Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

KALENIC;139090303 je napisao(la):
Prosetah veceras, malo sam slikao, a vise uzivao, lepo je vreme narocito u prolece pored reke.Jos danas i eventualno sutra i nisam tu do 20 aprila.
Bice zanimljivo dokle su stigli sa obaloutvrdom, promenadom kada se vratim.

Nov deo ka Brankovom mostu

17342603_1255877681198946_4158529508005183694_n.jpg

17425144_1255877467865634_6987189365809398967_n.jpg

17457931_1255877767865604_709986792463103819_n.jpg

17457363_1255876494532398_6751677385984625969_n.jpg

17425927_1255876487865732_4105710488463637891_n.jpg

17457666_1255876464532401_6568790605973228020_n.jpg

17498910_1255876497865731_5847659492917565050_n.jpg

17498774_1255876457865735_425446644549590813_n.jpg


nov travnjak

17498903_1255876021199112_854210998663356055_n.jpg

17458256_1255876011199113_8333978962758086928_n.jpg

17457668_1255875991199115_8444155307928116574_n.jpg


jedno je prolece

17426290_1255876014532446_6241164065678996074_n.jpg


vodu crpe, a i sama se povlaci

17457455_1255875967865784_1741500184052487447_n.jpg

17362927_1255875344532513_3363707647261886000_n.jpg

17457285_1255875384532509_120020127773495454_n.jpg

17309699_1255875361199178_1219790258258193218_n.jpg

17425814_1255875351199179_4881252832574049883_n.jpg

17425884_1255875347865846_6175791663268434223_n.jpg

17498868_1255875391199175_7174067781723640011_n.jpg

17342866_1255874647865916_1572932889737455485_n.jpg

17424868_1255874667865914_3339668413462488085_n.jpg

17457399_1255874584532589_1614751729432997901_n.jpg


pripreme za sutra u toku
17424995_1255874624532585_2286868429039602361_n.jpg

17458137_1255874657865915_7166661918340260002_n.jpg

17309613_1255873514532696_2420063482325970910_n.jpg


voda se povlaci

17457545_1255873567866024_6038907638341474428_n.jpg


rade i nocu, spremaju se za betoniranje

17309634_1255873604532687_7286007133397822498_n.jpg

17342633_1255874094532638_3917077670098963498_n.jpg


mrak je padao, a mobilni mi nije nesto, ali vidi se da viri betonki stub,sip.

17309818_1255874097865971_9163091864785588025_n.jpg

17342633_1255874094532638_3917077670098963498_n.jpg


radnika ima

17426367_1255874127865968_3088391879197356081_n.jpg

17425978_1255874084532639_6219442050576124151_n.jpg


kakve boje
17426079_1255873577866023_8052369503606054417_n.jpg

17342625_1255873531199361_1178008130972093897_n.jpg

17362769_1255873464532701_7083524423532848142_n.jpg


nova saobracajnica

17309180_1255876444532403_4303067031455265592_n.jpg

17426033_1255875971199117_2917264604578916835_n.jpg


nista nas nesme iznenaditi, sutra je. . .
Kalenić sa SSC
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=442014#p442014:3k79t05v je napisao(la):
Igor » 23 Mar 2017 05:41 pm[/url]":3k79t05v]Saobracajnica i polaganje cevi i naravno ispumpavanje u bazencetu koje jos uvek traje :)
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=442031#p442031:3k79t05v je napisao(la):
kkorisnikk » 23 Mar 2017 07:04 pm[/url]":3k79t05v]
Polako ispumpavaju vodu.
Moram da vas razočaram. Više ne traje i ne ispumpavaju :)

Ali idemo redom. Kud svi, tu i ja. Mali dnevni izveštaj da dopunim kolege sa par vrlo slobodnih i nešto drugačijih vizuelnih asocijacija. Tri velike pumpe su zaista radile iz sve snage.

IMG_4243.jpg


Drugi kraj creva, u Savi, slobodno je lepršao svuda unaokolo, što je bilo vrlo zanimljivo posmatrati. Kako će da se presavije sledeći put?

IMG_4245.jpg


Nažalost, iako su pumpe radile bar 24 časa, nivo vode u bazenčetu je ostao uglavnom isti unutra kao i spolja. To lepo vidite ovde.

