Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=450308#p450308:10gkn3ki je napisao(la):
zoran_m » 09 May 2017 10:29 am[/url]":10gkn3ki]Nije mi bilo jasno sto se bulevar suzava na 2 trake, ali kad sam pogledao plan video sam da ipak grade pristupnu saobracajnicu do kule i prvi deo bulevara, a ostatak ce verovatno kad zavrse tc.

Hvala na objasnjenju Zorane!!!

Fantasticno izgleda ceo projekat i sad poprima zaista neverovatne srazmere. Nadam se da ce nastaviti da rade ovom brzinom i posle odlaska najboljeg gradonacelnika u istoriji Beograda. Svima je poznato koliko se Sinisa zrtvovao da ovaj projekat uspe i da se pokrene. Konacno se vide zaista fantasticni rezultati njegovor rada.

Nadam se da uskoro pocnu da grade Hotel W, Metro, Kulu Belgrade, pasarelu ka Kalemegdanu kao i da produze promenadu do Ade!!!
Jos jednom iskreno hvala svima koji stavljaju fotografije na ovom forumu kao i svima koju ucestvuju u najvaznijem projektu u Srbiji!!!
 
Dopuna informacija o pravljenju puta i par slika od pre nekoliko dana.

SAO1 se u ovoj fazi pravi u punoj širini samo između prve dve raskrsnice kod Zarićevog mosta, a dalje se radi samo jedan smer. Pretpostavljam da je, sem bržeg puštanja u rad, razlog i to što ih ometa temeljna jama za Vistu. Temljena jama mora biti šira od objekta, a desni smer SAO1 bi išao tik do nje.

Oba smera se rade samo u segmentu koji vidite na sledećoj slici.

IMG_2182_1.jpg

IMG_2175_1.jpg


Kasete za drveće.

IMG_2176_1.jpg

IMG_2177_1.jpg


Pločnik. Širina prolaza za pešake je negde između 2 i 3 metra, a zaštitno zelenilo su zbog naknadno dodate biciklističke staze ostavili samo u simboličnoj meri.

IMG_2181_1.jpg

IMG_2172_1.jpg

IMG_2173_1.jpg


LED osvetljenje.

IMG_2179_1.jpg

IMG_2180_1.jpg

IMG_2241_1.jpg


Desno od postojeće bi trebala da dođe još jedna traka SAO1, ali trenutno zbog gradilišta za nju nema mesta.

IMG_2242_1.jpg


Na smeru koji rade su stavili gumeni prelaz preko pruge. Vidi se i nagib terena.

IMG_2244_1.jpg

IMG_2159_1.jpg

IMG_2158_1.jpg

IMG_2161_1.jpg

IMG_2162_1.jpg

IMG_2116_1.jpg

IMG_2112_1.jpg

IMG_2117_1.jpg

IMG_2115_1.jpg

IMG_2106_1.jpg

IMG_2156_1.jpg

IMG_2100_1.jpg

IMG_2157_1.jpg

IMG_2163_1.jpg


Pogled duž ivice buduće desne trake SAO1 i pozicija obližnje temeljne jame. Iza nje je skretanje u desno, ka kuli.

IMG_2164_1.jpg


Desno od poprečnog puta koji se odvaja od SAO1 i vodi ka kuli se već se stavljaju ivičnjaci, pa će sa ove strane verovatno biti parking, a sa suprotne manipulativni prostor gradilišta za kulu i tržni centar.

IMG_2143_1.jpg

IMG_2144_1.jpg
 
Одличне фотке Зума :vops:

Зар није простор између коловоза требао бити шири (због трамваја, ако их буду провлачили туда) или је другачије замишљено?
 
Nabaviti jedan tram/train na normalnom kolosjeku i otvoriti liniju kroz BNV i oko Kalemegdana i pruga moze trajno da ostane. Neka to nazovu "BG tram/voz".

...kao recimo u Berlinu...
 
Mислим да би провлачење трамваја кроз овај нови булевар било беспотребно, на ободу БнВ према граду већ постоји трамај. Евентуално треба додати нешто попут овога што предлаже Рио, на другом ободу, уз реку, и трансферзално, по садашњем колосеку пруге Београд-Дунав - Топчидер (уз могућност искоришћавања и старог железничког моста).

Него мене од овог пружног прелаза и нагиба булевара мало више брине како ће извести овај кружни ток на месту где ће се булевар спајати са приступном саобраћајницом за трамвајски мост?
 
