Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449427#p449427:a5o4tzgc je napisao(la):
stf » 03 Maj 2017, 19:16[/url]":a5o4tzgc]
Staje Milanče, staje u 3o metara sve ali ne radi se o tome. Trenutno je rasprava oko teze da se konflikt dešava zbog širine obale što nije istina, pa me zanima tvoj stav kao realne i neostrašćene osobe. Da li bi se na 30 metara gornjeg šetališta dešavao jednak broj konflikta između pešaka i biciklista kao što je to slučaj na izgrađenih 10 metara? Moj stav je da bi bio jednak broj konflikta i da širina nema nikakveveze sa time.

Sam si dao odgovor u sledecem postu da zavisi od dominantnog pravca kretanja pre svega i tako je i u ovom slucaju. Ovde ce tek da bude konflikta, kada se izgrade objekti sa ugostiteljskim i prodajnim sadrzajuma pored oboale. Konflikt se moze smanjiti ili regulisati samom pozicijom staze, pa recimo da je staza izmedju gornjeg i donjeg nivoa, onda bi konflikt bio samo na mestima pristupa sa gornjeg na donje setaliste, sto olaksava voznju i biciklistima jer tacno znaju mesta na koje treba da obrate paznju. Sa stazom izmedju objekata i setalista, kao i sa stazom pored same ograde, konflik se javlja po celoj dizini staze, zbog atraktivnosti sadrzaja i pravaca kretanja, kao i ti sto si napisao.
 
Neke slike sa monda

bez straha od visine
panorama-beograd-na-vodi-33.jpg


gradiliste kule, trenutno koliko vidimo samo u pripremi za pobijanje sipova
panorama-beograd-na-vodi-28.jpg


na desnom cosku se vide prvi slojevi asfalta u novom bulevaru. Na levom delu se vidi bulevar u punoj sirini sa drvoredom izmedju
panorama-beograd-na-vodi-32.jpg


pogled na kulu A
panorama-beograd-na-vodi-34.jpg


pogled na grad i palatu pravde u rekonstrukciji
panorama-beograd-na-vodi-37.jpg


BWR
panorama-beograd-na-vodi-39.jpg

panorama-beograd-na-vodi-40.jpg


http://mondo.rs/a1005196/Foto/Info/Beograd-na-vodi-panoramski-pogled-sa-poslednjeg-sprata.html
 
NY ulaze cak 100 miliona dolara na svoju promenadu. Realno ako je za Menhetn ovo dovoljna sirina ima i nama da bude.

Manhattan-Waterfront-Greenway-01-630x377.jpg


Manhattan-Waterfront-Greenway-726x400.jpg


Manhattan-Waterfront-Greenway-03-630x377.jpg
 
Kako piše Politika u narednih nekoliko dana će početi da se rade još 2 zgrade "park pogled" i "lep pogled" koje će biti bliznakinje,to bi možda mogle da budu ove 2 zgrade izmedju kule i residences:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449557#p449557:1d7sawy2 je napisao(la):
milos.tro » 04 May 2017 12:26 pm[/url]":1d7sawy2]Kako piše Politika u narednih nekoliko dana će početi da se rade još 2 zgrade "park pogled" i "lep pogled" koje će biti bliznakinje,to bi možda mogle da budu ove 2 zgrade izmedju kule i residences:

file.php
Pre bih rekao da su u pitanju BW Vista i BW Park.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449559#p449559:2486h89w je napisao(la):
milos.tro » 04 May 2017 12:30 pm[/url]":2486h89w]A koja bi zgrada bila BW park?
Vistina bliznakinja naspram nje.
 
Мислим да би осим Висте, изградња још кула близнакиња била превише. Замислите у будућности Ушће 2, плус Кемпински, па ове две стамбене, још ако изаберу оно решење са две куле за W хотел, испало би да се само близнакиње граде :roll: :shock: Иначе, у Братислави представљено решење за наставак њиховог пројекта уз реку и веровали или не кула има 168 метара, а ево како изгледа :D
 
Ja se izvinjavam svima prisutnima ali moram da pitam, koliko je do sada i ko uložio u ovaj projekat?
 
