Šta je novo?

Savski nasip - nelegalna gradnja na levoj obali Save

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=387547#p387547:2oqe9wt9 je napisao(la):
Saobraćajna Kamera » 23.May.2016/6:45 pm[/url]":2oqe9wt9]Beokom ranije nije tako odgovarao na Tviteru. Dali su ti i broj prijave i broj pisarnice

TT
Zato sto sam napomenuo da mi napisu kome su sta poslali :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=387512#p387512:2cl5ufas je napisao(la):
DusanBG » 23 Мај 2016 01:18 pm[/url]":2cl5ufas]Samo naravno, da sada ne daju neke propusnice ili šta već, pa da bude džaba smo krečili.

Bojim se da će se to desiti. Svi vlasnici objekata će jednostavno dobiti specijalne propusnice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=387547#p387547:v2we9ujm je napisao(la):
Saobraćajna Kamera » 23 May 2016 05:45 pm[/url]":v2we9ujm]Beokom ranije nije tako odgovarao na Tviteru. Dali su ti i broj prijave i broj pisarnice

TT

To sam i ja primetio, nisam ranije skrenuo pažnju, bitno je da uvek imate taj broj, da znate kako je i gde zaveden predmet. Po tom broju kasnije možete da zahtevate odgovor, a oni znaju kod kog sektora u ministarstvu je odgovor, na osnovu tog broja.
Ukoliko vam niko ne odgovori na vašu prijavu , bez broja teško da nešto možete da uradite.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=387548#p387548:2mwybkv4 je napisao(la):
bl3y4 » 23 May 2016 05:47 pm[/url]":2mwybkv4]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=387547#p387547:2mwybkv4 je napisao(la):
Saobraćajna Kamera » 23.May.2016/6:45 pm[/url]":2mwybkv4]Beokom ranije nije tako odgovarao na Tviteru. Dali su ti i broj prijave i broj pisarnice

TT
Zato sto sam napomenuo da mi napisu kome su sta poslali :)

pa da, zato su ti i poslali, većina to ne zna, ne seti se, pa prijava nestane, a ljudi se smore i odustanu od smaranja sa nadležnim.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=387558#p387558:1qcjcdlp je napisao(la):
stf » 23 May 2016 07:49 pm[/url]":1qcjcdlp]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=387512#p387512:1qcjcdlp je napisao(la):
DusanBG » 23 Мај 2016 01:18 pm[/url]":1qcjcdlp]Samo naravno, da sada ne daju neke propusnice ili šta već, pa da bude džaba smo krečili.

Bojim se da će se to desiti. Svi vlasnici objekata će jednostavno dobiti specijalne propusnice.

na osnovu kog člana zakona će privatnim vozilima biti omogućena vožnja nasipom ili će doneti novu izmenu zakona, kojom izdaju SPECIJALNE dozvole?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=387562#p387562:2sg7xddw je napisao(la):
rocktheroad » 23 May 2016 08:04 pm[/url]":2sg7xddw]Ne treba vam propusnica, zuji se kolima kao da tamo ništa ni nema.
Videćemo sutra, svakako ne odustajemo da insistiramod a rampe budu spuštene, postojala ili ne postojala kućica. Oni su dužni po zakonu to da urade. Svakako je policija sposobna da to uradi, a mi ćemo insistirati da to i radi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=387566#p387566:3gn9cbbc je napisao(la):
Bulevarac » 23 Мај 2016 08:09 pm[/url]":3gn9cbbc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=387558#p387558:3gn9cbbc je napisao(la):
stf » 23 May 2016 07:49 pm[/url]":3gn9cbbc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=387512#p387512:3gn9cbbc je napisao(la):
DusanBG » 23 Мај 2016 01:18 pm[/url]":3gn9cbbc]Samo naravno, da sada ne daju neke propusnice ili šta već, pa da bude džaba smo krečili.

Bojim se da će se to desiti. Svi vlasnici objekata će jednostavno dobiti specijalne propusnice.

na osnovu kog člana zakona će privatnim vozilima biti omogućena vožnja nasipom ili će doneti novu izmenu zakona, kojom izdaju SPECIJALNE dozvole?

Interesantna činjenica iz sveta: Vlasnik Rajar Air-a ima u vlasništvu taksi kompaniju sa samo jednim jedinim vozilom koje on sam vozi kako bi mogao nesmetano da vozi žutim trakama i ulicam arezervisanim za javni prevoz. Sve po zakonu.

Kad to može da se zaobiđe u sređenom svetu, tek u poludržavi Srbiji će moći.
 
