Šta je novo?

Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

stf":2t5iade1 je napisao(la):
Пантограф":2t5iade1 je napisao(la):
Други градски мост (трамвајско-бициклистичко-пешачки, можда и за аутомобила, али са плаћањем мостарине, да се не навлачи гужва у најужи центар): подножје Калемегдана - Котеж (тамо где је Дунав најужи).

У суштини у продужетку Тадеуша Кошћушког код СЦ МГМ-а. Потпуно логично и потребно. Ипак, ја га не бих направио ни као друмски јер и са наплатом путарине не постижемо скоро па ништа. Тај мост би користили буржуји са ђиповима да брже дођу до Силиконске долине као и слична бесна кола која понајвише троше и понајвише загађују средину. Значи, трамвајско-бициклистичко-пешачки.

Па, ја сам баш имао на уму да би возачи СУВ-ова и остале ергеле могли кроз наплату да практично финансирају мост, који би имао само 1+1 траку за аутомобиле, тј. да се он, макар делимично, гради преко концесије. Мада, питање је и колико је то у нашим условима исплативо за концесионара. Пре ће бити да су аутомобили вишак.
 
slažem se sa STFom, to su mi dva logična mesta za most.
Ali:
Prvi, preskup.
Drugi, ako bude samo za JGP, neefikasan. Ako bude i za civil, generiše gužva u gradu.

Tako da ne znam stvarno šta bih i da mi neko pokloni pare za ova dva mosta.
 
Mislim da bi najbolje resenje bilo , otkup privatnog zemljista , a onda tunel ispod VRO , ali sa naplatom , investitori bi bili grad i koncesionar , pa onda prodaja tog zemljista investitorima , recimo arapima.

Ovaj scenario zbog katastrofalne ekonomske sitacije nije izvodljiv , ali mislim da , kada dodje vreme za to , nije los.
 
Ja se slazem sa STF-om da bude most u produzetku Tadeusa Koscuskog ali bi svakako morao biti drumski jer investicija od 100 miliona evra na tom mestu ne moze da bude samo za pesake i tramvaje. Svaki buduci most preko Dunava mora biti drumski jer su oni nama prekopotrebni.

Nema Beograd 50 mostova pa da razmislja da pravi pasarele za tramvaje i bicikiste.
 
?
Dvokolosečnom tramvajskom bašticom preveze se više putnika nego automobilima - saobraćajnicom profila 3+3. Dakle, postoji bolja osnova da se pretpostavi veća ekonomičnost čisto tramvajskog u odnosu na čisto drumski most, poput Brankovog, nego obrnuto. To je osnovna logika.
I naravno da tramvajski most ne bi koštao 100 miliona evra, već jedno tri puta manje. Sa nekoliko desetina autobusa izbačenih iz saobraćaja (samo na monstrum liniji 95 angažovana su 34), pokazalo bi se da je to jedan od isplativijih projekata u Beogradu.
 
Пантограф":2m83ptmm je napisao(la):
?
Dvokolosečnom tramvajskom bašticom preveze se više putnika nego automobilima - saobraćajnicom profila 3+3. Dakle, postoji bolja osnova da se pretpostavi veća ekonomičnost čisto tramvajskog u odnosu na čisto drumski most, poput Brankovog, nego obrnuto. To je osnovna logika.
I naravno da tramvajski most ne bi koštao 100 miliona evra, već jedno tri puta manje. Sa nekoliko desetina autobusa izbačenih iz saobraćaja (samo na monstrum liniji 95 angažovana su 34), pokazalo bi se da je to jedan od isplativijih projekata u Beogradu.

Uopste se ne bi slozio sa ovim, tramvajski most preko Dunava da kosta 30 miliona evra , to je jednostavno nemoguce.

A i da most sa tramvajskom basticom moze da preveze vise putnika od saobracajnice profila 3x3 onda bi svi mostovi bili tramvajski. Nesto mi to ne pije vodu. :?
 
stf":176n27ta je napisao(la):
Пантограф":176n27ta je napisao(la):
Градски мост: Тошин бунар - тунел испод Ћуковца и Гардоша - Борча. Још ако би се туда продужила и прва линија метроа... Биће за 100 година.

Кад код да буде, та позиција је изузетно логична и без ње нема ни говора о нормалном развитку Северког Београда. То би иначе био УМП мост и тиме бисмо добили комплетну кружницу око града.

Iako nisam merio, mislim da je tunel nemoguć. Lesni odsek nije dovoljno visok.

Пантограф":176n27ta je napisao(la):
Други градски мост (трамвајско-бициклистичко-пешачки, можда и за аутомобила, али са плаћањем мостарине, да се не навлачи гужва у најужи центар): подножје Калемегдана - Котеж (тамо где је Дунав најужи).