Nema tu niceg ozbiljnog. Jeftina stanogradnja. NBG spavaonice prelaze Savu.
 
Sudeci po ovoj slici izgleda da nece biti poduznih parking mijesta u SAO1, a asfaltirani dio izmedju dva drvoreda bi mogla biti biciklisticka staza...

Pogledajte prilog 1

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449564#p449564:10p0vhse je napisao(la):
GOJE » Čet Maj 04, 2017 1:44 pm[/url]":10p0vhse]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449559#p449559:10p0vhse je napisao(la):
milos.tro » 04 May 2017 12:30 pm[/url]":10p0vhse]A koja bi zgrada bila BW park?
Vistina bliznakinja naspram nje.


Upravo, razumem konfuziju na momente podstaknutu izjavom AV.

Ali znamo da su šipovi pobijeni za Vistu, i već uveliko u toku za njenu bliznakinju BW Park.

Nego, sa Kalenićeve foto reportaže, zanimljive ograde kod onog prelaza iza Zadruge.


KALENIC;139870596 je napisao(la):
18222134_1306660589453988_721156207274230419_n.jpg

18199244_1306659602787420_1384489715572799165_n.jpg

18301685_1306659599454087_470649876685892367_n.jpg

18268626_1306659632787417_8610025605262778772_n.jpg

18221712_1306659702787410_8584117312088299458_n.jpg


verovatno rade neki prelaz

18222692_1306659686120745_9178440552355805267_n.jpg




foto: Kalenić sa SSC-a
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449531#p449531:29ytxi6c je napisao(la):
milanche » 04 May 2017 09:05 am[/url]":29ytxi6c]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449427#p449427:29ytxi6c je napisao(la):
stf » 03 Maj 2017, 19:16[/url]":29ytxi6c]
Staje Milanče, staje u 3o metara sve ali ne radi se o tome. Trenutno je rasprava oko teze da se konflikt dešava zbog širine obale što nije istina, pa me zanima tvoj stav kao realne i neostrašćene osobe. Da li bi se na 30 metara gornjeg šetališta dešavao jednak broj konflikta između pešaka i biciklista kao što je to slučaj na izgrađenih 10 metara? Moj stav je da bi bio jednak broj konflikta i da širina nema nikakveveze sa time.
Sam si dao odgovor u sledecem postu da zavisi od dominantnog pravca kretanja pre svega i tako je i u ovom slucaju. Ovde ce tek da bude konflikta, kada se izgrade objekti sa ugostiteljskim i prodajnim sadrzajuma pored oboale. Konflikt se moze smanjiti ili regulisati samom pozicijom staze, pa recimo da je staza izmedju gornjeg i donjeg nivoa, onda bi konflikt bio samo na mestima pristupa sa gornjeg na donje setaliste, sto olaksava voznju i biciklistima jer tacno znaju mesta na koje treba da obrate paznju. Sa stazom izmedju objekata i setalista, kao i sa stazom pored same ograde, konflik se javlja po celoj dizini staze, zbog atraktivnosti sadrzaja i pravaca kretanja, kao i ti sto si napisao.
Da, konflikt se uvek javlja, ali koliko je taj konflikt ozbiljan ipak ZAVISI od širine obale. Stf ustvari želi da kaže da projektanti nisu ništa krivi pošto je konflikt biciklista i pešaka na izrazito malom prostoru za sada laicima daleko najvidljivija i potencijalno opasna mana projekta, pa je veoma poželjno naći opravdanje. Zbog toga nudi tezu da je staza tu samo zato što su je biciklisti tražili, a pošto bi sukobi uvek postojali zbog ukrštenih pravaca kretanja, onda ne bi pomoglo ni da je obala šira. Dakle projektanti nisu nizašta krivi.

Nažalost, to nije tačno zato što se ne može problem koji nije crno-beli posmatrati kao da jeste. Iako sukobe zaista nije moguće sasvim eliminisati, moguće ih je smanjiti, pa u jednom trenutku mane zadržavanja biciklističke staze na obali lako mogu postati manje od prednosti. A to upravo zavisi od širine obale i slobodnog prostora.

