Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

50 godina niko nije pokušavao da uredi ruglo u Savskom anfiteatru, trenutna vlast je odlučila da pokuša nešto da uradi, njihove rešenje ima i dobrih i loših strana ali mislim da je ipak mnogo bolje da se taj deo urbanizuje nego da čekamo još mnogo godina u rešavanje tog rugla u centru grada.

Hajmo ovako. Do sada je uloženo 11-15 miliona evra u raseljavanje i raščišćavanje Savskog amfiteatra. To se svi slažemo da je dobro, ruglo je raskrčeno. To je gotovo i nema nazad. Najveći pojedinačni objekat na tom prostoru biće tržni centar, napravljen je ogroman iskop za dva podzemna nivoa, to je takođe gotovo i nema nazad; 10-15 miliona evra nije neizdrživ trošak za grad Beograd, molim lepo.

E sad, šta sa gornjom polovinom Savskog amfiteatra: u prvoj fazi dobili smo tri zgradetine od 20+ spratova nikakve arhitektonske vrednosti koje zagrađuju ceo kraj u kojem se nalaze, a umesto toga u prvoj fazi je mogla da se radi revitalizacija Hercegovačke, Mostarske i Železničke ulice sa novim zgradama umerene spratnosti, a tamo gde je sada BW Residences mogao je da se uradi park koji izlazi na Savu, a koji bi se nastavljao na Terazijsku terasu, Kameničku ulicu, sve do reke.

U oba scenarija suštinski troškovi grada su 11-15 miliona evra, iste ove pare koje su svakako uložene u raščišćavanje.
Recite mi šta je od ova dva bio bolji scenario za prvu fazu BNV?
U ovom alternativnom scenariju (Hercegovačka - Železnička) imali bismo nespornu i nekontroverznu prvu fazu izgradnje BNV, sa dovoljno vremena do 2020. godine da se ozbiljnije promišlja urbanističko rešenje centralnog dela Savskog amfiteatra i dovoljno vremena da se napravi bolji i širi izbor investitora za BNV, umesto ovog fantomskog Investitora spasioca koji se u prvoj fazi provukao sa 60 miliona evra, a stavio je šapu na ceo Savski amfiteatar.

Grad Beograd je opušteno mogao da samostalno realizuje prvu fazu izgradnje BNV zadužujući se za 60 miliona evra, bez potrebe da dve trećine vlasničkog udela poklanja fantomskom partneru. I koje je tu onda crno dobro u ovoj varijanti sa Investotorom Spasiocem? O čemu mi uopšte pričamo?
 
Da grad je možda i mogao samostalno da odradi tu prvu fazu za nekih 60 miliona, ali šta dalje, ići
na varijantu parcelizacije i puštanja više različitih investitora.

Da li bi to rešenje koje je prisutno na Novom Beogradu donelo kvalitetnije projekte, misliš da bi tada
investitori iz nekih svojih altruističkih pobuda investirali više u neka daleko kreativnija arhitektonska rešenja.

Ne shvati me pogrešno, mene TC onolikih gabarita na mestu SA užasava. Pitanje je samo da li bi ova druga opcija donela
nešto bolje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=435862#p435862:16g9o7dx je napisao(la):
tzoran1 » 25 Feb 2017 09:30 pm[/url]":16g9o7dx]
Milose, ti kao da zivis u nekoj drugoj drzavi a ne u Srbiji pa verujes u sve lepe izjave politicara.
320 miliona : 30 godina=10,6 mil godisnje (auuu koji prihod grada i RS i to pod uslovom da se nesto ne promeni)
Sto se tice prihoda od pdv-a od komercijalnih sadrzaja, buduci stanovnici BnV ako ne kupe pivo u TC u kraju kupice ga u nekoj drugoj beogradskoj prodavnici pa ce platiti pdv tamo.
Za prihod RS od 32% postoji mnogo nacina da zajednicka firma u vecinskom vlasnistvu investitora Ace (Al Abra ka dabra ili kako se vec zove pa cu ga skraceno zvati Aca), Aca kao vecinski vlasnik ispumpa sav prihod i RS dobije NULA ZIRO NISTA,.
Samo poslovni profit PKB-a, "gubitaša" koji se prodaje, za samo JEDNU godinu, i to posle obimnih napora da se uništi i predstavi kao gubitaš:

