Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Evo malo o tvrdnjama kako će čim se izgradi bici mreža,Srbija postati balkanska Holandija.


 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449872#p449872:3vo14u8s je napisao(la):
kkorisnikk » Pet Maj 05, 2017 10:43 pm[/url]":3vo14u8s]Posle abrisovog printskrina sa B92 evo slike forumaša Mikijanbg, očigledno je neka priprema terena u toku
a postavljaju i ograde.

Nove zgrade?


IMG_20170502_120446.jpg



Lokacija odgovara ovoj koju je Miloš u nekom od ranijih postova označio.


file.php


Bio sam ubedjen da se tu radi pristupni put, bile su neke moje fotke sa zemlje. Radi se podloga, vidi se valjak, ivicnjaci...mozda gresim videcemo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449872#p449872:4xf198qh je napisao(la):
kkorisnikk » Pet Maj 05, 2017 10:43 pm[/url]":4xf198qh]Posle abrisovog printskrina sa B92 evo slike forumaša Mikijanbg, očigledno je neka priprema terena u toku
a postavljaju i ograde.

Nove zgrade?


IMG_20170502_120446.jpg



Lokacija odgovara ovoj koju je Miloš u nekom od ranijih postova označio.


file.php


Bio sam ubedjen da se tu radi pristupni put, bile su neke moje fotke sa zemlje. Radi se podloga, vidi se valjak, ivicnjaci...mozda gresim videcemo.
 
Pristupni put, parking ili radnički kamp za neko od obližnjih gradilišta. Zasad nikakve zgrade nisu planirane na tom mestu. Famozne bliznakinje o kojima gospodar AV priča su BW Vista i BW Park koje je trapavo preveo kao "Lep pogled" i "Park pogled".
 
Bio sam pre neki dan na sastanku sa agentom za izdavanje komercijalnog prostora u okviru novog trznog centra gde su mi date sledece informacije:

- trzni centar je planiran da bude gotov i useljen na pocetku prolecne sezone 2019. Pravi se po uzoru na Knez Mihailovu, odnosno na centralne potrosacke ulice evropskih gradova sa tim sto ce glavne promenade biti pokrivene staklenim kupolama. Deo ka reci ce biti predominantno izdat kaficima i restoranima, dok ce unutrasnji i spoljni deo koji izlazi na buduce bulevare biti iskoriscen za maloprodaju.

- Ceo trzni centar se gradi odjednom, ne u etapama i bice povezan za kulom Beograd koja ce pored hotela na visim spratovima imati i stambene jedinice.

- Objekti koji se trentuno grade ili su u planu: BW Residence, Vista, Park, Kula Beograd, trzni centar i W Hotel.

- Znacajni objekti koji se ne ruse, tj ostaju u istom obliku: Zeleznicka stanica, Bristol, Posta (koju se nadaju da ce vratiti u starom obliku), prenamena zeleznickog mosta pored Gazele u pesacki, zgrada zeleznice kod petlje gazela, Simpo

- Projekat obuhvata potez do zeleznickog most, odnosno sajma

- BW Residence je rasprodat, ostale su stambene jedinice na nizim spratovima koje gledaju ka gradu (ovo sam nezavisno isao da se raspitam kod njihovo agenta za prodaju nekretninta, isto mi je potvrdio i drugi gospodin sa ovog sastanka). Cena stanova je od 2100-2600 eura.
 
Koliko sam imao prilike da cujem i stanovi za BWistu su rasprodati s tim sto je cena na visim spratovima 2400,na nizim 2100(dosta stanova je uzeto u cilju izdavanja).
 
Izvinjavam se ako sam nešto propustio, ali gde dođe ovaj park od 1,2 hektara koji "sad krećemo"?
 
