"Investiranje 437 miliona u nove zastoje na Trošarini"
"Iako gradska vlast hvali napredak radova na Trošarini, suštinski propušta šansu za izgradnju dugoročnog rešenja za brži i efikasniji saobraćaj u ovom delu grada. Aktuelna praksa da se ulice zatvaraju dok radovi u njima traju se nastavlja, pa se tako cela Crnotravska zatvara na delu od Trošarine do 'pet solitera'. Takođe, dodatne trake za levo skretanje iz smera Trošarine u Paunovu i Bahtijara Vagabzade su mogle da se izgrade u okviru daleko jeftinijih radova i sa neprekidnim saobraćajem u toku njihovog izvođenja", naveo je u diplomirani saobraćajni inženjer Karlo Polak, a prenosi Centar za lokalnu samoupravu (CLS).
U saopštenju Karla Polaka, čiju sadržinu prenosimo u celosti, dalje se navodi:
"Najavljeni kružni tok za bolji promet na raskrsnici Save Maškovića, Bulevara oslobođenja i Crnotravske je loše rešenje za mesto na kojem se saobraćaj zagušuje, što je već karakteristično za Slaviju i Autokomandu. "Čekaonica" na kružnom toku će svakako zagušiti pravac Bulevara oslobođenja, koji je do sada gotovo uvek bio protočan.
Cena aktuelnih radova je 437 miliona dinara za 850 metara ulica.
Punih devet kilometara od obilaznice do Autokomande ne postoji poprečni bulevar, iako je na pravcu Spoljne magistralne tangente moguće izgraditi bulevar sa šest traka umesto sa planirane četiri, dok bi "žuta traka" za kretanje autobusa i trolejbusa imala oko sedam puta veću prevoznu moć od saobraćajne trake za lake putničke automobile.
Centar za lokalnu samoupravu (CLS) ukazuje na neophodnu reviziju celog projekta Spoljne magistralne tangente sa boljim raskrsnicama i sa više prostora za javni prevoz i lake dvotočkaše. Sugestija CLS-a je i ta da javni prevoz ima fizički izdvojenih par saobraćajnih traka, pa se na taj način može razmatrati i uključivanje trolejbusa i tramvaja u saobraćaj.
Bez odvojenog prostora za javni prevoz, sa dodatnim prostorom za bicikle sa i bez motora, nemoguće je stvoriti brzinu, pouzdanost i bezbednost saobraćaja, kao i mogućnost da barem deo stanovnika grada odustane od prevoza automobilom. Takođe bi trebalo razmotriti i podvožnjake kao rešenje koje bi omogućilo veću brzinu i kapacitet kretanja i to u pravcu ispod glavnih raskrsnica", zaključio je Karlo Polak.