Moja je zelja da u Beogradu napravim jedan velelepni barokni trg.
Posto sam svestan da je nazalost sva nova gradnja porazno loseg kvaliteta (Rezidens on fire, nakarada promenada, blatnjavi Kosancicev venac...) predlazem da prvenstveno sto vise vrednujemo kvalitetno nasledje a kada zidamo, zidamo lepse i starije.
- Postojeci polukruzni trg siri se na pun krug, siroki krug, sve do predvidjene nove polukruzne saobracajnice u BnV.
- Ulicni front dopunjuje se zgradama cije fasade prate krug, nove raijalne avenije zrace ka Savi.
- Postojece saobracajnice ispred zeleznicke stanice vezuju se u kruzni tok. Jednosmerni kruzni tok rasporedjuje ukrstanja (automobili/tramvaj, automobili/pesaci) na nekoliko tacaka umesto danasnje jedne jedine. Protok saobracaja je olaksan i ubrzan. Jednostavno i efikasno resenje.
- Tramvajska trasa ostaje nepromenjena. Polozaj stanica je optimizovan. Umesto danasnje dve duple stanice (ka Savskoj i ka Karadjordjevoj) gde tramvaji koji idu ka gradu staju na dva odvojena perona a prolazna 13. mora da bira peron postavljamo 3 stanice sa po jednim peronom.
Tako svaki peron odgovara jednom pravcu: ka Nemanjinoj, ka Savskoj, ka Karadjordjevoj.
Jednostavno i intuitivno, laka presedanja preko pesackog platoa.
- Zgrada zeleznicke stanice bez pruge deluje osakaceno, nedovrseno, nesto joj fali, sa dva krila na lakat i velikom prazninom iza sebe.
Predlazem da dovrsimo zdanje, zatvorimo ga u pravougaonik sa dva dodatna simetricna krila, potpuno identicne kopije postojecih fasada. Lepse a starije. Od osakacene zeleznicke stanice pravimo pravu pravcatu palatu, velicanstveno zdanje sa cetiri ponosne fasade koje stoluje na prostranom pesackom platou. Atrijum palate pokriven je staklenim krovom a celokupno zdanje postavljeno je na pedestal okruzen stepenistem. Milina.
Novi trg spaja 3 Beogradske celine iz 3 razlicita doba:
19.vek: Stari Grad i Savamala
20. vek: Neoklasicna celina upravnih zgrada Kneza Milosa/Nemanjina
21. vek Beograd na Vodi
Svojevrsni zglob vremena i prostora.
Izvor:
http://www.jugcerovic.com/architecture/savski-square-savski-trg