Сад ево прелиставам тему да се сетим почетака целе хистерије и санирам онај највећи недостатак у Србаља -
памћење
Пост јесте огроман али верујте, сваки пасус је суво злато.
Август 2013. године - Жвалави о нашем предлогу за одрживи јавни превоз у СА:
Predlog Udruženja ljubitelja železnice stigao je i do prvog potpresednika Vlade Srbije Aleksandra Vučića.
- Dobio sam poruku da nam ne treba "Beograd na vodi", da treba da ostane železnica tu gde je, kao što sam dobio bezbroj pisama sa porukom "Živeo hrast, i dabogda crkao Vučić i autoput". Tu ćemo imati ozbiljnu borbu, a to je borba svih ljudi koji žele napredak u Srbiji i ne žele da se učaure u prošlost, a mislim da ćemo tu bitku da dobijemo - rekao je Vučić.
Негдашњи Стф, такође у августу 2013. године. Овај данашњи Стф неће да каже ич о СА па сам питао оног из 2013. године:
stf":5407uh1l je napisao(la):
Ух, ух, ух .... одмах две фракције, или транзиција или елитизам ... а оно имеђу?
Ја лично СА видим као нову мисао, нову архитектуру и нови урбанизам. Самоодржив град по мери човека. Град који сам себе издржава користећи природне ресурсе. Град који удомљава човека на најбољој урбаној локацији али притом не одузима место природи као што то досадашњи градови раде.
Градови какве знамо су превазиђени и сами ће себе урушавати. СА мора да буде бољи од тога. У њему треба да има места и за корпорације, и за сав остали свет.
Ако изградимо самоодржив СА, то значи да ћемо добити квалитетан стамбени фонд по ниским ценама, што даље значи да ће пасти цене станова по целом граду, а то даље значи да ће престати навала на разне Алтине, Калуђерице и Овче, које ће стагнирати, и град ће коначно почети да се економски опоравља.
Београд је тренутно јако скуп град, и уколико наставимо да зармишљамо елитистички, или да тежимо том превазиђеном циљу, дотле ће Алтине, Калуђерице и Овче све више расти, трошкови града такође, ниво буке, загађења, социјалних проблема, док ће гетоизација града попримити епске размере.
Елитни станови треба и могу да постоје, али елитни делови града не смеју!
Просто дивни постови с којима се апсолутно слажем
stf":5407uh1l je napisao(la):
Игоре, самоодржива градња одавно није утопистичка идеја, већ реалност. И насупрот распрострањеном мишљењу, она није скупа, напротив. Као што је потпуно погрешно схватање да јефтина архитектура мора нужно бити и ружна и лоша и неквалитетна.
Због тако наметнутог система размишљња тржиште ће представити један Белвил као ексклузиву ...
Самоодрживих урбаних концепта има доста, они су тек у зачетку, али и СА треба да буде град будућности, или барем садашњости, а никако прошлости?
stf":5407uh1l je napisao(la):
Feanor":5407uh1l je napisao(la):
Mene mnogo plasi i iritira najava "elitnog dela ogradjenog malim kanalom"...
Забрањени град за одабране.
А паз'те сад ово. Режимско гласило октобра 2013. године:
http://www.kurir.rs/beograd-na-vodi-pro ... ak-1034045
Издвојио бих
....Ceo kompleks od oko dva miliona poslovnih i stambenih kvadrata radiće se u šest faza i posao može da bude završen u roku od šest do osam godina. Svaki uloženi dinar Srbiji će se vratiti petostruko i, što je najvažnije, pokrenuće se cela naša privreda - 200.000 radnih mesta od izvođenja radova, privrednih grana koje prate građevinarstvo, do zapošljavanja u hotelima, restoranima, kafićima, šoping centrima...
Vrednost kompleksa, kada bude završen, procenjuje se na više od osam milijardi evra. Oko 95 odsto zemljišta, od ukupno 90 hektara, vlasništvo je države. "Beograd na vodi" dobio je status projekta od posebnog značaja za Republiku. Strani investitori, kompanije i investicioni fondovi, prepoznali su ga kao realan i isplativ. Ministarstvo privrede će na zahtev Vlade Srbije formirati preduzeće "Beograd na vodi" i taj deo posla je u završnoj fazi. Svi investitori, po dobijanju lokacije, dokapitalizacijom ulaze u preduzeće i postaju deo projekta i, naravno, grade o svom trošku. Srbija se za ovaj projekat neće zadužiti nijednim evrom kredita. "Beograd na vodi" biće krajem meseca predstavljen i u Londonu i u Moskvi.
