Šta je novo?

Skyline Belgrade [Stambeno poslovni kompleks | 100 000kvm]

Сви знају која је промена била када су се увукле аутобуске станице код Вишеградске.
 
B.Gajić":27bd5oxz je napisao(la):
Евентуалном изградњом доћи ће до драстичног повећања броја аутомобила у улицама Кнеза Милоша и Сарајевској...


odustajanje od ovakvog projekta zbog toga sto je beograd generalno saobracajno zagusen je presmesno. bolje kritiku upututi na racun stagnacije planova u vezi sa metroom, nego zamrzavati grad dok se ne skupe pare za isti pa se ulice rasterete

drugo, delija je lepo rekao, nece oni na mestu njive da izgrade 75.000 kvadrata, do pre 15ak godina ta zgrada je sluzila necemu i ljudi su svakodnevno bili u njoj, pogotovo kada se uzme u obzir da su tada postojali spicevi (tipa kraj radnog vremena, kao npr tramvajska okretnica ispred zgrade beka je tu gde jeste pre svega da bi se radnicima obezbedio prevoz)

trece, krajnje subjektivno, kneza milosa je jedna prica, ali onaj nadvoznjak u nastavku ulice nakon petlje je sjajan, tri trake i nikad nema guzve. ako ova rasprava i ima smisla za rajicevu, u ovom slucaju je potpuno bespredmetna
 
Podsetio bih sve koji spominju da se zgrada do pre 15 godina koristila i da su i ti zaposleni učestvovali u saobraćaju, na neke činjenice:
- do uvođenja sankcija većina ljudi koja je radila u tim kompleksima je na posao išla - autobusom, a broj automobila u Beogradu je bio manji nego danas.
- tek za vreme sankcija nije svako mogao da dolazi kolima na posao.

Ovo je haos u najavi. Opština je reagovala, i treba da reaguje.
Bilo bi glupo da, kada se to čudo izgradi i, logično, začepi Kneza Miloša, neko proziva Opštinu zašto nije reagovala, kada se MUP vidi - upravo iz zgrade Opštine...
 
Понављам, ако је то хаос у најави онда су завршени прокоп и проширени клинички центар катаклизма у најави.

И одакле нама право да стопирамо ову, по мени квалитетну инвестицију због саобраћајних полседица проузрокованих стотинама других пилићарских градитељских подухвата којима смо добили транзиционе зграде на уличној мрежи планираној за индивидуалне стамбене јединице и због промашених инфраструктурних инвестиција, изостанка метроа, квалитетног превоза, стимулисања увоза половних аутомобилских кршева, аутомобилског урбанизма?

Ајде да ставимо онда мороторијум на сву градњу у старом граду па да онда банкрот града буде питање дана а развој јавне инфраструктуре још недостожнији сан.
 
Реља,
И данас велика већина људи долази јавним превозом на посао. И у ТЦ Ушће убедљива већина такође долази аутобусом или трамвајем, колико год се чинило супротно. А свако ко буде ишао на посао у Плазу - неће ићи на неко друго место. Да је сјајно - није, али не може једна зграда да направи баш толику катастрофу.
 
@Pantograf
Ja pročitah šta je rekao gradonačelnik - i tržni centar. Dakle: hotel, poslovni prostor, tržni centar i verovatno još koješta od zabavnog sadržaja, pošto to ide u paketu sa tržnm centrom.
To znači puno novih automobila na kraju Kneza Miloša, i pored Mostarske petlje.
Ovo što su napravili u Omladinskih brigada i Zemunskoj sa semaforima na 100 metara će da bude banja u odnosu na ovo.
 
Кнеза Милоша је најважнија улица јер повезује правац север-југ и представља исто оно што је аутопут у правцу запад-исток - а то је трансверзални транзит чијем саобраћају ту није место.

Нема никакве саобраћајне логике нити потпоре да се Кнеза Милоша шири на 3+3 када ће Таковска остати 2+2. 90% саобраћаја кроз Кнеза Милоша долази из Таковксе и одлази у Таковску. Саобраћај се не расипа из Кнеза Милоша лево нигде, јер је то забрањено, а десна скретања су сведена на минимум минимума оптерећености. Такође, једини озбиљан уплив у Кнеза Милоша из неке бочне улице јесте на једном једином месту - Краљице Наталије.

Када се изгради УМП већински транзитни саобраћај кроз Кнеза Милоша биће готово искорењен. А понављам, то је паушално око 90% кретања.
 