Prvo imamo psihološki faktor. Kad je cilj kretanja na svega par metara od čoveka, on će skoro automatski kretnuti najkraćim putem. Ovo znači da na veoma uskoj obali SVAKA tačka biciklističke staze postaje potencijalo mesto prelaska pešaka, pa vožnja postaje izrazito zamorna i neprijatna. Pogledajte ovo dete i njegov cilj.

IMG_2040_1.jpg


Ili dete na sledećoj slici.

IMG_2055_1.jpg


Ali zamislite sada da je zelenilo na prethodnoj fotografiji tri puta šire i dva puta duže, sa niskim ali neprolaznim ukrasnim rastinjem po čitavoj dužini. To je drugi faktor, uređenje prostora. Ako ima dovoljno mesta projektant može ograničiti i posebno označiti mesta gde je stazu moguće preći. Ovo je biciklistima ogromna pomoć, jer tačno znaju gde su prelazi i mogu optimizovati pažnju i način vožnje. Pešacima je na široj obali ovo ograničenja mnogo prihvatljivije nego na užoj. Na preglednom i većem rastojanju građani već imaju uslovni refleks nesvesnog i trenutnog biranja slobodne, dozvoljene i optimalne putanje do cilja, što se ne aktivira ako je on udaljen dve sekunde. Frustracija se javlja samo ako morate da nadaleko da zaobilazite, praveći krug samo da bi došli do nečega što vam je već bilo na dohvat ruke. Čim je u gradskoj sredini cilj samo malo dalje, to u psihološkom smislu više nije veliki problem, pošto su svi već navikli na redovno još duže i složenije putanje duž trotoara i pešačkih prelaza.

Treći faktor je veća vidljivost na širem prostoru. Svi učesnici u saobraćaju mogu izdaleka videti sve prepreke, i automatski prilagoditi kretanje. I imaju više vremena da prepreku vide. Pogledate ovu sliku sa 25. Maja. Čak i da su umesto grupe stambenih solitera (a ni to nije naivno) ovde još zanimljiviji sadržaj, ovo ukrštanje bi OPET bilo daleko manje problematično za sve.

BicPesKonflikt.jpeg


Tako da je dovoljna širina obale od ključnog značaja. Ona sve menja nabolje, prosto zato što su "bliski susreti" i velika gužva daleko veći izvor frustracija i konflikta od običnog ukrštanja pravaca kretanja. Ljudi u gradu imaju već toliko razvijene mehanizme "ukrštanja" i "prolaženja kroz lavirint", otkako su prohodali, da o tome niko svesno i ne razmišlja sve dok je gužva ispod neke razumne granice. Ali ako se ona pređe, onda odjednom svuda nastupa haos i ceo sistem se ruši na mnogo strana odjednom.
 
Na bici stazi postoji konstantno obaveštenje "Pazi pešaci" a na ovoj fotografiji se i vidi pogled bicikliste ka detetu
Pogledajte prilog 1
A na ovoj slici 25 maja ja vidim jedno neuredjeno,neodržavano dečije igralište pa verovatno zbog toga i nema dece,isto važi i za travnate površine
 
Опет бркаш појмове. Дорћол је кеј на који излази резиденционални кварт а на променаду излазе комерционалне делатности. Концепт намене ова два шеталишта крај реке је неупоредив, јер намена простора дефинише пројектовање.

Прешироки појас зеленила обесмисио би концепт урбаног градског кеја - штрафте. Променада је Кнез Михајлова на реци. Да ли у Кнезу има бици стазе?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449648#p449648:339ajwvi je napisao(la):
milos.tro » 04 May 2017 10:15 pm[/url]":339ajwvi]Na bici stazi postoji konstantno obaveštenje "Pazi pešaci" a na ovoj fotografiji se i vidi pogled bicikliste ka detetu
file.php
Da, samo što ovo može da se desi i na bilo kom drugom mestu, pa biciklisti i nije od neke prevelike koristi. A videćeš šta se dešava kad pešaci i fizički ne mogu da stanu u svoj deo.

