Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=446418#p446418:2m4qchtp je napisao(la):
Zderic222 » Sub Apr 15, 2017 2:34 am[/url]":2m4qchtp]

Nece ih rusiti nego rekonstuisati ,preurediti i nesto dograditi.Bice poslovne zgrade za izdavanje.Ne znam tacno koliko je max dozvoljena visina ,ko zna mozda dodaju koji sprat sa nekom terasom na vrhu.
Pa i najbogatiji nemaju toliko para da ruse dobru zgradu da bi zidali novu.

Ovo proverena info ili nagadjas?
 
Što više gledam staru obalu to mi se više dopada. Zbog toga mi je drago što su izgleda odlučili da je uglavnom sačuvaju (sem malog prilagođavanja na nivou šetališta). Ustvari, ovde se može primetiti jedan od retkih kreatvnih momenata u BNV-u. Ako sam u pravu u vezi toga šta nameravaju, neko je primetio da bi bilo lepo nastaviti ovaj sjajni vizuelni motiv isprepletanih i ukrštenih rampi. Tako su zamislili da šetalište bude u obliku jedne ukrasne kvazi romboidne strukture koja je neka vrsta vizuelnog eha nagnutih rampi ispod njega. Sve to je zamišljeno da se gleda sa trotoara na Brankovom mostu.

To će se izvesti sa par plitkih platformi napravljenih lomljenjem prave linije ovog isturenog betonskog jezička.

IMG_0345_1.jpg


Oblik šetališta se već sada može nasutiti zahvaljujući delovima ivičnjaka budućeg mini travnjaka sa ove strane bici staze.

IMG_0336_1.jpg


Pokušao sam da skiciram kako će to verovatno izgledati. Ako jednog lepog dana najzad zapuše rupu na trotoaru Brankovog mosta, onda će se, gledano sa odgovarajućeg mesta na mostu, uglovi ovih malih trouglastih terasa savršeno poklopiti sa uglovima rampi. Izlazi rampi su podeljeni na parne i neparne. Na jednima je izlaz na rampe, a na drugima je platforma. U pravougaonim usecima sa druge strane, do bici staze, će verovatno biti klupe, a između njih travnjak.

IMG_0321_1Staza.jpg


I par slika ove sjajne stare obaloutvrde.

IMG_0316_1.jpg


Opšti pogled. Vidite kako su nas već ograničili po širini, da se ODMAH zna koliko obale pripada siročićima, da se kasnije ne polakomimo ako nas privremeno puste do pruge (neodoljivo me potseća na Dikensa, ono kad se Oliver Tvist u sirotištu usudio da traži JOŠ kaše, pa ga odmah prodaše kao šegrta pogrebniku). Tačno u nastavku šetališta, uzdižući se iznad svega ostalog, štrče dve nove zgrade. Sa vidikom za one koji za razliku od siročića imaju i mamu i tatu (sa parama).

IMG_0317_1.jpg


Nemačka obaloutvrda zajedno sa novim delom. Mislim da će ovo vrlo lepo izgledati kad se posmatra odavde, a niste dole u gužvi.

IMG_0321_1.jpg


Malo detalja i drugih uglova.

IMG_0323_1.jpg

IMG_0327_1.jpg

IMG_0329_1.jpg

IMG_0331_1.jpg

IMG_0332_1.jpg

IMG_0334_1.jpg

IMG_0335_1.jpg

IMG_0339_1.jpg

IMG_0340_1.jpg

IMG_0341_1.jpg

IMG_0347_1.jpg

IMG_0348_1.jpg
 
Slažem se sa tobom Zuma u vezi kreativnog momenta i pokušaja integracije stare obale sa novom. Bilo bi lepo da je ceo potez na takav način tretiran. Stara obala bila je jak potez u prostoru i delovala je monumentalno, a to je trebalo samo da se zadrži i oplemeni. Takav pristup bio bi ekonomičniji i jednostavniji.

Ovaj novi deo koji se gradi od Brankovog mosta mogao bi odlično da izgleda. Pun pogodak bi bio kada bi se rampe renovirale i kada bi im se dodelila nova funkcija, da mogu i dalje da se koriste za bliskiji kontakt sa rekom. Tu bi moglo stvarno svašta da se napravi.
 
Реално само фали пар степеника да се омогући употреба старе обалоутврде.
 