У суштини у продужетку Тадеуша Кошћушког код СЦ МГМ-а. Потпуно логично и потребно. Ипак, ја га не бих направио ни као друмски јер и са наплатом путарине не постижемо скоро па ништа. Тај мост би користили буржуји са ђиповима да брже дођу до Силиконске долине као и слична бесна кола која понајвише троше и понајвише загађују средину. Значи, трамвајско-бициклистичко-пешачки.

Dobra ideja. Još bolje bi bilo odmah ići na metro-biciklističko-pešački most. Rastojanja u 3. Beogradu će biti ogromna, pa bi osnova javnog saobraćaja morala odmah da se formira oko metroa, ne oko tramvaja. Nema smetnji da se u početku provuče tramvaj, ali most, trase i svu infrastrukturu sa leve obale Dunava treba odmah praviti za metro. Ovaj most je dobar i kao pristup za buduće Čapljino ostrvo, iako ga može ugroziti ako se pažljivo ne projektuje. Taj ili neki sličan projekat će se sigurno jednog dana raditi jer tolika površina između nasipa i Dunava neće dugo ostati neiskorišćena. Trenutno ga hendikepira samo nedostatak lakog pristupa iz starog Beograda.
 
U odnosu na procenat Beogradjana koj koriste most, on se više ili manje doživljava kao gradski most
Gazela i ako je zbog auto-puta prvenstveno imala svrhu za ,,tranzitni,, saobracaj
upravo zbog svakodnevnog velikog procenta samih Beogradajna koj je koriste, stavlja je po važnosti rame uz rame sa gradskim Brankovim mostom.

Prednost brze ne zavisne tram.trase, ekološkog i jeftinijeg tramvajskog saobracaja
ovde je grubo zanemarena ( tek metro necu ni da spominjem) jer nije ni uplanirano
ikakav šinski saobracaj ide preko ,,Kineskog,, mosta. (Bilo je mogučnosti kao sto kod Pančevca zaranja u tunelsku cev). I time je ,,zabetoran,, uticaj auto (naftnog) lobija u III Bgd i Zemunu
tj. za (pre)dugo vreme odložen dolazak šinski saobracaja u III Bgd i Zemun. (a zatvranje Bg šinskog prstena da ne spominjem ). ,,Urbanizacija,, postojeceg III Bgda znacajno bi se ubrzala tramvajskim saobracajem

Izopštavanje Kineskog mosta od statusa gradskog mosta da bude (o)sigur(a)nije - njegova bicikilstička staza ne vodi nikuda. Pride za svaki slučaj pobrinuli su se da Beogradjani ne peške nemaju šta da se,,muvaju,, oko mosta jer ni ikakvih stepenica nema ni sa jedne strane, te ni u naj ludjim snovima - dalekoj buducnosti , odlazak na pecanje na dr. stranu ...( ili radi sojenica, naselja, hala) kao i povezivanje sa Zemunskim kejom nije ni moguce.

Nisam siguran da li se tako ostavlja mogucnost da tu se razvija ikakav i ikada veci gradski saobracaj u buducnosti grada - naročito sa nedostajucom praktičnijom (sa tramvajskiom trasom) Borčanskom pristupnicom . Jednostavnije reci - svojski su se trudili da pokopaju ideju o III Bgdu i ne zadobijanja statusa gradskog mosta.

Da je u pitanju čovek a ne most, zbog takog grubog uslovljavanja otudjenosti , bila bi ugrožena ljudska prava. Verujem da ce mi sutra naj lakše za prelazak biti da ustopiram neki sivi kamion crvene boje :lool:
 
spatiotecte":cm8evjl2 je napisao(la):
Пантограф":cm8evjl2 je napisao(la):
?
Dvokolosečnom tramvajskom bašticom preveze se više putnika nego automobilima - saobraćajnicom profila 3+3. Dakle, postoji bolja osnova da se pretpostavi veća ekonomičnost čisto tramvajskog u odnosu na čisto drumski most, poput Brankovog, nego obrnuto. To je osnovna logika.
I naravno da tramvajski most ne bi koštao 100 miliona evra, već jedno tri puta manje. Sa nekoliko desetina autobusa izbačenih iz saobraćaja (samo na monstrum liniji 95 angažovana su 34), pokazalo bi se da je to jedan od isplativijih projekata u Beogradu.

Uopste se ne bi slozio sa ovim, tramvajski most preko Dunava da kosta 30 miliona evra , to je jednostavno nemoguce.

A i da most sa tramvajskom basticom moze da preveze vise putnika od saobracajnice profila 3x3 onda bi svi mostovi bili tramvajski. Nesto mi to ne pije vodu. :?


Može malo više:

Light rail can carry 9,000 passengers an hour in each direction with a train every two minutes. This is the equivalent of a 10-lane freeway. (http://www.portlandtribune.com/opinion/ ... 0986255400) :)

Šta misliš, što po Parizu grade onoliki tramvaj?