A na ovoj slici 25 maja ja vidim jedno neuredjeno,neodržavano dečije igralište pa verovatno zbog toga i nema dece,isto važi i za travnate površine
file.php
Pa sad, evo to još dve slike sa istog tog mesta, pa ti sam reci koji prostor, za manje pare, ima veće potencijale i manje problema, a pogotovo manje konflikata, iako i ovde postoji isto ukrštanje pravaca kreatanja. Čak i kad bi pretpostavili da se sa leve strane, na mestu solitera nalazi BNV.

BicPesKon3_1.jpeg

BicPesKon2_1.jpeg


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449650#p449650:339ajwvi je napisao(la):
stf » 04 May 2017 10:19 pm[/url]":339ajwvi]Опет бркаш појмове. Дорћол је кеј на који излази резиденционални кварт а на променаду излазе комерционалне делатности. Концепт намене ова два шеталишта крај реке је неупоредив, јер намена простора дефинише пројектовање.

Прешироки појас зеленила обесмисио би концепт урбаног градског кеја - штрафте. Променада је Кнез Михајлова на реци. Да ли у Кнезу има бици стазе?
Uopšte ne bi obesmislio jer bi zbog velikog broja ljudi u BNV-u ovde bilo daleko manje praznog mesta koje se tebi ne dopada, a ipak ne bi bilo onakve gužve kao što će postojati tamo. I još bi bilo mesta za sladolede, ulične prodavce, prezentacije, zabave, ulične koncerte i čitav niz stvari koje tamo neće biti moguće ili prijatne. Čak ni ovolika trava nije baš neophodna. Tako da bi bilo URBANIJE, ako ti je to jedini poželjan kriterijum za SA.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449655#p449655:3iz09ucb je napisao(la):
Zuma » Thu May 04, 2017 11:37 pm[/url]":3iz09ucb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449648#p449648:3iz09ucb je napisao(la):
milos.tro » 04 May 2017 10:15 pm[/url]":3iz09ucb]

Pa sad, evo to još dve slike sa istog tog mesta, pa ti sam reci koji prostor, za manje pare, ima veće potencijale i manje problema, a pogotovo manje konflikata, iako i ovde postoji isto ukrštanje pravaca kreatanja. Čak i kad bi pretpostavili da se sa leve strane, na mestu solitera nalazi BNV.

BicPesKon3_1.jpeg

BicPesKon2_1.jpeg
Pitanje je šta podrazumevaš pod potencijalom prostora,njegovu prostu širinu,broj ljudi koji bi mogao teoretski da ga koristi i broj ljudi koji ga stvarno koristi?
Evo ti par fotografija leve i desne obale Save slikane istog dana u razmaku od 10-tak minuta (toliko mi je vremena trebalo da prepešačim SSM)
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=432011#p432011:3iz09ucb je napisao(la):
milos.tro » Sun Feb 05, 2017 5:07 pm[/url]"]današnje fotke:

file.php

file.php

file.php

file.php
 
Najzad je razrešena velika tajna donjeg nivoa obale. Sada se tačno može videti šta su zamislili.

Ovo je definitivno "šetalište" donjeg nivoa. Pretpostavljam da ima negde između 1,3 i 1,4 metra širine.

IMG_2046_1.jpg

IMG_2047_1.jpg

IMG_2049_1.jpg

IMG_2050_1.jpg


Onaj kosi rov je bio za betonsku osnovu već poznatog L profila. To je budući spoljni potporni zid kose rampe za silazak na donji nivo. Njena širina bi možda mogla biti oko 2,5 metra.