41 milion evra za 2013.
53 miliona evra procena za 2014.

http://www.politika.rs/scc/clanak/31862 ... -kombinata
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=435849#p435849:1fyl8k6i je napisao(la):
milos.tro » 25 Feb 2017 08:51 pm[/url]":1fyl8k6i]
Kad si pomenuo Požarevac,imam par prijatelja koji redovno koriste autobus do Beograda (nisam čuo da neko koristi voz).A kada će koristiti voz? Pa verovatno kad im bude brže i jeftinije da ga koriste. :wink:

Tu sam te čekao! Upravo zato je neprihvatljivo ovo što se radi sa provizorijumom na Prokopu, jer ako voz iz Požarevca ide samo na neizgrađeni Prokop, naravno da nikome neće biti ni brže ni jeftinije da koristi železnicu!
Ne primećuješ apsurdnost u hijerarhiji državnih prioriteta: ubrzano se gradi BNV po svaku cenu -> pokušava se da višedecenijska izgradnja Prokopa uhvati korak sa hitnošću BNV-a -> za to vreme niko iz Požarevca ionako ne putuje vozom!

Zar u normalnoj državi projekat od nacionalnog značaja ne bi trebao pod broj jedan da bude popravka najvažnijih pruga u Srbiji, pa da se ljudi vozom brže prevoze na staru železničku stanicu, a tek onda pod broj dva izgradnja BNV-a i migracija stanice na Prokop?
Kako opravdati ovaj naopaki redosled koji je naša vrhuška nametnula???

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=435849#p435849:1fyl8k6i je napisao(la):
milos.tro » 25 Feb 2017 08:51 pm[/url]":1fyl8k6i]
Što se tiče prečišćivača postoje i rade se po narudžbi i za preko 100.000 domacinstava,sigurno da postoji način njihovog održavanja,ne verujem da baš mora da se čisti kao septička jama,ovde se ipak radi o znatno naprednijim tehnologijama. :wink:

Osnovno pitanje za tebe je da li to čudo za 100.000 domaćinstava može da se instalira direktno ispod Savalove, odnosno kako i koliko bi to čudo u održavanju i eksploataciji mirisalo?
 
Koje ispiranje mozga sa ovim raspravama o vizurama, koliko je para ulozeno, sta je zakonski a sta ne, da li je od nacionalnog znacaja ili ne i da li lepo izgleda ili ne.... i opet i opet i opet... Meni se smucilo da citam pa samo preskocim to, a kako vama nije da pisete, nije mi jasno...
Da li iko moze da prokomentarise zasto izlivaju ovako beton, zasto ovako visoko ide na nekim mestima, kao zid da prave... da li je za terasu ili mozda za platformu celom duzinom ili nesto trece? Ima li neko od vas strucnjaka da mi malo pojasni stvari? :)
 
Čini mi se da si pitao tačno ono što je odgovoreno samo jednu stranicu ranije, ali evo još jednom nacrtano :)

Pogledajte prilog 1

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=435789#p435789:1btav1nt je napisao(la):
zoran_m » 25 Feb 2017 03:55 pm[/url]":1btav1nt]Izgleda da terasa koja se gradi poprima oblik ove sa rendera, videcemo sta ce na kraju ispasti...