- Prvi put su "Železnice Srbije", koje koriste najveći deo ove atraktivne lokacije, dostavile konkretan plan šta im je potrebno za izmeštanje koloseka i pratećih objekata i u kom roku to mogu da završe, kaže Srđan Rupar, vođa tima, koji je zadužen za projekat i budući direktor preduzeća "Beograd na vodi".
- Neverovatno, ali čak od 60 do 80 odsto koloseka može da se stavi van funkcije i izmesti u roku od šest meseci, čime se i oslobađa najatraktivniji deo lokacije. Kompletno izmeštanje železničke stanice moguće je do sredine 2015, kada će se završiti stanica u Prokopu i neophodni delovi beogradskog železničkog čvora, a do kraja te godine i most kod Vinče za transport opasnih materija. Sve ono što se nalazi na ovoj lokaciji, a pod zaštitom je kao spomenik kulture, biće sačuvano. Planirano je i izmeštanje autobuske stanice. Realizacija projekta "Beograd na vodi" uz dobru organizaciju vrlo je ostvarljiva. Investitorima ne prodajemo maglu već čiste i infrastrukturno opremljene lokacije. Do faze početka gradnje kompleksa potrebna su ulaganja od oko jedne i po do dve milijarde evra. Svi sadašnji korisnici ovog državnog zemljišta moraće da urade ono što je odavno trebalo.
Па онда онај Рупар за еКапију, такође октобар 2013. године. Из ове перспективе, биће вам јасно након ових пасуса доле зашто је човек убрзо склоњен:
Iza projekta, prema rečima Rupara stoje Vlada Srbije i država. Izradi se pristupilo po nalogu Srpske napredne stranke za vreme predizborne kampanje, kada je Rupar, kao nestranačka ličnost, preko evropskih institucija angažovan po nalogu Aleksandra Vučića.
Kako kaže Rupar, cilj je da se Srbija u realizaciji ovog projekta ne zaduži ni jedan evro.
- Ovo je prvi projekat u vezi sa ovom pričom koji je ostvariv. Kada smo krenuli da radimo rekao sam svojim saradnicima: Ne želimo da pravimo nešto što je samo lepo za oko. Hoćemo nešto što može i mora da se ostvari. Sopstvenim sredstvima treba da stvorimo uslove kada će se strani investitori "sukobiti" ko će dobiti lokaciju i ovde graditi o svom trošku. U dunavskim zemljama nema lokacije koja bi bila kao ova, i Beograd zato mora da uhvati voz i privuče strane investitore.
Још сувог злата од 17. октобра 2013 године (да будем фер, пост о оном првобитном плану). Но та лакоћа и оштрина критике просто ферцера наоколо
stf":5407uh1l je napisao(la):
Нема у овом случају никаквих проблема са естетиком. Урбанистички план не може бити ружан или леп, него развојни или деградирајући. Као што је ДС-ов ГУП 2021 деградирајући, тако је и ова скица СНС-а за СА деградирајућа.
Либерскиндов "Град на води" је далеко испред концепта "Београд на води" а и тај урбанистички концепт је био далеко од оптималног и хуманог.
Па онда опет вучић децембра 2013. године
"Beograd na vodi" - promena igre, promena svega
Vučić je podsetio da je danas u Beograd došao graditelj Muhamed el Abar, graditelj Burdž Halife, sa kojim je urađen koncept master plana za projekat "Beograd na vodi".
"Ta investicija je vredna tri milijarde i 100 miliona. To bi značilo, ne samo promenu igre, već promenu svega u regionu. Tu ima 1,5 - 1,6 kilometara izlaza na vodu. Srbija će drugačije izgledati posle toga", naglasio je Vučić.
"Beograd na vodi“ je projekat koji će, kako je rekao, promeniti celokupnu sliku grada, kad bude izgrađeno četiri hotela, parkovi i molovi...
On je naveo da je za tako veliki projekat potreban konsenzus svih u zemlji i izrazio spremnost da razgovara o tome sa svima, predstavnicima opozicije i svima drugima.
Е ту већ долазимо на садашњи мастер план и варијације, још смо у децембру 2013. године:
Наивни Делија се држи само урбанизма и јасно се дистанцира од свега што нам следи:
Delija":5407uh1l je napisao(la):
- Мастерплан би морао да буде предмет међународног конкурса са све међународним жиријем.
