Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Стамбене зграде ће делимично финансирати авансном продајом станова, а тржном центру су већ стидљиво смањили квадратуру (ту се губи из вида оно што стално причам - да је обала Саве на данашњем нивоу инфраструктуре, у урбанистичком смислу заправо припиздина веома слабе приступачности, из које се до најужег центра града стиже теже него из Земуна, услед чега ни ТЦ неће моћи да буде адекватан ривал "Ушћу").

Не би ме зачудило да и онај огавни џојстик "квикшот 2" за Амигу 500 и Атари СТ (за млађе: компјутери популарни у прошлом веку) звани "Кула Београд" са двестотинак метара преко ноћи спадне приближно на половину.
 
I kula je postala vitkija kad je i tc smanjen za 100 000 mkv ima negdje po forumu
 
Neverovatno je medjutim koliko ovako rastegnut rok deluje antimotivisuce na buduce tj potencijalne kupce stanova i zakupce poslovnog prostora. U situaciji kada ovakav neuredjen prostor orocis na tako dug period pitanje je ko je spreman da ulozi i prakticno investira u celinu gde ce decenijama oko nje biti poptuno neuredjeno zeleznicko ili kasnije nesto uredjenije ali ne izgradjeno zemljiste za prvo obecanih 4 pa kasnije 10 godina sto i jeste optimum ako se ima 3.5mld u dzepu ali posto se nema nego ce se ovih 300mil valjati i reinvestirati onda cela prica gubi smisla jos vise nego od samog pocetka nase diskusije.
 
De se seti kvikshota :D

Ocemo li videti taj ugovor? Makar Fijatizovan?
 
Na zapadu rokovi od 20 godina su normalni i za manje urabnisticke projekt od BnV.
Moramo biti svesni da ovako nesto ne moze nikako da se izgradi ispod 15 godina minimum jer se ovde radi o celom jednom kvartu grada.
 
SA ce biti infrastrukturna zabit jos jako dugo, gotovo je nemoguce adkvatno povezati prostor koji sada uredjuju sa ostatkom pre svega putne mreze.
To sto pominjes Igore je meni velika enigma, ko ce kupiti stan koji je gledati u BAS ili ranzirne koloseke?
 
spatiotecte":2nkg2hr7 je napisao(la):
Na zapadu rokovi od 20 godina su normalni i za manje urabnisticke projekt od BnV.
Moramo biti svesni da ovako nesto ne moze nikako da se izgradi ispod 15 godina minimum jer se ovde radi o celom jednom kvartu grada.
Jeste kada se valja ovih 300mil u krug ali kada arapski prijatelj naseg vladara izvadi 3.5mld iz dzepa koji su nam obecani onda se sve to fino moze izgraditi za 10 godina bez ikakvih problema

@Djordje*******g
To je velika mana ove visedecenijske fazne izgradnje koja je ocigledno predvidjena. Em sto ce stanari gledati u koloseke i li neku neuredjenu povrsinu em sto ce im gradiliste biti povremeno aktivno u okolini. I to sve pod uslovom da se pravimo naivni i da verujemo da ce se mimo par objekata zaista jos nesto i graditi.
 
Upravo je glavni 'argiment' (!?) vladajuce klike bio, 'ako vam se ne svidja, dajte vi 3 milijarde pa gradite'...

Takodje, argument je bio i 'mi nemamo vremena da prodje jos xy godina'...

Treba li da podsecam da ono sto ce (mozda) raditi ova 'firma' je ono sto je grad mogao (trebao) da uradi.
Gradice u zavisnosti od interesovanja i traznje.
Gradice kada se steknu ti uslovi.
Pa u cemu je onda bio problem, da je Beograd do tada gazdovao ovim prostorom?
Zato sto samo u ovakvoj ekonomskoj situaciji kakva je danas, gradjani ne vide i ne prepoznaju realnu vrednost ovog prostora.
Za vecinu je to bezvredna zaparlozena njiva, prepuna otpada.

Treba li da dodam da je potpisan ugovor u kome mi 'uzimamo' kredit.
Za sta konkretno?
Pod kojim uslovima?

