Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Iz vazduha izgleda lepse nego sa zemlje (posebno kad je zelenilo prikazano tim drecavim nijansama, kao da smo u nekoj suptropskoj zoni.
Sve poprecne ulice osim Visegradske su presecene. Pravac od Nemanjine ulice ka Savskoj je potpuno odsecen od reke.
Zelene kaskade od Terazijske terase niz Kameničku ulicu nisu produžili do reke. Špic od parka Luke Ćelovića, koji se pre rata pružao sve do železničke stanice, pretvaraju u blokove za stamenu izgradnju.
Blokovi postavljeni su kao zid od starog savskog mosta do Visegradske. Bulevare od po 4 ili 6 traka dovode na stari savski most od dve trake.
Sramotno.
 
Hvala Vožde za ovaj osvrt na urbanističku istoriju Savamale.
Posebno bih istakao jedan pre više od sto godina zacrtan saobraćajni pravac: Železničku ulicu, koja se duž bočne fasade glavne železničke stanice pružala pravo prema reci, naslonjena na park Luke Ćelovića. Ovaj prvac je presečen na pola još 1942. godine gradnjom saobraćajnice za savski most, pa je posle došla autobuska stanica itd. itd.
Sada, umesto da se ponovo napravi veza Nemanjine i Savskog trga sa priobaljem, da se vrati sjaj parka Luke Ćelovića od pre stotinjak godina i poveže sa parkovskim kaskadama od Terazijske terase, oni guraju sav saobraćaj u Karađorđevu, koju bi sa obe strane da zagrade nekim bezveznim zgradicama uz krađu prostora stogodišnjeg parka ' i uopšte celokupnu uličnu matricu slažu tako da se od ovog 1+1 ratnog provizorijuma (most Miladina Zarića) pravi trajno rešenje i da se cela ulična mreža upravlja prema njemu, uz gomilu skretanja na T-raskrsnicama.
 
Rešio sam da onako gospodski prošetam po samoj sredini naše nove gradske magistrale, čisto da vidim kako to izgleda. Međutim kad god prođem pored migranata, prosto moram da bude fasciniran neverovatno sugestivnim prizorima koji se već toliko vremena mogu videti u samom centru grada, a da ih mediji složno ignorišu. Ovo je čitav jedan alternativni život koji nam je nevidljiv, a bukvalno ispod nosa. Prostor Beograda na vodi je podeljen na fazu jedan, i na ostale faze. Migranti su bar zasada sve ove "ostale" faze, bez 30-godišnjeg čekanja, i odmah iza visoke ograde. To je pre neki dan izgledalo ovako:

Sve zaostale a još delimično cele zgrade zelezničkog čvora su posle napuštanja, "eksproprijisane" i zatim naseljene još jednom.

IMG_1115_resize.jpg


A ovo je pogled iza ograde, sa druge strane buduće magistrale.

IMG_1119_resize.jpg


Ovo su dakle životne osnove: hrana, krov nad glavom, jedno ćebe po čoveku i bačeni železnički pragovi za grejanje. Tako da na minus 4 stepena sve prekriva izmaglica koja se sastoji iz crnog zagušljivog dima gorućih pragova. Ako se pitate kako drveni pragovi koji su decenijama na tlu nikada ne trunu, to je zato što su tretirani prilično neugodnim hemikalijama. Ranije se skoro isključivo koristio kreozot koji je kancerogen, pa se pragovi smeju spaljivati samo po posebnim procedurama. Iako u ovako malim količinama to ne bi trebalo da bude opasno, to ipak ovom prizoru daje posebnu notu (par relevantnih linkova je na kraju).

IMG_1120_resize.jpg


Pa, uživate bar u tome što imate kuću ...

IMG_1121_resize.jpg

IMG_1122_resize.jpg

IMG_1123_resize.jpg

IMG_1125_resize.jpg


... i što niste goli na mrazu.

IMG_1126_resize.jpg

IMG_1127_resize.jpg

IMG_1128_resize.jpg

IMG_1129_resize.jpg

IMG_1130_resize.jpg

IMG_1131_resize.jpg


https://en.wikipedia.org/wiki/Creosote

http://impregnacija.rs/wp-content/uploa ... ivanju.pdf

What Are the Dangers of Treated Railroad Ties?
http://www.ehow.com/list_5808985_danger ... ties_.html

USFS in trouble for burning creosote-laden railroad ties
http://wildfiretoday.com/2011/03/16/usf ... road-ties/
 
Браво, Зума. Захваљујући људима попут тебе БеоБилд је најпоузданији сведок и хроничар дешавања у ова суморна времена.
 