Inače, ako si ti beše ponovni stanovnik barkoda u Oslu, možda bi kao doprinos forumu mogao da okačiš par fotki iz ulične perspektive, šta se vidi očima prolaznika u blizini tvog bloka, kakva je vizuelna komunikacija okolnih ulica sa obalom...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=435846#p435846:13066ntf je napisao(la):
Stomatolog » Sat Feb 25, 2017 8:32 pm[/url]":13066ntf]
...Možda si čaki i upravu ali onda ne treba samo stopirati izgradnju BNV nego svih projekata dok se prvo ne reši infrastruktura jer ne utiče loše na infrastrukturu samo izgradnja BNV.

Upravo bi tako trebalo da bude.
Ne moze se ni najobicnija kuca graditi ako se prethodno ne rijesi pitanje kako je povezati na elektricnu mrezu, vodovod, kanalizaciju i dovesti put do nje. Infrastruktura je osnov i polazna tacka za sve gradjevinske planove.

Po pitanju BNV ide se naopako, jer ne samo da osnovna infrastrukturna pitanja nisu rijesena za BNV (metro, drumske saobracajnice, mostovi, kolektor otpadnih vod) avec se samim projektom zahtijeva da se kapitalni infrastrukturni objekti izmjestaju! Glavna zeljeznicka stanica, glavna autobuska stanica, zeljeznicki kargo terminali, objekti odrzavanja zeljeznice, itd...

Prihvatanjem takvog nacina izgradnje BNV rizikuje se da sav eventualni prihod od prodaje izgradjenog prostora bude pojeden trosenjem na izgradnju infrastrukture. Naravno, sumnjam da ce finansijeri BNV-a dozvoliti da ostanu bez profita ali ce posljedicno grad ostati sa gorom infrastrukturom nego sto ju je imao pre pocetka BNV.
 
Na to se i ide, da se od prihoda od izgradnje BNV izgradi infrastruktura.
Gore ne može da bude nego što je sada, a da li će biti bolje videćemo.

Glavna autobuska stanica je i do sada bila 'polu montažni' objekat tako da da li će biti montažni objekat u Savskom anfiteatru ili na NBG je potpuno svejedno. Nova lokacija autobuske stanice je ucrtana pre nekoliko decenija i ona mora da bude izmeštena to se zna već godinama. Mislim da su još uvek veće šanse da u skorije vreme dobijemo novu autobusku stanicu nego što bi to bilo bez izgradnje BNV.

Glavna železnička stanica je toliko zapuštena da je to strašno, u nju se ništa ne ulaže već godinama opet iz razloga što je pre više decenija odlučena izgradnja novom železničkog čvora sa novom glavnom železničkom stanicom u Prokopu. 8 koloseka je funkcionalnih, pristupne saobraćajnice se rade, treba ga još povezati sa nekoliko glavnih tačaka u gradu redovnim javnim prevozom i može se početi koristiti. Treba organizovati prodaju karata za voz i autobus (BusPlus) i to je to. Šta to nudi oronula stara železnička stanica više od Prokopa? Pa ni na trenutnoj železničkoj stanici nemamo tržni centar, niti ogromnu garažu za par stotina vozila.

Kargo terminal je isto bilo potrebno što pre izmestiti jer mu sigurno nije mesto u centru grada. Po planovima od pre više decenija njegovo izmeštanje je planirano u Makiš, tako da su se samo aktivirali stari planovi. Kargo terminal je bio isto neko polu rešenje i u Savskom anfiteatru, tako da ne vidim neku veliku promenu u odnosu na novu lokaciju osim što više ne ružni centar grada. Izgleda da vi najviše žalite za onim prastarim kranom?

Žal za objektima za održavanje železnice, hoćete da kažete da vam je žao što ih više neće biti u Savskom anfiteatru, pa budite realni tu im nije ni mesto. Kao da su to bili neki super sređeni objekti, pa to su sve više manje bile barake koje i treba srušiti i prebaciti na periferiju jer nemaju šta da rade u centru grada.

Metro ćemo još dugo čekati tako da će najverovatnije proći ispod ili pored treće faze izgradnje BNV do koje ima još da čekamo.