Zuma sve pohvale na odličnoj reportaži :kk:
Najverovatnije da će stara obala izgledati ovako sa rastinjem koji će je dodatno oplemeniti,i dole nešto tipa ponton-deking varijanta(vizuelno bi to odlično izgledalo mada bi trebalo voditi računa i o bezbednosti pešaka(ograda):
 
Ja sam protiv ograda pošto drastično fragmentiraju ionako mali prostor i ograničavaju upotrebljivost. Ranije ih nije bilo pa su ljudi sasvim lepo koristili svaku raspoloživu ivicu.

IMG_5273_resize.jpg


IMG_1610_resize.jpg


10pvibo.jpg


Pa još jedan lep stari predlog.

image.jpg


Ili još bolje, zamislite da je tek po neka slučajna kocka malo isturena kao stepenica za sedenje, Taman da od dvoje do četvoro osoba može da sedi ovoj trouglastoj kosini, sa uvek različitim, slučajnim međusobnim odnosom.

Što se bezbednosti tiče, u odnosu na ranije stanje jedini novi problem je što su nasipanjem napravili ovu visinsku razliku. Međutim nije baš toliko visoko, pa verovatno nije previše opasno.

IMG_0685_resize.jpg
 
Kad je u pitanju bezbednost korišćenja obaloutvrde obavezno moram da spomenem još jednu malo poznatu, a fantastičnu karakteristiku Zemunskog keja, pošto nisam pročitao da se o tome bilo gde pričalo. Lice svakog kamena obaloutvrde je namerno, ručno obrađeno tako da bude veoma grubo i neravno, ali ipak nikada ne više od nekog maksimuma. Zbog toga se po ovoj kosini bez problema može hodati. Sumnjam da je za više od 100 godina ovde iko pao i povredio se, iako nikada nije postojala ograda. Noga uvek pronalazi oslonac u bilo kom položaju. Mnoge generacije dece su ovde vežbale same, bez naročitog nadzora. Sve što sam kasnije video možda izgleda lepše, mada je i to pitanje, ali je daleko opasnije. Čak i ovaj najnoviji deo Zemunskog keja koji ga sličnim grubim kamenom simulira, nije ni blizu starog.

IMG_8729_resize.jpg


418111553753278.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=446452#p446452:2ib013if je napisao(la):
Zuma » Sat Apr 15, 2017 11:32 am[/url]":2ib013if]Ja sam protiv ograda pošto drastično fragmentiraju ionako mali prostor i ograničavaju upotrebljivost. Ranije ih nije bilo pa su ljudi sasvim lepo koristili svaku raspoloživu ivicu.

Mnogo je bitnija bezbednost nego ,,fragmentiranje prostora i ograničavanje upotrebljivosti''. Glavna funkcija ograda je bezbendost a ne ukras.
Sta treba da bude bitnije kako izgleda nego to dal ce neko dete upasti u vodu i udaviti se? :oops: Hvala bogu pa se ti nista ne pitas u ovom gradu.
 
A zašto onda niste ostavili dovoljnu širinu za javnu obalu, pa ograde i fragmentiranje prostora ne bi bili toliki problem? Sad se kao brinete za decu, a nije bio problem Abaru pokloniti zemljište koje je zauzimao bivši put? Želiš li ponovo da vidiš fotografije dece koja sa igrališta izleću direktno pod točkove bicikla, pa da mi ONDA objasniš svoju brigu o njima?
 
Pozivas se na nesto sto jos uvek nije zavrseno, cak nam ni projekat nije poznat. I naravno da zemljiste nije poklonjeno nego je grad ulozio zemsljiste u zamenu za 32% svega (lokla, hotela, poslovnog prostora...). Dugorocno gledano drzava ce mnogo vise zaraditi nego da je samo prodala plac.
Recima ,,poklonjeno zemljiste'' verovatno tesis sebe ali siguran sam i sam znas da to nije istina.
 
Мислим да је уложено земљиште не у замену за 32% свега него за 32% профита...а то је далеко од истог...профит се лако испумпава...тако да је уложено нешто у замену за нешто друго што не мора да буде на крају!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=445738#p445738:1pjuax2j je napisao(la):
spatiotecte » Uto Apr 11, 2017 5:03 pm[/url]":1pjuax2j]Novi render SA, trazite razlike. ;)

Aerial-dusk-1203-1.jpg

Meni se čini a su ponovo snizili tu kulu.
 
