Šta je novo?

Savski trg

Број кретања ка том тргу ће се преполовити кад изместе окретницу и БАС. Неће то више ни бити транзитно место.
Узалуд сва бајка о најмодернијем тргу док прво не видимо како ће функционисати тачно трамвај и јавни превоз и док се не уреде она два одвратна ћошка трга, посебно онај до бонице Свети Сава који изгледа као Алепо.
 
Ma šta se tangirate, što se mene tiče slobodno neka presele deo dešavanja na taj trg, taman da ostatak grada može napokon malo da prodiše. Samo nek se oni druže i ponose u svom Beogradu na vodi, želim im da što više tzv. ugostitelja, manifestacija i svega što ide uz njih, se preseli tamo. :)

P.S.
Verujem da će i ''mali preduzetnici'' iz Gavrila Principa i Picinog parka takođe biti oduševljeni tim delom grada i rado preusmeriti svoja poslovanja tamo. :mrgreen:
 
Gomila restorana i kafića u svim zgradama na trgu i eto i ljudi i kretanja..ko zna šta će useliti u zgradu pošte, prizemlje GŽS takodje mogu da popune ugostiteljskim objektima - sumnjam u preseljenje Istorijskog muzeja, mnogo bi tu novca trebalo uložiti. Pre bih u zgradi stanice mogao da zamislim novu Beton halu, nego muzej..nažalost.
 
Baš tako, gde da propuste da tu ne uguraju restorane, pošto njihova ekipa sad bukvalno upravlja gradom, biće kao vraaćamo boemski duh Beogradu, lupiće neku staru lokomotivu za ukras i ko bombona.
 
Па већ су ту угурана два локала, ресторан Станица 1884 и Роб Рој бар грил. А ту је и стара парна локомотива плавог воза, можда само да је изместе на некадашњи колосек и мало среде. Има места ту за још једно 5-6 локала сигурно.
 
Ali izmeštanjem Glavne Železničke Stanice i BAS-a, i sa tim da nikada realno BNV neće biti završen, sadašnji Savski Trg će postati mnogo manje prometno mesto a samim tim i veličina i uređenje više neće odgovarati stanju na trgu. Biće to jedna polu-Slavija sa večitim gradilištem iza i sa istorijskim muzejom koji mnogo mnogo manje znači turistima i narodu od železničke stanice u samom centru grada. Mogla je stanica da ostane sa svojom funkcijom a da kao njeno proširenje napravimo muzej i tada bi taj muzej imao smisla jer je blizu mesta gde dolazi puno turista i dobro mesto za prekratiti vreme čekanja voza.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=593487#p593487:2wtm39uc je napisao(la):
direktor » Нед Јан 06, 2019 8:02 am[/url]":2wtm39uc]I kafana na peronu ...
И даље ради кафана на перону? Мене искрено чуди и полицијска станица што је активна, са све полицајцима који дежурају са дугим цевима, но ок, БАС је и даље ту активна.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=593499#p593499:2wtm39uc je napisao(la):
Biciklistkinja » Нед Јан 06, 2019 11:26 am[/url]":2wtm39uc]Ali izmeštanjem Glavne Železničke Stanice i BAS-a, i sa tim da nikada realno BNV neće biti završen, sadašnji Savski Trg će postati mnogo manje prometno mesto a samim tim i veličina i uređenje više neće odgovarati stanju na trgu. Biće to jedna polu-Slavija sa večitim gradilištem iza i sa istorijskim muzejom koji mnogo mnogo manje znači turistima i narodu od železničke stanice u samom centru grada. Mogla je stanica da ostane sa svojom funkcijom a da kao njeno proširenje napravimo muzej i tada bi taj muzej imao smisla jer je blizu mesta gde dolazi puno turista i dobro mesto za prekratiti vreme čekanja voza.

Тачно тако, и тај трг какав год да је данас је настао поред станице зато што су људи ту морали да буду, а не зато што им се то место нешто претерано свиђало. По мени је музеј крајње упитан, цела та прича је пре нечија фикс идеја уместо да се питала струка. Ево видим, спомиње Фолић и бициклистичку стазу дуж Савске, мене интересује, одакле ће она да креће од Савског трга, као и где ће да се настави код Мостар петље, пошто по свим плановима ту планирају нова скретања из Савске ка новом тржном центру.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=593686#p593686:16vuks82 je napisao(la):
Дошљак » Pon Jan 07, 2019 4:54 pm[/url]":16vuks82]И даље ради кафана на перону? Мене искрено чуди и полицијска станица што је активна, са све полицајцима који дежурају са дугим цевима, но ок, БАС је и даље ту активна.
Samo neka radi, em zbog BASa em zbog celog tog kraja koji je već duže vreme pun i migranata a i ''malih preduzetnika'' oko Ekonomskog fakulteta. :D

Štaviše, možda ne bi bilo loše da kad se izgradi ceo taj kraj, mislim kad se privedu kraju svi ovi radovi i projekti, da se u nekom od novih objekata smesti ta postojeća mala stanica (dvadeset prva, ako se dobro sećam rasporeda). Kao što je npr na Novom Beogradu u Bloku 62 u prostor Mesne zajednice smeštena ispostava SUPa Novi Beograd pre jedno 3-4 godine, da bi pojačali prisustvo u tom delu grada pošto je daleko od SUPa.
 
