Šta je novo?

Skyline Belgrade [Stambeno poslovni kompleks | 100 000kvm]

Дезинформисање успело

http://www.b92.net/biz/

Најоцењенији коментари:

Pa ovo je fenomenalno! Beograd na molovima!
(lol, 7. maj 2015 12:00

Samo rokaj molove. Kako bi to bilo divno kad bi se srusili Akropolj, Koloseum, Ajfelova kula, Big ben i tamo napravili moderni trzni centri
(iggy, 7. maj 2015 13:35)


И наравно, они најмалоумнији коментари особа који не знају где се налазе у простору и времену:

Fala bogu da neko reaguje. Kakav trzni cetar i hotel, dajte nam skole i domove zdravlja.
(Milenko, 7. maj 2015 13:22)

samo nam jos cirkus fali. kakvi soping molovi. treba nam industrija i radna mesta
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (petar, 7. maj 2015 13:11)
тек ов

А тек овај ретард:

Tu treba da nikne jedan posteno dobar hotel od pet zvezdica, austrougarska arhitektura u skladu sa ostatkom tog kraja. Kakvi crni soping molovi i moderne staklene kule? Mozda pride izgrade ispred hotela i neki otvoreni park za gradjanstvo i goste hotela. To bi bio lep gest. Ali zelje su jedne a surovi kapital drugo.
(Covek, 7. maj 2015 12:14)


Па онда, још малоумније мешање назови естетике са квадратуром објеката

Ukidanjem ograničenja visine zgrada, što su uradili zbog Beograda na vodi, ova vlast je otvorila vrata nevidjenom urbanističkom haosu koji bi mogao da uništi normalan život u ovom gradu.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Mrle, 7. maj 2015 11:59)


Иронија је да је урбанистички хаос достигао врхунац том студијом. Као што рекох неразвијено друштво нема развијену свест о простору. Нема нам спаса.
 
Pre neki dan imah situaciju u kojoj na uključenju sa gazele na Kneza Miloša čekah oko 15 minuta, hitna je prošla malo brže ali je bilo užasno. Definitivno bih zabranio gradnju bilo čega dok se ne napravi petlja kod Prokopa koja je potrebna Kliničkom centru. Od Autokomande je prva sledeća ulica Kneza Miloša što nije baš praktično, pogotovu za hitnu pomoć.
 
слично је и мени било јуче, само нисам чекао 15 минута, али јесам 10. и три возила ХП су се заглавила
 
Да само нагласим да се овде ради о политичком препуцавању између ДС (Савски венац) и СНС (Београд) и то нема никакве везе са било чим другим. Наставак оне приче са спомен таблом у Карађорђевој. Ово је сад политички контраударац општине према граду.

А коментари су реакције ДС ботова на које су одговорили СНС ботови. Делија, ти пре свих то врло добро знаш, не знам шта те ту чуди?
 
Исти овакви коментари ("да нам приватни инвеститори граде вртиће и породилишта") су писани од стране обичних људи и у време Ђиласа тако да сумњам да су сви ови коментари ДС ботова чија је служба данас занемарљива у односу на снс армију партијских пацова. Тај имбецилни став је дубоко укорењен у посткомунистичкој (не)свести овог народа.

Био политички сукоб или не општина јесте саставила благо тендециозно писмо и не слажем се стопирањем ове инвестиције али наведени саобраћајни проблем очигледно постоји.

Него, нешто нам не пишеш на теми о СА. Нема ни једног твог коментара од како је објављен уговор.
 
stf":nr1dhdsp je napisao(la):
Да само нагласим да се овде ради о политичком препуцавању између ДС (Савски венац) и СНС (Београд) и то нема никакве везе са било чим другим. Наставак оне приче са спомен таблом у Карађорђевој. Ово је сад политички контраударац општине према граду.

А коментари су реакције ДС ботова на које су одговорили СНС ботови. Делија, ти пре свих то врло добро знаш, не знам шта те ту чуди?

Ne, ovde se ne radi ni o kakvom "prepucavanju" bilo koga sa bilo kim nego samo i jedino o tome da će prema novoj studiji projekta i saobraćajnim "rešenjima" koja predviđa, a u koju su u opštini imali pun uvid, ulica Kneza Miloša, uz Sarajevsku, Višegradsku, pa čak i Savsku, doživeti totalni kolaps. Zar mislite da su oba instituta, beogradski i nemački, bezveze prethodno rekli da to šta se tu pokušava da izgradi, sa saobraćajnog stanovišta - nikako nije moguće?

