Lekcija 24 iz NapreDNOg građevinarstva i urbanizma:
Kada projektuješ trg u produžetku ulice, nikada ne pravi sve u istom nivou. Već gledaj da sve bude visinski različito.
Pogledajte prilog 154969
Ovime se ne samo uspešno ometaju normalna kretanja ljudi, već se ističe potpuno odsustvo stručnosti, estetike i sklada kada se prostor gleda iz daljine ili sa strane. Dakle - Stara železnička stanica u jednoj visini, rov oko nje u drugoj, plato ispred nje u trećoj, prilaz trgu u četvrtoj, trotoar ka trgu ispred Pošte u petoj...
Lekcija 35 iz NapreDNOg građevinarstva i urbanizma:
Kada sprovodiš saobraćajnicu, tj. kolovoz i trotoar, uvek gledaj da trotoar i pešaci budu ispod nivoa vozila. Pogledajte prilog 154970
Ne samo da bi se nagutali više smoga i prašine, nego i da uvek dožive nalet adrenalina i aktiviraju sva čula i sve nerve kada pored njih protutnji vozilo u zaletu. Takođe, ostaviti prostor između kolovoza i trotoara što užim, i to obavezno bez stubića i bilo kakve zaštite pešaka od vozila. Jer svi znamo vozilima treba zaštita od pešaka, ne obrnuto.
Lekcija 67 iz NapreDNOg građevinarstva i urbanizma:
Uvek veći broj nadolazećih saobraćajnih traka slivaj u manji broj. Nikako obrnuto.
Pogledajte prilog 154971
Dakle 3 u 2, 3 u 1, 2 u 1... Ova metoda se, radi lakšeg pamćenja, takođe često naziva i NESS saobraćajni koncept. Primenom NESS metode, saobraćaj ne samo da će teći protočnije i lakše nego ikad, nego će i konfliktne situacije i potencijale saobraćajne nezgode biti svedeni na minimum, čak na nivo statističke greške.
Nastaviće se...