IMG_4240.jpg


Čak i neki radnici koji su posmatrali unaokolo glasno zaključili da od tog posla nema naročite koristi. Kad sam odlazio pumpe su bile isključene. Tako da mi deluje da je ovo 1:0 za reku, i da od ovog eksperimenta nema ništa.

Pogled na radove kod Brankovog mosta.

IMG_4222.jpg


Ide se kroz sredinu, a radovi traju na obe strane.

IMG_4224.jpg


Ova staza po sredini zaista uništava upotrebljivost čitavog prostora. Moram ponovo da predložim da, ako će rušiti ovaj red zgrada, što preporučujem, onda lepo i pomere ovo malo pruge u levo. Tada i bici staza može ići pored pruge i levo od Savanove, pa odjednom dobijamo ogroman prostor, kao nizvodno od Brankovog mosta. I to odmah, pre pravljenja mosta na Dunavu i uklanjanja pruge (što će možda trajati bog zna koliko godina ili decenija).

IMG_4225.jpg


Zgrada je toliko ogromna da apsolutno dominira i zaklanja sve. Čak i brda u pozadini, i to prilično. A ovo je snimak sa mosta, dakle sa više tačke nego na zemlji. Sad još jedna zgrada ispred i jedna iza, smaknute za po pola širine u stranu, pa će biti masovne klaustofobije po Beogradu. Biće zanimljivo čuti šta će ljudi TADA da pričaju. Možda i grešim u proceni reakcija, ali videćemo.

IMG_4227.jpg


Zgodna prlika da se za potomstvo dokumentuje presek stare i nove obaloutvrde.

IMG_4236.jpg

IMG_4237.jpg

IMG_4238.jpg


Nazire se pozicija nožice nasipa ispod vode.

IMG_4244.jpg


Produžite njenu liniju do isturenog dela Promenade, pa ispada da prolazi prilično blizu crnih stubova i crvene zemlje. Pitam se kako će tu da provuku onu "pecarošku stazu" do same vode, ako će tako nečega uopšte biti.

IMG_4250.jpg


Ovo je valjda kombinacija stepeništa za silazak na donji nivo i platforme iznad vode.

IMG_4251.jpg


Malo zbunjuje beton iz koga viri vertikalna armatura, unutar prolaza. Neće valjda on da bude čak i uži od razmaka stubova? Šta tu treba da bude?

IMG_4255.jpg


Jedna krajnje optimistička i lepa slika. Stari majstor poučava mlađeg. Desno se vije zastava, a u pozadini se gordo uzdižu stari simboli uspeha prethodnih vlada. Mašine i radnici rade punom parom ...

IMG_4260.jpg


Ovde vidimo mirnodopske ratnike na zasluženom odmoru. Malo čaja i kafe.

IMG_4263.jpg

IMG_4262.jpg


Još jedna zanimljiva situacija. Ovde je simpatična geometarka koja se uspešno bori sa vodenom stihijom.

IMG_4267.jpg


Voda nikako da opadne, ali nas to ne sme omesti. Lepo je poslala gnjurce da drže štap za markerom.

IMG_4264.jpg


Ne znam kako znaju koju su tačku ispod vode upravo izmerili, ali valjda su ove konsultacije to nekako prevazišle.

IMG_4266.jpg


Dobro, malo ćemo sačekati.

IMG_4269.jpg


Za ovo se ne sećam da li je staro ili novo, ali kad se već pomera, mala popravka rešava stvar.

IMG_4272.jpg

IMG_4273.jpg


Jedna poučna ekološka lekcija. Kad se bilo gde na Savi pojavi prepreka, kao što je ovo kamenje (ili plićak posle naspianja uz nožicu nasipa) onda će pre ili kasnije da naiđe veće deblo. Ono zatim inicijalizuje nastanak novog ostrva. Posle toga za novi život nema prepreka. Ko zna šta evolucija može vremenom da proizvede na ovako pogodnom mestu?

IMG_4275.jpg

IMG_4276.jpg

IMG_4280.jpg


Male igre u vodi: Čik uhvati lanac!

IMG_4279.jpg


U rupi za kulu se opet nešto buši.

