Šta je novo?

Spoljna Magistralna Tangenta (SMT), Most preko Ade Huje

Bilo kakva nova saobracajnica ili deo iste, koji bi se gradili kroz gusce naseljene delove Beograda...Moraju da se grade na stubovima u formi brzog puta sa ukljucenjima. Tamo gde su njive, tu moze da bude na zemlji. A u gusce naseljenim delovima grada, prosirivanja postojecih ulica, pa opet semaforizovane raskrsnice, dace slabije rezultate. Razloge, mislim da ne treba pisati.

Da ne ne shvatite pogresno, ja volim sto se gradi, ali smatram da moze bolje. Naravno da je to i skuplje, ali to se pravi sada i trebalo bi kao dugorocno resenje, a ne kao vec vidjeno kao novi problem, a nije ni izgradjeno.
 
Kao dugorocno resenje treba da se napravi jedno 7,8+ metro linija a ko zeli autom da se vozi po Beogradu da plati neku dodatnu taksu ili tako nesto za voznju po gradu. Time ce se smanjiti guzve u saobracaju i imaces parking mesta.

Ja ovo ponavljam svima, koliko sam dao za kolica za bebu mogao sam detetu da uzmem ocuvanog juga po istoj ceni :D
Cena automobila je smesna kao i registracija.

I naravno bici staze graditi, skoro sam postao vozac jednog dvotockasa i tek kad sam krenuo da ga vozim uvideo sam koliko ljudi vozi bicikle po Beogradu.
 
Треба генерално увести ред и стандарде - да свака улица има нормалну ширину да њом могу да се мимоиђу ватеогасни и ђубретарски камион, да сваки тротоар има довољну ширину да се мимоиђу двоје дечијих колица без успутних препрека у виду стубића, сандука за инсталације, хидраната, реклама, говорница, фрижидера, киоска, степеника за улаз у објекте, рампи за улаз у гараже и сл. препрека нормалног кретања у тој минималној ширини, да постоје у свакој улици бициклистичке стазе, да свака зграда има довољно паркинг места у гаражи и испред за све своје станаре, да свака кућа има гаражу, да сваки локал има место за паркирање доставних возила које неће ометати ни тротоар ни коловоз, да свака улица има дрвореде да праве хлад на тротоару, да ивичњак буде оборен на сваком пешачком прелазу и бициклистичкој стази, да су сливници свуда увучени и да дуж ивичњака има ригола и да се све то одржава. То би требао да буде минимум урбанизма.
 
Trebao bi i jeste, ali u nekoj normalnoj zemlji. Da smo mi normalna zemlja, bilo bi i kod nas, ali jbg, pašaluk,..Dok mi dodjemo do tog stadijuma, nacekacemo se. To sto je staro, pa treba da se prepravlja, ok, pravilo se ranije tako. Ali i ono sto se sada gradi iznova, ne pravi se sa boljim planom, ovim kakav si opisao, nego isto kao u du..tu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=757679#p757679:2xp58yg6 je napisao(la):
Дошљак » 17 Jul 2020 17:01[/url]":2xp58yg6]Треба генерално увести ред и стандарде - да свака улица има нормалну ширину да њом могу да се мимоиђу ватеогасни и ђубретарски камион, да сваки тротоар има довољну ширину да се мимоиђу двоје дечијих колица без успутних препрека у виду стубића, сандука за инсталације, хидраната, реклама, говорница, фрижидера, киоска, степеника за улаз у објекте, рампи за улаз у гараже и сл. препрека нормалног кретања у тој минималној ширини, да постоје у свакој улици бициклистичке стазе, да свака зграда има довољно паркинг места у гаражи и испред за све своје станаре, да свака кућа има гаражу, да сваки локал има место за паркирање доставних возила које неће ометати ни тротоар ни коловоз, да свака улица има дрвореде да праве хлад на тротоару, да ивичњак буде оборен на сваком пешачком прелазу и бициклистичкој стази, да су сливници свуда увучени и да дуж ивичњака има ригола и да се све то одржава. То би требао да буде минимум урбанизма.

Може фазно. Прво од центра па нашире.