Oce li nam se kroz taj kredit naplatiti sminkanje Zadruge?
Oce li nam se tako naplatiti 'neciji' kafic neposredno uz prugu i setaliste?

Dal ce se za 20 - 30 godina iko secati makete i 'obecanog', kao i dal ce za koju godinu 'zvrljnuti neki aneks ugovora' kojim ce se dovrsiti posao (pljacka) ?
 
Igor":3cx4acca je napisao(la):
@Djordje*******g
To je velika mana ove visedecenijske fazne izgradnje koja je ocigledno predvidjena. Em sto ce stanari gledati u koloseke i li neku neuredjenu povrsinu em sto ce im gradiliste biti povremeno aktivno u okolini. I to sve pod uslovom da se pravimo naivni i da verujemo da ce se mimo par objekata zaista jos nesto i graditi.

kada je nas par svojevremeno pricalo o parku kao prelaznom resenju ispadosmo budale. bilo je jako tesko procitati i shvatiti da pisemo o prelaznom resenju . sada, u svetlu perioda od 30 godina zvanicnog roka za realizaciju "projekta" valjda je ocigledno da ce tu sledecih par decenija u najboljem slucaju na 80% povrsine biti park..tj uredjena zeleana povrsina koja ce se fazno transformisati u stambeno-poslovne blokove. kapiram da arapi nisu ludi i da ne ocekuju da ce neko da iskesira pola miliona evra za stan koji ce da gleda na zarasle sine, tj da ce morate da malo kultivisu citavu tu povrsinu.. al dobro, neka nam je stf objasnio da lupetamo.
 
Да, млади Прометеји прогласише будалама све угледне српске архитекте и урбанисте. Револуционарни дух. Сетих се, из једног материјала који сам састављао, како су 1948. политичари говорили да ће Нови Београд бити изграђен за две године...
 
Igor":1zmdz13y je napisao(la):
spatiotecte":1zmdz13y je napisao(la):
Na zapadu rokovi od 20 godina su normalni i za manje urabnisticke projekt od BnV.
Moramo biti svesni da ovako nesto ne moze nikako da se izgradi ispod 15 godina minimum jer se ovde radi o celom jednom kvartu grada.
Jeste kada se valja ovih 300mil u krug ali kada arapski prijatelj naseg vladara izvadi 3.5mld iz dzepa koji su nam obecani onda se sve to fino moze izgraditi za 10 godina bez ikakvih problema

Jeste, ali svi smo ocekivali da konacna cena pri potpisivanju ugovora bude vise ovozemaljka nego bajkovitih 3.5 milijardi sto se i potvrdilo na kraju.
 
Laki ima apsolutno pravo, za ovakvo investiranje nisu potrebni UAE.
Dakle gradjani su obmanuti.
Pritom krenulo se poptuno naopako, umesto da se krene od rubnih podrucja, od podrucja oko BAS-a krenulo se iz najnepristupacnijeg dela celog SA.

Mozda zato sto je sve ovo bila, a i danas je velika obmana.

Ja ne verujem da ce bilo sta bilo izgradjeno, evo i dan danas posle svih ugovora i medijske kampanje.
 
11141130_453605414816969_4906470529707412508_o.jpg
 
Most na Dunavu kod Vinče sa pristupnim putevima i prugom koštaće oko 470 miliona evra, a Kinezi su već u igri za finansiranje ovog projekta.

Novi drumsko-železnički most je ključan da bi se podigao "Beograd na vodi", jer će se izbaciti teretni vozovi iz centra grada, a kompletiraće se i drumska obilaznica oko Beograda.

http://www.srbijadanas.com/clanak/kinez ... 28-02-2015
 
Zuma":24l6krbi je napisao(la):
Most na Dunavu kod Vinče sa pristupnim putevima i prugom koštaće oko 470 miliona evra, a Kinezi su već u igri za finansiranje ovog projekta.