Ugovor o djelu povremenim poslovima honorarno fizikalisanje
 
Колико ја видим знак забрањен је пролаз свим учесницима у саобраћају па и бициклистима
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=387624#p387624:32z06p9a je napisao(la):
hobotnica » 24 May 2016 05:38 am[/url]":32z06p9a]Колико ја видим знак забрањен је пролаз свим учесницима у саобраћају па и бициклистима
Знак је за забрану саобраћаја у оба смера свим возилима. Бицикли такође спадају у "возила", али "учесници у саобраћају" су и пешаци - знак се не односи на њих.

Ма овде се "сеју" како коме падне на памет.
Испред овог знака се налази други, са уцртаном бициклистичком трасом.
На прилазима насипу у блоковима такође стоји исти знак за забрану саобраћаја у оба смера - а на насипу је бициклистичка стаза. Блесаво.

Нисам прочитао да јеи ко прокоментарисао да су оне три табле за изузетке замењене једном, плавом: "Осим за интервентна возила".

Што се тиче чувара, чини ми се да је он постављен да чува саму рампу да је неко не склони или не украде, а не да пропушта само "интервентна возила".
 
Čuvar je postavjen da mi ne zaključamo rampu, što smo prošli put uradili. Tada su morali da lome katanac da bi prošli. Nezgodno bi posle bilo nadležnima da tvrde kako su oni lomilili katanac koji nije legalani katanac, jer legalnog katance i nije bilo, iako je po zakonu morao tu da se nalazi.
Ja tako vidim postavljanje kućice, ali i da se predstave kao neko ko se trudi i vodi računa pokušavajuči da pobedi "loš" zakon, što sve naravno nije tačno, Zakon je dobar i odlično funkcioniše na Savkom nasipu, ali samo na prvih 2km, na ostalom delu istog tog nasipa, gde važe isti zakoni nadležni odbijaju da ga primene. Kazne za vozila firmi su od 500 000 do 3 miliona dinara ukoliko se zateknu u kretanju nasipom, uz obavezno oduzimanje vozila.
Policija umesto toga šalje saobraćajca, koji za nekoliko meseci napiše 8 kazni sa saobraćajne prekršaje, iako samo u toku jednog dana nasipom protutnji preko 100 automobila i 10-20 kamiona, dostavnih vozila. Inspektori beograd voda ne primenjuju zakon iako se vrše najteža krivična dela. Nastavljamo borbu, ima još pitanja na koje nismo dobili odgovore, ali i želimo da celu priču prosledimo na što više adresa i informišemo još ljudi.
 
Dans smo bili na nasipu, kučica je tu, unutra su neki ljudi, koju čuvaju valjda rampu, koja je podignuta, pa je i njihova funkcija nepoznata. Podneli smo nove prijave da je rampa podignuta i da se privatna vozila kreču u oba pravca.
Nadam se da će se neko uskoro pozabaviti i problemom nelegalne seče, ili ću to morati opet ja :)
 
Pitao sam ja za seču davno i čeka se odgovor.

U vezi čuvara i kućice a na pitanje ko će moći da se kreće nasipom dobio sam sledeći odgovor:

Poštovani,

Poslali smo Vaše pitanje (@prijavi_problem ko će i kako moći da koristi #SavskiNasip)
JVP “Beogradvode” i odgovorili su nam da je potrebno poslati prijavu na info@beogradvode.co.rs i da se “navede razlog na osnovu čega bi koristio put po nasipu “.

TT
 
Ja sam dobio odgovor, tek nakon prijave povereniku.
Za sada sam nešto zaznao, ali to je tek početak, jer naravno nadležni ne žele da ti kažu odmah da je neko nelegalno posekao šumu.
Trenutno se prave naivni...
Svakako ta igra neće moći večno da se igra, jer postoje satelitski snmci, ali i slika sa terena, planovi seče, pošumljavanja.
Jedan deo priče oko šume je u nadležnosti min polj. a drugi u okviru beograd voda koje upravljaju šumom.
Za sada ne znamo koja je uloga te posečene šume. da li je ekonomska (celuloza), ukrasna, ili štiti nasip tako što korenjem....
Kada saznamo taj sitan detalj, možemo da postavimo i neka dodatna pitanja.
Takođe ne znamo ni zašto je šuma posečena, da li zbog ekonomskog (celuloza), estetskog razloga ili da se stvori prostor da se sazida neki objekat prema dozvoli i planu, ili da se zameni staro drveće novim...
Svakako da postavljanje dobrog pitanja zahteva neku pripremu, jer nadležni na sve načine ne žele da vam kažu da ne postupaju po zakonu.
Saobraćajna, javi se na pp , ukoliko bi voleo da nam se pridružiš oko savskog nasipa. :gobb:
 
Ja sam se par meseci borio da uklone jedno drvo sa javne površine.

Za ovoliku plansku seču je morao da postoji elaborat koji im mora biti pred nosem.

Za neplansku su morali da znaju pre nas.