IMG_4281.jpg


Stiglo proleće i obližnjim pumpama. Treba im odati priznanje. Rade, uporno, pouzdano i DUGO. Svaka čast.

IMG_4282.jpg


Pogled na rezidenciju.

IMG_4285.jpg


Pogled na betonski okvir rezidencije. Da vidimo gde nećemo ući i odakle će se pružati pogled koji više nećemo imati (sem Radovića).

IMG_4286.jpg


A sa druge strane mosta Betonski Brod najzad otvorio vrata. Srećno bilo!

IMG_4293.jpg

IMG_4294.jpg


Karađorđeva će posle obimne rekonstrukcije zaista sinuti. Ali ako mogu da apelujem da se nešto učini i sa ovom zgradom. Sem ako je specijalno čuvaju zbog poznate Beogradske estetike raznovrsnosti.

IMG_4295.jpg
 
Zuma sve pohvale na reportaži :kk:
Da te pitam kako si uspeo da prodješ i da slikaš sa Brankovog mosta,zar taj deo nije zatvoren za pešake??
 
Pa nije bas 1:0 za reku. Mislim da reka vodi vise nego Srbija vs Kosovo. A sto se tice ispumpavanja vode ovo me podseca na predlog onog blesavog ucesnika velikog brata koji je planirao da ugreje vodu u bazenu serpicom vruce vode...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=441961#p441961:i3nle0sn je napisao(la):
Zuma » 23 Мар 2017 01:51 pm[/url]":i3nle0sn]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=441916#p441916:i3nle0sn je napisao(la):
stf » 23 Mar 2017 08:13 am[/url]":i3nle0sn]
Код Амфитеатра сасвим је логично да се настави иста линија обалоутврде која већ постоји од Бетон хале до Бранковог моста и нормално је да се обала формира насипањем каменом јер није могуће градити је на муљу.
što se tiče nastavljanja iste linije obaloutvrde, to NIJE tačno, i upravo zato sam to i pomenuo. Zašto se nije nastavila ista linija? Usput, sa ovim novim bazenom za zaštitu od vode, reka je JOŠ nasuta. A evo gde je nožica u odnosu na staru liniju obaloutvrde (ogromna količina materjala se ne vidi zato što ide koso ispod vode, a ne vertikalno.

IMG_1040_resize.jpg
Да је неко други написао ово уз фотографију из прилога, посмислио бих - погрешио човек, сви греше, дешава се. Али не код тебе. Ти манипулишеш изнова и изнова и то све подлуклије.

Лепо сам написао да је природно да се настави линија обалоутврде од Бетон хале до БРАНКОВОГ моста, а ти постаљваш фотографију код Моста Миладина Зарића....

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=442051#p442051:i3nle0sn je napisao(la):
Nik_B » 23 Мар 2017 08:18 pm[/url]":i3nle0sn]@stf Problem kod nasipanja Save je pre svega u tome što je postojeća parcela do krajnjih granica iskoriscena kako bi se dobila što veća površina, a onda se na uštrb reke širi šetalište. Da li je za tim bilo potrebe ili su se objekti mogli pomaknuti koji metar u nazad kako bi se zadržao postojeći tok i neophodna širina šetališta?

"Затрпавање" Саве ема никакве везе са позицијом зграда. То је поента. Где год да су планиране зграде, Сава би морала да се насипа каменом како би се формирала нова обалоутврда. Сасвим нормалан поступак који везе нема са овим ставовима у фазону теорија завере.
 
Ja nemam baš beskonačne zalihe strpljenja da i dalje učtivo trpim ovakve kvalifikacije i stalno te ispravljam.

Nisam ni u čemu pogrešio, ali nisam siguran da ti uopšte znaš o čemu pričaš. Linija obaloutvrde od Beton hale do Brankovog mosta je skoro ili potpuno ista kao i srednji nivo obaloutvrde uzvodno od Brankovog mosta. Razlika je samo što je nizvodno klasično putničko pristanište, pa je obaloutvrda vertikalna, a nizvodno je zakošena, pa je njena najviša ivica uvučena za horizontalnu projekciju ove kosine, dok je najniži nivo zbog toga verovatno malo više u reci. Tako da se ona praktično savršeno nastavlja u istoj liniji ispod Brankovog mosta (ne računajući postament za stubove, naravno). Ispod Zarićevog mosta je poklapanje još veće pošto to JESTE ista obaloutvrda koja se nastavlja u istoj liniji, dokle je god postojala. Ja sam bukvalno išao ispod Zarićevog mosta da bih proveravao takve stvari. A imam i dokaz za to, slike iz 2015. godine.

