[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=450480#p450480:17smrzxq je napisao(la):
gishko » 10 May 2017 02:36 pm[/url]":17smrzxq]Одличне фотке Зума
Зар није простор између коловоза требао бити шири (због трамваја, ако их буду провлачили туда) или је другачије замишљено?
U tekstualnom delu prostornog plana se kaže
У оквиру планиране регулације примарне уличне мреже на десној обали Саве, могуће је увођење интерног шинског система. За случај увођења трамвајског саобраћаја у систему јавног градског превоза, минимална ширина трамвајске баштице за обављање двосмерног трамвајског саобраћаја износи 7,5 m. У зони обостраног трамвајског стајалишта минимална ширина трамвајске баштице износи 13,5 m, а за случај једностраног стајалишта 10,5 m. Ширина трамвајског стајалишта износи минимум 3 m, а изузетно 2 m. Минимална дужина трамвајског стајалишта у правцу износи 65 m изузетно 45 m. У том смислу могуће је вршити прерасподелу елемената попречног профила.
Međutim u grafičkom delu, koji je jedini relevantan u situaciji kad je realizacija projekta već odmakla (zato što odmah i precizno definišu ograničenja korišćenja prostora) nikakvog šinskog sistema nema. Profil SAO1 je ovakav:
Dakle razdelno ostrvo između traka je široko 5 metra, pa se za obostrano stajalište nikakvom "preraspodelom elemenata poprečnog preseka" ne može nadomestiti nedostajućih 13,5-5=8,5 metara. Ako bi stanice za dva smera bile smaknute po dužini, tako da šine krivudaju levo desno između njih, to bi možda moglo da prođe, jer tada fali "samo" 5,5 metara. Međutim čini mi se da bi i to moglo biti isuviše mnogo za buduću najopterećeniju ulicu u ovom delu grada, budući da očekujem saobraćajni haos kao najveći problem ovako velike koncentracije svega i svačega. Isto važi i ako bi šinski sistem bio obe strane SAO1 umesto u srednjoj razdelnoj traci. Tu bi falilo po 6,75-5=1,5m (minimalno 5,75-5=0,5m) sa svake strane, KAD bi nekim slučajem zeleni pojas sa obe strane SAO1 uopšte bio raspoloživ, a naravno da nije, jer su ga VEĆ uzeli za biciklističku stazu, koju TAKOĐE u početku nisu planirali. Eventualno bi se moglo rušiti ovo što su do sada napravili od SAO1, pa menjati svi planovi. Nažalost to podrazumeva smanjenjenje prostora za gradnju i potpunu preraspodelu veličina i pozicija svih predviđenih blokova sa druge, kopnene strane SAO1, kao i kompletnu preradu trasa podzemnih instalacija (iako su prve dve zgrade kojima su te instalacije neophodne već pred završetkom). Zbog toga mi se čini da je već isuviše kasno za tako nešto, pri čemu uz tehničke, logističke ili tajming probleme i volja za smanjenje profita SVAKAKO ne postoji, pa da je bilo kakav šinski sistem u BNV-u sada već više u domenu naučne fantastike.
A kad se spominje fantastika, u taj domen spada i činjenica da uz SAO1 nema mesta ni za autobuske stanice, pošto smo na autobuse izgleda osuđeni. Dosadašnja praksa u Beogradu se iscrpljivala u pravilu "kad ne znaš šta bi, uzmi od najbližeg zelenila". Pošto su uz SAO1 već ukinuli predviđeni zeleni pojas sa obe starne, sad nema mesta za stanice GSP-a. Ako ih stave umesto biciklističke trake, onda ona na stanicama mora da skrene na trotoar. Još je smešnije da ustvari ne može ni to, jer čak ni trotar uz najveću ulicu u projektu BNV nije dovoljno širok da prođe ovakva biciklistička staza a da pešaci i dalje imaju kuda da prolaze.