Jedan predlog. Ovde obavezno treba napraviti stepenice dok se na obali još radi. I od najvišeg nivoa šetališta ka najnižoj "pecaroškoj" stazi novog dela, i prelaz sa najniže staze na starom Nemačkom delu na "pecarošku" stazu novog dela. Apsurdno je da stari i nova staza pored reke nisu spojeni, ili da čovek sa promenade mora da zaobilazi da bi se spustio do reke. A da bi neko ko već ide najnižom stazom nastavio dalje, morao bi da se vrati do prvih najbližih stepenica, pa unaokolo do drugih, pa opet nazad. To je nepotrebni put od čitavih 600 metara. Niko normalan to neće raditi. Umesto toga će četvoronoške bauljati po ovom kosom betonu i završiti u reci.
A znate li zašto je to ovako? Evo jedne nepoznate informacije koju sam sasvim slučajno saznao. Zato što u tom verovatno nelegalnom planu po kome su oni radili uopšte nije ni bio ucrtan spoj stare i nove obaloutvrde. Pošto se stara i nova obala zbog nasipanja uopšte ne "gađaju", plan je problem spajanja elegantno izbegao tako što se jednostavno završavao sa njenim ravnim segmentom, par metara pre kraja starog dela, tj nešto dalje od mosta nego što bi trebalo. Što je, takođe, i par metara više u smeru ka centru reke nego Nemačka obaloutvrda. A čak ni visinske kote starog i novog dela nisu bile iste. Pa su se izvođači našli u čudu kad su stigli do te tačke. Šta sad? Po tom planu se obaloutvrde ne nastavljaju jedna na drugu po sve tri prostorne dimenzije (što možete videti i na slikama). Ispalo je da fizika i geometrija nemaju mnogo razumevanja za svetinju Stf-ove pogrešno izabrane "regulacione linije", što pomalo potseća na situaciju kad se tuneldžije koje kopaju sa dva kraja malo "raziđu" u tački spajanja.
Pošto su ih pritiskali rokovi, i znajući da je bez veze zaustavljati radove i čekati projektante, glavni majstori su lično i na licu mesta osmisli ovu krivinu koju sada vidite zajedno sa betonom koji je vezuje za stari deo. Pošto su tako odradili tuđi posao i rešili bar kako da spoje stari i novi deo. pretpostavljam da im se može oprostiti što nisu bili raspoloženi da misle i o stepenicama, tj o načinu korišćenja prostora koji prave. To je ipak posao anonimnih i stidljivih projektanata. Pa iako se može razumeti zašto ih izvođači nisu napravili, sada bih ipak apelovao da se stepenice useku u beton dok se na obali još radi.
Još jedna stvar koja bi mogla praviti problem se vidi na prethodnoj slici. Da bi im bilo lakše da rade, Savu su zatrpali još mnogo dalje od nožice nasipa nego što je to neophodno za njenu stabilizaciju i zaštitu. Dakle prvo su nju samu nepotrebno i iz pohlepe pomerili, pa su onda reku nasuli još dalje. Ovako je napravljen plićak u kome upravo počinju da rastu barske biljke i korov. Na njih će se hvatati otpad koji plovi rekom i čvrsti delovi kanalizacionih izliva. Sve zajedno neće baš lepo izgledati. Primer imate na suprotnoj obali Save.
Nešto što mogu da pohvalim. Počeli da sade i drveće.
Evo koje.
Ovde vidimo da će u uzvodnom delu postojati JOŠ JEDNA prepreka hodanju po nižem nivou. Kao što vidite po oplati, ovo nisu samo stubovi između kojih se može proći, ovo će biti još jedan poprečni zid.
Ovde vidite da samo pecaroška staza ide mimo ovog novog isturenog dela.
Prva raskrsnica.
SAO1 je u oba smera napravljen samo dovde. Dalje za sad ide jedna traka.
Pešački trotoar sa druge strane. Ovde nema biciklističke staze, pa ipak iz nekog razloga nema pune širine zelenila ucrtane u prostornom planu. A trebalo je da bude 3,5 metra trotoar i 5 metara zaštitno zelenilo. Sa druge strane su ga već žrtvovali zbog biciklističke staze (umesto da su je od samog početka ucrtali i za toliko proširili bulevar), ali zašto planiranog zelenila nema sa ove strane? Ovo su samo bedni ostaci potrebni za zalivanje drveća.
Ovaj stari platan je definitivno preživeo. Nek mu je srećno za sledećih 100 godina.
Ali za dlaku.
Biciklistička staza se ovde završava i ide na drugu stranu ulice.
Pored pešačkog prelaza
i nastavlja ka mostu ...
ali uz mali trik. I pešaci i oba biciklistička smera postepeno moraju da se sabijaju na u BNV-u već čuveni i široko korišćeni jedan metar širine prolaza :lol:
Dakle, spajanje SAO1 sa starim ulicama na izlazu sa mosta, za sada i za izvestan broj budućih godina, izgleda otprlike ovako.