Ту су, али опет, пред њима сам гледао како у сред бела дана 20ак секундараца иде за радницима који су уклањали шине и купи оне матице са шина.
 
Policija uvek ide sa kriminalom, sanirati kriminal i nema potrebe za policijom. Kakva je sada ukupna situacija najbolje pokazuje to što je ispred svake policijske stanice policajac sa automatom. Pametnom dosta.

Vratiti lepo stanicu u funkciju i sprečiti dalje sveopšte propadanje. Koliko bi koštala izgradnja novih koloseka za potrebe samo stanice i dovođenje zgrade u red? Lakše je ljudima da dođu u centar grada vozom neko na maleško brdo, a ako za to postoji sve skoro, i sa ovim rekonstrukcijama pruga koje će jednog dana biti, pa zašto onda zbog kilometra šina koje spajaju Železnički Most i GZŠ koje se mogu preplivati i preroniti, be iskoristiti taj potencijal i kapacitet transporta?
 
Samo 25 radova pristiglo za konkurs za uredjenje trg, slabo, slabo.

Smesi mi se prva nagrada :)
 
Ne smem da ga prikazem pre objavljivanja rezultata konkursa.
Konkurs je anoniman, pravilnik kaze da ce rezultati biti objavljeni 30. januara.
Do tada samo malo strpljenja :)
 
Vec vidjeno :)
Ovaj put sam pristupio malo diskretnije, nema ni ogledala ni viljuske.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=595958#p595958:2a1ioez9 je napisao(la):
zidar » 18 Jan 2019 10:05 am[/url]":2a1ioez9]
Smesi mi se prva nagrada :)
Teško ;) :D
 
Nije valjda da si ti jedan od 25, onda sam fakat nagrabusio :D :sesir:
 
Ne gubite vreme sa namestenim konkursima u Beogradu, projektujte za ljude koji isplaćuju i uživajte u projektu koji će se izgraditi u stvarnosti. To je svrha arhitekata da vide svoj projekat izgradjen a ne da ostane mrtvo slovo na papiru/monitoru.
A i zaradicete (mnogo) više para.
Dobronameran savet kolege.
 
Najbolje mesto za spomenik je, po nama, na platou Memorijala za žrtve rata - to je već uradjeno mesto ("ready-made").
Tako se skoro ništa ne treba menjati i spomenik se može postaviti danas, uz minimalne troškove. (Možda samo rampu i cvetnjak uz nju, koje ljudi prečesto "zalevaju" i oslikavaju grafitima, zameniti terasama-stepenicama za sedenje.)
Nije u osi Nemanjine ulice jer nema razloga da tamo bude, osim da služi kao distrakcija vozačima tramvaja - u osi Nemanjine ulice ne ide niko drugi. Umesto toga, Nemanja stoji kao čuvar ulaza u njegovu ulicu, i doživljava se, u svoj svojoj veličini i visini odjednom, kao iznenadjenje.
(Neki znaju priču kako je doživljaj trga svetog Petra u Rimu oslabljen nakon što je otvorena duga osa proširenjem ulice koja tamo vodi sa reke, i tako uništen elemenat iznenadjenja.)
Uz to, spomenik se ovde ne gura sa zgradom stanice, ne zaklanja joj ulaz, već stoji na prostranom mestu gde se može gledati i fotografisati bez da je sakriven mrežom tramvajskih žica. Stoji u komfornom dijalogu sa zgradom stanice, umesto da se sa njom nadmeću za pažnju.
Vrlo važno; spomenik se nalazi na najvišem delu trga, tako da se sa trga gleda onako kako se monumentalni spomenici i zgrade trebaju gledati: odozdo na gore. I pristupa se stepenicama na gore. A ne da se gleda i prilazi na dole, kao u položaju ispred stanice, gde mu se beznadežno pokušava dati visoko postolje nekakvim širokim, a plitkim brdašcem.
Ako one koji odlučuju to nisu učili na Arhitekturi ili Skulpturi, valjda su gledali filmove - kadrovi odozdo služe da se prikazuje nešto moćno, kadrovi odozdo da se prikazuje nešto slabo. Ili su bili na Avali, i videli Meštrovićev prilaz spomeniku Neznanom Junaku: ide gore i gore i gore, kao put za nebo.
Nažalost, sa ovakvim konceptom, nismo mogli učestvovati na konkursu, jer je na pola konkursnog roka objavljeno da spomenik mora biti ispred ulaza u stanicu, pošto, kažu "skulptor inzistira" na tome. Tako se osećamo slobodni da objavimo naše razmišljanje i jednu od skica sa početka rada na ovom, za nas abortivnom, konkursu.
 
Ispravka greške u tipkanju u gornjem tekstu, gde rečenica treba da glasi;
kadrovi odozdo (sa pogledom na gore) služe da se prikazuje nešto moćno, kadrovi odozgo (sa pogledom na dole) da se prikazuje nešto slabo.
 
Pogled iz Savske ulice, sa spomenikom na platou gde je sada Memorijal žrtvama rata, udaljen od stanice.
 
Za usporedbu, fotomontaža pobednika konkursa za spomenik je ispod.
 
@dr.c pošto stalno pišeš u ime grupe, mislim da bi tu grupu trebalo bolje predstaviti i to malo konkretnije. Možda je to već negde urađeno, ali ne ulazim u svaku temu na forumu.
 
Vrh