Međutim kad god prođem pored migranata, prosto moram da bude fasciniran neverovatno sugestivnim prizorima koji se već toliko vremena mogu videti u samom centru grada, a da ih mediji složno ignorišu. Ovo je čitav jedan alternativni život koji nam je nevidljiv, a bukvalno ispod nosa.


Čitav jedan alternativni način života jeste i život beskućnika, malih cigančića koji skupljaju po kontejnerima
i tako nazad zadnjih od kako je nažalost sveta i veka.

Pa ne vidim nešto da se mediji time bave. A trebalo bi, posebno po pitanju eksploatisane dece.

Pre svega par dana sa prozora vidim jednu malu devojčicu, nosi crvenu jaknicu, nema je ni sedam godina,
vuče kolica i penje se po kontejnerima. Napolju minus tri, a kolica joj se stalno prevrću, jedan točkić koji
je nevešto sklopljen je pukao, pa joj se stalno prevrću.

A nema ni rukavice, i kako zastane da skupi kartone, tako joj se opet prevrnu kolica pa mora promrzlim rukicama
ponovo da ih skuplja.

Koliko je takve dece po Srbiji, nebitno je da li su romska ili srpska, nema medija koji im pridaju pažnju.

Da su im posvetili deseti deo vremena na etru, kao što su migrantima možda bi im život barem za promil bio bolji.

Eto, zašto sam ovo napisao, hoću da kažem imamo mi svoje muke, i svoje "migrante" u društvu teško da možemo
još i ovima koji su na proputovanju pomoći. Većina njih koja se dočepa Nemačke, za par godina živeće bolje od većine
u Srbiji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=424570#p424570:2s8jc1lh je napisao(la):
Zuma » Pet Dec 23, 2016 1:42 pm[/url]":2s8jc1lh]Ovo je čitav jedan alternativni život koji nam je nevidljiv, a bukvalno ispod nosa. Prostor Beograda na vodi je podeljen na fazu jedan, i na ostale faze. Migranti su bar zasada sve ove "ostale" faze, bez 30-godišnjeg čekanja, i odmah iza visoke ograde.
Upravo takav utisak sam imao i ja danas, kada sam bacio pogled na ovaj sablasni deo iza železničke i autobuske stanice:

 
^^ I posle nukrearnog napada nad Beogradom preziveli su ipak resili da izadju posle 15 dana u potragu za hranom.
 
Ta grupa migranata odbija da idu u prihvatne centre za migrante gde imaju sve obezbedjeno i zato sada lutaju po gradu. Plase se da ce biti vraceni ili da ce duze nego sto planiraju ostati kod nas.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=424576#p424576:1jj1rwwg je napisao(la):
kkorisnikk » 23 Dec 2016 03:08 pm[/url]":1jj1rwwg]
Čitav jedan alternativni način života jeste i život beskućnika, malih cigančića koji skupljaju po kontejnerima
i tako nazad zadnjih od kako je nažalost sveta i veka.

Pa ne vidim nešto da se mediji time bave. A trebalo bi, posebno po pitanju eksploatisane dece.
Situacija nije sasvim ista. Ovi naši imaju bar neko sklonište, bar neke prihode, poznaju jezik i običaje. Ne peru veš u kazanu i ne kupaju se goli na -5. Takođe, ima ih puno pa je rešenje mnogo teže. A kad su u pitanju Romi treba promeniti čitavu jednu kulturu i tradiciju. To je veoma daleko od jednostavnog. Sem toga ljudi bar donekle znaju o tome kao oni žive. Sve to ne važi za ove sa prethodnih slika. O njima ne znamo ništa i ne želimo da znamo. Osnovna pomoć tako malom broju ljudi bi bila laka, ali je problem što mi ne želimo da oni budu ovde i što ne želimo da im bude lako na ovom mestu, pa je pomoć uslovljena nečim što njima uopšte ne odgovara. Tako da je stvar daleko složenija.
 
I sad obećana šetnja po magistrali.