Postojeci kolosjek iskoristiti plus jos jeda i linija od iza pancevca gdje bi bila veza sa bg vozom pa dunav stanica beton hala brankov bnv secerana ada topcider itd
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=450480#p450480:17smrzxq je napisao(la):
gishko » 10 May 2017 02:36 pm[/url]":17smrzxq]Одличне фотке Зума :vops:

Зар није простор између коловоза требао бити шири (због трамваја, ако их буду провлачили туда) или је другачије замишљено?
U tekstualnom delu prostornog plana se kaže

У оквиру планиране регулације примарне уличне мреже на десној обали Саве, могуће је увођење интерног шинског система. За случај увођења трамвајског саобраћаја у систему јавног градског превоза, минимална ширина трамвајске баштице за обављање двосмерног трамвајског саобраћаја износи 7,5 m. У зони обостраног трамвајског стајалишта минимална ширина трамвајске баштице износи 13,5 m, а за случај једностраног стајалишта 10,5 m. Ширина трамвајског стајалишта износи минимум 3 m, а изузетно 2 m. Минимална дужина трамвајског стајалишта у правцу износи 65 m изузетно 45 m. У том смислу могуће је вршити прерасподелу елемената попречног профила.
Međutim u grafičkom delu, koji je jedini relevantan u situaciji kad je realizacija projekta već odmakla (zato što odmah i precizno definišu ograničenja korišćenja prostora) nikakvog šinskog sistema nema. Profil SAO1 je ovakav:

ZelPovNaSAO1.jpeg


Dakle razdelno ostrvo između traka je široko 5 metra, pa se za obostrano stajalište nikakvom "preraspodelom elemenata poprečnog preseka" ne može nadomestiti nedostajućih 13,5-5=8,5 metara. Ako bi stanice za dva smera bile smaknute po dužini, tako da šine krivudaju levo desno između njih, to bi možda moglo da prođe, jer tada fali "samo" 5,5 metara. Međutim čini mi se da bi i to moglo biti isuviše mnogo za buduću najopterećeniju ulicu u ovom delu grada, budući da očekujem saobraćajni haos kao najveći problem ovako velike koncentracije svega i svačega. Isto važi i ako bi šinski sistem bio obe strane SAO1 umesto u srednjoj razdelnoj traci. Tu bi falilo po 6,75-5=1,5m (minimalno 5,75-5=0,5m) sa svake strane, KAD bi nekim slučajem zeleni pojas sa obe strane SAO1 uopšte bio raspoloživ, a naravno da nije, jer su ga VEĆ uzeli za biciklističku stazu, koju TAKOĐE u početku nisu planirali. Eventualno bi se moglo rušiti ovo što su do sada napravili od SAO1, pa menjati svi planovi. Nažalost to podrazumeva smanjenjenje prostora za gradnju i potpunu preraspodelu veličina i pozicija svih predviđenih blokova sa druge, kopnene strane SAO1, kao i kompletnu preradu trasa podzemnih instalacija (iako su prve dve zgrade kojima su te instalacije neophodne već pred završetkom). Zbog toga mi se čini da je već isuviše kasno za tako nešto, pri čemu uz tehničke, logističke ili tajming probleme i volja za smanjenje profita SVAKAKO ne postoji, pa da je bilo kakav šinski sistem u BNV-u sada već više u domenu naučne fantastike.

A kad se spominje fantastika, u taj domen spada i činjenica da uz SAO1 nema mesta ni za autobuske stanice, pošto smo na autobuse izgleda osuđeni. Dosadašnja praksa u Beogradu se iscrpljivala u pravilu "kad ne znaš šta bi, uzmi od najbližeg zelenila". Pošto su uz SAO1 već ukinuli predviđeni zeleni pojas sa obe starne, sad nema mesta za stanice GSP-a. Ako ih stave umesto biciklističke trake, onda ona na stanicama mora da skrene na trotoar. Još je smešnije da ustvari ne može ni to, jer čak ni trotar uz najveću ulicu u projektu BNV nije dovoljno širok da prođe ovakva biciklistička staza a da pešaci i dalje imaju kuda da prolaze.