Hvala!!
Relativno daleko od sadašnjeg centra zbivanja, je l' ta površina uopšte slobodna?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449915#p449915:1c3czkxu je napisao(la):
Zacard » 06 Maj 2017 10:24[/url]":1c3czkxu]Bio sam pre neki dan na sastanku sa agentom za izdavanje komercijalnog prostora u okviru novog trznog centra gde su mi date sledece informacije:

- Znacajni objekti koji se ne ruse, tj ostaju u istom obliku: Zeleznicka stanica, Bristol, Posta (koju se nadaju da ce vratiti u starom obliku), prenamena zeleznickog mosta pored Gazele u pesacki, zgrada zeleznice kod petlje gazela, Simpo

- Projekat obuhvata potez do zeleznickog most, odnosno sajma

Mene najviše brine ova prenamena starog železničkog mosta kod sajma u pešački jer to znači da ćemo izgubiti šinsku vezu između NBG i sajma, pruga sa mnogo koloseka kroz Topčider zbog koje su pravili onako skupe pristupne saobraćajnice na stubovima Mostu na Adi i pruga kod sajma time postaju slepi koloseci što je po meni velika šteta.
 
Između grafičkog i tekstualnog dela prostornog plana postoji niz razlika. Međutim do sada smo naučili da uvek važi grafički deo, a formulacije u tekstualnom delu tipa "treba razmotriti", "moguće je", "videti" i slično, nemaju nikakvog drugog značaja sem propagandnog, da pokažu da su pisci mislili i o tome, i tobože ostavili altenativne mogućnosti koje će neko tobože razmotriti. Naravno, tako nešto nikome ni na pamet ne pada, pošto je master plan u svojim glavnim elementima već došao gotov iz inostranstava, i to skoro sigurno kao uslov pogodbe, pa se o tako osnovnim stvarima i ne može pregovarati. Pošto je dakle u grafičkom delu potpuno izbačen svaki trag železnice, i pošto niko do sada nije ni reč rekao o njoj, verovatno treba smatrati da je konačno odlučeno da od nje neće biti ništa, pa se zato i uklanja svaki deo čitavog sistama. Dakle i pruga sa starog železničkog mosta i pruga na levoj obali Save i sve drugo. Ja bih pre očekivao da će nekom biti nelagodno zbog toga što nema mesta ni za tramvaj, pošto je javnost daleko svesnija priče o čistom i ekološkom električnom prevozu tramvajem, nego potrebe za čuvanjem železničke pruge baš u SA (jedina asocijacija vezana za železničke šine je da je to nešto čime je on "okovan"). Pošto međutim čak ni tramvaj niko ne spominje, očigledno je glad investitora i političara za prostorom tako velika da se konačno treba pozdraviti sa tim snovima o gradskoj železnici na staroj trasi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449851#p449851:32emvud1 je napisao(la):
stf » 05 Maj 2017, 21:32[/url]":32emvud1]
Да, али променада у тренутном облику уопште нема садржаја заправо. Као што написах, нити је до ње лако доћи, нити има "ширину", нити води негде, нити има нечега на њој за видети или искусити па опет има више корисника од постојећих рекреативних шеталишта крај реке. Зашто? Зато што Београду такав простор очигледно фали. Број корисника обара тврдње да је променада лоше пројектована. Колико год да има архиткетонских мана, очигледно није промашај.

I ako se slazem da nije lose imati razlicite sredjene ambijente obale, mora se primetiti da je trenutno vrlo agresivno besplatno izleklamirana. Taj agresivni marketing ce se po svemu sudeci i nastaviti i dalje. I naravno novo je, sredjeno je, pa se samo po sebi privlacno za ljude. Kao sto je na otvaranju shoping centra na karaburni bila guzva veca nego u delta city-ju ili uscu zajedno. Ja samo mislim da ce dodatni sadrzaji jos vise doprineti povecanju broja korisnika, pa odsustvom adekvatne donje staze da ce biti problem.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449851#p449851:32emvud1 je napisao(la):
stf » 05 Maj 2017, 21:32[/url]":32emvud1]Изгледа ми да је идеја доњих нивоа да пруже већу дозу приватности корисника. Горе је штрафта, доле је блеја. Место за попити пиво са ортацима, за седети са лепшом половином уз залазак сунца, за пецароше .... Мене највише подсећа на оне осамљене уске стазе Калемегдана.