IMG_8001_resize.jpg


IMG_7984_resize.jpg


Dakle, ne računajući krivinu reke koju obaloutvrda uz povremena skretanja mora da sledi, i razliku koja je posledica zakošenosti ili "vertikalnosti" nasipa, KOMPLETAN deo desne obale Save od Beton hale do kraja Nemačke obaloutvrde se pružao do otprilike iste regulacione linije.

Pošto je to tako, sliku uzvodneg dela Zarićevog mosta sam postavio jer se samo na tom mestu u jednom kadru vide i preostali deo Nemačke obale i nova nožica nasipa, pa je vizuelno poređenje njihovog stepena isturenosti u reku moguće samo tu i nigde drugde. Dakle parče stare obale u dnu slike tačno određuje poziciju stare regulacione linije obale koja je u istoj meri isturena u reku i ovde i kod Beton hale, kao i između dva mosta. Ta linija ivice stare obaloutvrde koja se delimično vidi na slici u dnu je reprezentativna za čitav nizvodni ostatak obale, pa se ZATO može uzeti kao mera i kao referenca položaja čitavog tog dela obale. A na slikama se vidi koliko dobro izgleda posle čak 75 godina. Trebalo je prosto nastaviti regulacionu liniju koja je njome definisana i to je sve.

IMG_1040_resize.jpg
 
Мени је, искрено, жао овог клесаног камена којим се разбацујемо. Неко је то секао, довозио овде... Ми уместо да га прикупимо и уградимо негде другде, затрпавамо га и бацамо у реку.

Много смо неук и растрошан народ.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=442106#p442106:1mzyvfy8 je napisao(la):
Zuma » 24 Мар 2017 01:04 am[/url]":1mzyvfy8]Ja nemam baš beskonačne zalihe strpljenja da i dalje učtivo trpim ovakve kvalifikacije i stalno te ispravljam.

На твоју несрећу, ја имам довољне залихе стрпљења да станем на крај твојим манипулацијама кад тад.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=442106#p442106:1mzyvfy8 je napisao(la):
Zuma » 24 Мар 2017 01:04 am[/url]":1mzyvfy8]Nisam ni u čemu pogrešio, ali nisam siguran da ti uopšte znaš o čemu pričaš. Linija obaloutvrde od Beton hale do Brankovog mosta je skoro ili potpuno ista kao i srednji nivo obaloutvrde uzvodno od Brankovog mosta.
Dakle, ne računajući krivinu reke koju obaloutvrda uz povremena skretanja mora da sledi, i razliku koja je posledica zakošenosti ili "vertikalnosti" nasipa, KOMPLETAN deo desne obale Save od Beton hale do kraja Nemačke obaloutvrde se pružao do otprilike iste regulacione linije.

За некога ко мери променаду у милиметре ми је интересанстан овај моменат где си намерно превидео разлику од 7.23 метра у линији обалоутврде до и од Бранковог моста .... тачно је да је део обалоутврде под водом, али није под водом 7.23 метра јер би то значило да обалоутврда иде у дубину преко 2.5 метара. Уосталом, по вегетацији са ортофото снимка јасно је да је снимак намправљен у лето, дакле, водостај је низак.

zl6frp.jpg


Нова обалоутврда једноставно прати регулациону линију која је поравната са регулационом линијом обалоутврде до Бранковог моста.
Та фотографија код Зарићевог моста само показује да људи дословно прате регулациону линију:

30a8f3k.jpg


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=442106#p442106:1mzyvfy8 je napisao(la):
Zuma » 24 Мар 2017 01:04 am[/url]":1mzyvfy8]imam i dokaz za to, slike iz 2015. godine.