Vodovod i električna energija će se dopremati iz postojeće mreže.

Kanalizacija celog grada se izliva u reke decenijama tako da mi nije jasno zašto sad svi od jedanput žele kolektor interceptor. Da li to znači da odpadne vode iz BNV moraju da se prečišćavaju jer će inače nastati ekološka katastrofa, a što sve odpadne vode decenijama iz ostatka grada idu u reku nikoga ne pogađa.

Izgradnja novih mostova u BNV nije planirana osim možda pešačkog, to se vidi iz svih planova i do sada. Ne znam zašto bi delili novi urbani centar grada (BNV, blok 18, park Republike Srpske) na pola, mislim da tu nije mesto nekom novom mostu sa nekoliko saobraćajnih traka, a metro može i podzemno.

Drumski saobraćaj će da se poveže na postojeće saobraćajnice oko BNV, to se isto može videti iz postojećih planova.
U budućnosti treba forsirati javni prevoz kao što se to svagde na svetu radi, smanjenje drumskog saobraćaja u centralnim zonama, tako da će i gužvi biti manje.

Uređenje grada više ne može da čeka, grad se mora urediti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=435952#p435952:88wjnicg je napisao(la):
Stomatolog » 26 Feb 2017 09:31 am[/url]":88wjnicg]Na to se i ide, da se od prihoda od izgradnje BNV izgradi infrastruktura.

Već sam sastavio jedan post kojim detaljno obrazlažem da I faza BNV-a do 2020. godine ne može zaraditi jednog jedinog dinara da doprinese finansiranju infrastrukture. Iz čega sledi da je potpuno neshvatljivo zašto je grad doveo ekskluzivnog investitora spasioca na period od 30 godina, da bi taj krenuo u realizaciju I faze sa svega 60 miliona evra, što je čak i za kreditni rejting samog Beograda mačji kašalj.
Još mi niko nije ukazao da negde eventualno grešim.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=435952#p435952:88wjnicg je napisao(la):
Stomatolog » 26 Feb 2017 09:31 am[/url]":88wjnicg]
Metro ćemo još dugo čekati tako da će najverovatnije proći ispod ili pored treće faze izgradnje BNV do koje ima još da čekamo.

A nije ti čudno što na prostoru treće faze BNV-a nigde nije ostavljen koridor za prolazak metroa?
Kud ćeš očiglednijeg pokazatelja da se cela priča o BNV-u dalje od njegove prve faze graniči sa čistom bajkom?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=435952#p435952:88wjnicg je napisao(la):
Stomatolog » 26 Feb 2017 09:31 am[/url]":88wjnicg]
Mislim da su još uvek veće šanse da u skorije vreme dobijemo novu autobusku stanicu nego što bi to bilo bez izgradnje BNV.

Jeste, politička hitnost projekta BNV ubrzava seljenje autobuske stanice utoliko što će se ići na brža montažna rešenja, verovatno još jeftinija od postojećih montažnih objekata. Gde je tu ukupni boljitak za javni interes, nejasno je.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=435952#p435952:88wjnicg je napisao(la):
Stomatolog » 26 Feb 2017 09:31 am[/url]":88wjnicg]
Žal za objektima za održavanje železnice, hoćete da kažete da vam je žao što ih više neće biti u Savskom anfiteatru, pa budite realni tu im nije ni mesto.

Ma nemam ja nikakav žal za barakama gde se sada održavaju putnički vagoni, nego gledajući kakvom "brzinom" se (ne) završava Prokop zadnjih par godina, čisto sumnjam da nas do 2020. godine čeka završetak trajnih objekata TPS-ova Zemun ili Kijevo.
Eventualno će nove barake na lokacijama TPS-ova "privremeno" zameniti sadašnnje barake u Savskoj ulici. Znači, barake koje su "privremeno" služile 50+ godina bi mogle biti zamenjene drugim barakama koje će "privremeno" služiti još 50 godina, a za to vreme na magistralnim prugama brzine su manje od beogradskog tramvaja!