Novi drumsko-železnički most je ključan da bi se podigao "Beograd na vodi", jer će se izbaciti teretni vozovi iz centra grada, a kompletiraće se i drumska obilaznica oko Beograda.

http://www.srbijadanas.com/clanak/kinez ... 28-02-2015

Zuma, jel ti dobro? Ne pamtim kraci post :p ;)
 
Ukratko, koliko sutra nas čeka trošak reda veličine milijardu evra, čekaju nas sve kamate tako ludačkog zajma (i to one posebno rezervisane za prezadužene glupake koji stalno dižu nove zajmove), gubimo pravo na neizgrađeni deo Savskog amfitetra za narednih 99 godina, i pravo da gradnja ide brže i paraleleno, od strane više investitora. Koji za razliku od ovih, za ono malo što bi svako od njih gradio, IMAJU pare. Odmah.

A dobijamo 32% profita. Koga teško da će biti.

Jer, moram da vas potsetim na konkurenciju, naprimer Zahin kompleks i nadgradnju hotela Jugoslavija. Koja je to prednost preguste, za sve na nižim spratovima izrazito mračne, zagađene i nepristupačne oblasti pored Savske ulice? Bogataš kome pristup nije bitan će kupiti stan na samom Ušću, u parku ispod Kalemegdana. A onaj kome jeste u kulama Hotela Jugoslavija, praktično sam u pojasu na obali reke, u rukavcu Dunava. Ili već standardno na Dedinju koje ima sasvim posebnu mikro klimu i mir. A tek kad tajkuni krenu da grade super luksuzne stanove na levoj obali Dunava, nasuprot Zemunu i tik pored Ratnog ostrva, ili se najzad započne neko od najavljivanih naselja na desnoj obali Dunava ... kakav crni profit ... 32 procenta od nule za 30 godina je ... ne umem to ni da izračunam. Jedina laka matematika je da nam SADA treba jedno milijarda evra. A zarada ... ako se sa ovakvom konkurencijom i svime što će tek smisliti da prave za 30 godinja, ovaj prostor uopšte bude prodavao iznad proizvodne cene, biće u najboljem slučaju po onoj narodnoj: ne lipši magare do zelene trave.
 
RioBL":6c24qpjl je napisao(la):
..To znaci da se radi o prostoru u kom su predvidjene sve vrste objekata i svi tipovi (velicine) saobracajnica. Znaci bice i trzni centar i slijepa ulica! Je li to problem?...
Jeste. Uravo je to problem. I jedno i drugo. Mislim da sam referate do sad napisao o tome. Jbg ako to nevidis, ne znam sta ima vise da pisem.

RioBL":6c24qpjl je napisao(la):
milanche":6c24qpjl je napisao(la):
Ko im je branio da sada sve predvide i metro iniju i lrt i drugo? Ko ih je bio po usima da skrljaju plan i zasto?
E upravo je tu problem...NIKO!
Maketa za BNV je objavljena prije tacno 10 mjeseci a za sam projekat se znalo da se sprema vec nekoliko godina. Svi oni koji bi trebalo da brinu o gradu ili se bar proklamiraju kao zastitinici grada (mislim recimo na Udruzenje Arhitekata) trebali su i morali da u zadnjih 10 mjeseci svaki dan vise i kod gradonacelnika i kod premijera i da vrse pritisak da se plan popravi. A koliko su puta bili i sta su rekli?
Rekli su "Sta sad mi treba da radimo, da glancamo maketu?" i samo osudili citav projekat i potpuno se ogradili od njega. Zao mi je sto cu morati napisati ali mislim da se dobar dio tzv strucne javnosti u BG nasao jednostavno uvredjen sto njihove ideje o uredjenju SA nece biti ostvarene, do te mjere da je zanemario svoju osnovnu funkciju a to je da brine o dobrobiti grada. I umjesto da se davno pocelo sa lobiranjem i uticanjem na projekat BNV (a bilo je jasno da se od njega nece odustati) dobili smo "kapu kako nam je skroje".