Знам ја врло добро твоје фото "доказе" прецизно кадриране да се не види суштина. Зашто нигде у твојој фотодокументацији нема фотографије споја обалоутврде у зони Бранковог моста? Зато што ће да ти сруши аргументацију као кулу од карата.
 
Stf, tacno je da prate liiju regulacije. Ali ta linija je tu postravljena po master planu navodnog beograda. Zanimljivo bi bilo videti gde je bila pre toga, ali to sada verovatno nije moguce.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=442071#p442071:15z9zp4y je napisao(la):
Zuma » 23 Mar 2017, 21:28[/url]":15z9zp4y]
IMG_4263.jpg

Moja pretpostavka je da ce ovde izmedju doci stepeniste- Mozemo videti i visinu prolaza na donjem nivou ispod terase. Oko ovih crnih stubova ce posle svakog veceg vodostoja se skupljati djubre. Da su radili konzolno resenje bez stubova, morali bi postojecu promenadu da razlupajui da rade ozbiljno temeljenje i vece grede. To samo pokazuje da rade "na vrat, na nos".

Na ovim slikama se vidi prelomaznost objekta na samoj obali, ali ono sto je meni licno najzalije, sto se trajno izbrisala mogucnost da se terazijska terasa konacno uredi i poveze sam centar grada sa rekom. Isticem rec mogucnost jer je ona postojala do skoro. Drvece se da poseci i zasaditi sa strane, ali ono sto se ne moze preneti na drugo mesto je reljef i istorijski centar grada. Ono sto se svakako dobija za buducnos je svakako fin primer koji ce se sigurno izucavati - "urbanizma totalitarnih rezima".
 
Ne razumem ove platforme i ostale gluposti koje ovi grade. Hoće li ikad krenuti sa obaloutvrdom ili će samo platforme graditi?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=442071#p442071:y59wrl9k je napisao(la):
Zuma » Čet Mar 23, 2017 10:28 pm[/url]":y59wrl9k]
IMG_4251.jpg

Kako su krenuli, ovima dva nacionalna parka drvene gradje nece biti dovoljna da izliju tri stepenika. Velika razlika u odnosu na druge izvodjace.

Ove "pordjane muke" postale su teske I za gledanje: Okopaj-zakopaj, izbetoniraj-razmontiraj, sastavi-rastavi, podglavi, zakrpi.... Nadam se kad budu prelezali ove decije bolesti, da ce nastavak radova ici mnogo brze.
 
Samo cekam kada ce se setiti da nastave setaliste ka rupi da ne kazem kuli. Kako razmisljamo ima u oktobru da krenu i bice eto vremenski uslovi nismo mi krivi.

Iskreno mora mnogo brze i na vise lokacija da se radi ovo je leto kada treba da se prelomi u intenzivnijom aktivacijom gradilista.

Kula,trzni centar, setaliste, saobracajnica, vista, fasada na bwr... i konacno W hotel.
 
Iskreno se nadam da neće više ista firma raditi obaloutvdu od šetališta ka Kuli.Tokom nastavka radova sledi i pobadanje talpi a to je za neke nepremostiv i nerešiv zadatak :roll:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=442192#p442192:1sgegwnf je napisao(la):
milanche » 24 Мар 2017 01:55 pm[/url]":1sgegwnf]Stf, tacno je da prate liiju regulacije. Ali ta linija je tu postravljena po master planu navodnog beograda. Zanimljivo bi bilo videti gde je bila pre toga, ali to sada verovatno nije moguce.

Наравно да је могуће Миланче, имамо и ти и ја, као и свако ко је икада студирао архитектуру старе подлоге Београда .... отвориш и погледаш .... а тамо .... регулација на идентичном месту као код БнВ-а.

Шта то значи? Да "затрпавање" Саве није кривица БнВ-а, нити позиције зграда у њему већ, као што сам напоменуо више пута, нормалан поступак изградње обалоутврде где се увек одузме пар метара реке / мора ...

vnf1qg.jpg
 
Ja mislim da su krenuli sa radovima na produzetku promenade ka Kuli Belgrade.


Iskreno i ja bi voleo da naprave dogovor sa Energoprojektom da rade promenadu.
 
@stf, da u pravu si. U trenutku se nisam setio da pogledam tu dwg kartu.
 