IMG_2044_1.jpg

IMG_2061_1.jpg

IMG_2073_1.jpg

IMG_2062_1.jpg

IMG_2063_1.jpg


Glavna tajna je ipak bila kako će izgledati donji nivo kod isturenog dela Promenade. Problem sa pogađanjem je bio u tome što tamo nije ostalo puno mesta, a niko nije mogao ni da pretpostavi da bi se donje šetalište moglo projektovati tako da ima širinu reda veličine jedan metar (iako smo imali iskustvo sa BNV projektantima). Pošto se nažalost ispostavilo da je baš to slučaj, nema potrebe za komplikovanim rampama ispod isturenog dela. Šetalište (pecalište?) se prosto produžuje pored isturenog dela, pošto u toj bednoj širini MOŽE da prođe. I to vam je to što se tiče donjeg nivoa. Ako ste hrabri, nije klizavo, zabiđete pecaroše i pre svega njihove udice, i zatim prođete na kant, NE MORATE da se penjete na gornji nivo da bi zaobišli istureni deo.

IMG_2075_1.jpg

IMG_2076_1.jpg

IMG_2082_1.jpg

IMG_2077_1.jpg
 
Pozdrav svima, da li je ovo taj park o kome je premijer govorio? ili ce biti novi parking posto bulevar ide pravo na njega. Lokacija je odmah pored BW Residences
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449661#p449661:3428jex8 je napisao(la):
milos.tro » 04 May 2017 11:01 pm[/url]":3428jex8]
Pitanje je šta podrazumevaš pod potencijalom prostora,njegovu prostu širinu,broj ljudi koji bi mogao teoretski da ga koristi i broj ljudi koji ga stvarno koristi?
Pod potencijalom nisam mislio na ljude već na širinu koja jedina omogućuje kvalitetno uređenje obalskog prostora. Kad su pitanju centralne zone velikih gradova to je pretpostavka svega drugog. Samo kad na obali ima mesta projektant ima izbor, a čak i to što se izabere ne mora biti trajno. Sa 10 metara u BNVu ne možeš ništa. Kad se provuče sve što mora da postoji (bicikli, pešaci, klupe, svetlo, simbolično zelenilo), ne ostaje mesta da bi se bilo šta dalje biralo, da bi se prostor oplemenio, a i većina tih "obaveznih delova" smeta jedna drugome. Kod 25. maja mesta ima dovoljno da se u obalskom prostoru projektuje nešto zaista kvalitetno. Ne ulazim previše u to šta bi to moglo biti. Između velikih obalskih zgrada i reke može biti bilo šta oko čega se većina složi da je prigodno za ambijent obale reke u centru grada, pod uslovom da postoje samo niski i lako zamenljivi prizemni objekati i da njima nije zauzeto više od recimo trećine slobodnog prostora.
 
Zali Boze materijala, para i naseg vremena. I buducih generacija...

Treba napraviti eksperiment i pozvati ove iz NeDavBeo, da sledeci protest bude -za zeleni biciklisticki grad - protiv privatnih zgradurina i saobracaja.

Sto se tice print-skrina - treba izbrisati "dve tacke i Harudinaj", posto je covek dogovorom pusten.
 
Za pocetak izjave predsjednikopremjera ne uzimaj za ozbiljno
Milos tro je uzeo pa us mu nazivi zgrada na srb jeziku zazvucali kao neke nove zgrade os ovih sto se kao grade
kkorisnik ta ograda sto ti je zanimljiva kod pruznog prelaza je samo po novom ofarbana crno zuta ograda pun ih je grad i postavljena na nacin kako se stavlja ispred skola preplet onemogucava istrcavanje direkt na ulicu ili u ovom slucaju prugu
zuma analiziraj zemunski kej do sarana i nakon sarana
Zuma zar nece po projektu promenada biti 30 m a dorcol kod src mgm je slicna sirina
 
Plus direktore za objašnjenje!

@Abrines

Dobrodošao na forum, lokacija Parka je odmah pored aktulnog gradilišta Viste,
praktično je to sada ograđeno kao jedno gradilište gde je u toku pobijanje šipova.

Ovaj printskrin koji je B92 okačio je ako se ne varam praistorijski načinjen pre godinu i
nešto dana i msm da pokazuje gradilište BW residens na samom početku gradnje.
 
Vrh