90% града би отишло под мач ал ионако је гадно и нема никакву практичну употребу никоме

Проблем је најлакше решити контролама цена земљишта и да се уведе хукоу систем као у Кини. Цене би пале толико да би за 10 милиона евра могла експропријација пола центра да се одради
 
Posle odradjivanja kompletnog SMT, kao i UMP i naravno obilaznice, a valjda i metro, kada ce sve moci okolo da ide na ovaj ili onaj nacin, treba se pozabaviti centrom grada. To ce biti veliki posao u svakom smislu, ali mora se neki dugorocni plan napraviti. Krug dvojke je odavno mali za svoj broj stanovnika i sve sto sa njima ide. A kada se tome dodaju i ostali Beogradjani i ,,Beogradjani", prica dobije tragikomican epilog.

One ulice koje se mogu preadaptirati u bolje protocne, da se tako i uradi. One koje ne mogu - u pešačku zonu. Podzemne garaze graditi, a ulicna parking-mesta ukidati. Nas narod ima tu naviku, da ako je na primer, krenuo u neku radnju u Knez Mihajlovoj, da hoce da dodje kolima ispred iste, a po mogucnosti i da udje kolima u istu. Kad vidim, npr. u Tadeusa Koscuskog, onu kolonu koja se napravi zbog skretanja na parking na Kalemegdanu, muka mi je. A parking ispod tramvajske okretnice na Dorcolu skoro prazan. A i kod Beton hale, uvek ima mesta. Ali ne, ne moze du.e da se proseta malo. Ma, ceo obruč Cara Dušana, Pjarona de Mondezira, Pariska, Kosancicev venac, Pop Lukina, Brankova, Terazijski tunel, Decanska, B. D. Stefana - pešačka zona. U celom tom krugu nema mesta da se ulice sire. I sve ove ulice koje sam naveo su zadnja linija do koje bi automobilom trebalo da moze da se dodje - dalje ne.

Ali otisao sam predaleko. Dajte da vidimo kraj izgradnje SMT za koju godinu, a ovo, da li cemo da dozivimo...
 
Ima li nekih informacija o tenderu za sektor 1-2, Save Maškovića... 16.07. su trebale da se otvaraju ponude izvođača?

Sent from my SM-N950F using Tapatalk
 
Otvaranje ponuda je odloženo za sutra 20.07.
 
Pravimo vezu Mosta na Adi sa budućim Mostom na Adi Huji, koji počinjemo da radimo 2021. godine. Možete da vidite i da proširujemo Bulevar patrijarha Pavla, od Pere Velimirovića do Košutnjaka, i to će biti završeno do marta sledeće godine. I tu ćemo dobiti četiri trake sa tramvajskim šinama po sredini. Trenutno se ruši stari most jer je izmešteno korito Topčiderske reke da bi se uopšte ovaj potez proširio. Sad je raspisan tender, i u martu sledeće godine radiće se deo od Košutnjaka do Mosta na Adi, sa takođe četiri trake – naglasio je Vesić.

Zamenik gradonačelnika je dodao da će ove nedelje biti otvoren i tender za rekonstrukciju Save Maškovića, gde se inače stvara veliki saobraćajni čep, i Crnotravske ulice. Na uglu sa Bulevarom oslobođenja biće kružni tok umesto raskrsnice, najavio je Vesić, a obe pomenute ulice biće proširene na po četiri trake. U međuvremenu se već projektuje izlaz iz naselja Stepa Stepanović, koji se takođe širi na četiri trake, a za kraj ostaje Borska ulica koja će imati isti broj saobraćajnih traka.

– To praktično znači da ćete 2022, 2023. godine od novog Mosta na Adi Huji proći sa četiri trake pored Mokrog Luga, Medakovića, Save Maškovića, Crnotravske, Borske, Pere Velimirovića, Patrijarha Pavla i doći sve do Mosta na Adi. Upravo je to unutrašnja obilaznica – naglasio je Vesić.

Vesić je kazao da ima novca za infrastrukturne projekte i da se na tome nije štedelo.

Izvor: studio b
 
Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić izjavio je da su na tender za izgradnju i proširenje Ulice Save Maškovića i Crnotravske pristigle dve ponude. Izabrana je povoljnija ponuda u iznosu od 437 miliona dinara koju je dostavila grupa ponuđača predvođena preduzećem RAS Inženjering. Druga ponuda je iznosila 487 miliona dinara.
– Posle stručne ocene ponuda i donošenja odluke o izboru dobavljača biće zaključen ugovor za izgradnju ove dve saobraćajnice ukupne dužine oko jedan kilometar, sa po dve saobraćajne trake u svakom smeru, obostranim trotoarima i pratećom infrastrukturom. Rok za izvođenje radova biće 180 dana od uvođenja dobavljača u posao – objasnio je Vesić.