Тај тржни центар неће бити превелики. Највећи проблем ту прави пословни центар, јер запослени долазе на посао у приближно исто време. Биће изазов у девет ујутро за оне који стижу кроз Кнеза Милоша из правца центра, јер ће тада имати на располагању само две траке (мада, Таковска са својим уским грлима за добар део њих који долазе из тог смера представљаће "чистилиште"). То је најспорнији саобраћајни детаљ код овог пројекта. Међутим, мој кум живи на Врачару и свакодневно у јутарњем шпицу вози кроз Кнеза Милоша ка Савском венцу - и пресрећан је, јер је раније радио на Новом Београду.

Надајмо се и да ће запослени бити довољно паметни да седну у тролу.
 
stf":p8mpqmz5 je napisao(la):
90% саобраћаја кроз Кнеза Милоша долази из Таковксе и одлази у Таковску. Саобраћај се не расипа из Кнеза Милоша лево нигде, јер је то забрањено, а десна скретања су сведена на минимум минимума оптерећености.

Не, никако. Отприлике половина возила код Скупштине скреће лево а не продужава у Таковску. Две траке су за лево. Десна скретања у Вишеградску, Бирчанинову и Немањину свакако нису за потцењивање. Изгубио си из вида да Кнеза Милоша повезује центар не само са југом града, већ и са добрим делом Новог Београда. Изван шпица из центра се на Бежанијску косу кроз Кнеза Милоша и аутопутем стиже за 10 минута, преко Бранковог моста путује се скоро дупло дуже.
 
Највећи улив у Кнеза Милоша је из Масарикове и Краљице Наталије, Бирчанинове и Милоша Поцерца. На тим саобраћајницама је обостран улив саобраћаја. Војводе Миленка, Вишеградска и Дурмиторска су једносмерне. С тим што је Дурмиторска најрастерећенија јер због МУП-а служи само за одлив саобраћаја.

@relja
Био је поприличан број возила у савезном СУП-у, а и у Дринској. Па, они су имали бензинску станицу у свом дворишту.
 
@vladimir79
jedno je vozni park službenih vozila, drugo su zaposleni koji dolaze na posao.
Čak i da su bila privatna vozila, hajde da zamislimo koji bi njihov uticaj bio danas - samo ih dodajte na ukupnu saobraćajnu situaciju u Kneza Miloša, okolini i gradu tokom špiceva...a onda zamislite garažu za zaposlene, posetioce...
 
Пантограф":1kv6y6ta je napisao(la):
stf":1kv6y6ta je napisao(la):
90% саобраћаја кроз Кнеза Милоша долази из Таковксе и одлази у Таковску. Саобраћај се не расипа из Кнеза Милоша лево нигде, јер је то забрањено, а десна скретања су сведена на минимум минимума оптерећености.

Не, никако. Отприлике половина возила код Скупштине скреће лево а не продужава у Таковску. Две траке су за лево. Десна скретања у Вишеградску, Бирчанинову и Немањину свакако нису за потцењивање.
То је оптичка варка јер лева скретања имају кратко зелено и најдуже црвено светло, док се правац и до 3 пута мање задржава семафором. Због тога постоје чак две траке за скретање и чини се да је гужва. Заправо у Таковску оде највећи део возила.

Чак и да није тако, парче Кнеза Милоша од Краља Милана до Булевара је 2+2 без физичких могућности за проширење што нас опет враћа на то да је ширење Кнеза Милоша на 3+3 поенте без.

Десна скретања која си поменуо нису за подцењивање, то се слажем, али су далеко од било каквог круцијалног утицаја на оптерећење/растерећење Кнеза Милоша.

Пантограф":1kv6y6ta je napisao(la):
Изгубио си из вида да Кнеза Милоша повезује центар не само са југом града, већ и са добрим делом Новог Београда. Изван шпица из центра се на Бежанијску косу кроз Кнеза Милоша и аутопутем стиже за 10 минута, преко Бранковог моста путује се скоро дупло дуже.
Пут је бржи због зеленог таласа и петље на укрштању са аутопутем, док петља на НБГ страни Бранковог моста још увек није изграђена по плановима.

А ако причамо о повезивању југа са центром, за то служе Савска и Сарајевска примарно. Ко користи Кнеза Милоша у те сврхе, бојим се да има лоше познавање града.