Što se cene tiče - uzmi mapu, tu je Dunav najuži. Most bi bio širine 12 metara (7 metara je prostor za dva tramvajska koloseka). Naravno, što reče Zuma, to bi jednom moglo da se koristi za metro.
 
boca-ica":3foku8tt je napisao(la):
Izopštavanje Kineskog mosta od statusa gradskog mosta da bude (o)sigur(a)nije - njegova bicikilstička staza ne vodi nikuda. Pride za svaki slučaj pobrinuli su se da Beogradjani ne peške nemaju šta da se,,muvaju,, oko mosta jer ni ikakvih stepenica nema ni sa jedne strane, te ni u naj ludjim snovima - dalekoj buducnosti , odlazak na pecanje na dr. stranu ...( ili radi sojenica, naselja, hala) kao i povezivanje sa Zemunskim kejom nije ni moguce.

U pravu si za stepenice, ali ipak nije tako stašno. Pored puta i po mostu postoji pešačko biciklistička staza. Prvo 4m, a posle (valjda) 2.55m široka. Stepenice do reke je na Zemunskoj strani lako moguće napraviti negde uz betonsku zavesu koja će da stabilizuje zemlju oko njega. Ispod već postoji ucrtana neka staza pored reke. Na drugoj strani će biti potrebno dosta pešačenja do obale reke, ali ni to nije nesavladivo. Najgore je što ne postoji nastavak biciklističke staze na levoj obali.

screenshot-2013-11-26-20.png
 
Пантограф":3bsmwjjj je napisao(la):
Šta misliš, što po Parizu grade onoliki tramvaj?

Pariz ima 14 metro linija , 5 linija gradske zelenice, i preko 10 linija prigradske zelenice. Pri tom ima preko 50 mostova i 2.5 uzu reku od Save.
Nisu oni poceli sa tramvajem veruj mi.
 
Обично сам намргођен, али сада иде групна похвала :D

Драго ми је да сам помињањем другог моста подстакао расправу јер сматрам да је једна од најплоднијих на читавом форуму и свакако најплоднија везано за овај део града. 8)

Осећам велико задовољство и поносан сам на колеге форумаше који су ме овим тргли из апатије и безнађа које осећам у задње време убеђен да смо зацементирали и да нема наде да родимо нове погледе на свет око нас.

Предлози и размишљања су одлична, редом вам хвала свима на труду. Посебно СТФ, Бокица, Пантограф, Зума, па затим и остали, сјајна сарадња :kk:


Додао бих на Зумин пример и могућност да се мост лако и јефтино бициклистички споји на Прегревицу, која је и иначе бициклистичка смерница. Ако је по путоказу! (Мање бицикли у пракси виђам)
Слепи део те улице удара тачно на мост, одраду градилишта! :!:
То би могла бити добра идеја и део неког (као) решења за бицикле. Није тешко додати и 2 км стазе на постојећу инфраструктуру погодну за бицикле у Борчи. Тако би повезали град у том смислу и популаризовали бициклистичка кретања.


Што се капацитета трамваја или другог шинског решења на овом замишљеном нам градском мосту. Пантограф је погодио у мету. Овај велики број људи вапи за решењем које омогућава брзо и поуздано транспортовање до самог града. Таквим приступом, повезивањем на постојећу трамвајску мрежу, аутобуси би могли да се десеткују. Корист и уштеда за цело наше друштво била би велика.
Ово из искуства говорим. Нађите брзу и поуздану везу из густо насељених делова Л.Обале и можемо да одморимо мало од увоза фосилних горива и смањимо гужве у друмском саобраћају. Само брз и поуздан приступ граду и волани ће одмарати а јавни саобраћај повећати искоришћење.

Још једном

:gobb:
 
Спасиотект,
Не разумем. За последњих 20-ак година су у Паризу направили десетак линија трамваја, а имају ваљда још толико у плану. Једна од најважнијих иде трасом бивше најоптерећеније аутобуске линије (ПЦ).
Трамвајски мост је вишеструко исплативији од друмског моста исте ширине, па то ти је.
 
Борчанац":2h5brb2l je napisao(la):
Ово из искуства говорим. Нађите брзу и поуздану везу из густо насељених делова Л.Обале и можемо да одморимо мало од увоза фосилних горива и смањимо гужве у друмском саобраћају. Само брз и поуздан приступ граду и волани ће одмарати а јавни саобраћај повећати искоришћење.

Баш то. Из Котежа трамвајем до Калемегдана 5 минута. Аутобус заборављен, аутомобил остаје на паркингу.
 
