичнији. Веза са Војводе Степе би била са само по једним паром трака, а на Трошарини би био успостављен кружни ток или ротари. Од Трошарине је у том случају једноставно увести гранања трамвај за Кумодраж 2 уз североисточни обод Насеља Степа Степановић као и за Медаковић 3. Коридор јавног превоза као и бициклистички коридор треба да остане са јужне стране СМТ, где је у наставку даље источно ближи Насељу Степа Степановић.
-7- Веза са Насељем Степа Степановић - Само десна Скретања, зато што је штетно на тако кратком растојању додавати више укључења. Чак и везу из Војводе Степе ка истоку СМТ треба водити у засебној траци све до северног кружног тока Насеља Степа Степановић, да не би долазило до укрштених престројавања, смртоносне саобраћајне грешке на Петљи Петлово брдо. За узврат, за Насеље Степа Степановић би коначно морала бити изграђена веза кружног тока код Расадника са Војводе Степе, и то пре укидања левих скретања код северног кружног тока.
-8- Пеке Дапчевића и СМТ - Ту треба надвожњак за СМТ са 1+1 траком, а на нижем нивоу кружни ток. Јавни превоз треба да има засебан надвожњак ка Браће Јерковић. Поготову што се насељенији део Браће Јерковић и Медаковићем, као и везе са радијалним улицама и коридорима јавног превоза све остварују са северне (северозападне) стране СМТ. Оно што је карактеристично за део СМТ од Пеке Дапчевић до Великог мокрог луга је могућност градње још једног помоћног булеварског правца од Кумодража 2 до Великог мокрог луга без обимних рушења. На тај начин је могуће у Браће Јерковић и Медаковићу 3 градња СМТ без рогобатнихи по урбану целину девастирајућих објеката петљи и полупетљи. Остали подвожњаци и надвожњаци се везују за ободе насеља, и у одређеним случајевима се граде на рачун обода неке зелене или неизграђене површине.
 
U kojoj je fazi ovaj deo SMT oko Trosarine, bio je novi tender za projekat ako se ne varam?
 
Znaci od mosta ništa kad za ove izbore ni ne pokušavaju da slazu barem nešto :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748467#p748467:q4hfsl5m je napisao(la):
M86 » 16 Jun 2020 12:12 pm[/url]":q4hfsl5m]Znaci od mosta ništa kad za ove izbore ni ne pokušavaju da slazu barem nešto :)


Stanare naselja Stepa Stepanovic su bas slagali vise puta pred izbore... za sta ima i video dokaz i zato su se stanari naselja zalili predsedniku :lol: ali dzaba, jos nema odgovara :lol:


Udruženje stanara naselja Stepa Stepanović je danas predalo dopis predsedniku Republike Srbije.

Dopis možete preuzeti sa https://bit.ly/2ZHBn1A


Nista nije uradjeno:


Da podsetimo da je sada 2020. godina

Tribina od 01.03.2018. godine

https://www.youtube.com/watch?v=HfHiGLB2kxQ&t=46m00s

СЕКРЕТАР СЕКРЕТАРИЈАТА ЗА ОБРАЗОВАЊЕ И ДЕЧЈУ ЗАШТИТУ, СЛАВКО ГАК:
To zaista jeste problem ... Ja sam razgovarao sa gospodinom Stefanovićem, ministrom, vezano za vrtić ... ove godine ćemo pokrenuti izradu projekta i sve što je potrebno da sledeće godine budemo spremni da radimo taj vrtić ... Stojim iza svoje reči ...

---

Da podsetimo da je sada 2020. godina

Tribina od 01.03.2018. godine

https://www.youtube.com/watch?v=HfHiGLB2kxQ&t=10m36s

ČLAN GRADSKOG VEĆA, DRAGOMIR PETRONIJEVIĆ:
Što se tiče vrtića ... Procedura prebacivanja na Grad (Beograd) ... Kao što je kolega Slavko Gak (sekretar sekretarijata za obrazovanje i dečiju zaštitu) obećao ... projektovanje i izrada tehničke dokumentacije počinje u ovoj godini...