Кад смо већ код тога, саобраћајно оптерећење је највеће због - дођоша буржуја. Дођу из провинције, искеширају стан, кола наравно да се подразумева да имају а познају 5 улица, а Кнеза Милоша је једна од њих. Сећам се још на факсу колегинице која је дошла из једног војвођанског града. Купила стан у Димитријали а код мене у Гроцку је из Димитријале, ишла у Цвијићеву, па Кнеза Милоша и на аутопут. Уместо преко Чангријине, Матице српске па на Смедеревац.

То је само један у не мору, него океану разлога зашто је Београд преоптерећен гужвама а сиротињска смо нација (проценат коришћења кола је мали)
 
Потпуно се слажем да београдски возачи већином возе као овце и најглупљом могућом путањом.
 
Delija":3nr9u4bp je napisao(la):
B.Gajić":3nr9u4bp je napisao(la):
@delija: opština nema nikakve nadležnosti po pitanju uređenja tramvajskog saobraćaja, a tek ih nema po pitanju metroa. Porez takođe ubira republička uprava. Nadležnost opštine je upućivanje predloga gradskim sekretarijatima i direkcijama koje se tim bave, ili davanje primedbi na planove.
Па да. Исто тако немате никаву надлежност по питању Плазе па сте опет упутили предлог. Моје питање је зашто не упутите предлог о стварима које сам поменуо у посту горе? Зар то не би било продуктивније? Уместо заустављања инвестиције ставите је у службу јавног инетерса. Тако се поступа у развијеним друштвима. И понављам, следећи логику из овог предлога морали бисте да се побуните и против двршетка Прокопа као и проширења КЦ-а. И да, нисте смели ни да дозволите да вам испред носа изграде Стари Млин. Како је ток оно штетан пројекат. :roll:

Pogrešno. Itekako imamo, posebno pred planskom komisijom gde opština upućuje primedbe na projekat. I ne samo za tzv. "Plazu".

Za regulisanje sistema gradskog saobraćaja nadležna je isključivo direkcija za javni prevoz pri Gradu. To ne moze da bude tema gde opština daje primedbe jer ti projekti (nove linije, šine, trole, itd. ) ni ne ide na bilo kakvu raspravu. Da ide, sigurno je da bi opština nastojala da i tu ima aktivan pristup.

Što se logike ovog dopisa tiče, bojim se da Vam je promakla njena suština: plan Maleško brdo kojim je regulisano pitanje ulivno/odlivnog saobraćaja za Prokop je već bio na raspravi, a sama opština je pored primedbi organizovala i tribinu sa stanovništvom oko Prokopa gde su i oni rekli šta imaju. Dakle, nije Vam poznato da je Savski venac tu već imao ozbiljan nastup, ali olako osuđujete.

Što se "štetnosti" Starog mlina tiče, tu ću Vam odgovoriti kao neko ko je rođen i živi nedaleko odatle: nemate pojma sa koliko radosti ga gledam tako novog i u okviru svetskog "brenda" nakon 20 godina gledanja spaljene ruševine, kao što sam i pre 1994. godine (kada je izgoreo) teško podnosio brujanje mlinova unutar zdanja, buku istovara i utovara svake noći i prašinu koja se u tonama svakodnevno odatle dizala. Mislim, ako već govorimo o progresu.

Što se dopisa oko tzv. "Plaze" tiče, to je najmanje što smo mogli da učinimo za ne samo stanovnike Savskog venca već i za veliki deo Beograđana. Kao što je Relja lepo rekao. Lično, uopšte nisam uveren da će u dogledno vreme išta nići na ovoj lokaciji, ali ako ipak tu volšebno izraste svih 75.000 kvm sa svim pratećim saobraćajem, mislim da ćete tada shvatiti zašto je ovaj dopis predsednika opštine Savski venac na tu temu bio toliko važan. Samo, bojim se da će tada biti kasno...
 
Али чекајте, па Стари Млин има 30 000 квадрата. Сигурно бисте волели и да се реконструише и комерцијализује БИГЗ? Е па и он има 35 000 квадрата и ето саобраћајног колапса у најави на практично истој локацији! ;) А шта ћемо са оноликим генералштабом који се не користи? Шта ћемо са Југошпедом преко пута БИГЗ-а, великом амбасадом Немачке која се гради, великом празном парцелом недалеко одатле...?

Увиђате ли сада контрадикторност вашег става?