Ljudi, moramo se trgnuti koliko se sve radi naopako. Dok se magistralna infrastruktura širom zemlje raspada, ne može prioritet da bude seljakanje montažno-trajnih objekata sa jedne na drugu tačku u Beogradu! Proizveli su u nacionalni interes da se grade nekakve komercijalne zgrade po Beogradu, pa se hvale da je to "poguralo" migracije beogradske infrastrukture iz jednog provizorijuma u drugi, a supstanca na nivou cele republike sa raspada! Bilo na kraći, bilo na duži rok, u sumi će takav pristup neminovno doneti katastrofalne rezultate, jer je pristup u osnovi pogrešan i odakle nam onda moralno pravo da hvalimo da je to "bolje nego što je bilo"? Kuća se gradi od temelja, ne od krova.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=435952#p435952:88wjnicg je napisao(la):
Stomatolog » 26 Feb 2017 09:31 am[/url]":88wjnicg]
Da li to znači da odpadne vode iz BNV moraju da se prečišćavaju jer će inače nastati ekološka katastrofa, a što sve odpadne vode decenijama iz ostatka grada idu u reku nikoga ne pogađa.

Pa realnost je da se fekalije izlivaju i izlivaće se u Savu, to moramo prihvatiti kao realnost (još neko značajno vreme), ali sama ideja da se TAČNO nad tim fekalijama po hitnom postupku započinje izgradnja nečega što treba da bude maltene novo komercijalno središte Srbije, blago rečeno je čudna.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=435952#p435952:88wjnicg je napisao(la):
Stomatolog » 26 Feb 2017 09:31 am[/url]":88wjnicg]
Uređenje grada više ne može da čeka, grad se mora urediti.

Ovo zvuči kao politička fraza, a ne racionalni argument. Iza otrcale fraze "ne može da čeka, mora se urediti" krije se rezon "Ja imam interes u toj konkretnoj lokaciji, pa ću jednu lokaciju inaugurisati u prvorazredni nacionalni interes zemlje, i još će stado da mi aplaudira dok mi profitiramo".
 
@stanislaw taj deo sto si oznacio se i slaze ali ispred njega ima jos jedan red betona i stubova koji bas ne odgovara primeru sa slike.
Najmanji problem mi je da slikam i okacim, jedino mi je da ne gusim temu slikama iz barkoda. :)
 
dinev,
ovde se još bolje vidi da se nešto baš i ne poklapa render i trenutno realno stanje.

file.php
 
Pošto sam poznat da mnogo gušim sa bolnim istinama o Savskom amfiteatru, hajde da to malo varimo uz današnje slike.
Uz izvinjenje na promenljivom kvalitetu, slikano sa skromnog telefona.

Pogledajte prilog 3
Jeste, nešto se na ovoj obaloutvrdi stvarno ne gađa sa renderom. Osim što će biti stubova da pridržavaju terasu koja je na renderu skoro lebdeća, biće tu bogami i drugi red stubova bliže obali. Da neće možda donje šetalište u delu kod tih stubova biti uvučeno u "tunel" iznad kojeg je otvorena terasa? Taman zgodna priprema za zastakljivanje šetališta po Radovićevom predlogu...

Pogledajte prilog 5
Za sve ljubitelje geotekstila, evo nove iteracije njegovog razvlačenja. Ovog puta preko nedavno izlivenih nožica donjeg dela nasipa obaloutvrde.


Utabava se peščani donji stroj buduće centralne saobraćajnice. Upadljivo je da se još nigde ne kopa bilo kakav rov za bilo kakve cevi, vodu, kanalizaciju, grejanje, struju, TT... Ali dobro, to će valjda naknadno...