Kakav crni nastavak sa tablom i još crnji kontraudarac... Neko se osmelio da radi svoj posao, neko je prepoznao o čemu je reč i odmah dobijamo "DS botove" (zar stvarno mislite da ta kategorija u ovom trenutku za stranku uopšte postoji!?) i kontraudarce DS prema SNS, itd.

Ok, možete i tako da gledate ali mi se čini da Vam negde ozbiljno promiče suština.
 
Koliko parking mjesta je predvidjeno ovim projektom?
 
postovani gospodine Gajicu,

priznajem da mi je promakla sustina i apelujem na vas da mi pomognete da shvatim o cemu se radi? neko je nekome prodao plac sa razrusenom zgradom. plac je u trenutku prodaje bio predvidjen za izgradnju. koliko kvadrata, koliko parking mesta je bilo predvidjeno.. nemoguce je da se jedna takva lokacija prodaje tek tako, bez ikakvog plana i vizije.. ko su ljudi koji su tako nesto dozvolili, ako su dozvolili? dalje, javnost je godinama slusala pricu kako je problem ovog projekta studija visokih objekata koja je branila vizure ka objektu telekoma na vracaru. sada kada je studija ukinuta a kvadratura i smanjena ispostavlja se da je problem dolazeci i odlazeci saobracaj? u kom momentu je republicka, gradska ili opstinska vlast postala svesna probleam o kome govorite? da li ste u kontaktu sa investitorom, imate li ikakve informacije kako investitor gleda na trenutnu situaciju, prosto ne mogu da verujem da je investitor spreman da ulozi nove, dodatne, miliona evra u projekat za koji strucnjaci kazu da ce doziveti fijasko i izazvati ogromne probleme ne samo graadu vec i njemu kao investitoru.

ako moze jedna hronologija dogadjaja u kojoj cete nam ukazati na tada (i sada) nadlezne i odgovorne institucije ili pojedince kako bi mi mogli da donesemo svoje licne sudove, ko je odgovoran za celu tu zavrzlamu posto , slozicete se, nemoguce da se u glavnom gradu jedne evropske drzave ovakvi projekti realizuju bez ikakvog plana i vizije. pa nije to letnja kujna u necijem dvoristu na kosmaju vec se radi o ozbiljnom investitoru i jednom od glavnih gradskih bulevara.

takodje, ako nije problem, da li je opstina savski venac na bilo koji nacin bil upletena (nadlezna) u otvaranje promo kafane Savaada.. Posto se objekaat naalazi na teritoriji vase opstine da li ste bili konsultovani, da li ste izdali bilo kakav dokument, bilo da je dozvola ili primedba na izgradnju istog.
 
B.Gajić":2e84jzxr je napisao(la):
stf":2e84jzxr je napisao(la):
Да само нагласим да се овде ради о политичком препуцавању између ДС (Савски венац) и СНС (Београд) и то нема никакве везе са било чим другим. Наставак оне приче са спомен таблом у Карађорђевој. Ово је сад политички контраударац општине према граду.

А коментари су реакције ДС ботова на које су одговорили СНС ботови. Делија, ти пре свих то врло добро знаш, не знам шта те ту чуди?

Ne, ovde se ne radi ni o kakvom "prepucavanju" bilo koga sa bilo kim nego samo i jedino o tome da će prema novoj studiji projekta i saobraćajnim "rešenjima" koja predviđa, a u koju su u opštini imali pun uvid, ulica Kneza Miloša, uz Sarajevsku, Višegradsku, pa čak i Savsku, doživeti totalni kolaps. Zar mislite da su oba instituta, beogradski i nemački, bezveze prethodno rekli da to šta se tu pokušava da izgradi, sa saobraćajnog stanovišta - nikako nije moguće?

Kakav crni nastavak sa tablom i još crnji kontraudarac... Neko se osmelio da radi svoj posao, neko je prepoznao o čemu je reč i odmah dobijamo "DS botove" (zar stvarno mislite da ta kategorija u ovom trenutku za stranku uopšte postoji!?) i kontraudarce DS prema SNS, itd.