On je dodao da se rekonstrukcijom i proširenjem Crnotravske i Ulice Save Maškovića nastavlja izgradnja u etapama unutrašnje obilaznice kroz Beograd.

– Ona će bulevarima sa četiri trake povezati Most na Adi i budući Most na Adi Huji, čiju izgradnju počinjemo 2021. godine. Na ovoj obilaznici već radimo Bulevar patrijarha Pavla, koji ćemo u proleće 2022. godine povezati sa Mostom na Adi, a pre desetak dana krenuli smo sa prvom fazom rekonstrukcije Ulice Pere Velimirovića – objasnio je Vesić.

Kako je rekao, u toku je tender za projektovanje ulice sa četiri trake u okviru saobraćajnice Borska – petlja „Lasta”, koja je dugačka oko pet kilometara.

– Ona obuhvata potez od Borske ulice preko Save Maškovića, pored naselja „Stepa Stepanović” i „Braće Jerković” do auto-puta i petlje „Lasta”. Čim budemo završili projekat, raspisaćemo tender za izgradnju ove saobraćajnice – poručio je Vesić.

Izvor: studio b
 
"Nastavlja se gradnja unutrašnje obilaznice kroz Beograd". Otkud sad ovaj hibridni termin "unutrašnje obilaznice"? Postoje Unutrašnji Magistralni Prsten (UMP) i ova tema Spoljna Tangenta (SMT), znači dve unutrašnje obilaznice, ne jedna. Cak i na slici sa prosle strane se vidi autoputska obilanica i neka nova unutrasnja obilaznica koja povezuje most na Adi sa mostom na Adi Huji. Medjutim, prema ranijim planovima, most na Adi je UMP-om treba da se poveže sa Pančevačkim mostem, a ne sa mostom na Adi Huji. Ovde sad vidimo da se gura nastavak, ne tunelom kroz Senjak pa na Autokomandu i dalje UMP-om, vec prosirenje Bulevara Patrijarha Pavla, pa onda gore Borska, pa onda ovo najavljeno proširenje Crnotravske i Save Maškovića na Banjici, kao i dalji nastavak gradnje vijadukta preko naselja Stepa Stepanović, i nastavak ka Lasti, autoputu i ka mostu na Adi Huji. Ok, najveci deo toga jeste planiran ranije u okviru SMT, ali s obzirom na nov termin "unutrašnja obilaznica", "spajanje mosta na Adi sa mostom na Adi Huji", kao i izostavljanje UMP-a na slici prethodne strane, pitam se da li se odustalo od UMP-a ili čemu ovaj hibridni naziv umesto korišćena postojećeg naziva SMT?
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1709268
Mislim da je sa ovim temama UMP i SMT usko povezana i tema Beograd na Vodi , jer imali smo zastoj 8 godina na ova dva projekta jer su pare preusmerene u BnV. Ako je sada kojim slučajem BnV posle inicijalnih ulaganja počeo da prihoduje u dovoljnoj meri da pokriva svoje troškove dalje izgradnje, onda bi se oslobodio gradski novac za nastavak ovih projekata, što bar prema ovim pričama izgleda da se pokreće.
 
Koliko im treba da uvedu pobednika tendera u posao, mislim u praksi iz iskustva?
 
Okvirno do mesec dana.
 
Ja bi dalje ne mogu da verujem da će ovo krenuti, poučen svim prethodnim iskustvima sada očekujem neku žalbu na tender...? Čudi me da opština još nije počela da ruši objekte na Trosarini, fotografska radnja radi...voleo bih da grešim.

