Пантограф
Professional
- Učlanjen(a)
- 23.04.2012.
- Poruke
- 21.459
- Pohvaljen
- 49.258
...a case study of the power of transit-oriented urban design
Eto, i Amerikanci su shvatili...
...a case study of the power of transit-oriented urban design
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=446953#p446953:1utrdrm8 je napisao(la):Zuma » Tue Apr 18, 2017 1:07 pm[/url]":1utrdrm8]Nije potrebno da budu visoke 80 metara, čovek je visok samo 2. Dovoljne su i ove nešto niže postavljene u više redova, uz visoke anekse koju zauzimaju čitav blok. Te zaista visoke, zajedno sa ovim nešto nižim, čine sasvim dovoljno monolitnu prepreku lakom strujanju vazduha na nivoima od zemlje do visine prvih nekoliko spratova. Zajedeno sa okolnim uzvišenjima to će kreirati sa svih strana zagrađenu "rupu" u kojoj se vazduh najsporije menja, iako je baš tu saobraćaj najveći.
Kvalitet vazduha u Njujorku teško da je ikome cilj, a vrlo je veliko pitanje kakvi vetrovi obično duvaju tamo i ovde.
Nije pitanje da li može da nađe put, naravno da može, nego koliko će DODATNO biti smanjeno strujanje vazduha onda kad je njegova brzina ionako mala. Gustina zgrada će biti verovatno slična ovome. Uglavnom će biti znatne dužine, orjentisane dužim krajem paraleno reci (zbog što veće eksploatacije skupog pogleda) i postavljene u više vizuelno preklopljenih redova (opet zbog maksimizacije broja dobrih pogleda na reku). To je sasvim dovoljno da se BNV ponaša slično zidu, ili da bar pruža veoma značajan otpor slobodnom kretanju vazduha. Dakle čak i iznad nivoa aneksa oko zgrada, a pogotovo ispod toga.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=446963#p446963:2a61hqf3 je napisao(la):vucko35 » 18 Apr 2017 01:38 pm[/url]":2a61hqf3]mislim da pričaš samo da bi pričao.Vetar nađe svoj put i kroz gradove kao što je Njujork,a sigurno će naći i kroz BNV.Kao što nalazi i kroz NBG gde imaš i lamele,i redove sa razacima od 30-40 metara itd.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=446925#p446925:38f1a1cc je napisao(la):Zuma » Tue Apr 18, 2017 9:39 am[/url]":38f1a1cc]A ako metro i provuku baš tuda, duž sredine SAO1, znači li to onda da se u okviru BNV-a mora potpuno ukinuti tramvaj, pošto ne vidim gde onda on može da prođe? Sumnjam da su podzemne trase za metro naročito verovatne.
stf":38f1a1cc je napisao(la):Просторни план ће се мењати због метроа, а немају куда да га провуку него трасом пруге и Железничка станица постаје метро станица.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=447032#p447032:27le1qyc je napisao(la):Zuma » 18 Apr 2017 05:52 pm[/url]":27le1qyc]Nije pitanje da li može da nađe put, naravno da može, nego koliko će DODATNO biti smanjeno strujanje vazduha onda kad je njegova brzina ionako mala. Gustina zgrada će biti verovatno slična ovome. Uglavnom će biti znatne dužine, orjentisane dužim krajem paraleno reci (zbog što veće eksploatacije skupog pogleda) i postavljene u više vizuelno preklopljenih redova (opet zbog maksimizacije broja dobrih pogleda na reku). To je sasvim dovoljno da se BNV ponaša slično zidu, ili da bar pruža veoma značajan otpor slobodnom kretanju vazduha. Dakle čak i iznad nivoa aneksa oko zgrada, a pogotovo ispod toga.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=446963#p446963:27le1qyc je napisao(la):vucko35 » 18 Apr 2017 01:38 pm[/url]":27le1qyc]mislim da pričaš samo da bi pričao.Vetar nađe svoj put i kroz gradove kao što je Njujork,a sigurno će naći i kroz BNV.Kao što nalazi i kroz NBG gde imaš i lamele,i redove sa razacima od 30-40 metara itd.