Šta je novo?

Silva Vidikovac [ Stambeni kompleks | 40 254 m²]

U pravu ste vezano za ovu parcelu. Definitivno nije interna saobraćajnica, kao što je navedeno ta parcela je korišćena ka pristupni put prilikom izgradnje Top Hill-a, a delom sada i za Silvu.

Vlasnik Top Hill je prema navodima nekih komšija odustao od kupovina na toj parceli jer je procenio da nema dovoljnu “širinu” za ono što bi on gradio.

Ne sumnjam da će se pojaviti investitor kome “širina” neće biti problem.
 
U pravu ste vezano za ovu parcelu. Definitivno nije interna saobraćajnica, kao što je navedeno ta parcela je korišćena ka pristupni put prilikom izgradnje Top Hill-a, a delom sada i za Silvu.

Vlasnik Top Hill je prema navodima nekih komšija odustao od kupovina na toj parceli jer je procenio da nema dovoljnu “širinu” za ono što bi on gradio.

Ne sumnjam da će se pojaviti investitor kome “širina” neće biti problem.
Nešto tu ima, investitori bi gradili gde god se to može bez obzira na širinu.
Svakako deluje kao nerealno da se ubudži nešto izmedju ovih dana zgrada...
 
Brat mi kaze da su mu iz Merina javili da je od ivice zgrade Silva i parcele 9m i da je ta parcela sporna (ali je gradjevinska) i da bi i objekat koji se gradi tu morao da se povuce za 9m od ivice parcele
Kao izmedju dve Silvine lamele (ona dva kraka) ima 18m i to mora tako ukoliko objekat bude visine kao Silva (plus sto je Top Hill sa druge strane) - mada nikada ne treba potcenjivati nase investitore i vlastodrsce :)
 
Zato što je parcela privatna, za početak. Pri tom, postoje ti neki urbanistički planovi. Ako njima nije predviđen parkić na tom mestu, neće ga ni biti u izvedbi grada. Nezamislivo je da privatni investitor kupuje plac i pravi zelenu površinu tek da bi budućim stanarima bilo lepo, bez mogućnosti da investiciju povrati i zaradi. Očigledno se stanovi prodaju i bez toga, pa zašto bi? Ceo taj pojas je predviđen za izuzetno gustu stanogradnju, što se sada i dešava. Zbog toga na žalost od ta posla nema ništa.
 
Zato što je parcela privatna, za početak. Pri tom, postoje ti neki urbanistički planovi. Ako njima nije predviđen parkić na tom mestu, neće ga ni biti u izvedbi grada. Nezamislivo je da privatni investitor kupuje plac i pravi zelenu površinu tek da bi budućim stanarima bilo lepo, bez mogućnosti da investiciju povrati i zaradi. Očigledno se stanovi prodaju i bez toga, pa zašto bi? Ceo taj pojas je predviđen za izuzetno gustu stanogradnju, što se sada i dešava. Zbog toga na žalost od ta posla nema ništa.
Ne ulazeci u vlasništvo nad parcelom, određeni zeleni pojas prema urbanističkim propisima mora da postoji. Doduše, za sada koliko znam minimalan, ali plan je da se poveća. Pa će se ove stvari vrv rešavati u fazi lokacijskih uslova.
 
Grad ne resava daleko vece probleme (saobracaja), pa nece ni ovo sasvim sigurno
Ostaje nada da Forza i Merin nece dozvoliti da neko, van zakona, nesto tu izgradi nakaradno (tipa da uvale zgradu na samu ivicu parcele, sto ne moze po zakonu) - jer i Forza i Merin ce tu upravljati zgradom u narednih 2-3god. A ponovo su ozbiljne firme.
Inace daluje da ce se sve to srediti tu u narednih 5god, jer nema vise parcela na kojima moze da se gradi nesto vece - ovo su projekti koji su zauzeli vecinu tu (Top Hill, Silva, Buena Vista i Vrtovi...)
 