Op, op, polako. Nemoze tako. Ovo je cist de fakto politicki komentar. Zastitnik gradjana i grada nisu udruzenja ma koje vrste vec institucije i izabrani nosioci institucija u ovom gradu i drzavi dakle oni su ti koji treba da brinu o gradu!!!!!
Prvo, ko je nalozio izradu PPPPN i izmenu GUP-a? Na ciji zahtev, ko je bio narucilac? Ko ji su bili zahtevi narucioca? Kakve rokove je postavljao narucilac? (pogledati snimak iznad) Da li su plan radili po maketi i na ciji zahtev? Ko je vrsio pritisak na planere? Da li su sve predloge strucne javnosti odbili, odbacili, ponizili, uvredili? Da li su ljudi izasli sa predlogom LRT linije i kako su prosli?

Dakle de fakto svu odgovornost za ovaj nakaradno uradjen plan snosi ova vlast i premijer. Tacka. Nemoze se u to blato uvuci niko od strucne javnosti, jer je ona brutalno i na grub nacin bila odbacena. Ne dozvoljavam da se na tako ogavan nacin prebacuje krivica na ljude koji ni zasta u ovom nisu krivi. Oni imaju pravo da iznesu svoje misljenje Rio, bas kao i ti, samo sto oni jos zive i rade ovde, imaju dela iza sebe, iskustva i imaju svo pravo da kritikuju. I ako opet pita "onaj" zasto nema podrsu elite, neka pogleda prvo kako se on ponasa prema tim istim ljudima od koje trazi podrsku.

Sto se tice ekonomske strane Laki i Milos su lepo sve opisali i ja bi samo spojio njihova zapazanja u jednu celinu i dobio celokupnu sliku. Nemam sta tu da dodam ili oduzmem.
 
Milance svaka cast na strpljenju i vremenu koje odvajas u prosvetiteljske svrhe [a mozes samo da uradis ignor listu ]
 
"Blic" je objavio još neke detalje iz ugovora.

Raščišćavanje terena u tri faze
Bojana Anđelić | 28. 04. 2015. - 19:01h | Foto: Tanjug (Srđan Ilić)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pravno i fizičko raščišćavanje lokacije za „Beograd na vodi“ biće sprovedeno u tri faze, do 30. juna 2016, do 30. juna 2017. i do 30. juna 2019. godine, saznaje „Blic“.
605187_bgd-na-vodi01foto-tanjug-srdjan-ilic_f.jpg


Ugovorom potpisanim sa kompanijom „Igl Hils“ iz Ujedinjenih Arapskih Emirata (UAE) Vlada Srbije se obavezala da neće ništa menjati bez saglasnosti i dozvole strateškog partnera, ni zakone ni regulacioni plan.

Arapska kompanija se obavezala da uloži 150 miliona evra kapitala i obezbedi kredit od 150 miliona evra za zajedničko preduzeće.

„Beograd na vodi“ prostiraće se na milion kvadratnih metara površine, na kojoj će biti izgrađena dva miliona kvadrata građevinskog prostora.

U ugovoru potpisanom u nedelju naveden je rok - 30 godina za završetak projekta, uz mogućnost da se 50 odsto završi za 20 godina. Srbija treba fizički i pravno da raščisti teren, tako da država postane jedini vlasnik. Partner iz UAE će obezbediti kredit od 40 miliona evra.

Srbija će o svom trošku da sanira životnu sredinu, izgradi komunalnu infrastrukturu, veze sa podzemnom železnicom i tramvajima. Sve to finansiraće zajmom od 90 miliona evra koji će joj obezbediti takođe partner iz Emirata.

U ugovoru piše i da će Privredno društvo „Beograd na vodi“, u okviru granice projekta, urediti i izgraditi na javnom zemljištu javnu saobraćajnu infrastrukturu, površinu i objekte javne infrastrukture (vodovodna i kanalizaciona mreža, elektromreža...), površine u blizini reke, javne zelene površine i javne komunalne objekte.

„Beograd na vodi“ finansiraće se prodajom nekretnina, zaduživanjem, investicijama trećih lica koje obezbedi kompanija iz Emirata
... Obostrana je obaveza da se isplati šteta u slučaju da se garancije i date izjave ne budu poštovale. Ukoliko dođe do spora, nadležan sud za rešavanje biće arbitraža u Beču.