IMG_2180_1.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=450496#p450496:1r4wviyh je napisao(la):
direktor » Wed May 10, 2017 4:58 pm[/url]":1r4wviyh]Postojeci kolosjek iskoristiti plus jos jeda i linija od iza pancevca gdje bi bila veza sa bg vozom pa dunav stanica beton hala brankov bnv secerana ada topcider itd
Mislio si mozda da krene od Karaburme (onih kilometar dva od pancevca), pa Pancevac, Dunav stanica, Kalemegdan donji grad, Beton Hala, BnV, Stari zeleznicki most, stanica Novi Beograd, Bezanija, Surcin :)
Ali, nikada pruga nece biti produzena do Karaburme, pruga oko Kalemegdana se skida, kao i kroz BnV, Stari zeleznicki most postaje pesacki ili sta vec, od toga nema nista..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=450484#p450484:pxh2fj0j je napisao(la):
Дошљак » 10 May 2017 03:14 pm[/url]":pxh2fj0j]Mислим да би провлачење трамваја кроз овај нови булевар било беспотребно, на ободу БнВ према граду већ постоји трамај. Евентуално треба додати нешто попут овога што предлаже Рио, на другом ободу, уз реку, и трансферзално, по садашњем колосеку пруге Београд-Дунав - Топчидер (уз могућност искоришћавања и старог железничког моста).
Uz obalu nema mesta ni za druge stvari, a Savska ulica je ipak daleko. Od rečnog šetališta kao sigurno najpopularnijeg dela, do tramvaja u Savskoj ulici ima više od pola kilometra. A ljudi još treba da dopešače do recimo kule. Od Brankovog mosta to je više od kilometar, a ako idu sa Kalemegdana, bitno više od dodatna dva kilometra. To je za mnoge previše. Isto važi i za one koji ne dolaze zbog rekreacije već zbog kupovine, restorana, zbog posla ili prosto tu stanuju. To se može ponavljati svaki dan, pa se i male šetnje brzo sabiraju. Mora da postoji lokalni masovni transport.
 
Pokušao sam da napravim grubu skicu tramvajskog sistema prema regulacionom planu
Stari Savski Most -SAO 1 i dalje Karadjordjeva,Savska ulica:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=450550#p450550:1i5flzwz je napisao(la):
milos.tro » 10 May 2017 10:44 pm[/url]":1i5flzwz]Pokušao sam da napravim grubu skicu tramvajskog sistema prema regulacionom planu
Stari Savski Most -SAO 1 i dalje Karadjordjeva,Savska ulica:
file.php
Potseća me na silno najavljivano zelenilo u BNV-u, za koje se posle ispostavio da je u najvećoj meri u parku na levoj obali Save, uz deo koji je već u Bristolskom parku. Plus ostatak uz SAO1 koga uglavnom neće biti. Tako i ovo. Treba li iz sad iz gornje mape zaključiti da, pošto su dodali čak 2.000.000 kvadrata novih objekta i neku vrstu mini Menhetna u sred grada, doprinos BNV-a javnom saobraćaju Beograda završava na JEDNOJ AUTOBUSKOJ STANICI (ispred tržnog centra, da bi ljudi mogli da dođu u kupovinu), pošto je to sve što se spominje, i sve za šta je ostavljeno mesto. Pošto nema ni novih tramvajskih linija, ni rezervisanog mesta za druge autobuske stanice, ni metroa, ni lokalne železnice. Teško je čak i trčati do odredišta, ako se TO ispostavi kao jedino brzo rešenje, pošto nema ni obične staze za trčanje. Doduše postoje dve biciklističke trase. Ali i one postoje samo tako što su naknadno jednu stazu oduzeli od obalskog šetališta, zbog čega je ono postalo prilično opasno i ne naročito upotrebljivo, a drugu od zaštitnog zelenila uz najopterećiniju i verovatno najzagađeniju ulicu u BNV-u. Usput, i ovo beskorisno presipanje iz šupljeg u prazno sa obe biciklističke trase, govori da je master plan sveta krava koja se ne može menjati jer je deo pogodbe naših prijatelja, pa možete zaboraviti njegovu izmenu zbog bilo čega (tj, pardon, može se menjati ako se uzme od nečega što ne smanjuje profit i nije privatno, poput javnih gradskih površina Promenade ili zaštitnog zelenila uz ulice, mada je potreban Kraljević Marko da bi iz suve drenovine iscedio vodu).
 