Ne, nije u pravu.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=442300#p442300:3c5gq1d8 je napisao(la):
stf » 24 Mar 2017 09:26 pm[/url]":3c5gq1d8]
Наравно да је могуће Миланче, имамо и ти и ја, као и свако ко је икада студирао архитектуру старе подлоге Београда .... отвориш и погледаш .... а тамо .... регулација на идентичном месту као код БнВ-а.

Шта то значи? Да "затрпавање" Саве није кривица БнВ-а, нити позиције зграда у њему већ, као што сам напоменуо више пута, нормалан поступак изградње обалоутврде где се увек одузме пар метара реке / мора ...
Veruj mi da je uz podloge apsolutno neophodna i izvesna količina razmišljanja. Bez toga ti studiranje ne pomaže naročito.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=442163#p442163:3c5gq1d8 je napisao(la):
stf » 24 Mar 2017 11:50 am[/url]":3c5gq1d8]
Знам ја врло добро твоје фото "доказе" прецизно кадриране да се не види суштина. Зашто нигде у твојој фотодокументацији нема фотографије споја обалоутврде у зони Бранковог моста? Зато што ће да ти сруши аргументацију као кулу од карата.
Nije je bilo zato što pokušavam da poštedim sebe daljeg nerviranja i gubljenja vremena, a ljude nepotrebnih detalja. Međutim rekao sam sve što je važno. Da te potsetim:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=442106#p442106:3c5gq1d8 je napisao(la):
Zuma » 24 Mar 2017 01:04 am[/url]":3c5gq1d8] Linija obaloutvrde od Beton hale do Brankovog mosta je skoro ili potpuno ista kao i srednji nivo obaloutvrde uzvodno od Brankovog mosta. Razlika je samo što je nizvodno klasično putničko pristanište, pa je obaloutvrda vertikalna, a nizvodno je zakošena, pa je njena najviša ivica uvučena za horizontalnu projekciju ove kosine, dok je najniži nivo zbog toga verovatno malo više u reci. Tako da se ona praktično savršeno nastavlja u istoj liniji ispod Brankovog mosta (ne računajući postament za stubove, naravno).
Ali pošto retko kad pričam bez provere, a to me često napadaš za stvari za koje si sam kriv, evo detaljnog objašnjanja. Primer je zaista divan jer očigledno pokazuje kako se muva u pokušaju da se izvuče apsolutni maksimum koristi za privatnika, a sve na račun javnog interesa.

Dakle, idemo od početka. Prvo su se drastično pomerili ka reci tako što su javni prostor bivše ulice pretvorili u privatni, a novi javni prostor za (usko) šetalište dobili tako što su nasuli oko 13 metara bivšeg teretnog pristaništa. Ovako:

NovaIStaraSavObala.jpg


To isto u 3D, nasuti deo budućeg najvišeg nivoa javnog šetališta sam obeležio crvenom bojom. Plavo je od sada privatno vlasništvo. Zeleno je bila neka moja davna pretpostavka kako će izgledati donji deo. Levo dole vidite nastavak donjeg segmenta stare obalutvrde između mostova, i dalje u sasvim pristojnom stanju. Na njemu se vidi i nastavak uskog donjeg prolaza koji tik uz vodu ide duž čitave stare ("Nemačke") obaloutvrde.

BNV_ProfilObale_resize.jpg


Sad je međutim nastala frka pošto su ovim nasipanjam sami sebe nabili u reku. Kako se proširiti u nju što je više moguće? Da bi se videlo kako su odredili poziciju nožice nasipa, tj regulacione linije obaloutvrde za malu vodu, mora se ispričati kratka istorija pozicioniranja starog dela obale.

Prlikom pravljenja Aleksandrovog mosta, da bi se maksimalno skratio raspon, stub su postavili najdalje što su mogli. Dakle na samu ivicu vode onda kada je ona, u to vreme, bila zaista minimalna (minimalna pre Đerdapa, naravno). To se lepo vidi na ovoj slici.