Pogledajte prilog 1
Izbegličko naselje sa lepim vremenom ekspresno raste. Nije u pitanju samo čuvena hala na levoj strani slike, već bukvalno celom širinom slike, iza BNV paravana nalaze se tri reda magacina naseljena migrantima. Na krajnjem desnom kraju slike čak se bele sveži snežnobeli šatori...
Biće tu silnog posla za raseljavanje pre nego što dođe na red autobuska stanica... A u narednih godinu dana ne znam koliko je moguće njih dirati, jer prelivanje ovih isteranih migranata natrag u savamalske parkove u godini pred izbore u Beogradu bilo bi jaaako nezdravo...

Pogledajte prilog 2
Netaknuta mehanička skretnica na trasi ka budućnosti u koju verujemo... Pitam se šta bi Prle i Tihi rekli na ovaj prizor...

Pogledajte prilog 4
Stara zgrada postavnice kod BG spoljne, tu i u narandžastim kontejnerima oko nje uveliko već žive drugovi migranti. Nešto se mislim, da nije bilo rušenja Savskog amfiteatra za 11 miliona evra, možda bi u njemu živele ne hiljade migranata kao danas, već desetine hiljada...

Pogledajte prilog 6
U desnom uglu slike je severna kapija kruga za ranžiranje putničkih vagona u okviru glavne železničke stanice. Tu na krugu se migranti snabdevaju jednom od osnovnih potrepština, tekućom vodom. Izgleda da su se Ful-Protekt železničari srodili sa njima, baš kao i sa ekipama poput STU...

Pogledajte prilog 9
Od silne akcije nestajanja stanice BG spoljna i njenih stotinu raspalih vagona, nekako su slučajno pretekla dva vagona sa gornje slike. naravno, uveliko su naseljena nesvrstanom braćom. U levom ćošku se nazire belo šatorsko naselje.

Pogledajte prilog 7
Na ovo uvek volim da podsetim. Savski amfiteatar je u jedno kratko doba, 1942.-44. imao dvokolosečnu vezu sa koridorom X, sa duplim mostovskim rasponom preko Save. Od drugog montažno-demontažnog raspona iza rata je ostao samo ovaj betonski temelj na obali kod Sajma. Prosto mi je neverovatno da je ovo posle rata ovako ostavljeno da bude jednokolosečni most, sve do danas. Planeri su morali da se bolje pozabave i ovim pitanjem. Na primer, zašto pored dvokolosečnog Novog železničkog mosta ne bismo imali i dvokolosečnu prugu koja od Sajma ovom trasom premošćuje Savu, a od Novog Beograda dalje ka severu svejedno znamo da su nam neophodna 4 koloseka...

Pogledajte prilog 8
Crni štapovi sa belim vrhom su sve donedavno držali čelične žice iz sistema elektromehaničkih komandi za signale i rampe na pruzi 6 topola... Pružni prelazi vezani ovim sistemom su davno napušteni, sada je odneta i pruga, a ove naprave čekaju da odu u muzej ili nečiju zbirku...

Pogledajte prilog 10
Ovaj splav je verovatno žrtva leda ove sezone. Da je stajao samo 20 metara nizvodno, odnešen bi bio još dok je plivao, da ne ruži teritoriju Beograda na Vodi. Ali pošto leži na spoljnoj strani ove teritorije, đubrište može da ostane da stoji u nedogled, jer koga je briga. Naša volja da se ruglo raskrči i Beograd sredi je jako, jako selektivna i prestaje tačno tamo gde prestaje privatno-politički interes.