Ok, možete i tako da gledate ali mi se čini da Vam negde ozbiljno promiče suština.

Ја не негирам саобраћајни проблем али он се неће решити забраном било какве градње, напротив. Тиме проблем остаје зацементиран јер град неће имати средства за решавање саобраћајних проблема. Морате сагледати ширу слику. По целокупни саобраћај у граду и читав његов развој далеко је опасније и разорније смањење накнаде за уређење градског грађевинског земљишта за читавих 300% што је, слободно могу рећи, акт издаје, него што је градња једне веће зграде.

Проблематиком урбанизма у Београду се бавим годинама и из тога сам научио једно - Иза сваке битне урбанистичке одлуке у овом граду последњих 40 година крила се политика и политички интереси. То је најочигледније у случају београда на води. А ни Ђилас није био имун на то. Ежисова студија о метроу није ништа друго до план испуњења евроунијатских и француских интереса, УМП-ом су задовољени интереси ЕИБ-а крунски доказ политиканства у градском урбанизму је то да је Ђилас до краја 2007е године био изричито против моста на Ади.

Оваква искуства а богами и моје образовање ми остављају и те како много простора да сумњам у сваку страну студију. Далеко драстичнији пример саобраћајне неодрживости је стамбена изградња у свим централним градским општинама на уличној мрежи планираној за потребе индивидуалне стамбене градње. А у вези тога се нико па ни Савски Венац није бунио. А из прве руке знам да је кључни разлог за то био што се читав бирократско-партијски талог јако лепо окиристио од свих тих пилићарских градитељских подвига. Тако нешто је мало теже са озбиљним изреалским фирмама.

И нисте ми одговорили на последњи пост па ћу укратко да поновим две кључне тезе:

1. Стари Млин + БИГЗ = Плаза Центар по квадратури.
2. Савезни МУП није фатаморгана па с тога овде нема ни говора о нових 75 000 квадрата
 
Delija":w5rbo9uq je napisao(la):
Исти овакви коментари ("да нам приватни инвеститори граде вртиће и породилишта") су писани од стране обичних људи. Тај имбецилни став је дубоко укорењен у посткомунистичкој (не)свести овог народа.

Потпуно се слажем. То је став на који и ја често указујем - социјализам у главама!

Delija":w5rbo9uq je napisao(la):
Него, нешто нам не пишеш на теми о СА. Нема ни једног твог коментара од како је објављен уговор.
Зар ниси изричито тражио да ја не коментаришем у "политичким" темама? Сад не ваља ни што не коментаришем?


B.Gajić":w5rbo9uq je napisao(la):
Ne, ovde se ne radi ni o kakvom "prepucavanju" bilo koga sa bilo kim nego samo i jedino o tome da ...

Када се уместо аргумената потеже популизам и демагогија, нико ме не може убедити да разлог није примарно политичке природе. А спиновање чињеница везаних за овај пројекат, на које је и Делија указао а нарочито данашњи наслов на Б92 "Нећемо шолинг мол" а од шопинг мола ни трага ... ако разлог није политички, чему манипулација појмовима?
 
Manipulacija pojmovma u ovom slucaju i tekstu na b92 i naslovu se zove novinarska sloboda i demokratija
 
razgradjevinar":2xibjxu9 je napisao(la):
postovani gospodine Gajicu,

priznajem da mi je promakla sustina i apelujem na vas da mi pomognete da shvatim o cemu se radi? neko je nekome prodao plac sa razrusenom zgradom. plac je u trenutku prodaje bio predvidjen za izgradnju. koliko kvadrata, koliko parking mesta je bilo predvidjeno.. nemoguce je da se jedna takva lokacija prodaje tek tako, bez ikakvog plana i vizije.. ko su ljudi koji su tako nesto dozvolili, ako su dozvolili? dalje, javnost je godinama slusala pricu kako je problem ovog projekta studija visokih objekata koja je branila vizure ka objektu telekoma na vracaru. sada kada je studija ukinuta a kvadratura i smanjena ispostavlja se da je problem dolazeci i odlazeci saobracaj? u kom momentu je republicka, gradska ili opstinska vlast postala svesna probleam o kome govorite? da li ste u kontaktu sa investitorom, imate li ikakve informacije kako investitor gleda na trenutnu situaciju, prosto ne mogu da verujem da je investitor spreman da ulozi nove, dodatne, miliona evra u projekat za koji strucnjaci kazu da ce doziveti fijasko i izazvati ogromne probleme ne samo graadu vec i njemu kao investitoru.