Most-Kralja-Aleksandra-u-izgradnji.jpg


beograd-most-kralja-aleksandra-40.jpg


Ovde se vidi trenutak postavljanja talpi za pristanište nizvodno od Aleksandrovog mosta.

quiz_image5672c0335d411.jpg


A ovde je jedina slika za koju ja znam kako Nemačka obaloutvrda izgleda u celini. Postoje parovi ukrštenih rampi koje se spuštaju do jednog uskog podužnog prolaza koji predstavlja najniži upotrebljivi nivo obale.

pristanishteNG-Feb-1951-4_zps6a5277af.jpg


Preostalo parče tog istog uskog podužnog prolaza ste videli na mojum slikama uzvodno od Zarićevog mosta. Ovako je izgledao nekada.

IMG_8001_resize.jpg


IMG_7984_resize.jpg


A ovako izgleda sada.

IMG_1040_resize.jpg


Ispod Brankovog mosta se dakle spajaju staro pristanište i Nemačka teretna obala. Pa sad imamo konceptualni problem. Kako se međusobno poredi horizontalna lokacija vertikalne površine (pristanište) i kose površine (Nemački deo obale)? Najviše smisla ima da se uzme neki približno srednji nivo kose površine pa da se horizontalna projekcija te linije poredi sa položajem vertikalne površine. Ili reciimo najniži upotrebljivi nivo zakošene površine. Dizajneri Nemačke obale su upravo to uradili. Želeli su da se nova Nemačka obaloutvrda glatko nastavlja duž iste linije kao i pristanište (tj da u reku bude isturena otprilike isto kao i ono), pa su izabrali da se baš taj uski podužni prolaz vrlo precizno i direktno nastavi na vertikalnu ivicu pristaništa.

Ali koju ivicu pristaništa kad ono nije baš sasvim ravno, jer ima par kratkih isturenih delova? I upravo tu Stf i dizajneri Bnv-a izvode svoj prvi trik. Da bi imali opravdanje da što više uđu reku, oni kao referentnu liniju pristaništa uzimaju najistureniji njegov deo koji mogu da nađu. Umesto da kao ivicu pristaništa uzmu najdužu ravnu liniju talpi koja zauzima čitavih 75% dužine obale, tj mesto gde se zaista nalaze primarni brodski vezovi, oni uzimaju kratke isturene delove čiji je jedini razlog postojanja postavljanje rampi duž kojih se tereti mogu ukrcavati i na čelo brodova, a ne samo sa strane. Recimo ako se moraju ukrcati čitavi natovareni kamioni, onda je bolje da oni ulaze sa čela, i kreću se dužinom broda, a ne sa strane. Plus što brodovima ukotvljenim između njih omogućuju bočne vezove i čvršće podužno pozicioniranje. Oni postoje samo zbog toga, kao ispomoć glavnom pristanišnom delu. Pa je prlično bez veze uzeti da je njihov vrh ivica pristaništa, umesto njegovog glavnog dela.

Ja sam na planu (za koji Stf tvrdi da ga izbegavam i da će da me rasturi) crvenom linijom ucrtao nastavak ivice pristaništa do uzvodnog dela Brankovog mosta. Tu se lepo vidi baš ono što sam rekao i u prošloj poruci, i što sam ponovo citirao u ovoj, da se linija pristaništa (ali PRAVA linija pristaništa, a ne vrh par isturenih delova za čeone rampe) nastavlja tačno do uskog podužnog prolaza na Nemačkoj obali. To nije slučajno. Ovako ćete za prosečne nivoe vode imati vezane brodove koji se gledano iz aviona nalaze u otprlike istoj liniji i pre i posle mosta. Drugim rečima, to je ono što sam kratko rekao ranije. Obadve obaloutvde su u istoj meri isturene u vodu i glatko se ispod Brankovg mosta nastavljaju jedna na drugu (precizno, glavna ivica pristaništa, tamo gde pristaju brodovi, na uski donji prolaz Nemačkog teretnog dela obale).

RegLinObale1.jpg


Ako sad pogledamo na donji deo plana, vidimo šta su uradili na BNV-u (i Stf sledeći ih). Od plave linije (naviša ivica javnog dela obale, do debele crtkane linije skroz levo (regulaciona linija za malu vodu), ima 30 metara širine nove javne BNV obale. I nju su postavili najdalje u reku što su mogli, dakle u istu liniju sa vrhovima kratkih isturenih delova starog pristaništa.