I ovaj ugovor, kao i mnogi sklopljeni sa stranim partnerima, sadrži i klauzulu poverljivosti, u kojoj se navodi da nijedan član društva ne sme da otkriva poverljive informacije trećem licu bez pismene saglasnosti drugog partnera. Član 29 ugovora odnosi se na javna saopštenja koja takođe ne mogu da se izdaju bez pismene saglasnosti partnera.

Uklanjanje zaostalih bombi

Ugovorom između kompanije „Igl hils“ i Vlade Srbije predviđeno je i da naša država, tokom raščišćavanja nadzemnih i podzemnih objekata, obezbedi otkrivanje i uklanjanje eventualnih neeksplodiranih ubojnih sredstava (mine, avio-bombe, granate). Kao i za kompletno čišćenje terena, i ove troškove snosiće Republika Srbija.

Izvor: Blic

Veselo...
 
spatiotecte":b1d3f7q2 je napisao(la):
Na zapadu rokovi od 20 godina su normalni i za manje urabnisticke projekt od BnV.
Moramo biti svesni da ovako nesto ne moze nikako da se izgradi ispod 15 godina minimum jer se ovde radi o celom jednom kvartu grada.

A možda pre nego što pređemo na projekte od po 20 godina pokušamo da završimo projekte koji se na zapadu završavaju za 5 godina?
Koliko vremena je na zapadu potrebno da se sanira oštećenje kakvo je na pešačkoj stazi na Brankovom mostu?
Batajnička petlja navršava 5 godina u izgradnji ( 3 vlade, 4 ministra infrastrukture) iako su pare obezbeđene iz kredita. Sama obilaznica je u izgradnji 25 godina. I sad tim istim ljudima treba dati da se bave daleko složenijim (u finansijskom, građevinskom i svakom drugom smislu) projektom i očekivati da će ovaj put biti drugačije.

Ovaj projekat se može sagledati iz hiljadu uglova i iz svakog se može doneti zaključak da je isti osuđen na propast. Samo što će u međuvremenu privilegovana kamarila obezbediti sebi veliku finansijsku korist a na našu višestruko veću štetu.
 
Srbija će o svom trošku da sanira životnu sredinu, izgradi komunalnu infrastrukturu, veze sa podzemnom železnicom i tramvajima. Sve to finansiraće zajmom od 90 miliona evra koji će joj obezbediti takođe partner iz Emirata.

kakvom podzemnom zeljeznicom o cemu oni to lupaju
 
Da vidimo šta je novo.

Dobio sam odgovor na pitanje ko će da plati ulice, zelene i druge javne površine unutar oblasti koju pokriva projekat. Ili mi snosimo 100% tih troškova, ili mi učestvujemo sa 32% troškova.

Novu obaloutvrdu i javni deo obale plaćamo sa 32% ukupne cene jer je toliki naš deo vlasništva u zajedničkoj firmi koja to plaća (da zamenarimo sad da je i početni kapital te zajedničke firme pogrešno raspodeljen. Vrednost drugih radova i zemljišta kao naš ulog je veća od 32%, tj od 1/3, dakle od polovine od 150 miliona, što je jedino što oni unose kao kapital koji zajednički ne vraćamo). To je međutim još bilo dobro, jer javni saobraćaj, njegove trase i opremu plaćamo mi 100%. Stanice kao veze sa tim javnim saobraćajem takođe. Podzemne prolaze. Spominje se i "podzemna" železnica. Iskreno se nadam da nije stvarno podzemna jer bi to značilo da mi pravimo i VELIKE (zbog broja putnika) podzemne metro stanice, a uzevši u obzir podzemne vode u SA to je isto kao da ih pravimo u koritu reke. Zbog ovih 100% nadam se da je ovo "podzemna" samo opšteprihvaćeni naziv. Sve ulice, vodovodne, kanalizacione i ostale cevi i mreže plaćamo sa učešćem od 32% (do granice projekta, posle opet 100%). Čudno, jer prilično se jasno sećam da je rečeno nešto u smislu da sve to mi ne plaćamo ako je unutar granica projekta. Sad je međutim ispalo da ili mi sami plaćamo sve, ili to plaća firma čiji je kapital (bar) 1/3 naš, troškovi trenutni, a profit izrazito sumnjiv i dalek.