Sadrzaje uskladjujes i pozicioniras, dimenzionises prema potrebi, koriscenju i broju korisnika. Sama sirina gornje staze je po meni ok, da se nalazila jos jedna jednake sirine i na donjem nivou. Ovako bice previse opterecenja, sa permanentnom guzvom zbog svih sadrzaja koje ce se okolo naci. Zbog toga ce i donja ova kozija staza biti vise opterecena pa nece biti pogodna bas za pivo sa ortacima ili sedenje sa devojkom. Da ne bude da je sve bajno i na ostalim setalistima pored reke, na delu od hotela jugoslavije do sarana, leti je nenormalna guzva na gornjem setalistu. Tolika da neverovatno
iritira. Ali na svu srecu postoji donje setaliste, adekvate sirine, pa tu mogu ljudi prosetati a da bukvalno ne udaraju jedni u druge.

I da dodam za kraj primere obaloutvrde Dunavskog kanala u Becu. Taj deo je "urbani" deo (grafiti su tu dozvoljeni), sa privremenim kaficima, okolo gusto izgradjenom gradskom strukturom, sa dosta korisnika.

Pogledajte prilog 1

na jednom delu su uradjene ove tribine koje se spustaju skroz do vode, sto bi stf rekao mesto za popiti pivo sa ortacima ili sedeti sa devojkom i uzivati (ne u tom smislu :D )



Tako nesto su mogi da urade i ovde, recimo na delu gde je stepeniste koje povezuje gornji donji nivo, pa samo da su na tom mestu dole napravili ovakve tribinice
 
Потпуно се слажем за ове трибине, као и то да су требали да ураде нешто тог типа. Она косина је потпуно бесмислена и одузима простор који је сада критичан.

Миланче, нас двојица се поптуно слажемо. Као што сам већ написао, код променаде треба критиковати њену архитектуру као што ти чиниш, јер она није адекватна и има мана. Лепа је на око, има занимљивих момената, али су ти моменти упитне корисности.

Али не треба критиковати концепт и водити се широком рекреативним шеталиштима у БГ-у као реперу и примеру да исто тако треба и овде да се уради. Јер не треба. Не само због потребе за различитим концептима јавних простора, већ и зато што и та рекреативна шеталишта имају велике планерске мане које није требало поновити. Тј. они нису баш ваљани примери "како треба".

Дакле да се вратимо оном иницијалном проблему дискусије. Планирана ширина није проблем, али архитектура променаде може бити проблем због које ће бруто ширина испасти недовољна. Због архитектуре ћемо имати на крају 70% искориштености ширине што није довољно ефикасно и адекватно. Тачно је да у поређењу са многим сличним јавним просторима по свету и таква променада има ихаха више простора, али то није оправедање да није могло и ефикасније.
 
Bilo bi dobro kada bi park ima nesto moderno i umetnicki. Sada je svetski hit u novim parkovima staviti nesto cool.

Chicago-Crown-Fountain.jpg


cloud-_gate.jpg


eye-see-you.jpg


MG_7727.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449945#p449945:1tybzeln je napisao(la):
Stomatolog » Sat May 06, 2017 3:05 pm[/url]":1tybzeln]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449915#p449915:1tybzeln je napisao(la):
Zacard » 06 Maj 2017 10:24[/url]":1tybzeln]Bio sam pre neki dan na sastanku sa agentom za izdavanje komercijalnog prostora u okviru novog trznog centra gde su mi date sledece informacije:

- Znacajni objekti koji se ne ruse, tj ostaju u istom obliku: Zeleznicka stanica, Bristol, Posta (koju se nadaju da ce vratiti u starom obliku), prenamena zeleznickog mosta pored Gazele u pesacki, zgrada zeleznice kod petlje gazela, Simpo