TT
 
Današnji skup Ne davimo Beograd je bio fantastičan, atmosfera i broj ljudi obećavaju promene.
Sve ovo itekako ima veze i sa Savskim nasipom, jer se u oba slučaja ne poštuje zakon, nadležni odbijaju da reaguju na brojna krivilna dela koja se na Savskom nasipu dešavaju od 2008.
Ukoliko nadležni budu ignorisali ovaj bunt, verujem da će im kraj biti brži nego što je iko mislio.
Preporučujem da ovi vikendaši, sami polako krenu da se pakuju sa Savskog nasipa ;)
 
Mislis dok jos imaju sta da spakuju ali oni se osjecaju kao bjeli medvjedi
 
Nemam pojma kako se osećaju, ali sam pun pozitivnih utisaka sa današnjeg protesta. Uliva nadu da će se promene u postupanju nadležnih, brže desiti nego što sam mislio ranije. Moraće nadležni da budu više na strani javnog interesa i zakona a manje na strani bezakonja i interesa odabranih grupa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=387641#p387641:3ghckdn5 je napisao(la):
Bulevarac » Uto Maj 24, 2016 10:08 am[/url]":3ghckdn5]Čuvar je postavjen da mi ne zaključamo rampu, što smo prošli put uradili. Tada su morali da lome katanac da bi prošli. Nezgodno bi posle bilo nadležnima da tvrde kako su oni lomilili katanac koji nije legalani katanac, jer legalnog katance i nije bilo, iako je po zakonu morao tu da se nalazi.
Ja tako vidim postavljanje kućice, ali i da se predstave kao neko ko se trudi i vodi računa pokušavajuči da pobedi "loš" zakon, što sve naravno nije tačno, Zakon je dobar i odlično funkcioniše na Savkom nasipu, ali samo na prvih 2km, na ostalom delu istog tog nasipa, gde važe isti zakoni nadležni odbijaju da ga primene. Kazne za vozila firmi su od 500 000 do 3 miliona dinara ukoliko se zateknu u kretanju nasipom, uz obavezno oduzimanje vozila.
Policija umesto toga šalje saobraćajca, koji za nekoliko meseci napiše 8 kazni sa saobraćajne prekršaje, iako samo u toku jednog dana nasipom protutnji preko 100 automobila i 10-20 kamiona, dostavnih vozila. Inspektori beograd voda ne primenjuju zakon iako se vrše najteža krivična dela. Nastavljamo borbu, ima još pitanja na koje nismo dobili odgovore, ali i želimo da celu priču prosledimo na što više adresa i informišemo još ljudi.

Slažem se da je čuvar postavljen da bi štitio materijalno dobro, u ovom slučaju rampu koja je posle zaključavanja brutalno iščupana dok je saobraćajni znak za zabranu saobraćaja polomljen. Verujem da mu je prevashodna namena sprečavanje budućeg zaključavanja. Automobilski saobraćaj se odvija nesmanjenim intezitetom uprkos čuvarskoj kućici (čuvar svakako nije ni nadležan da reguliše saobraćaj).

Mišljena sam da nije pogrešno, ali da nema svrhe da građani sami zaključavaju rampu. Taj čin samo doprinosi sukobu između građana koji se opravdano zalažu za zabranu korišćenja nasipa za motorna vozila i građana koji su, pre svega, uzurpirali i ugrozili javno dobro divljom gradnjom.

Takav sukob odgovara samo vlastima jer se opravdano narodno nezadovoljstvo kanališe u "građanski rat" umesto da se usmeri ka pravim krivcima - nadležnim službama koje su svojim nečinjenjem omogućile neodgovornim pojedincima da izgrade divlje objekte, seku šumu, prave nasipe, kradu struju iz bunara i kopaju septičke jame tik uz njih. Prolazak kolima do tih objekata je najmanji prekršaj od svega gore navedenog. Teško je objasniti i razumeti da nijedan inspektor ne izađe na teren tokom cele zime dok stotine kamionskih tura i bageri dižu nasip u visini od 3-4 metara uz samu obalu nedaleko od rampe.

Potrebno je usmeriti energiju prema indentifikaciji pravih krivaca u tom vrzinom kolu proglašavanja nenadležnosti i podneti krivične/prekršajne prijave protiv NN pojedinaca i nadležnih službi. Pravno gledano, takvu dobro sačinjenu tužbu nije moguće izgubiti. Pitanje je koliko će proces trajati, ali sam siguran da kada po tom osnovu bude osuđen prvi službenik (makar uslovno), više ništa neće biti isto.

Svakako i da su i jučerašnji, rekao bih uspešni, protesti dobar način da se skrene pažnja na neke od problema. Rušenje u Savamali, divlja gradnja uz obalu Save i antiurbanistička rešenja za tzv. Beograd na vodi su vrh ledenog brega i manifestacija slabosti građanskog društva i bahatosti vlasti.