Шта је решење? Декретом забранити сваку градњу на подручју целог старог града? Кажем целог зато што ако укрштање две највеће саобраћајнице у граду не може да поднесе једну већу зграду онда се више ништа и нигде у старом граду не сме градити.
 
ja npr svaki dan prolazim pored buvljaka i siguran sam da ce izgradnja bilo cega trajnog u tom bloku napraviti trajni kolaps tamo. kao sto bi izgradnja svega nedostajuceg na slaviji znacila kolaps. u rajicevoj vec kolabriramo, blok kod arene - mega kolaps, zavrsetak airportcity-a i westa65 - tamo ce biti kolaps. novi hotel i delta poslovna zgrada - kod intera ce da bude nista drugo do kolaps. ako neko sredi BIGZ, na mostaru nas ocekuje kolaps, pocetak rada prokopa i zaboravicemo na sve kolapse do tada, imacemo kolaps kao nikada, beko ce biti kolapsic, bnv + plaza centar bice paraliza

samo cemu onda ovaj forum.. da se zamrznemo svi dok ne izgrade metro, i to ne jednu nego bar 4 linije.
 
Terajmo investitore zato sto invisticije znace gusci saobrajac :gobb:

Jel moguce da ljudi tako razmisljaju?

Realno nema idealnije lokacije za gradnju ovakvog jednog kompleksa i trebamo da budemo srecni sto se investitor posle toliko godina nije povukao i novac ulozio negde drugo.

Da je ovde planiran kompleks iste kvadrature visine 6 spratova niko nista ne bi imao da kaze a ovako ljudi su u zabludi kada vide neboder i misli kako je to puno.
 
Има ту још једна занимљива ствар.

Они који су данас на власти, што на локалу што на републичком нивоу са били први весници демократије и капитализма у посткомуњарској Југославији односно Србији. Била су им пуна уста економских и демократских реформи, слободног тржишта, конкуренције, развоја...Укратко кунули су се у систем по ком је приватни капитал носилац развоја економије и целог друштва.

Супер. И ја сам за то. Али има ту једна зачкољица. У таквом систему да би државни, градски, општински службеници примали своју плату и да би се развијала јавна инфраструктура неопходна је привредна акативност приватног сектора и константно инвестирање у то отворено капиталистичко душтво. Стари Млин може али Плаза центар не може.ж?! Ок, али нека онда тај чиновник из свог џепа финансира јавну инфраструктуру или нека макар да отказ са функције пошто је његова плата услед мале привредне активности неподношљив терет за грађане. Мислим, ако се већ играте социјализма одиграјте мушки, до краја. :roll:

Ти се Макс не јављај молим те. Наводни Београд који те храни сендвичима је нешто најгоре што се Београду десило још од окупације 1941. године.
 
Max15 odmori malo zaista ne prolaze ovde takvi postovi i sl akcije ;)
 
A sta se desilo? Koliko vidim bnv ne postoji.
Najlakse je nekome odgovoriti optuzujuci ga politikom, sendvicima, patkama... dok je argumentovano malo teze. :wink:
 
Kako god ali odmori malo ;)
 
Nebi trebalo odustati od nekog projekta ako postoji opasnost da bi on mogao izazvati saobracajni kolaps u okolini. Trebalo bi pokusati naci nacin da se takvi strahovi otklone ili bar umanje.
Ne znam koliki parking prostor je predvidjen ovim projektom ali pretpostavljam da je on u okvirima normativa koji propisuju minimalan broj parking mjesta za ovakav objekat. Da napomenem, da se u gradovima koji se suocavaju sa saobracajnim guzvama propisuje maksimalan broj parking mjesta. Drugim rjecima, nastoji se ograniciti broj parking mjesta u cilju smanjivanja opasnosti od saobracajnih guzvi.
U tom smislu vjerujem da bi zainteresovani trebali i intervenisati i traziti od investitora da se prilagodi manjem broju parking mjesta a nikako traziti odustajanje od projekta.
 
Sećam se polemike oko planova za hotel "Jugoslavija": ni taj deo grada ne bi mogao da podnese onoliku kvadraturu. A radi se o novovekovnoj naseobini projektovanoj za visinu i širinu.

Za koji god ćošak da se uhvatimo, na koju god zaravan da ašov pobodemo, ispostavlja se da tome tu mesto nije.

Osim, naravno, ako nije u pitanju sojenica. Od par stotina ili par desetina hiljada kvadrata, svejedno. Samo da mnogo ne štrči.

Sve je u ovom našem sirotom Beogradu postalo problem.

A 1970. godine, sa mnogo skromnijom uličnom mrežom, eto, nije bio problem da se u još gušćem delu grada, skoro u njegovom epicentru, započne i za četiri godine završi kula od 25 spratova i 40.000 kvadrata mešovite namene. Kao ni da se još ranije, u tesnacu Makedonske ulice, podigne zgrada "Politike", a osamdesetih, na uglu Starine Novaka i 27. marta, završi zgrada INEX-a. Možemo se sporiti da li su sve ovo bila idealna rešenja, ali da je grad izdahnuo pod teretom njihovih kvadrata - mislim da smo svi saglasni da nije.