Zatim mi kompletno plaćamo i čistimo bombe zaostale u blatu bivše Bare Venecije. Poput ovih

bombardovanje-beograd-641941-1333708521-146568.jpg

1944_17_04bombardovanjezelstanice.jpg


Plaćamo 100% i dekontaminaciju čitavog terena. Ovo bi moglo da bude nezgodno. Ovde su sto godina uljem podmazivane lokomotive, prosipana nafta, prane čitave železničke kompozicije, ispirani kotlovi parnih lokomotiva, ispuštano ulje iz kočnica i hidrauličkih veza između vagona.

Washing_loco.jpg


Pa posle toga nanovo punjeni bojleri parnih lokomotiva gde prolivena voda sva ulja i maziva sa cele lokomotive redovno ispira u zemlju. Ko ih nije video, te stanice sa "lulama", iz kojih voda šiklja svuda unakolo, izgledaju ovako.

2408b.jpg

24112631.jpg


Kao primer kako to kod nas danas izgleda evo nedavne fotografije dela pruge iza najveće hale sajmišta.

IMG_2397_resize.jpg


Neko je nekada davno ovde intervenisao na kompoziciji i zatim bacio krpu natopljenu specijalnom mašću "za svako vreme". I dalje je okolina krpe crna kao gar. Ništa joj ne mogu ni zime ni leta. Šta god da je, ovo napravljeno tako da se ne rastvara. Čitavo zemljište železničke stanice bi moglo biti prilično otrovno, pa teško da će i ovaj posao biti jeftin.

Jedini dobar način za dekontaminaciju zagađenog zemljišta za koji ja znam je da se ono odnese na drugo mesto. To znači da se prvo mora iskopati i odneti čitav površinski sloj zemljišta, a kad dođe predviđeno nasipanje zbog povišavanja kote, ono mora da nanese bitno deblji sloj peska nego što to sad izgleda.

Naravno, i to nasipanje čitavog terena SA zbog podzemnih voda i odbrane od poplava verovatno mi plaćamo, sa 100% troškova, iako se to može samo indirektno zaključiti jer potpada pod opštu pripremu terena, što je dopalo nama.

Šta još? Završetak 50% projekta za 20 godina je sada postalo "mogućnost završetka", a ne "obaveza završetka". Uopšte ne znam šta to treba da znači. "Može da znači, al' ne mora da bidne". Mora da postoji neko detaljnije objašnjenje. A i dalje ostaje otvoreno pitanje u odnosu na šta se meri taj završetak (a pogotovo kvalitet izgrađenog) kad nema projekta. Na šta su se oni to obavezali i kako će se to procenjivati?

Postoje klauzule poverljivosti. To znači da ni ova ni sledeće vlade neće moći da nam kažu kuda sve odlazi naš porez.

Ali najluđe od svega zvuči ova rečenica.

"Vlada Srbije se obavezala da neće ništa menjati bez saglasnosti i dozvole strateškog partnera, ni zakone ni regulacioni plan."

Hajde da razumem da je sklopljen ugovor vezan za konkretan plan gradnje, pa mi ne možemo da jednostrano menjamo ugovoren projekat. Ali da ne možemo da menjamo ZAKONE zato što oni nemaju projekat? Savski amfitetar dobija eksteritorijalnost? Srpski poslanici moraju da konsultuju Arape da li oni odobravaju njihov rad?

Na kraju, i prostorni plan, trase ulica i sve ostalo je verovatno zabetonirano. Nema gde da se smesti eventualni novi most, niti je naročito jasno kuda i kako će da prođe metro. Teško da će oni sada da se saglase sa bilo kojom većom promenom koja koristi Beogradu ako njima makar i malo šteti. Zašto bi to radili? Sem izgleda samih zgrada, maketa je postala sveto pismo.
 
Vrh