Tramvajski most u osi Tadeuša sa linijom 11 Kotež-Blok 45 bi spasila Pančevački most. Prosto je neverovatno da postoji tako očito, logično, svrsishodno i opravdano rešenje koga se nije setio nijedan urbanista Beograda ikada.
 
Пантограф":4yf9vs0y je napisao(la):
Спасиотект,
Не разумем. За последњих 20-ак година су у Паризу направили десетак линија трамваја, а имају ваљда још толико у плану. Једна од најважнијих иде трасом бивше најоптерећеније аутобуске линије (ПЦ).
Трамвајски мост је вишеструко исплативији од друмског моста исте ширине, па то ти је.

Pa Pariz ima vec izgradjene sve potrebne mostove za njegovu velicinu, znaci tamo imas most na svakih 300 metara. Ceo grad je premrezen metro-om i gradskom zeleznicom.
Oni sad mogu da se zaje*******avaju (kao sto i rade) da grade pesacke pasarele i mostove za tramvaje.

Mi smo VEOMA daleko od toga, nama trebaju mostovi i to u velikim kolicinama.
Trebalo bi bar jedan novi most svake godine da se zapocne u Beogradu kako bi se svi krajevi grada spojili.
Imas grad koji lezi na 2 velike reke i koji je okruzen vodom.
Bilo bi optimalno za takvu geografiju da Beograd ima jedno 30 mostova. E tek tada cemo moci da razmisljamo o pasarelama iskljucivo za pesake i tramvaje, a do tad treba graditi drumske mostove (sa tramvajem i biciklistickim stazama sto da ne)
 
Добро Спатио... додајемо још по друмску траку, ок? Да не цепидлачимо :D
 
Борчанац":2kct6hrj je napisao(la):
Добро Спатио... додајемо још по друмску траку, ок? Да не цепидлачимо :D

To je potpuno OK, makar imao po jednu traku ali bar je ima.

Razmisli samo kako bi popizdeo kad bi se nasao kolima u ulici tadeusa koscuskog i moras da ides kuci u Borcu a most tu ispred tebe a ti ne mozes da ides preko njega jer je on iskljucivo za Tramvaje. Pa bi morao da zaobilazis preko Pancevca... :shock:
Mislim da bi psovao i urbaniste i arhitekte Beograda.
 
stf":lws6dqq3 je napisao(la):
Tramvajski most u osi Tadeuša sa linijom 11 Kotež-Blok 45 bi spasila Pančevački most. Prosto je neverovatno da postoji tako očito, logično, svrsishodno i opravdano rešenje koga se nije setio nijedan urbanista Beograda ikada.

А да не причамо да би и линије 5 и 10 могле да се продуже преко Дунава, а и да се пусти једна за Баново брдо...
 
spatiotecte":5iz7d75t je napisao(la):
Razmisli samo kako bi popizdeo kad bi se nasao kolima u ulici tadeusa koscuskog i moras da ides kuci u Borcu a most tu ispred tebe a ti ne mozes da ides preko njega jer je on iskljucivo za Tramvaje. Pa bi morao da zaobilazis preko Pancevca... :shock:
Mislim da bi psovao i urbaniste i arhitekte Beograda.

Па, баш је то поента: јавним превозом и бициклом право у центар, колима около наоколо. Зато - користиш јавни превоз или бицикл. Тако се данас планира саобраћај у градовима...
 
Ponekad si primoran da ides kolima, treba ostaviti prostora za sve vidove saobracaja.
 
Зашто би имао додатну друмску траку ако кола могу да користе и трамвајске баштице као на мосту Миладина Зарића? А притом им наплаћивати мостарину :D

Тиме би мост био доста јефтинији а и даље би могао да се наплаћује и исплати себе :)
 
Тачно, оставиш ту могућност... а ко хоће преко прече, нека инвестира.
Хеј, још мало па затварамо/заокружујемо идејно решење :vops:

Спатио, у том случају бацам волан ( осим бициклистички ) А у ређим тренутцима када затреба баш ауто, биће опет свима лакше и растерећеније да возе, овде а и свуда по граду.
 
stf":1qp305mn je napisao(la):
Зашто би имао додатну друмску траку ако кола могу да користе и трамвајске баштице као на мосту Миладина Зарића? А притом им наплаћивати мостарину :D

Тиме би мост био доста јефтинији а и даље би могао да се наплаћује и исплати себе :)

O kakvoj mostarini pricas, ti ne koristis kola cim pises ovako nesto.
Ovo su gradski mostovi, ne treba nikakva putarina da se stavlja. To ste videli u Londonu da postoji ali Beograd nije London sa super sredjenim prevozom.
U Beogradu da predjes Dunav nemas alternativu, znaci imas trenutno jednu mogucnost (Pancevac), a izgraditi nov most gde ces naplacivati putarinu do je u najmanju ruku diskriminacija prema ljudima koji ne mogu to sebi da priuste.
 
Vrh