Nedavno sam, tragajući za nečim, nabasao na utiske naših jugoistočnih suseda o Beogradu: poredeći ga sa svojim glavnim gradom, svi su mu priznali nadmoć u starogradskoj raskoši i uređenju, ali su, u isti mah, izneli mišljenje da je zarobljen u vremenu i da se ne oseća duh razvoja. To je utisak koji i mene svaki put ščepa kada se vratim iz nekog uređenijeg inostranstva (pa čak i iz kakvog istočnoevropskog haosa koji ima kakvu-takvu dinamiku promena): Beograd je grad koji se ne menja, koji je u vrzinom kolu nemogućnosti i koji je stalno hamletovski zapitan - gde je ILI uvek kolosalnije od I. Apsurdno je ovo stanje: ne možemo da gradimo jer nemamo infrastrukturu, ali infrastrukturu nećemo da menjamo jer to nepovratno uništava duh ovoga grada.*

*Da ne bude zabune: nikako nisam za bager-urbanizam i gadi mi se ovo političko silovanje Savskog amfiteatra. Vredna urbana matrica se, dakako, ima čuvati, ali se van nje mora smelije krenuti u modernizaciju.
 
Opština Savski venac protiv izgradnje objekta na ruševinama zgrade MUP. Plaše se saobraćajnog kolapsa u blizini Urgentnog centra



OPŠTINA Savski venac oštro se protivi najavljenoj izgradnji "Plaza centra", dve kule sa po 30 spratova i šoping mola na prostoru nekadašnje zgrade MUP u Ulici kneza Miloša!

Dušan Dinčić, prvi čovek centralne gradske opštine, uputio je dopis gradonačelniku Siniši Malom, u kome objašnjava zašto su dve saobraćajne studije, koje su radili Urbanistički zavod Beograd i nemačka konsultantska kuća PTV, pokazale da postojeća saobraćajna mreža ne može da podnese uvećane kapacitete, ukoliko bi se izgradio novi tržni centar.

- Eventualnom izgradnjom doći će do drastičnog povećanja broja automobila u Kneza Miloša i Sarajevskoj, što će značajno otežati svakodnevno funkcionisanje Kliničkog centra, pre svega Urgentnog centra - kaže Dinčić. - Prilikom hitnih intervencija, kojih je na stotine svakog dana, svaki minut je važan, a hiljade novih automobila koji bi, prema proračunu samih investitora, kontinuirano ulazili i izlazili iz tržnog centra, neminovno znače saobraćajno zagušenje u najvažnijoj ulici za pristup Urgentnom centru.

Dinčić navodi da izgradnja šoping mola, koji će biti treći u samo ne­­ko­liko kilometara razdaljine, neće podići kvalitet života Beograđana i stanovnika Savskog venca.

- Izgradnjom ovih objekata biće otežan prevoz zbog prvorazrednog značaja koji ima ova
gradska saobraćajna arterija. Izgubljeno vreme Beograđana u saobraćajnom zagušenju, u oba smera, biće nemerljivo - zaključuje predsednik opštine Dušan Dinčić, pozivajući gradonačelnika da uloži maksimalan napor kako bi se izbegli mogući nerešivi problemi zbog "Plaza centra".

PROJEKAT ČEKA OSAM GODINA

IZRAELSKA kompanija kupila je građevinsko zemljište u Ulici kneza Miloša još 2007. U poslednjih osam godina u nekoliko navrata najavljivali su da će na hektaru zemljišta, izgraditi poslovno-stambeni kompleks. Prema njihovom planu, "Beograd plaza" bi imala dva solitera, luksuzni hotel sa pet zvezdica, a na vrhu nebodera nalazio bi se restoran sa panoramnim pogledom. Planiran je i veliki šoping mol.

ĆUTALI DO SADA

PREDSEDNIK opštine Stari grad Dušan Dinčić je uveren da će temeljna i nepristrasna procena ovakvog planskog rešenja, lišena bilo kakvog političkog konteksta, biti neophodna u javnoj raspravi. Ipak, ruku na srce, protivljenje ovom projektu se nije čulo dok su na čelu prestonice bili Dragan Đilas i Demokratska stranka.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... eza-Milosa
 
Vrh