HoRuS":2txstqbc je napisao(la):
Мислим да је уложено земљиште не у замену за 32% свега него за 32% профита...а то је далеко од истог...профит се лако испумпава...тако да је уложено нешто у замену за нешто друго што не мора да буде на крају!
Upravo tako.
A 32% od nicega ce ostati nista.
Primer MOBTEL je najbolji primer takvog partnerstva gde je preko fingiranih poslova vise od decenije ispumpan profit na "mala vrata" iz tada najprofitabilnijeg biznisa.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=446314#p446314:22zbtwku je napisao(la):
JarJarBinks » 14 Apr 2017 02:04 pm[/url]":22zbtwku]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=446142#p446142:22zbtwku je napisao(la):
Вожд » Thu Apr 13, 2017 1:26 pm[/url]":22zbtwku]Колико ме сећање служи, локација непосредног окружења Београдске тврђаве је био проблем у вези Захиног пројекта, између осталих и за мене, а не пројекат сам по себи.

Такође, не сећам се да је неко имао нешто против изградње објеката културе на ушћу.


U Londonu bi odavno bila prekinuta svaka gradnja zbog blizine Tower tvrđave!
Theshard1_2266604b.jpg


Gradite bre!
U London bi odavno bila prekinuta svaka gradnja zbog katastrofalnih grešaka u projektu, poput izostavlja železničke stanice iz zone solitera i ekskluzivnih sadržaja. Ovde u Holandiji, kada u daljini ugledaš solitere, znaš da je tu neka železnička stanica na kojoj staju intersiti vozovi. U tim zonama postoje parkinzi i parking zgrade, ali za koje je masna cena parkiranja. Dalje, osim metro-a, ili lake železnice, ili tramvaja, u zavisnosti od grada, tu se nalazi i autobuski hab, odnosno terminal za gradske i prigradske autobuse u svim pravcima, često kružne autobuske linije. Dalje, biciklistički koridori su široki i do 4,5 metra, a parkiranje bicikla na bezbednom mestu je besplatno do 24 sata. Zbog opravdano skupog parkiranja, i sporog kretanja automobila, automobila skoro da nema u centru. Železničke linije predstavljaju najbržu i najpouzdaniju vezu sa aerodromima. Nekretnine sa pogledom na vodu, pa makar to bio kanal širine 5 metara, imaju najveću cenu. Takvo okruženje zaista privlači velike kompanije da imaju svoje sedište baš u tim zonama kanala, bicikala, železnice, i zabranjenog ili vrlo ograničenog pristupa automobilima.

Kada je u pitanju voda, mnoštvo kanala proishodi iz sistema upravljanja vodom, takvog da se nalazi na uvek istom ili sličnom nivou. U samoj Bari Veneciji, ili kako je neki zovu "Beograd na vodi" ili "Savski amfiteatar" nalaze se Mokroluški i Slavijski potok, koji se mogu iskoristiti za kanale sa pristupom prevodnicama i kontrolom sistema naglih priliva i odliva vode. Na taj način je moguće formirati čak i marinu, gde ne bi postojala tako ajaka zavisnost između nivoa reke i nivoa vode u marini. Ali ipak, najveće mogućnosti razvoja sistema upravljanja vodom imamo na Levoj obali Dunava.

Ali, pre svega toga, moramo prvo rešiti sisteme upravljanja otpadnim vodama, i ukinuti moratorijum na razvoj šinskih sistema, koji je na snazi poslednjih 27 godina.
 
Uh koliko ce Beograd izgledati monumentalnije sa gazele kad se bude prilazilo gradu, samo da budu pametni i da ne uklanjaju ova 4 koloseka i zeleznicu stanicu , vec da je ostave za BG-voz i bice to super i bas dobro povezan deo grada sa ostatkom.
 