Pogledajte prilog 11
Evo i silnih cementara sa leve obale, na svega par desetina metara od Beograda na vodi. Kažu da mi mrzitelji BNV-a verovatno plačemo što je cementara sklonjena sa desne obale Save. To što druge cementare opušteno stoje na obali prekoputa, to nema veze, jer Beograd na vodi koji će izmeniti lice cele Srbije ovde očigledno prestaje.
Inače to je valjda nedavno spomenuti blok na levoj obali Save ispod Gazele, koji je planiran za još neku visokogradnju. Ko zna, možda će u budućnosti, pod nekom drugom vlašću, doći do ironičnih obrta. Možda će nova vlast dovoditi nekog novog Investitora Spasioca da gradi novu kulu, pa će neki forumaši zakukati "Ali to će zakloniti vizuru sa Kalemegdana ka Adi!" Na to ću im ja možda odgovoriti: "Pa ljudi, niste valjda za ruglo i za cementare? To je normalan proces da se grade neki novi blokovi koji će zakloniti pogled iz starih blokova. A vizure su ionako zabluda koja nestaje kada drveće ozeleni..."
 
Skoro svake nedelje kada idem na ovaj deo promenade imam osecaj kao da ovaj deo do ograde ima sve veci i veci nagib?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=436036#p436036:1dob0rap je napisao(la):
stanislaw » Sun Feb 26, 2017 4:24 pm[/url]":1dob0rap]



Na ovo uvek volim da podsetim. Savski amfiteatar je u jedno kratko doba, 1942.-44. imao dvokolosečnu vezu sa koridorom X, sa duplim mostovskim rasponom preko Save. Od drugog montažno-demontažnog raspona iza rata je ostao samo ovaj betonski temelj na obali kod Sajma. Prosto mi je neverovatno da je ovo posle rata ovako ostavljeno da bude jednokolosečni most, sve do danas. Planeri su morali da se bolje pozabave i ovim pitanjem. Na primer, zašto pored dvokolosečnog Novog železničkog mosta ne bismo imali i dvokolosečnu prugu koja od Sajma ovom trasom premošćuje Savu, a od Novog Beograda dalje ka severu svejedno znamo da su nam neophodna 4 koloseka...

:kk:

Slican upornjak mosta nalazi se i na NBG strani....

Pogledajte prilog 1

Bila bi velika steta da se saobracajni pravac na postojecem mostu potpuno ugasi bez ikakve modernizacije ili bar konverzije za potrebe nekog drugog sinskog sistema poput metroa ili LRT-a. No, poznavajuci istoriju zeljeznice u BG, prije ce biti da ce se sve lako srusiti a zatim teskom mukom graditi na nekom drugom mjestu.
 
Meni je totalno neverovatno da ovaj ratni raspon drugog koloseka preko Save nikom više nije zatrebao i da je prve tri decenije SFRJ (do usvajanja planova za novi železnički čvor) to ostavljeno tako sa jednim kolosekom preko reke...
 
Zato sto je uvijek vazila a vazi i sada, filozofija, "ono stu su uradili oni prije nas ne valja nista, mi cemo to drugacije i bolje", umjesto da kazu hvala vam mi dalje nastavljamo tu gdje ste vi stali.

EDIT:

Jos je i GUP iz 1950-e predvidjao posve nove saobracajne pravce pa samim tim i novi zeljeznicki most pa kao i dan danas..."zasto ulagati u postojecu infrastrukturu kad cemo jednog dana imati "nesto bolje".

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=436044#p436044:3k7pfmod je napisao(la):
Bulbulderac17 » Ned Feb 26, 2017 4:47 pm[/url]":3k7pfmod]Skoro svake nedelje kada idem na ovaj deo promenade imam osecaj kao da ovaj deo do ograde ima sve veci i veci nagib?
I ja sam stekao takav utisak, verovatno je deo te staze utonuo. To se vidi na ovom nosaču lampe, koji se zajedno sa stazom spustio u odnosu na zid i ogradu koja se nalazi sa leve strane:


Sigurno će morati u nekom trenutku sve to da podignu, popune nastale praznine ispod i ponovo postave staze. Naravno, prethodno treba sanirati uzrok. Bilo je dosta priče o tome na forumu ranije. Zuma je to prvi primetio, čak i pronašao mesto gde curi pesak kroz talpe.
 
