Najbolje mesto za spomenik je, po nama, na platou Memorijala za žrtve rata - to je već uradjeno mesto ("ready-made").
Tako se skoro ništa ne treba menjati i spomenik se može postaviti danas, uz minimalne troškove. (Možda samo rampu i cvetnjak uz nju, koje ljudi prečesto "zalevaju" i oslikavaju grafitima, zameniti terasama-stepenicama za sedenje.)
Nije u osi Nemanjine ulice jer nema razloga da tamo bude, osim da služi kao distrakcija vozačima tramvaja - u osi Nemanjine ulice ne ide niko drugi. Umesto toga, Nemanja stoji kao čuvar ulaza u njegovu ulicu, i doživljava se, u svoj svojoj veličini i visini odjednom, kao iznenadjenje.
(Neki znaju priču kako je doživljaj trga svetog Petra u Rimu oslabljen nakon što je otvorena duga osa proširenjem ulice koja tamo vodi sa reke, i tako uništen elemenat iznenadjenja.)
Uz to, spomenik se ovde ne gura sa zgradom stanice, ne zaklanja joj ulaz, već stoji na prostranom mestu gde se može gledati i fotografisati bez da je sakriven mrežom tramvajskih žica. Stoji u komfornom dijalogu sa zgradom stanice, umesto da se sa njom nadmeću za pažnju.
Vrlo važno; spomenik se nalazi na najvišem delu trga, tako da se sa trga gleda onako kako se monumentalni spomenici i zgrade trebaju gledati: odozdo na gore. I pristupa se stepenicama na gore. A ne da se gleda i prilazi na dole, kao u položaju ispred stanice, gde mu se beznadežno pokušava dati visoko postolje nekakvim širokim, a plitkim brdašcem.
Ako one koji odlučuju to nisu učili na Arhitekturi ili Skulpturi, valjda su gledali filmove - kadrovi odozdo služe da se prikazuje nešto moćno, kadrovi odozdo da se prikazuje nešto slabo. Ili su bili na Avali, i videli Meštrovićev prilaz spomeniku Neznanom Junaku: ide gore i gore i gore, kao put za nebo.
Nažalost, sa ovakvim konceptom, nismo mogli učestvovati na konkursu, jer je na pola konkursnog roka objavljeno da spomenik mora biti ispred ulaza u stanicu, pošto, kažu "skulptor inzistira" na tome. Tako se osećamo slobodni da objavimo naše razmišljanje i jednu od skica sa početka rada na ovom, za nas abortivnom, konkursu.