Slike su od prekljuce 14.04. dok mi se tel nije ispraznio

pogled sa brankovog mosta. Pesacka staza i dalje zatvorena, most se ne odrzava, a u pozadini se dizu "kule i gradovi"
Pogledajte prilog 12
Pogledajte prilog 11

spoj sa teeljom mosta i starom obaloutvrdom
Pogledajte prilog 10
Pogledajte prilog 9
Pogledajte prilog 8
Pogledajte prilog 7

nova obaloutvrda, bez ikakvog konteksta, bez vodjenja racuna o uklapanju ili unapredjenju na smislen nacin stare obaloutvrde, sto se kaze - nidje veze
Pogledajte prilog 6
Pogledajte prilog 5
Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 3

sivi ivicnjeci spremi, kao i cevi koje su tada stizale i istovarale se za ulicu


panoramski pogled od 360 stepeni sa mosta
Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1

sipovi za vistu
Pogledajte prilog 13

svima koji danas slave, srecan praznik
 
Mene najvise zanima gde ce biti pristaniste za camce kao sto su najavili,vajalo bi iskoristiti ove sipove u vodi od recne policije.
 
Ne znam gde ovo da stavim, ali možda najbolje ovde, pošto je vezano za životnu sredinu čitave desne obale Save, pa će izbor načina rešavanja tih problema verovatno biti vezan za dalji razvoj Beograda na vodi. Gornji, zagađeni sloj zemljišta iz Savskog amfitetra je uglavnom skinut, što je pohvalno (manje je pohvalno što nije sasvim uklonjen iz Beograda već je njime samo zatrpan već zagađeni rukavac Ade Huje). Jedino što se još spominje kao zadatak je izmeštanje kanalizacije. Međutim, slučajno sam naleteo na podatak da, samo malo uzvodno, Čukarički rukavac nije zagađen samo slučajnim prosipanjem prilikom pretakanja nafte i nanosima Topčiderske reke iz čitave Rakovičke industrije, nego i velikim savezničkim bombardovanjam 1944.

Ispostavilo se da je tamošnje skladište nafte kompanije Shell bilo strateški važno u WWII jer su je Nemci odatle baržama vozili ka čitavom istočnom i zapadnom frontu. Zbog toga su ga saveznici bombardovali i razrušili 3. Jula 1944. Kažu da su tu buktali ogromni požari danima posle bombardovanja. To međutim znači da se tu iz ogromnih rezervoara u zemlju i rečno korito izlilo stotine hiljada tona nafte. Pošto je to uzvodno i ne previše daleko od BNV-a i središta Beograda, ispada da Čukarički rukavac, a možda i muljeviti talog na desnoj obali Save nizvodno od njegovog ušća u Savu, jednostavno moramo ukloniti pre ili kasnije. Uzevši u obzir da sada ispada da smo tu imali čak dva nezavisna izvora zagađenja, i to daleko veća nego što se to u javnosti misli, situacija u zemljištu, u rukavcu a delom verovatno i nizvodno od njega, mora da je ZAISTA užasna. Tako da bi ovo trebalo negde upisati kao još jedan zadatak i još jedan trošak koji nas čeka.

https://www.vice.com/rs/article/over-be ... tskom-ratu
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=446537#p446537:1ukfpk6m je napisao(la):
vradovic » Sub Apr 15, 2017 11:07 pm[/url]":1ukfpk6m]Meni ovo stepeniste deluje na dobru ideju :)

Ne znam zasto nisu uzeli u obzir rampu za osobe sa invaliditetom ili decija kolica. Jesu strme stepenice, a i bice one dve duge rampe, ali mogli su i ovde dodati. Bilo bi lepo da se pokaze da se razmislja o svim sugradjanima.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=446599#p446599:1ukfpk6m je napisao(la):
KartmenBG » Ned Apr 16, 2017 2:09 pm[/url]":1ukfpk6m]Uh koliko ce Beograd izgledati monumentalnije sa gazele kad se bude prilazilo gradu, samo da budu pametni i da ne uklanjaju ova 4 koloseka i zeleznicu stanicu , vec da je ostave za BG-voz i bice to super i bas dobro povezan deo grada sa ostatkom.

Svi ce koloseci biti izmesteni. Neko je spominjao (mislim da je AV), pretvaranje zeleznicke u muzej Nikole Tesle. Bolje da naprave novu zgradu muzeja ili premeste u zgradu poste, a da zeleznickoj ostave tramvajsku stanicu koja bi na svakih par minuta imala vezu sa Prokopom i novom autobuskom stanicom na Novom Beogradu. Tako bi se zadrzaj znacaj beogradska zeleznicke stanice.
 
Vrh