ako moze jedna hronologija dogadjaja u kojoj cete nam ukazati na tada (i sada) nadlezne i odgovorne institucije ili pojedince kako bi mi mogli da donesemo svoje licne sudove, ko je odgovoran za celu tu zavrzlamu posto , slozicete se, nemoguce da se u glavnom gradu jedne evropske drzave ovakvi projekti realizuju bez ikakvog plana i vizije. pa nije to letnja kujna u necijem dvoristu na kosmaju vec se radi o ozbiljnom investitoru i jednom od glavnih gradskih bulevara.

takodje, ako nije problem, da li je opstina savski venac na bilo koji nacin bil upletena (nadlezna) u otvaranje promo kafane Savaada.. Posto se objekaat naalazi na teritoriji vase opstine da li ste bili konsultovani, da li ste izdali bilo kakav dokument, bilo da je dozvola ili primedba na izgradnju istog.

Poštovani kolega,

uz izvinjenje na malo dužem periodu za odgovor zbog dnevnih obaveza:

opština je pismom obavestila gradonačelnika da će projekat tzv. "Plaza centra" koji je on prethodnog dana najavio na RTS neminovno izazvati saobraćajni problem i pozvala ga da se uključi u davanje predloga kako da se izvesni saobraćajni kolaps reši.

Problem opštine je primarno saobraćaj: prema onome što su projektanti doneli na uvid u opštinu - broj očekivanih vozila i način njihovog uliva i izliva iz kompleksa - postoje jake bojazni da će to uzrokovati nerešivu saobraćajnu situaciju u kojoj ćemo trpeti svi mi. Samo jedan primer: deo odlazećeg saobraćaja iz kompleksa (ljudi koji idu ka NBG, Banovom brdu, Banjici, Žarkovu, npr) bi se kroz Sarajevsku i Višegradsku vraćao u K.Miloša i dalje ka svojim kućama! I to u situaciji kada bi u vršnom satu u kompleks ušlo i izašlo 1.300 automobila. Da li možete da zamislite Višegradsku u onom delu od Sarajevske do Kneza Miloša pod tim saobraćajem? Ili K.Miloša gde se tada formira pravi saobraćajni curriculum viciosis - zapleteno klupko u kome automobili koji se vraćaju iz tzv. "Plaze" ka Banjici (npr.) iz Višegradske ulazeći u K.Miloša seku kolonu koja čeka da iz K.Miloša uđe u kompleks?!

Kada je reč o urbanističkom aspektu, opština je jasno rekla da ne vidi preveliki smisao u najavi otvaranja još jednog tržnog centra, ali to ostaje za investitora da razmišlja o smislu svog uloženog novca. Ono što je urbanistički u opštini izazvalo pažnju jeste način na koji se došlo do koeficijenta za navedenu lokaciju, kao i uslovi pod kojima je to učinjeno. Projekat uveliko premašuje koeficijent 5 koji je bio zakonski predviđen za tu parcelu. Poznato Vam je, nadam se, koje institucije se bave tim kategorijama i koliko je to daleko od gradske opštine. Manji problem, ali ipak problem, koji je uočen u Savskom vencu prilikom uvida ovog plana jeste i nemogućnost pešačkog pristupa parku "Lepi izgled" na kraju Sarajevske ulice (kod Mostarske petlje) iz Kneza Miloša. Svi stanovnici iz KM, gornjeg dela Višegradske, Miloša Pocerca, Resavske, itd. bi do parka mogli da stignu tako što bi mu pristupali tek i samo iz Sarajevske, i istim putem bi se vraćali kućama, što i nije baš jednostavna i laka stvar, posebno za starije i decu kojih je sada najviše u tom parku.

Tema objekta "Savanova" ne spada u ovaj topik ali ću Vam odgovoriti pitanjem: da li je opština Savski venac smela da ne izda dozvolu za postavljanje privremenog objekta-štanda podnosiocu zahteva koji je opštini uz zahtev dostavio već i sve neophodne saglasnosti svih gradskih Sekretarijata i ustanova za to postavljanje?
 