Suncobrani na terasi i stolice idemo bre jos da ih stave gore uz setaliste
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=450172#p450172:1bu5tm11 je napisao(la):
Bukira » 08 May 2017 10:29 am[/url]":1bu5tm11]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=450082#p450082:1bu5tm11 je napisao(la):
Delija » Ned Maj 07, 2017 9:55 pm[/url]":1bu5tm11]Него, ове "терасе" су таква будалаштина да ја то невероватно! Потпуни фијаско.
Ja se plašim da su te terase napravljene samo sa jednim ciljem: da jednog dana, kada se usele lokali i prašina slegne, postanu bašte obližnjih restorana.
Veoma brzo ti je stigao i odgovor:
file.php


A ovu staru sliku već znate.

IMG_1009_resize.jpg
 
Вероватно изнајмљивање ових тераса сада наплаћује Београд на води а не град Београд?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=450571#p450571:1rrlo2e8 je napisao(la):
Zuma » Wed May 10, 2017 11:54 pm[/url]":1rrlo2e8]
file.php

:notok: :notok: :notok:

nadajmo se da ovo nece dugo potrajati.
Sad bi trebali "zvizdaci" da se okupljaju svaki dan i da silaze dole na ovu terasu i odrze jedan koncert od bar 5 minuta pa da nekom udje u glavu. Ali sumnjam. U divljoj drzavi ne moze se sacuvati ni savski nasip od demoliranja i vandalizma a rjec je od objektu od vitalne bezbjedonosne vaznosti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=450539#p450539:b95s0e8j je napisao(la):
Zuma » Wed May 10, 2017 9:32 pm[/url]":b95s0e8j]
IMG_2180_1a.jpg

Posto ne mogu da gledam vise onu terasu (muka mi je) da se osvrnem na kviz :D

@Zuma,
Ono sto je po planu i sto je manje vise na fotografiji, zasad se odnosi samo na kratku dionicu. Od buduceg kruznog toka prema mostu do pruznog prelaza. Sam si primjetio da se profil ulice mijenja po prelasku pruge ali si zakljucio da je to zbog kopanja temeljne jame za objekat koji ce se tu nalaziti. No, meni je palo na pamet da bi mozda moglo biti da ce ulica trajno mijenjati profil u nastavku i to zbog osrganizovanja sinskog saobracaja.

Moguce je, bar u teoriji, da postojeca pruga skrene na mjestu gdje se gradi pruzni prelaz i dalje ide po pravcu SAO8. Ako se sjecas, primjetio si i da je ostavljen nesto siri prostor uz prugu od Brankovog mosta prema Savanovi a tamo je zasad potreban samo jedan kolosjek. Da li to znaci da ce se dodavati jos jedan kolosjek i na njemu organizovati i putnicki saobracaj pored postojeceg teretnog? Moguce je, iz dva razloga.

1. Izmjestanje teretne pruge je skupo jer podrazumjeva gradnju mosta kod Vince
2. metro je skup jer podrazumjeva denivelisanu sinsku saobracajnicu (tunel ili vijadukt)

Meni metro koji spominju zapravo sve vise lici na tramvaj na normalnom kolosjeku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=450571#p450571:13lyn4sh je napisao(la):
Zuma » Thu May 11, 2017 12:54 am[/url]":13lyn4sh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=450172#p450172:13lyn4sh je napisao(la):
Bukira » 08 May 2017 10:29 am[/url]":13lyn4sh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=450082#p450082:13lyn4sh je napisao(la):
Delija » Ned Maj 07, 2017 9:55 pm[/url]":13lyn4sh]Него, ове "терасе" су таква будалаштина да ја то невероватно! Потпуни фијаско.
Ja se plašim da su te terase napravljene samo sa jednim ciljem: da jednog dana, kada se usele lokali i prašina slegne, postanu bašte obližnjih restorana.
Veoma brzo ti je stigao i odgovor:
file.php

ahaha... a nije se ni prasina slegla...
Ali cemu ovi tepisi? Da nece mozda i televizore da montiraju, da moze da se gleda utakmica iz lazy bag-a... a mogu i neku kladionicu da otvore, pa da utisak bude kompletan :bash:
 
Meni je pohvalno što će biciklistička staza biti iza zgrada što znači da će šetalište uz reku biti šire za pešake. Takođe, širina slikane biciklističke staze deluje da je za obe trake, što bi značilo da će biti više prostora za zelenilo i pešačku stazu sa druge strane ulice.
 
Kako Tanjug javlja migranti su danas iseljeni iz magacina i prostora oko BAS stanice i stekli
su se uslovi da se krene u rušenje preostalih baraka.
 
Vrh