Naravno, sve je povezano sa politikom. EPS i Srbijavode su odavno SPS prćija, dok su u Surčinu smenjivali SRS, DS i SNS (verovatno isti kadrovi koji su tu ranije bili kao predstavnici SRS). Te stranke su kadrirale ljude koji se nisu bavili svojim poslom i nastoje da ih zaštite.

Sve bi bilo drugačije da je još devedesetih sprečeno da Arkan sazida svoje ilegalno carstvo na savskoj obali u kome sada uživa tzv. srpska majka. Naravno, devedesetih je bilo "važnijih" problema, tako da je ovaj slučaj "ispušten" u startu. Dvorac koji je podigao Čume je samo fotorealistična slika stanja u srpskom pravosuđu. U uređenoj državi, on kao šef mafije, ne bi ni mogao da bude zaštićeni svedok. Ako bi već i morao da bude, živeo bi sa novim identitetom na nepoznatom mestu. Kavi crni mercedesi što jurcaju po nasipu i zamkovi na obali. Svi ostali, pa i predsednikovi sinovi, samo nastavljaju putem koji su utabali Arkan i Čume.

Znam da slučaj od prošle nedelje, kada se u mene i moje maloletne sinove namerno zaleteo auto dok smo vozili bicikle uz samu ivicu puta i u koloni, pod izgovorom da nema gde da prođe, nije ni prvi ni poslednji. Tridesetak godina redovno trčim rutom od bloka 70A do Galovice i svašta sam mogao da vidim. Eto, "zahvaljujući" Đilasu automobili bar ne voze po nasipu od bloka 70A do kraja bloka 45.

Promene su moguće, ali je potrebno razviti građansku svest paralelno sa razvojom brige o okruženju. Najnaseljenija zona u Srbiji su upravo blokovi koji povezuje ulica Jurija Gagarina uključujući i Bežaniju. Ukupno preko 100.000 stanovnika. A kada izađete na savsko šetalište nema skoro nikoga. Voze ljudi bicikle, trče, šetaju, ali u žalosno malom broju u odnosu na broj ljudi kojim treba samo 5 minuta da peške dođu do nasipa.

Uveren sam da bi organizacija masovnog trkačkog takmičenja ili kolektivne vožnje biciklima nasipom tokom nekoliko udarnih weekend-a mogla da doprinese više od zaključavanja rampe.
 
Dobrodošao Jack.

Pohvalio sam ti post i sa svime mogu i da se složim, stanje upravo i jeste tako. Jedino, moram reći da broj ljudi na uređenom delu nasipa nije ni malo zanemarljiv, desi se nekada i radnim danom da se pojavim u radno vreme i iznenadim se da ima ljudi, očekivao bih pustaru. Vikendom i predveče, zna da bude i velika gužva, tada bi dobrorošla mogućnost da se šeta i dalje ka Galovici.

Deo posle rampe naravno je dosta manje uportebljen od šetača/biciklista, ali sada se generalno ljudi i plaše da idu biciklima. A roleri jednostavno više ne mogu tim delom nasipa pošto je asfalt potpuno propao od kada je postao masovna saobraćajnica zadnjih 4-5 godina.
 
Bravo Jack, odličan post!
Slažemo se u svemu, i pokušavamo da nešto uradimo.
Godinama sam jedini podnosio prijave u kontiniutetu, koliko znam niko drugi to nije radio u celom Beogradu, Srbiji... meni je to poražavajuće, jer sam ja običan građanin, koji nema dodirnih tačaka sa ovom temom na profesionalnom nivou, bavim se IT tehnologijama, to baš nema veze sa nelegalnom gradnjom, zakonom, promocijom neke ideje, pravljenjem propagadnog materijala, slanje dopisa, razgovori sa medijima...
Tužno je da sudbina jednog tako bitnog objekta zavisi samo od mene, ukoliko ja odem na odmor ili nemam volju da se smaram sa nadležnim, ništa se ne dešava. nastavja se neometano otimačina.
Danas mi je lakše, jer i samo jedan čovek koji deli samnom muke mi deluje kao ogromna pomoć, duplo nas je više :)
Videćemo da se bolje organizujemo, to mi oduzima puno vremena, nekada samo u toku jednog dana provedem više od 7-8 sati, samo oko Savskog nasipa.
Nadam se da ću u toku dana. za par sati objaviti neke nove informacije ;)

Hvala svima na podršci, ukoliko neko želi da se uključi aktivnije, savetima, predlozima za prijave ili neki drugi način, dobrodošao je. Uglavnom kominiciramo porukama preko FB, imamo nas chat, gde razmenjujemo mišljenja, informacije... neka mi se javi na pp iliostavi ovde na temi poruku.
 
Vrh