Savetujem čitanje teme "Infrastruktura Bugarske".

Može delovati poprilično otrežnjujuće - i možda nam pomogne da shvatimo da za stanje u gradu nisu krivi "zli investitori" koji žele da grade "zle tržne centre", već možda to što oni koji greju fotelje na raznoraznim nivoima vlasti u ovoj državi nemaju volje, ili znanja, da od Beograda naprave grad koji bi bar jednom nogom bio u XXI veku.
 
Oni što "greju fotelje" na opštinskom nivou vlasti su već na stručnoj raspravi povodom ovog projekta jasno i beskompromisno rekli šta misle o igri koeficijentima, i to će biti ponovljeno na javnom uvidu. Sudbina tih primedbi "grejača fotelja" će zatim jedino i samo biti u rukama Planske komisije Grada Beograda koja će reći poslednju reč.

Možda investitori nisu "zli" u ovom slučaju ali ono kako je vođena svojevrsna igranka oko koeficijenta u čitavom bloku, daleko je od dobronamernog: saobraćaj je tu vrh ledenog brega. Pošto će se na taj vrh najpre razbiti građani, opština je reagovala u javnosti upravo na tu temu, jer to mora da se reši drugačije od ovoga što se predlaže sada. Dopis je javno objavljen jer drugačije sve ostaje u tmini vanmedijskog prostora pa bi ste se Vi ili bilo ko drugi sa potpunim pravom za dve ili tri godine zapitali "pa ko im ovo dozvoli" kada bi ste proveli za volanom svog automobila ili još gore u prepunom autobusu GSP više od 25 minuta između Nemanjine i Mostarske petlje, npr.

Da bih bio jasniji: koliko od pratilaca teme "Beograd na vodi" zna da je opština Savski venac na čijoj teritoriji je predviđen taj pseudoprojekat uložila 15 primedbi na izmenu GUP-a i na sam prostorni plan područja posebne namene "BGD na vodi", i da su se sve odnosile isključivo na urbanističko-saobraćajno-proceduralne aspekte? I da su ekspresno odbačene?

Ako već pričamo o "grejanju fotelja" na svim nivoima i o javnim pismima...
 
Mozda sam malouman, ali ovo sto B.Gajic iznosi i te kako ima smisla. Ako sam dobro razumeo investitor prelazi urbanisticki koeficijent 5, koji je inace ogroman, i zeli pomocu muljanja da dobije jos kvadrata?

Mada morate imati u vidu da postoji Bruto po GP-u i po SRPS-u, a da se za urbanisticke parametre gleda ova prva Bruto povrsina, pa ako mozete da pojasnite kako i na koji nacin hoce da prekrse taj koef. Takodje ako se dobro secam ranije su hteli 130.000m2 da grade pa je kroz saobracajnu studiju receno da mogu oko 60.000m2.
 
milanche":742ta59i je napisao(la):
Mozda sam malouman, ali ovo sto B.Gajic iznosi i te kako ima smisla. Ako sam dobro razumeo investitor prelazi urbanisticki koeficijent 5, koji je inace ogroman, i zeli pomocu muljanja da dobije jos kvadrata?

Mada morate imati u vidu da postoji Bruto po GP-u i po SRPS-u, a da se za urbanisticke parametre gleda ova prva Bruto povrsina, pa ako mozete da pojasnite kako i na koji nacin hoce da prekrse taj koef. Takodje ako se dobro secam ranije su hteli 130.000m2 da grade pa je kroz saobracajnu studiju receno da mogu oko 60.000m2.
Sećam se da je Đilas pre 2 godine govorio o drastičnom povećanju kvadrature, kada je objašnjavao zašto grad ne daje građevinske dozovle investitorima za Beko i Plazu.
 
