BG: Isplivali problemi, odlaže se nova autobuska
Beograd -- Izgradnja nove autobuske stanice na Novom Beogradu se pomera, što odlaže i raseljavanje postojeće BAS i "Lastine" stanice.
IZVOR: VEČERNJE NOVOSTI UTORAK, 7.03.2017. | 11:46
Odabrani izvođač je u petak trebalo da završi projektnu dokumentaciju za zgradu autobuske stanice, međutim, od Direkcije za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju Beograda tražili su produženje rokova.
Novi datum za izradu tehničke dokumentacije pomeren je za maj, dok će celokupan posao biti završen umesto u julu, pet meseci kasnije - u novembru, pišu Večernje novosti.
U Odluci koju je pre pet dana donela Direkcija za gradsko građevinsko zemljište navodi se da je zahtev izvođača za produženje rokova opravdan.
Grupa domaćih preduzeća - Saobraćajni institut CIP, "Meta Balkan", "Geomehanika" i "Krip inženjering", predvođeni firmom "Bajvesen" iz Lazarevca, uslove za izradu tehničke dokumentacije dobila je sa zakašnjenjem. Takođe, naručilac posla nije na vreme izdao neophodan nalog, uputstva i odobrenja.
Osim toga, prilikom izrade Idejnog rešenja za pribavljanje lokacijskih uslova, projektant je naišao na niz problema, kao što su visinska kota objekta autobuske stanice, koja mora biti spuštena. I pozicija postojećeg vodovodnog i kišnog kolektora koja onemogućava povezivanje zgrade kako je predviđeno konkursnim rešenjem, jeste jedan od problema koji je usporio projektante.
Predviđeno je bilo da oni za sedam meseci otkako su uvedeni u posao urade projektno-tehničku dokumentaciju za izgradnju objekta autobuske stanice sa podzemnom garažom, peronskog prostora i staničnog trga sa pripadajućom infrastrukturom.
Planirano je da stanični objekat ima osnovne sadržaje neophodne za putovanje - informacije, kupovinu karata, toalet, garderobu, hol, pešačke staze do peronskog prostora, pasarele ka stajalištima javnog gradskog saobraćaja. Prolazi treba da budu prilagođeni za kretanje putnika sa prtljagom, opremljeni pokretnim trakama i liftovima. Javna garaža treba da ima najmanje 200 parking mesta u podzemnoj etaži. Potrebno je obezbediti i mesta za dolazne i polazne perone prigradskog, međugradskog i međunarodnog saobraćaja.