Vezano za te zelene pojaseve, u urbanističkom smislu vezano za to je haos. Nije u pitanju samo opšti kvalitet vazduha. Na ovim brdima i kosinama, drveće je potrebno radi prevencije klizišta. Vrlo, vrlo važna funkcija zelenih površina je sprečavanje poplava, prisvajanje atmosferskih voda pri čemu livada prihvata 100mm atmosferske vode, a šuma/drveće 150mm.

Dok su u socijalizmu Novi Beograd, Jerković, Mirijevo, Miljakovac... građeni sa 60%+ zelenih površina, dok savremeno planiranje podrazumeva bar 50% površine stambenog bloka zeleno, u Beogradu se 40% zelenih površina naziva "elitnom gradnjom". Čak i tamo gde zgrade nisu nabijene jedna do druge, za svoje brendirane projekte investitori daju malo gardenkiča, zatvoreno dvorište za dečju igru, i ogromne parking površine. Zelene površine 20-25% u najboljem slučaju.

A mene jako brinu ovi urbani tumori, gde se čak ni ono najočiglednije, saobraćajna površina, ne širi. Sada dok sam bio u Srbiji, od Voždovca do Vidikovca sat vremena u špicu, ni milimetar žute trake, ni milimetar biciklističke trake. U Kneza Višeslava je dosta jasna situacija, ne znam šta čekaju da prošire na 2+2, kao i veći broj traka na prilazu raskrsnici na raskrsnici kod Meka na Vidikovcu.
 
Zato što grad forsira infrastrukturu oko zna se kojih i zna se čijih projekata. Ako ste svi primetili, i ako ste sa Čukarice, jedan metar ulica nisu sredili ove godine, a kamoli proširili. Sve se raspada. Po planu, Kneza Višeslava ide u 2+2 sa ostrvom, a pilota Mihajla Petrovića u 2+2 sve do nadvožnjaka u Rakovici. Uz sve to i proširenje propusnosti toplovoda, vodovoda i kanalizacije. A kad će sve to....daj bože za 10 godina.
 
To za Kneza Viseslava i prosirenje, pa i za Mihajla Petrovica a i dalje za Rakovicki put sam slusao svih 15 god dok sam ziveo na Vidikovcu. Veoma volim taj kraj i zao mi je sto je i dalje to supak Beograda u smislu povezanosti sa ostalim delovima grada. Bukvalno gradjani drugog reda.

Za Kneza Viseslava, cak i ako se prosiri sta se time reseava? Sirice se (jednog lepog dana a mozda i pre) dokle tacno, do Kosutnjaka? Posle opet suzenje? Ili na drugu stranu do raskrsnice sa Mekom, a posle opet suzenje?

Tu bi trebao jedan ozbiljan zahvat odraditi u smislu infrastrukture, jer sa novim hiljadama stanara na tom potezu situacija u saobracaju ce od ocajne preci u neodrzivu.
 
Nista nije drugacije nego u svim ostalim delovima grada... Na zalost, samo je ovde sada to doslo i narusilo mir ljudima koji su ponovo ziveli malo mirnije u odnosu na druge 'periferne' delove grada.
Ja sam tu preko pruge, na Kanarevom brdu bio stacioniran i zadnjih 10ak godina je bilo sve losije, dok je zadnjih 5god vec postalo toliko lose da ja nisam uspevao po 15ak minuta samo da izadjem autom iz kruga zgrade
Ali da budemo malo pozitivni, ovaj deo je izmisljen i za K. Brdo i za Miljakovac, a tek Mirijevo (gde vozis na milimetre) :D
 
Jeste ipak malo gore nego u drugim delovima. Ceo južni deo grada je dosta nesrećno osmišljen u pogledu saobraćajne infrastrukture. Čukarica, Rakovica, Voždovac, sve je saobraćajni kolaps. A gradi se mnogo i konstantno.
 
Tu da se sredi saobraćajna infrastruktura, 2+2 trake okolo i malo trotoari, i moze odlično da bude.
Koliko znam 2023 su rađeni planovi, čekaju se tenderi i sl.
 