^ vezano za to, iz iskustva znam da pojedini stranci na Srbiju gledaju sa omalovazavanjem, kao tamo je bezakonje, mozemo sta hocemo, pa kad se ipak ispostavi da bas ne moze sve sto se hoce, onda se nadju u cudu. Dok u svojoj zemlji postuju svaki zarez u propisima.
 
ja bih se samo gospodinu gajicu zahvalio na trudu da pojasni neke stvari. u administraciji ne rade samo "grejaci fotelja", to nije sporno, a moj drcni nastup je samo zato sto smatram da se problemi ne javljaju preko noci i da za sve ono sto nas muci ne moze biti odgovorna samo sadasnja garnitura vec svi oni koji su u poslednjih 25 godina doprineli tome da nas investitori gledaju kao zemlju treceg sveta.
 
Ja izuzetno cenim Baneta Gajića što imenom, prezimenom i funkcijom piše na ovom forumu. Isto tako, mislim da priča o saobraćajnim problemima u vezi sa budućim "Plaza centrom" nije bez smisla.

No, s druge strane, ne treba da bude iznenađen zbog nepoverenja prema nosiocima političkih funkcija. Nije baš da je do pre tri godine sve savršeno funkcionisalo, nije baš da se ne sećamo da je neko poklonio zemljište u Bloku 16 MPC-u na osnovu kupovine zgrade CK oštećene u bombardovanju i dozvolio im da na tom mestu izgrade TC od 46.000 kvadrata površine za izdavanje (primera radi, tržini centar u "Plazi" će se prostirati na 15.000 kvadrata). OK, verujem da gospodin Gajić nije lično učestvovao u tome, možda je i intimno bio protiv takve odluke i sl, ali je činjenica da su se takve stvari dešavle i ranije, pa su isto tako pravdane "progresom" i hvatanjem koraka za razvijenim zemljama - "Ta, 'ajte molim vas, tako je u svim razvijenim gradovima".

Mislim da je ovde problem što se stvar posmatra pojedinačno, a ne sistemski. Naravno, ne može Savski venac da reši sistemske probleme u gradu, niti je za to nadležan, niti od njih to očekujemo, ali ne možete zamerati članovima foruma što stvari posmatraju šire od jednog pojedinačnog projekta i pitanja da li on treba da se gradi ili ne?

Moj stav, a čini mi se da ga i ne tako mali broj drugih članova Beobuild foruma deli, jeste da je Beograd infrastrukturno neverovatno zakržljao grad, i da je u prethodnih 15 godina urađeno malo toga da se ta situacija popravi - te smo došli do situacije da naša infrastrukturna inferiornost otežava realizaciju planiranih i dolazak novih investicija. Jer, ako je danas sporna Plaza, šta će sutra biti kada se proda bivša ambasada SAD? Šta će biti kada se bude rešavalo pitanje Generalštaba (pa, bio on opet administrativni objekat ili pretvoren u hotel, poslovni prostor, muzej, stanove ili šta god)? Šta će biti kada neko bude želeo da gradi na placu gde je bila planirana zgrada tužilšatva?

Čak i da sutra kažemo: "Dobro, nema ništa od Plaze". Svi ti problemi će i dalje ostati.
 
Homer Jay":1gifocvo je napisao(la):
Ja izuzetno cenim Baneta Gajića što imenom, prezimenom i funkcijom piše na ovom forumu. Isto tako, mislim da priča o saobraćajnim problemima u vezi sa budućim "Plaza centrom" nije bez smisla.

Слажем се у потпуности да прича о саобраћају има смисла, као и критике, али то не негира чињеницу да се ради о политичком подкусуривању две странке. Да је иста коалиција на власти на општини и у граду, овакви дописи се не би писали.

Да додам и мишљење да би идентична ситуација била да је снс на општини а дс у граду, те да овај начин подкусуривања није одлика конкретне странке, већ целокупног политичког јајарења у коме је брига за фукционисање града терцијална ствар у тефтеру.

Овиме не критикујем личност Г.Бајића, ово нема везе са њим конкретно. Директива је дошла од неког "изнад".

На крају баладе, овакви пројекти су више него потребни граду који је на ивици економског колапса. Не треба их стопирати, него их омогућити - развојем метроа и то оног правог а не ЛРТ мутаната.
 
Hvala najpre na lepim rečima, zaista mi znače.