- Projekat obuhvata potez do zeleznickog most, odnosno sajma

Mene najviše brine ova prenamena starog železničkog mosta kod sajma u pešački jer to znači da ćemo izgubiti šinsku vezu između NBG i sajma, pruga sa mnogo koloseka kroz Topčider zbog koje su pravili onako skupe pristupne saobraćajnice na stubovima Mostu na Adi i pruga kod sajma time postaju slepi koloseci što je po meni velika šteta.
Apsolutno se slažem sa Stomatologom i mislim da bi ukidanje železničkog saobraćaja duž Sav. amfiteatra i glavne železničke stanice nanelo neprocenjivu štetu razvoju saobraćaja u Beogradu i unazadilo ovaj grad u ogromnoj meri. To je definitivno crvena linija koju ovaj projekat ne bi smeo da pređe u svom daljem kancerogenom širenju i to zbog sledeće 2 činjenice:
1.Glavna železnička stanica je na najpovoljnijem mogućem položaju što se tiče pristupa centru grada putem železnice, a u odnosu na alternativne železničke stanice - Prokop i Novi Beograd njena prednost je očigledna.
2.Postojeća železnička infrastruktura u SA omogućuje da se sa minimalnim ulaganjima dobije nezavisni šinski sistem na pravcu NBGD-Glavna železnička-Dorćol-Pančevački most, kao i za pravac Rakovica-Topčider-Sajam - Glavna železnička-Dorćol-Pančevački most. U situaciji kad na metro ne možemo da računamo sigurno još najmanje sledećih 10 godina (po najoptimističnijem scenariju) onda se maksimalno iskorišćenje postojeće infrastrukture nameće kao imperativ.
Generacije su ulagale u razvoj te infrastrukture i sad bi to tamo neki strani "arapski" investitor jednostavno porušio jer mu smeta u njegovoj kalkulaciji budućeg profita. Malo im je što su dobili na poklon zemljište u Savskom amfiteatru nego još hoće i da uklone glavnu železničku stanicu i celokupnu železničku infrastrukturu u SA i na taj način direktno spreče razvoj gradskog železničkog saobraćaja koji je jedini u mogućnosti da reši nagomilane saobraćajne probleme u Beogradu u srednjem roku, dokle god se ne izgradi mreža metro linija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449962#p449962:28yaagnh je napisao(la):
stf » 06 May 2017 08:16 pm[/url]":28yaagnh]
Дакле да се вратимо оном иницијалном проблему дискусије. Планирана ширина није проблем, али архитектура променаде може бити проблем због које ће бруто ширина испасти недовољна. Због архитектуре ћемо имати на крају 70% искориштености ширине што није довољно ефикасно и адекватно. Тачно је да у поређењу са многим сличним јавним просторима по свету и таква променада има ихаха више простора, али то није оправедање да није могло и ефикасније.
Lepo sročeno, ali i dalje previše velikodušno pošto fali par bitnih činjenica. Najniži prolaz nove obale nije šetalište nego plato za pecaroše. Pošto jedan pecaroš sa priborom zauzima otprlike toliko prostora koliko tamo ima mesta, niko tu neće šetati prosto zato što od njih ne može da prođe. A ako slučajno nema baš ni jednog pecaroša, opet je jedini izbor ili ići u koloni po jedan, ili stalno gledati da jedno od dvoje koji idu naporedo ne upadne u vodu. Tako da je najniža staza savršeno neupotrebljiva za šetnju. Takođe, zbog prethodne okolnosti, kosa rampa nadole ne vodi baš nigde sem odmah ponovo naviše po drugoj kosoj rampi. Pa ni to nije naročito inteligentan izbor za šetnju.

A što se tiče gornjeg nivoa, na površini zemljišta od 13.000 m2 (blok sa BW residences) indeksa zauzetosti od 70%, dva prizemna nivoa nude 18.000 m2 veoma privlačnog komercijalnog prostora. To je minimalno 100 velikih lokala samo u BW residences. Sad zamislite da neko projektuje samo 3 metra širok prilaz za skup od 100 velikih i izrazito popularnih lokala. A uopšte nisam ni računao ostatak Beograda na vodi niti obalu kao rekreativno rečno šetalište nevezano za neposredno zaleđe. Sve zajedno, ova obala je više surova šala nego ozbiljan projekat.