Pitanje je kada ce krenuti, oni bi trebali sto pre da to regulisu - jer na tom potegu sve vise i vise novih stanara ce biti i bice sve gusce :)
Mislim da su ovi moji prelomili i da ce uzeti neki veci stan sa pogledom na Avalu/Rakovicu, pa neka im je srecno u buducnosti - u svakom slucaju sam taj krug je skroz okej za porodicu, retko koji deo grada jos uvek ima mesta za opustene setnje (a i ko voli malo aktivniji zivot, eto ga Pionirski grad i Kosutnjak na 20ak minuta pesacenja)
 
Pitanje je kada ce krenuti, oni bi trebali sto pre da to regulisu - jer na tom potegu sve vise i vise novih stanara ce biti i bice sve gusce :)
Mislim da su ovi moji prelomili i da ce uzeti neki veci stan sa pogledom na Avalu/Rakovicu, pa neka im je srecno u buducnosti - u svakom slucaju sam taj krug je skroz okej za porodicu, retko koji deo grada jos uvek ima mesta za opustene setnje (a i ko voli malo aktivniji zivot, eto ga Pionirski grad i Kosutnjak na 20ak minuta pesacenja)
Mislim da su dobro izabrali... Investitor je ozbiljan, po kvalitetu mislim da će biti odlična zgrada.
Jedino ostaje da se vidi šta će biti sa parcelom između Silve i Forze jer to baš može da napravi ruglo i da zagradi obe zgrade,što je opet realna mogućnost.
Nadam se da će i planirane ulice Nova2 i Nova 4 biti završene do kraja sledeće godine.
 
Mislim da ih nece mnogo poremetiti jer gledaju stanove koji gledaju frontalno i malo sa strane - i ako se podigne zgrada nece moci da im bude na manje od 11 metara sa strane
Jedino da im ispred ne sazidaju neki soliter :)
 
Pitanje je kada ce krenuti, oni bi trebali sto pre da to regulisu - jer na tom potegu sve vise i vise novih stanara ce biti i bice sve gusce :)
Mislim da su ovi moji prelomili i da ce uzeti neki veci stan sa pogledom na Avalu/Rakovicu, pa neka im je srecno u buducnosti - u svakom slucaju sam taj krug je skroz okej za porodicu, retko koji deo grada jos uvek ima mesta za opustene setnje (a i ko voli malo aktivniji zivot, eto ga Pionirski grad i Kosutnjak na 20ak minuta pesacenja)
Najbolja orijentacija. Srecna kupovina!
 
To za Kneza Viseslava i prosirenje, pa i za Mihajla Petrovica a i dalje za Rakovicki put sam slusao svih 15 god dok sam ziveo na Vidikovcu. Veoma volim taj kraj i zao mi je sto je i dalje to supak Beograda u smislu povezanosti sa ostalim delovima grada. Bukvalno gradjani drugog reda.

Za Kneza Viseslava, cak i ako se prosiri sta se time resava? Sirice se (jednog lepog dana a mozda i pre) dokle tacno, do Kosutnjaka? Posle opet suzenje? Ili na drugu stranu do raskrsnice sa Mekom, a posle opet suzenje?

Tu bi trebao jedan ozbiljan zahvat odraditi u smislu infrastrukture, jer sa novim hiljadama stanara na tom potezu situacija u saobracaju ce od ocajne preci u neodrzivu.
Vezano za kola, tih nekih 2+2 je očajno jadno i malo, i nešto se rešava ako i samo ako proširenje prati uspostavljanje žutih traka, i kažnjavanje zloupotrebljavanja istih. U okviru programa za Beograd među prioritetne projekte smo postavili zglobne trolejbuse za 50 i 59, sa širenjem ulica za žute trake, sa ciljnim standardom 20 minuta od Meka na vidikovcu do Trošarine, a 36 minuta od Meka na Vidikovcu do Zvezdare (terminus Smederevski put). Taj ciljni standard se ne bi mogao postići odmah, ali da već za nekih 5-6 godina rada na vezanim projektima. Deo istog plana je brzi tramvaj od Banovog do Petlovog brda sa širenjem Ibarske magistrale, kao i drugačiji sistem integracije sa BG:VOZ.