Samo kratak osvrt, dok ne pripremim kolegi Razgradjevinaru celovit odgovor vezan za koeficijent u bloku između KM, Sarajevske, Durmitorske i Drinske ulice:

Savski venac je upravo poznat po tome što se politička struktura na opštini koju je i tada (a i danas) većinski sačinjavala Demokratska stranka, jasno i glasno protivila mnogo čemu što je smatrala za problematična rešenja i u vreme dok su joj stranačke kolege vršile beogradsku vlast, a što je bilo predviđeno na teritoriji opštine... Da pomenem samo projekat UMP-a, deo pristupnica Mostu na Adi (ali pre toga inicijalno i samu ideju mosta na tom mestu), neka rešenja u urbanističkim planovima ili izgradnju bulevara sa šest traka kroz aleju kestenova u Bulevaru Vojvode Putnika... Ako već pričamo o "političkom oportunizmu", mada to ne mora ovde & sada da znači ništa više osim molbe da se stvari ne posmatraju baš dvodimenzionalno.

Kada je reč o sistemskom rešavanju urbanizma, možda bi bilo dobro videti sve one primedbe koje je opština do sada upućivala na razna rešenja PDR-ova, PGR-ova, posebnih područja... tamo gde se smatralo da ne donose kvalitetna i upravo sistemska rešenja. Pošto takva vrsta napora nije previše medijski atraktivna, onda se nekako dođe do utiska o odsustvu bilo kakvog angažmana na sistemskom naporu za poboljšanje urbanističkih uslova (na teritoriji opštine, pošto je ta teritorija upravo i mandat opštinskih vlasti).

Daću za kraj dva minijaturna primera, upravo vezana za saobraćajna rešenja, a koja mogu da ilustruju deo ove priče o sistemskim rešenjima u gradu koji počinje da se davi u svom rastu: od 2010. godine opština je zahtevala drugačije rešenje uliva saobraćaja iz "žute trake" iz ulice K.Natalije u K.Miloša tako što bi se postojeći trotoar zakosio čime bi autobusi GSP brže izlazili iz same raskrsnice. Bonus bi bio osim ušteđenog vremena i bržeg protoka, i manje zagađenje u ovom delu ulice jer bi ostajalo manje vozila da dugo čeka sledeće zeleno na semaforu, ispuštajući izduvne gasove u mestu. To je odbijeno u više navrata od gradskih sekretarijata, a samo u jednom slučaju je rečeno da se odbija zbog "nemogućnosti zmeštanja Telekomovog šahta na trotoaru".

Drugi primer je bio delimično uspešan: kada se želi da se iz Bulevara Vojv.Putnika u donjem delu malo pre Topčiderske crkve skrene ka mostu na Adi, to može da se učini i kroz omanju ulicu iza Rasadnika. na insistiranje opštine, ta staza-prolaz je prvi put asfaltirana i obeležena 2012. čime je postala daleko bolja pasarela. Korist je u tome što deo vozila više ne ide ka donjoj raskrsnici sa Drajzerovom i tu pravi gužvu. Međutim, samo skretanje u ulicu-pasarelu, kod česme, nije završeno kako je traženo pa se mnogi vozači i dalje radije odlučuju da idu dole na semafor pa onda desno ka mostu nego da motaju volan pokušavajući da "ubodu" ulaz u pasarelu...

Umesto zaključka: naravno da je dijalog građana, struke, vlasti i svih zainteresovanih strana ("zlih investitora") neophodan i da je to jedina stvar koja može da obezbedi pouzdana i dalekosežna rešenja. Možda to nije bila praksa do sada, možda i nije praksa još uvek, ali smatram da imam prava da ovde kažem da je ono što opština Savski venac radi na tom polju u proteklih nekoliko godina jedan mali ali važan korak ka tom cilju. S obzirom koliko je to nova praksa u ovom društvu, jasno je i koliko je opštini u tome potrebna i sva moguća podrška, bar od onih koji itakođe takvu atmosferu smatraju neophodnom.
 
belgrade-plaza.jpg


bg1.jpg


Meni se ovo resenje dopalo na prvi pogled.

Saobracaj: Mozda je resenje da Visegradska ili druga ulica neka, na nekom delu budu jednosmerne u jednom pravcu prepodne, a u drugom popodne.

I/ili da se saobracaj sto vise podstice ka Savskoj, Sarajevskoj.
 
Gde je tacno predvidjena Plaza na ovom snimku: (da li zadire u park?)

snapcrabnoname2015-5-261.png
 
Vrh