---

Da podsetimo da je sada 2020. godina

Tribina od 20.02.2018. godine

https://www.youtube.com/watch?v=T7Z4huGECJs&t=64m50s

SEKRETAR SEKRETARIJATA ZA OBRAZOVANJE I DEČJU ZAŠTITU, SLAVKO GAK:
Da ćemo uraditi projekat u ovoj godini ... Da ćemo u 2019 krenuti da gradimo taj jedan nedostajući vrtić
 

Prilozi

  • UMP Borska-petlja Lasta - 4.JPG
    UMP Borska-petlja Lasta - 4.JPG
    430,9 KB · Pregleda: 4.758
  • UMP Borska-petlja Lasta - 3.JPG
    UMP Borska-petlja Lasta - 3.JPG
    473 KB · Pregleda: 4.795
  • UMP Borska-petlja Lasta - 2.JPG
    UMP Borska-petlja Lasta - 2.JPG
    448,9 KB · Pregleda: 4.756
  • UMP Borska-petlja Lasta - 1.JPG
    UMP Borska-petlja Lasta - 1.JPG
    440,6 KB · Pregleda: 4.773
Znaci do 16.7. bi trebale da se dostave ponude, posle toga biraju izvodjaca i treba da se krene u rad, jel zna neko koliko je to odprilike dana do pocetka radova, koliko dana treba da se izabere ponuda i koliko posle dana da se krene u izgradnju?

Da li cemo ove godine videti masine u tom predelu?
 
Мени ово делује као предизборно махање папирима..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748758#p748758:2wia8hr9 je napisao(la):
srdjanprpa » Sre Jun 17, 2020 11:37 am[/url]":2wia8hr9]Znaci do 16.7. bi trebale da se dostave ponude, posle toga biraju izvodjaca i treba da se krene u rad, jel zna neko koliko je to odprilike dana do pocetka radova, koliko dana treba da se izabere ponuda i koliko posle dana da se krene u izgradnju?
Tacno cetiri godine.

Pred ove izbore su samo obecali, a pred sledece ce da pocnu da rade, a zavrsice pred one za 8 godina.

Po Vesicevim izjavama, budakom bi trebalo da se zama'ne polovinom Septembra, a da se zavrsi deo od Borske do Vojvode Stepe do Marta 2021. Uskoro ce se raspisati tender za deo Brace Jerkovic, a on se nada da ce do nove godine da se raspise tender za najtezu deonicu, od Vojvode Stepe do Brace Jerkovic. Ako se stvarno ispostuju rokovi, to bi znacilo da se u Martu, po zavrsetku 1. deonice, pocinje 2. od V. Stepe ka Brace Jerkovic itd.
Inace, posle zavrsetka 1. deonice, rasteretice se znatno Save Maskovica, znacice puno krozni tok kod NIS pumpe, a pretpostavljam da ce pametno resiti semafor sa Vojvode Stepe i da ce postojati uslovna strelica za desno. Cetvrtina kola koja u spicu prolaze Save Maskovica, skrenu na semaforu desno i znacajno bi bilo da se njihov protok ubrza tako sto nece cekati ceo ciklus semafora.
 