- Конкурс би морао да обухвати и леву обалу Саве.
- Ако је оно црвено у средини ТЦ против овог плана се треба борити свим силама
- Ако није предвиђан никакав шински јавни превоз против овог пројекта се треба борити свим силама
- Најшири булевар иде укосо од пешачког моста и удара директно на ову кружну зграду тиркизне боје - апсолутно нелогично.
2012-ца, прозива Стф-а због првог похвалног поста о актуелном мастер плану , а он:
stf":5407uh1l je napisao(la):
Па не бих мој коментар описао као "пригрлио". Све везано за овај "пројекат" је поразно. Више трамснапрентности је било за време Тита. Неке вође су нешто одлучиле, све се ради у фазону државне тајне, не пита се стручна јавност него узак круг одабраних ...
... као Северна Кореја.
Срећну нову 2014. годину жели вам премијер:
Vučić je u intervjuu "Novom magazinu" kazao da je Al Abar spreman da uloži 3,1 milijardi dolara u ovaj projekat.
“Njegov idejni plan je da počistimo sve odatle, da to bude jedini zadatak Srbije, on obezbeđuje tri milijarde i sto miliona dolara za izgradnju svega; onda treba da vidimo kako ćemo i mi onda da se naplatimo prodajom toga kad se završi. To sve posle menja”, kazao je Vučić "Novom magazinu".
Празници нам стижу, празници нам стижу...
Најбоље за крај. Подељеног нам нема целих 20 дана. Наступа свеж, напредан, напуњених батерија током новогодишњих празника. Имајте у виду да тада ја већ знам позадину свега али ћутим. И ћутао сам, трпео и суздржавао се скоро годину и по дана. Чак се и сећам свог шока и неверице читајући пост. Пост који бих назвао
"Арматуру чупаш из темеља Беобилда/пријтељства":
stf":5407uh1l je napisao(la):
Арапи су најозбиљнији играчи који су икада ушли на нашу сцену. Они су готово једини на свету који могу у целости да финансирају пројекат ове величине. То је предност јер би се Савски амфитеатар развијао уједначено. У случају великог броја засебних инвеститора цео простор би наредних 50 година био крезав, као и Врачар, Булбудер ...
Београд није толико небитан град да Арапи овде не дођу. Па шта је један Дубаји био? Небитна селендра у сред песка, а шта направише од њега ? И шта и даље праве?
Рецимо, ко не зна, баш у околини Дубаија се подиже пројекат сличног концепта. Масдар. Цео нови град из нуле, такође по фазама. Масдар је већ постао легенда јер је планиран као град који емитује 0% СО2, НЕМА аутомобила, сваки кварт је на 200 метара од артерија ЈГП-а, и на површини се планира ПРТ, нешто што је на нашем форуму дочекано као аутомобилска јерес.
Указао бих на оно што сви знамо. Београд својим положајем и величином претендује да постане јак регионални центар југоисточне Европе. Подсетио бих да је Етихад преузео распали ЈАТ и од њега за пар месеци направио озбиљног играча. Дакле, Арапи су прво улагали у јавни превоз (на регионалном нивоу) а онда улажу у некретнине.
Кораци који су до сада учињени указују на неки план. Осим тога, као што је Борчанац рекао, ако је све ово са Арапима предизборна патка, СНС ће се кратко на власти задржати, а то им није циљ.
Уколико је ово све реална прича, можемо бити срећни чак и да не буде конкурса, јер су Арапи први који гурају нове концепте у технологији, дизајну и архитектури. Можемо добити град 21. века што се никада не би десило да то гради држава или стотине ситних инвеститора.
... видећемо ...
И видели смо.
У једном моменту пост о СНС-ом прављењу Северне Кореје од Србије у следећем ово горе.
Видевши да је враг однео шалу, суздржавам се тих дана и игноришем његове бајке које читам овде о шашавим арапима који бацају милијарде на наводни београд и пишем пост:
Delija":5407uh1l je napisao(la):
Београд добија мастер план по вољи тих опичених арапа.Тај мастер план није никаква вредност већ последњи ексер у ковчегу Београда.
Наша генерација ће остати упамћена по томе што је на две најбоље и најистакнутије слободне локације у граду направила два шопинг мола и тако Београду зацементирала статус паланке и полигона на ком се разни скорејевићи богате поганизацијом највреднијег београдског ресурса - Положаја на ушћу две велике и важне реке.
Кад би Срби схватили да им за поглед у прошлост не треба времеполов...