Hvala na informacijama Igore

Sent from my SM-N950F using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=758723#p758723:3lk6ryl9 je napisao(la):
Earthmoving » Tue Jul 21, 2020 9:27 am[/url]":3lk6ryl9]"Nastavlja se gradnja unutrašnje obilaznice kroz Beograd". Otkud sad ovaj hibridni termin "unutrašnje obilaznice"? Postoje Unutrašnji Magistralni Prsten (UMP) i ova tema Spoljna Tangenta (SMT), znači dve unutrašnje obilaznice, ne jedna.
Taj UMP i SMT je osmislio onaj tajkun/lopov/štagod Đilas. Sada se ide na 2u1, što si i sam primetio

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=758723#p758723:3lk6ryl9 je napisao(la):
Earthmoving » Tue Jul 21, 2020 9:27 am[/url]":3lk6ryl9]Ovde sad vidimo da se gura nastavak, ne tunelom kroz Senjak pa na Autokomandu i dalje UMP-om, vec prosirenje Bulevara Patrijarha Pavla, pa onda gore Borska, pa onda ovo najavljeno proširenje Crnotravske i Save Maškovića na Banjici, kao i dalji nastavak gradnje vijadukta preko naselja Stepa Stepanović, i nastavak ka Lasti, autoputu i ka mostu na Adi Huji.
Tunel ispod Senjaka je vrlo skup i generalno ceo ovaj Frankenštajn projektat može da se završi tim parama, uključujući i most.
Mislim, daj bože da i ovo završe jer je čitav potez od mosta na Adi, preko Košutnjaka, Banjice i dalje do Dunava (a bogami i preko njega) sada totalna katastrofa. Jedino je Pere Velimirovića još uvek prohodna.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=758723#p758723:3lk6ryl9 je napisao(la):
Earthmoving » Tue Jul 21, 2020 9:27 am[/url]":3lk6ryl9]Mislim da je sa ovim temama UMP i SMT usko povezana i tema Beograd na Vodi , jer imali smo zastoj 8 godina na ova dva projekta jer su pare preusmerene u BnV. Ako je sada kojim slučajem BnV posle inicijalnih ulaganja počeo da prihoduje u dovoljnoj meri da pokriva svoje troškove dalje izgradnje, onda bi se oslobodio gradski novac za nastavak ovih projekata, što bar prema ovim pričama izgleda da se pokreće.

Projekat BnV je najvećim delom finansiran iz Republike, pod vrlo kontraverznim uslovima.
:blah:
 
Da. Ali ako je BnV finansiran republičkim parama, kako da objasnimo toliki pad investicija u gradsku infrastrukturu u odnosu na period pre početka njegove gradnje? Znači da ne nabrajam: Mirjevski bulevar, proširenje Južnog bulevara, Vojvođanske, most na Adi, početak Pupinovog mosta i nastavka ka Pančevačkom putu (iako je ovaj najvećim delom bila Republika)... Što se tiče novih ulica/proširenja starih po gradu zadnjih 8 godina, imamo samo nastavak UMPa od mosta na Adi do Vojvođanske i nove ulice u BnV (što opet ukazuje da je fokus ulaganja bio tu). Rekonstrukcije ne poredim jer ih je slično bilo pre (Bulevar, Nemanjina, Požeška...) i sad (Ruzveltova, V Stepe, Cara Dušana Dorćol, Bul JNA (mada je tu povećan kapacitet za jednu traku tj 20%)...). Razlika para je negde otišla, pa pretpostavljam da je ka BnV.
 
Није Ђилас осмислио УМП и СМТ већ саобраћајни инжењери и урбанисти. Многи су елементи за СМТ и УМП још раније присутни. А генерално имамо застој у свим великим инфраструктурним пројектима од значаја за град најављених у последњих 10 година. Од мостова и тунела до краћих ширења улица.
 
И да је било памети, били би изграђени 60их, не би било рушења колико данас мора да буде.
 
Potreba sadasnjeg Beograda za normalan saobracaj su gotovi SMT i UMP, kao i obilaznica i metro, takodje. I onda bi bila guzva u gradu, nemojte da se lazemo, ali bi imale alternative. Pa kome se ne ,,klacka" u guzvi, neka ide okolo ili neka se vozi metroom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759619#p759619:1w1zgc3m je napisao(la):
Aleks@ » Pet Jul 24, 2020 5:13 am[/url] Čudi me da opština još nije počela da ruši objekte na Trosarini, fotografska radnja radi...voleo bih da grešim.
Iskreno sumnjam da će do kraja ove godine bilo šta početi da se radi na tom potezu.
 
Mozda je to deo od raskrsnice Vojvode Stepe i Save Maskovica do Brace Jerkovica.
 
U pitanju je tender Borska-Save Maškovića, nego su produžili rok za podnošenje ponuda pa se sve odužilo, sada sledi odluka o dodleli ugovora i zakjlučenje ugovora.
 
Vrh