Ali, ako izostavimo nelogičnost tako specijalnog određivanja "prave ivice" starog pristaništa, šta još ne valja u ovakvom postavljanju? To se vidi u analizi nivoa. Pogledajte kotu koju ima uski podužni prolaz Nemačke obale? Oko 70,5 metara nadmorske visine.

RegLinObale2.jpg


Ako vam to zvuči poznato, to je upravo ona vrednost koju su u prostornom planu BNV-a uzeli da bude vodostaj koji određuje najdonju liniju odbrane, tj "regulacionu liniju za malu vodu", ili nožicu novog nasipa (krajnja leva debela crtkana linija na planu). I šta ovde ne valja? Ne valja to da je onda ta nova nožica na 70,5 mnv morala da bude na istom mestu gde je nivo od 70,5 mnv na starom delu nasipa. Samo se tako novi naspi glatko nastavlja na stari (tj tek onda ne bi išao u vodu više ili manje od njega). Drugim rečima, da se direktno nastavlja na uski donji prolaz duž Nemačke obale (a on je, kao što sam pokazao, direktni nastavak starog pristaništa nizvodno od Brankovog mosta, tj u istoj liniji), a ne da bude LEVO od njega za debljinu isturenog dela na dalekom Pristaništu. To je nacrtano ovde:

RegLinObale4.jpg


I tačno je tako, po planu, i napravljeno. Nova nožica je za toliko pomerena udesno.

IMG_1040_resize.jpg


Ali to je krađa javnog prostora reke. Ako se za nožicu već izabere nivo od 70,5 mnv, onda se novi deo mora glatko nastavljati po istoj liniji gde je i ranije bilo tih 70,5 mnv. A ako se naprotiv, hoće uzeti vrh isturenog dela pristaništa kao osnovni horizontalni marker njegovog položaja, onda se za visinsku kotu nožice nasipa mora takođe uzeti ista visinska kota koju na toj liniji ima Nemački deo obale. A to je daleko ispod 70,5 mnv. Što znači da bi je onda trebalo postavitio daleko dublje, pa pošto je taj deo nove BNV obale izgleda takođe zakošen kao i Nemački deo, na nivou od 70,5 mnv bi opet bila na istom horizontalnom položaju kao i Nemačka nožica. Drugim rečima, ako bi nastavljali kosinu Nemačke obaloutvrde u istoj ili sličnoj kosoj ravni, onda bi bilo svejedno koji je vodostaj izabran za kotu nožice novog dela, nastavak bi bio gladak. Jedino što ne može je da se izabere visina uskog prolaza Nemačkog dela od 70,5 mnv, pa se onda tačka na kojoj nova obaloutvrda ima tu istu visnu pomeri u reku. To je dakle to nasipanje reke, za koje ti kažeš da ne postoji. Ukrali su od reke širinu isturenih delova na Savskom pristaništu, zato što im je ponestalo javnog prostora kao posledica toga što su prvo njegov dobar deo poklonili Abaru.
 
Peta rečenica od kraja ima grešku. Umesto da piše:

"Što znači da bi je onda trebalo postavitio daleko dublje, pa pošto je taj deo nove BNV obale izgleda takođe zakošen kao i Nemački deo, na nivou od 70,5 mnv bi opet bila na istom horizontalnom položaju kao i Nemačka nožica."

Treba da piše:

"Što znači da bi je onda (novu nožicu) trebalo postaviti daleko dublje, pa pošto je taj niži deo nove BNV obale izgleda takođe zakošen kao i Nemački deo, na nivou od 70,5 mnv nova obaloutvrda bi opet bila na istom horizontalnom položaju kao i Nemačka obaloutvrda u njenom produžetku."
 
И једно и друго нарушавају историјску целину тврђаве, као и пут и пруга којих је треба ослободити, док визуре не треба ни да помињем..
 
Zivo me zanima kakvi bi komentari bili da su to krenuli da prave.
 
Cini mi se da bi oblak ipak bio previse za ovu lokaciju. Sa druge strane muka mi je od toliko losih i mediokritetskih projekata koji se realizuju ili su u najavi. Beogradu treba bar neki hrabar iskorak. Zato mislim da bi realizacija "oblaka" bila dobra.
 
Vrh