Пантограф":vgm63sbz je napisao(la):[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=366785#p366785 je napisao(la):laki72 » 14 Jan 2016 11:50 am[/url]":vgm63sbz]Dakle pruga, izgradjena na nasipu najkracom mogucom trasom, kroz mocvarno podrucje, cija je osnovna funkcija bila povezivanje dve drzave i veze evrope sa azijom... (?)
Pruga sa podvoznjakom iz '68 ?
Na tu prugu mislite?
Jer, zaiste ne mogu da se slozim da je urbana matrica jednog novog grada trebala da se uklapa u prugu koju su austrougarski projektanti projektovali ka granici sa susednom Srbijom.
Ништа, сад ће, у новом веку, за неколико стотина милиона евра, једна слична пруга, са једнаким бројем једнко широких колосека, да се уклапа у урбану матрицу града који више није нов.
Неће, додуше, ићи најкраћим путем за Земун (то је мана?!), него ће мало да кружи, али ће најкраћим путем, Булеваром Николе Тесле, ићи аутомобили. И уместо аустроугарских, ову пругу можда пројектују француски инжењери. Ко мајски преврат, јбт...
Interesantno mi je kakve veze ima majski prevrat sa ovim sto pisemo, pa bih te molio da mi pojasnis
E sad ti kao neko ko je ljubitelj (i poznavalac zeleznica da mi pojasnis nesto, posto sam ja laik za pitanje urbanizma, saobracaja (...) te zakljucke i razmisljanja donosim iskljucivo na osnovu licne percepcije i iskustva.
Zasto bi za jednu gradsku zeleznicku liniju imperativ bio iskljucivo duzina trase?
Dijagonala preko N. Beograda?
Meni to nije smisleno resenje.
Po meni sinski koridor za metro ne treba da od Zemuna ide najkracom putanjom ka centru Beograda, vec linijom kuda gravitira najveci deo putnika.
Tako ce on biti od koristi i nekome ko zivi kod opstine NBG pa ide ka centru, ali i nekome ko ide do keja u setnju.
To sto "danas" na mnogim mestima ne postoje prostori kuda bi se 'proterala' pruga za metro, ili za gradsku zeleznicu je jedna sasvim druga prica koja mnogo vise ima veze sa parolom "mi najvise dece, a vi dalekovod iznad nasih kuca i pored skole" koju ponavljaju u kaludjerici.
Takodje, dal se slazes, da je stara srusena zeleznicka stanica Zemun bila na periferiji, obodu grada Zemuna?
Da je tu bio kraj, Zemuna, kraj drzave, a godinama i kraj pruge?
I da u vreme projektovanja pruge od zemuna do mosta niko nije razmisljao o urbanizaciji tog prostora, vec je projektovao sto jednostavniju i sto brzu tranzitnu prugu?
Sve i da se citav novi grad sa svom pratecom ifrastrukturom prilagodjavao pruzi, od nje u originalnom obliku ne bi moglo da ostane gotovo nista. Morala bi se u svakom slucaju praviti iznova
jer bi bila kao zid koji deli na pola taj deo grada. Koliko prolaza je bilo ispod te pruge?
(Dosla ceta djaka, ispod podvoznjaka i svi umrli u istom danu. B. Djordjevic)
Pa ako se vec moralo ulagati u novu izgradnju, valjda je bilo sasvim logicno tranzit trasirati drugim pravcem.
To sto "pametne glave" ne iskoristise priliku da deo trase koji se uklapa u trasu metroa iskoriste za pravljenje istog, vec dopustise da kurta i murta naprave objekte na toj trasi, je vec druga prica, koja nema veze sa tim da je "dijagonala" koja bi presecala novi beograd po pola, lose, neafekvatno i prevazidjeno resenje u odnosu na potrebe grada koji se tih godina naglo sirio.