Ne razumete, ovo se stvarno radi kad Direkcija raspiše tender dok se ne radi kada političari daju izjave bez pokrića.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748958#p748958:16um8bq1 je napisao(la):
vucko » Sre Jun 17, 2020 11:57 pm[/url]":16um8bq1]Ne razumete, ovo se stvarno radi kad Direkcija raspiše tender dok se ne radi kada političari daju izjave bez pokrića.
Ja razumem, malo se salim za ovo oko izbora itd.
Velika je razlika da li je raspisan tender od strane direkcije (moja zena je radila tamo) ili je samo neki politicar izrekao svoje zelje ili razmisljanja. Ali i dalje postoji puno potencijalnih problema. Da li ce tender biti uspesan, to uglavnom zavisi od toga da li ce se menjati uslovi i cekati da ih neka konkretna firma izpuni. Da li ce stanje na terenu biti onakvo kako je prikazano na tenderu. Verujem da je puno dokumentacije zastarelo, jer se prica o SMT razvlaci godinama. Za bilo sta sto nedostaje, potrebna je iskljucivo politicka volja da se to pogura i resi u sto kracem roku, u protivnom, opet godine mogu da prodju do nastavka. Recimo, kada je u pitanju BW, tu se zeleznicka stanica rusi gotovo 3 meseca pre roka, npr. dat je rok za iseljenje BAS-a do Nove godine, a pitanje da li ce do tad da bude gotova nova stanica na NBG. Ali i ako ne bude, privremeno ce se iseliti autobuska, jer je u pitanju veliki licni interes gradskih i drzavnih vlasti u tom projektu.
Jedan od primera za ovo sto pricam je i obilaznica odo BG gde je bilo svecano otvaranje gradilista i stigle su masine, zabole kasike u zemlju i kad su novinari otisli, otisli su i radnici. Precutalo se da nesto nedostaje u celom poslu i za nastavak se cekalo par meseci.
Politika je takva, bez obzira ko je na vlasti i ona diktira sta ce se i koliko efikasno raditi. Ne zaboravi da za mnoge manje projekte nije obezbedjeno finansiranje, vec se ceka priliv u budzet i kad iskrsne nesto prece, radovi se zaustave, jer izvodjac ne moze da radi bez para. Vrlo cesto se takvi izvodjaci ocrne u medijima, ali ni njima nije lako da plate troskove gradnje, ako ne naplacuju posao. Postoje i firme u Srbiji koje slze kao zakrpe. Kada se ispumpaju pare iz nekog projekta i glavni izvodjac napusti radove, dodje rezervni i isfuseri sve sto moze da bi se uklupio u nisku cenu, naravno uz pokrice kroz politiku. Znam za takve primere iz prethodne vlasti, pa verujem i da ova nije bolja po tom pitanju.
 
Хм, изгледа да се мења како ће функционисати окретница, аутобуси ће кружити, видећемо како ће то бити
 
Ovi sektori 2 i 3 nisu nikakav problem sem možda rušenja par objekata preko puta pumpe (ako su ostali pri tome). Od pumpe do V Stepe ima mesta za proširenje sa desne strane. Jedino nije jasno dal ce seci drvored kod pijace ka Borskoj za prosirenje kolovoza jer su trake sad uske?
 
Мхм, дрворед гине, мада ће вероватно бити посађен нов.

Очекујем да ће ово онда бити покренуто негде најраније на следеће пролеће.

Онда још само мост до Јерковића и излаз на аутопут код Медака и готово
 
Jedan od problema će biti i seča drveća koja je ovde, na žalost, opravdana. Ekološki fundamentalisti teško to mogu da shvate, pa očekujem akcije protiv proširenja.
 
To i ako bude , to će biti minorno. Meni je zanimljivo što će da metnu kružni tok na raskrsnici Bulevara Oslobođenja i Crnotravske / Save Maškovića. Mišljenja sam da on ovde neće baš biti od koristi, već da je ključ u proširenju Save Maškovića, jer kada kolona vozila iz Crnotravske krenu da blokiraju pomenutu raskrsnicu (ređe bude i iz suprotnog pravca), vozila jednostavno nemaju gde da odu, jer ulivna ulica ima manji i neadekvatan kapacitet za prijem vozila.
 
И ја мислим да је ово део СМТ, а не УМП.
Зар УМП, укратко, није од Панчевца, око Новог гробља, преко Димитрија Туцовића и Врачара до Вождовца, па поред ауто-пута до Трга ослобођења, па кроз Топчидер до моста на Ади?
 
Sa ovim kruznim tokom, mislim da ce napraviti autokomandu v2.0.

Pa nije bas minorno secenje drveca, u nastavku do brace jerkovica skoro sva drveca koja se vide na slici ispod bice osecena.

Koliko sam ispratio projekat, novi put treba da ide pored ovog starog puta, a posle nastavlja ispod parkinga u Stepa naselju. Prepostavljam da ce ovaj stari put zatrpati i nadajmo se posaditi koje drvo.
WJVCFcx.jpg

9ZNxMBM.jpg


A da trebaju da se prosire trebaju.
 
