milos.tro
Professional
- Učlanjen(a)
- 24.12.2013.
- Poruke
- 11.212
- Pohvaljen
- 21.867
Most Borča - Zemun niče i bez Kineza
N. Vukić | 06. mart 2014. 10:10 | Komentara: 0
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... bez-Kineza
Na saobraćajnici koja će povezati Borču i Zemun značajno manji broj radnika. Neimari s Dalekog istoka na odmoru u domovini, ali radovi neće kasniti
JOŠ od Nove godine po kineskom kalendaru, krajem januara, broj radnika sa Dalekog istoka na mostu Borča - Zemun drastično je smanjen. Vredni neimari udarnički su "vojevali" bitke krajem 2013. i početkom 2014. da bi mogli malo duže da ostanu s porodicama u domovini.
U sredu, na glavnom rasponu tek poneki majstor. Ali, dinamika radova zbog toga ne trpi, sve će, kao što je predviđeno, biti pod konac do kraja godine kada će u punom sjaju zablistati most, kao i pristupni put na zemunskoj obali. U međuvremenu, bageri i dizalice odrađuju svoj deo posla na prilazima.
Kiša koja je padala, ipak nije uspela da rastera baš sve kineske radnike. Varioci, skriveni ispod konstrukcije lemili su metalne delove, njih trojica-četvorica, na betonskoj ploči iznad plovnog puta raščišćavali su višak materijala i alata sa mosta i pripremali prostor za predstojeće neimarske "manevre".
Na glavnom rasponu nedostaju asfalt, ograda, osvetljenje, još poneka sitnica i silazno-uzlazne rampe sa obala. Most se spušta na zemlju na borčanskoj strani niz konstrukciju dugu 297 metra, koja polako dobija svoj oblik postavljanjem kolovoznih ploča. Na desnoj obali Dunava sklapaju se polja koja će spojiti zemunsku obalu sa glavnim rasponom mosta.
- Obalna konstrukcija gradi se pomoću pokretne skele, koja omogućava uštedu u vremenu i radnoj snazi - navode u Ministarstvu saobraćaja. - Pokretna skela se oslanja na unapred pripremljenim usecima u stubovima, a po očvršćavanju betona i završenom prednaprezanju, spušta se ispod konstrukcije i pomoću hidraulične opreme pomera unapred na sledeće polje.
Odmiču i radovi na pristupnim saobraćajnicama za koje su zaduženi domaći izvođači. Prema Zrenjaninskom putu, deo trase već je dobio trup, kamenu podlogu, prvi sloj asfalta, a isti radovi predstoje i na ostatku saobraćajnice. Putari su paralelno angažovani i na deonici od Zrenjaninskog prema Pančevačkom putu, gde skidaju humus i izrađuju nasipa od peska.
PREKO MOSTA DO KRAJA 2014.
POČETKOM januara zaključen je aneks o preugovaranju rokova za pojedine deonice. Završetak dela od Zemuna do Zrenjaninskog puta, uključujući i most, planiran je do kraja ove godine. Ovaj pristupni put najvećim delom je raščišćen i počelo je nasipanje trupa saobraćajnice. Prilaz će biti gotov u decembru i tek tada će vozači "u cugu" voziti od "lakat krivine" u Zemunu, preko mosta do Zrenjaninskog puta. Nastavak koridora, prema Pančevačkom putu, biće završen do septembra 2015.
KRADU GVOŽĐE SA GRADILIŠTA
MRTVILO sumornog dana i šansu da nešto ućari kod gradilišta pokušao je da iskoristi, najverovatnije "komšija" iz obližnjeg divljeg naselja.
Verujući da je dobro skriven pod plaštom kišnih kapi, povremeno se osvrćući na sve strane, osim ka nebu, "skupljao" je sekundarne sirovine oko gradilišta, kada se našao u zamci objektiva veštog fotoreportera "Novosti".
N. Vukić | 06. mart 2014. 10:10 | Komentara: 0
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... bez-Kineza
Na saobraćajnici koja će povezati Borču i Zemun značajno manji broj radnika. Neimari s Dalekog istoka na odmoru u domovini, ali radovi neće kasniti
JOŠ od Nove godine po kineskom kalendaru, krajem januara, broj radnika sa Dalekog istoka na mostu Borča - Zemun drastično je smanjen. Vredni neimari udarnički su "vojevali" bitke krajem 2013. i početkom 2014. da bi mogli malo duže da ostanu s porodicama u domovini.
U sredu, na glavnom rasponu tek poneki majstor. Ali, dinamika radova zbog toga ne trpi, sve će, kao što je predviđeno, biti pod konac do kraja godine kada će u punom sjaju zablistati most, kao i pristupni put na zemunskoj obali. U međuvremenu, bageri i dizalice odrađuju svoj deo posla na prilazima.
Kiša koja je padala, ipak nije uspela da rastera baš sve kineske radnike. Varioci, skriveni ispod konstrukcije lemili su metalne delove, njih trojica-četvorica, na betonskoj ploči iznad plovnog puta raščišćavali su višak materijala i alata sa mosta i pripremali prostor za predstojeće neimarske "manevre".
Na glavnom rasponu nedostaju asfalt, ograda, osvetljenje, još poneka sitnica i silazno-uzlazne rampe sa obala. Most se spušta na zemlju na borčanskoj strani niz konstrukciju dugu 297 metra, koja polako dobija svoj oblik postavljanjem kolovoznih ploča. Na desnoj obali Dunava sklapaju se polja koja će spojiti zemunsku obalu sa glavnim rasponom mosta.
- Obalna konstrukcija gradi se pomoću pokretne skele, koja omogućava uštedu u vremenu i radnoj snazi - navode u Ministarstvu saobraćaja. - Pokretna skela se oslanja na unapred pripremljenim usecima u stubovima, a po očvršćavanju betona i završenom prednaprezanju, spušta se ispod konstrukcije i pomoću hidraulične opreme pomera unapred na sledeće polje.
Odmiču i radovi na pristupnim saobraćajnicama za koje su zaduženi domaći izvođači. Prema Zrenjaninskom putu, deo trase već je dobio trup, kamenu podlogu, prvi sloj asfalta, a isti radovi predstoje i na ostatku saobraćajnice. Putari su paralelno angažovani i na deonici od Zrenjaninskog prema Pančevačkom putu, gde skidaju humus i izrađuju nasipa od peska.
PREKO MOSTA DO KRAJA 2014.
POČETKOM januara zaključen je aneks o preugovaranju rokova za pojedine deonice. Završetak dela od Zemuna do Zrenjaninskog puta, uključujući i most, planiran je do kraja ove godine. Ovaj pristupni put najvećim delom je raščišćen i počelo je nasipanje trupa saobraćajnice. Prilaz će biti gotov u decembru i tek tada će vozači "u cugu" voziti od "lakat krivine" u Zemunu, preko mosta do Zrenjaninskog puta. Nastavak koridora, prema Pančevačkom putu, biće završen do septembra 2015.
KRADU GVOŽĐE SA GRADILIŠTA
MRTVILO sumornog dana i šansu da nešto ućari kod gradilišta pokušao je da iskoristi, najverovatnije "komšija" iz obližnjeg divljeg naselja.
Verujući da je dobro skriven pod plaštom kišnih kapi, povremeno se osvrćući na sve strane, osim ka nebu, "skupljao" je sekundarne sirovine oko gradilišta, kada se našao u zamci objektiva veštog fotoreportera "Novosti".