U vezi infrastrukture. Samo da potsetim šta je trebalo napraviti u Makišu da bi se stari kargo terminal sa kranom, pristupima za dva tipa saobraćaja i mestima za odlaganje kontejnera zamenio nečim novim (crveno i žuto). Kargo terminal je iseljen da ne bi usporavao radove na BNVu. Ali šta je ovoga na slici do danas napravljeno kao alternativa uništenom? Kakvo je trenutno stanje u Makišu? Kako se SADA obavlja transport kontejnera? Recimo da su kao zamenu starom terminalu kupili pokretni utovarivač, ali šta još? Ima li ičega sem toga? Zgrade? Pristupi? Novi putevi za kamione? Novi koloseci?

RtcMakisMapa.jpg
 
Ili drugi primer. I dalje nisam čuo ni jedan jedini odgovor na pitanje: Kako je moguće da je neko voljan da zbog par zgrada nekog privatnika ostavi Srbiju sa SAMO JEDNIM železničkim prelazom preko Dunava, čak u Novom Sadu, tako što će pre gradnje novog mosta u Vinči demontirati jedinu teretnu pristupnu prugu koja vodi do Pančevačkog mosta?

Da li se to elementarni osećaj o hijerarhiji važnosti nekako razboleo? Neka mentalna havarija?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=436120#p436120:200l6jt7 je napisao(la):
Zuma » 26 Feb 2017 09:39 pm[/url]":200l6jt7]Ali šta je ovoga na slici do danas napravljeno kao alternativa uništenom? Kakvo je trenutno stanje u Makišu? Kako se SADA obavlja transport kontejnera? Recimo da su kao zamenu starom terminalu kupili pokretni utovarivač, ali šta još? Ima li ičega sem toga?

Kad već pitaš, Google Earth govori za sebe. Pored autodizalice ništa drugo u Makišu nije menjano.
Kamioni ulaze na glavni kolski ulaz stanice iz Vodovodske ulice (oduvek postojao), kontejnerski vagoni staju na ova dva koloseka iza kontrolnog tornja (oduvek postojali) i kontejneri se prosto slažu na ovom platou u sredini slike, pored lire koja vodi u postojeće hale.



Neki forumaši su spominjali da sve ovo za ŽIT nije apsolutno nikakav problem. Na ovom malom prostoru kontejnera je malo (veći deo onog krša iz Bare Venecije je jednostavno pobacan), a na trenutnom niskom nivou naše privredne aktivnosti ta jedna autodizalica ima krajnje opušten posao sa ovom šačicom kontejnera na terminalu. U ŽIT-u takoreći pevaju, maltene im je lepše nego u Savamali, po prvi put od raspada Jugoslavije su imali veliko spremanje. Ovaj provizorijum sasvim drži vodu na srednji i duži rok jer će prometa tu ionako biti sve manje i manje.

Ukratko, ne brinem ja za ŽIT, brinem za opstanak infrastrukturnog dela železnice.
Ovo je bilo samo svođenje domaćeg mrtvog intermodalnog saobraćaja na svoju realnu meru...
ŽIT je super prošao, ja čekam da vidim gde će i kako će roksovani narod čekati autobuse i putničke vozove u ovom gradu...
 
Fotka od pre nedelju dana:

izvor.vozovi i železnička infrastruktura
 
Ali ŽIT nije uhvaćen na ovoj slici, oni su sada u ćošku levo, van glavnog polja ranžirne stanice...
 
Zitu su posao uzeli privatnici jedan u srem mit drugi gdje ono bjese
 
Kakvi privatnici.
I ZITU i cijeloj zeljeznici posao oduzima sopstveno rukovodstvo losim upravljanjem a drzava macehinskim odnosom. Umjesto da drzava gleda kako da zeljeznicu i samu privredu podigne na noge, ona gleda gdje treba ukloniti kolosjeke da se izgradi stambena zgrada.
 
Vrh