IMG_0933_resize.jpg


IMG_8291.jpg


IMG_2046_1.jpg
 
Rok za zavrsetak radova promenada (deo na kome se sad radi) je 15 maj!
 
Donji deo obale će dakle izgledati ovako. Gde će sve zbog gužve prolaz uopšte biti moguć, i koliko će ovo za nekih 10 godina (zajedno sa gornjim delom) biti od koristi broju ljudi koji možemo očekivati na jedinoj ravnoj vezi Kalemegdana i Ade Ciganlije, i u najvećoj pešačkoj, stambenoj, zabavnoj, rekreativnoj, trgovačkoj i poslovnoj zoni strogog centra grada, to procenite sami.

IMG_2225_1ac.jpg

IMG_2213_1.jpg

IMG_2220_1.jpg

IMG_2216_1.jpg

IMG_2221_1.jpg

IMG_2223_1.jpg
 
Него, ове "терасе" су таква будалаштина да ја то невероватно! Потпуни фијаско.
 
Jedan interesantan tekst o pešačkim zonama u Portu:
"Pedestrian Travel Zone
The pedestrian zone is the area of the sidewalk corridor that is specifically reserved for pedestrian
travel.
This area should be free of all obstacles, protruding objects, and any vertical obstructions
hazardous to pedestrians, particularly for individuals with vision impairments.
The pedestrian zone should be at least 1.8 m-3.0 m wide or greater to meet the desired level of
service in areas with higher pedestrian volumes.
This allows pedestrians to walk side by side or for
pedestrians going in the opposite direction to pass each other.

The pedestrian zone should never be less than 1.2m, which is the minimum width required for
people using a guide dog, crutches, and walkers.

Wheelchair users need about 1.5 m to turn around and 1.8 m to pass other wheelchairs."
https://repositorio-aberto.up.pt/bitstr ... tegral.pdf

Podaci koji su ovde izneti se poklapaju sa podacima iz Londona gde je 3.3metra širine dovoljno za "veliki protok pešaka" ili ti 2.000 pešaka po satu
 
@milos trol

Okačio si stranicu nekog po svemu sudeći udžbenika o trotoarima.
Promenada, obala Save nije trotoar! U tome je cela ova diskusija. Ne smeš da posmatraš obalu reke kao običan trotoar neke random ulice. To je bi trebalo da bude pešačka žila kucavica grada.

Ne možeš ljude na promenadi da posmatraš kao prolaznike, koje prebrajaš "pph" (people per hour). Oni tu ne marširaju, pa da ih mi prebrojimo i u priručniku vidimo da je 3.3m dovoljno. Tu ljudi dolaze da se prošetaju, i brzo i sporo, ako žele nogu pred nogu, da zastanu, da stoje kraj vode ako žele čitav sat, dva, tri (dok ti brojiš prolaznike), uživaju u pogledu i reci. Tu dolaze i grupe, ne samo pojedinci, porodice, eto, samo ja mogu da povedem svojih recimo pet drugarica na piće (recimo da mi je rođendan) i već smo zakrčili tvojih tako dovoljnih 3,3 m. Ili dođe četvoročlana porodica i povede još i baku i deku... I naiđu na mene i moj rođendanski izlazak sa drugaricama... Mimoićićemo se mi nekako... A da li je to onda promenada? To nije nikakva promenada.

Ja ne sumnjam da će i na ovakvoj stazičici pored Save biti ljudi i da neće biti kataklizmičnog krkljanca kakav predviđa Zuma. Ne zato što Zuma nije u pravu, već prosto zbog toga što ljudi neće birati to mesto za okupljanje.
 
Све је то супер, само ме живо интересује да ли постоји макар једна локација у граду где могу да се мимоиђу група девојака и породица са баком и деком а да сви иду у линији као Чворовићи будући да се константно потеже тај аргумент.
 
Vrh