To je sve dostižno za ipak relativno ekonomski jak Beograd, a i relevantno/ekonomski opravdano tehnički održivo u uslovima deinstitucionalizacije.
 
Vezano za kola, tih nekih 2+2 je očajno jadno i malo, i nešto se rešava ako i samo ako proširenje prati uspostavljanje žutih traka, i kažnjavanje zloupotrebljavanja istih. U okviru programa za Beograd među prioritetne projekte smo postavili zglobne trolejbuse za 50 i 59, sa širenjem ulica za žute trake, sa ciljnim standardom 20 minuta od Meka na vidikovcu do Trošarine, a 36 minuta od Meka na Vidikovcu do Zvezdare (terminus Smederevski put). Taj ciljni standard se ne bi mogao postići odmah, ali da već za nekih 5-6 godina rada na vezanim projektima. Deo istog plana je brzi tramvaj od Banovog do Petlovog brda sa širenjem Ibarske magistrale, kao i drugačiji sistem integracije sa BG:VOZ.

To je sve dostižno za ipak relativno ekonomski jak Beograd, a i relevantno/ekonomski opravdano tehnički održivo u uslovima deinstitucionalizacije.
To mi deluje kao fantazija. Meni je neretko kolima trebalo 20+ minuta do Trošarine. Dobar deo života sam proveo na Vidikovcu i Kanarevom Brdu. Zato se i nerviram svaki put kad prodjem Rakovickim putem i stojim u koloni koja je dodatno usporena lezecim policajcima i blokiranim mosticem. Znači bukvalno *** u zdrav mozak. Tramvaj ne radi koliko dugo, 10 god? A reakcije nema...
 
Ja sam uzeo zapadnu orijentaciju zbog sunca. Avala ima lep pogled ali su stanovi zaklonjeni.
Na koji nacin zaklonjeni? Ako ja dobro kapiram zapad je prema Lidl-u, ili Buena Visti?
Avala dodje tu jugo-istok tj otvoreni su i imaju pogled sa brda prema Avali/Rakovici (ili ja nesto lose kapiram)

Moje najvece zamerke na ovom projektu, sa ugla materijalizacije su sto nema multi-split sistema klimatizacije i sto su "samo" dvoslojna stakla (mada kvalitet zavisi od proizvodjaca stolarije).
Sa ugla same strukture stanova - stanovi su mahom dobre strukture sa mojom zamerkom sto i u stanovima od 75-80kvm ima dva full kupatila (jbg dosta prepisano iz US-a sa kupatilom u okviru spavace sobe)
A sa ugla zgrade - po meni su trebali da naprave veci razmak izmedju lamela (sada je valjda 18m, mada je mozda okej jer ovo nece biti visoka zgrada) i da pokusaju da otkupe te parcele sa strane (sa ovim bocnim izvodjacima kao sto je Forza i Buena Vista) i da ubace neki dodatni sadrzaj i povecaju samu atraktivnost projekta
I naravno sa ugla lokacije - iako nema vise nekog kapaciteta, ima prostora da nikne neka zgrada koja ce biti nekako sklepana na tim polu-parcelama
I udaljenost od bitnijih tacaka u gradu, a sve zbog loseg/sporog saobracaja (da je to regulisano, udaljenost bi bila mali problem - jer Beograd nije bas toliko veliki grad, kada je slab saobracaj (vikendom recimo) stignes svuda veoma brzo)

Ostale stvari su pozitivne i mislim da je dobro okruzenje za porodicu (znajuci ostale delove grada, narocito periferne :) ), blizina Kosutnjaka, Ceraka (Vinogradi), Avale i obilaznice. Ali i investitori su to prepoznali, pa se ceo kraj izdvojio od te ostale periferije zadnjih godina
 
Steta za dvoslojna stakla. Mnogo znaci dodatno staklo u paketu a ne bi skoro nikako uticalo na cenu po kvadratu.
 
Vrh