Стари пут остаје малтене исто јер ће нови да буде мост, само што ће се стари завршавати као мала пјацета/тргић/паркинг, јер ће ове околне улице на њега да излазе а не на нови
 
Zanimljivo, odakle krece taj most?
Ako krece negde od trosarine znaci da ce proci negde u visni prvog sprata ove nove zgrade koja se pravi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=749989#p749989:36tqmnow je napisao(la):
astrodule » Ned Jun 21, 2020 12:16 pm[/url]":36tqmnow]Jedan od problema će biti i seča drveća koja je ovde, na žalost, opravdana. Ekološki fundamentalisti teško to mogu da shvate, pa očekujem akcije protiv proširenja.

Citao sam puno nekih dokumenata, pa ne mogu tacno da se setim gde sam procitao, da ce se sacuvati vecina drveca nekim novim sistemom. Cini mi se da ce kod pijace da bude trajno posecenih. Pokusacu da iskopam detaljnije, ali je i pitanje da li ce se ti dokumenti menjati, jer mi deluju malo zastareli, jer se pominje kasarna, a ona je iseljena jos 2010. ili 2011. Takodje u tim dokumentima nema ni traga od bici staza, a u planu su, sto mi govori da ce biti nacrtane kao u Bulevaru oslobodjenja.
Kad smo vec kod Bulevara oslobodjenja, imam obicaj da brojim kola parkirana na bici stazu i uglavnom je parkirano od 12 do 27 kola, dok sam pre 5 dana izbrojao samo 3. Rekord pre toga je bio 12 za par desetina brojanja u proteklih par godina. Sve mi lici na to da je prosao pauk neposredno pre mene.
Da pojasnim neupucenima: U Bulevaru oslobodjenja pre par god. nisu postojale ucrtane trake za bicikliste i tada je bilo puno manje parkiranih automobila na trotoaru, jer bi auto zauzeo ceo trotoar, a niko ne voli da parkira delom na kolovoz, jer se plasi da mu neko ne zakaci ljubimca na 4 tocka. Ucrtavanjem bici trake sve je postalo mnogo jednostavnije, jer je autu taman bici traka + pola trotoara. Problem za biciklistu je da obidje tako parkiran auto.
1. Biciklista menja pravac kretanja, pa u tom slucaju mora da se okrene i pogleda, ipruzi ruku itd. sto je samo po sebi nebezbedno i nizbrdica je u pitanju, teze se koci jednom rukom.
2. Biciklista koji obilazi auto kolovozom je u prekrsaju i mogao bi biti kaznjen, jer postoji traka predvidjena za bicikliste, bez obzira sto je zauzeta. E sad, posto nema policije, nece biti kaznjen, ali bilo sta da se dogodi, nekakav incident, biciklista je ucestvovao u njemu iz prekrsaja i to menja stvari.
Po glupom propisu, biciklista bi trebalo da se zaustavi i odgura bicikl trotoarom oko auta ili da vozi brzinom kojom se krecu pesaci (nije propisom definisana tacna brzina). Zamislite da se za manje od 4 km biciklista zaustavi preko 10 puta i sidje sa bicikla i pregura ga oko auta. Pa svako normalan bi odustao od voznje bicikla.
Iz tog razloga se plasim da ce se u Save Maskovica traka za bicikliste koristiti za parkiranje i da ce ta bici trka izgubiti smisao.

EDIT: http://mapa.urbel.com/Silverlight/1176/1176-tekst.pdf
Pronasao sam dokument, ali sto vise ga citam, manje razumem. U pitanju su nekakve kasete za cuvanje drveca, jer je ocenjeno visokim ocenama. Prvo sam razumeo da ce se kod pijace ukloniti drvored sa druge strane ulice, a sad kad citam, deluje mi da ce i ono biti sacuvano tim kasetama. Ako se neko razume, neka pogleda, strana 14.
Takodje, u Save Maskovica (sektor 2), plan je bio da drvored kod Lidla ostane u sredini u ostrvu, ali je taj drvored posecen radi izgradnje 3. trake za skretanje u Lidl.
 
Vrh