U samom početku BNV projekta razmišljali smo kako misle da reše saobraćaj tokom gradnje, odnosno pre uklanjanja svih šina i pre gradnje svih saobraćajnica. Šta će biti posle završetka prve zgrade? Kako će prvi stanari da dolaze do stana? Na osnovu ovoga što sada vidimo postaje jasno da prvi put koji će biti napravljen vodi trasom SAO1 od Starog savskog mosta pa do preseka SAO1 sa SAO3 (onaj koji vodi do kule). Tu se naglo skreće ka obali, i ovo bi trebalo da prođe pored svih zgrada koje se prave u početku. Dakle prvi prilaz Beogradu na vodi je sa samog izlaza Starog savskog mosta, pa preko pružnog prelaza u nivou. Nije mi baš jasno kako će da reše jezivu gužvu koja već postoji na tom mestu, ali za sad izgleda da je to ono što su izabrali.

Dakle, ako krenemo sa kraja Promenade.

Prvo što se vidi je ogromna količina peska koji se nanosi da bi se nivo ovog dela SAO3 izdigao na 77 mnv.

IMG_1094_resize.jpg

IMG_1096_resize.jpg


Ovo je na preseku starog puta kroz železnički čvor i trase SAO3. Ka nama se tek nanosi pesak, a iza starog puta su već postavili i izravnali osnovu SAO3.

IMG_1099_resize.jpg


Pa, ako čovek krene niz SAO3 i posle nekog vremena pogleda nazad:

IMG_1101_resize.jpg


Pa onda ide još malo i opet pogleda nazad:

IMG_1100_resize.jpg


Idući dalje dolazi se do mesta gde trasa naglo skreće u levo. To je buduća raskrsnica sa SAO1. Kada se ovaj ugao pogleda malo sa strane i izvan puta, to izgleda ovako.

IMG_1109_resize.jpg


Pogled duž buduće SAO1 ka mostu.

IMG_1103_resize.jpg


... malo bliže ...

IMG_1104_resize.jpg


Ubrzo dolazimo do budućeg pružnog prelaza i rampe. Ovo je pogled sa strane, izvan puta na njega.

IMG_1110_resize.jpg

IMG_1116_resize.jpg


Budući pružni prelaz.

IMG_1118_resize.jpg


Videćemo kako će to da reše, ali zato pejzaž na suprotnu stranu nije sporan. Ovako bez ikakvih zgrada izgleda fantastično.

IMG_1117_resize.jpg


Ovo je kraj SAO1 blizu mosta.

IMG_1135_resize.jpg


Ovaj divni platan je imalo veliku sreću, nalazi se tik izvan trotoara pa će moći da ostane.

IMG_1137_resize.jpg


Ovde se seče put kojim dolaze autobusi, a SAO1 nastavlja ka mostu i budućem kružnom toku.

IMG_1136_resize.jpg


Međutim nije mi jasno kako misle da reše problem različitih nivoa. Ovo je previše blizu mostu, pa se zemljana rampa još nije spustila na nivo okolnog terena.

IMG_1138_resize.jpg


Iako će se nivo puta sigurno biti viši, ipak, ovde ima recimo dva metra visinske razlike?

IMG_1139_resize.jpg


I na kraju, evo gde izlazi SAO1 i gde je mesto za krajnju tačku kružnog toka.

IMG_1145_resize.jpg

IMG_1140_resize.jpg
 
Moze neko na ovoj mapi da obelezi koje se tacno ulice grade tj koji delovi?

file.php
 
Evo, crvenim sam obeležio deo puta koji se trenutno gradi i odakle su slike.

BNVPutDoSada1.jpg
 
Tako sam i ja shvatio, nacrtao sam slično, ali je Zuma ipak bio brži. Obrisao sam moj crtež da ne opterećujemo temu.
 
Samo da još jednom napomenem da je SAO3 za sada od SAO1 stigao samo do pola puta ka Savi. Verovatno će se nastaviti ka kuli, ali prvi dve slike su ipak nešto više u levo (nizvodno) od pravog nastavka SAO3 koji bi trebao da nastavi samo pravo. To je zato što je okolina kule još gradilište, i verovatno će zadugo biti tako, pa treba napraviti privremenu vezu sa krajem Promenade koji je ipak nešto više nizvodno. Tako da onaj pesak popunjava čitav prostor bloka 17 nizvodno od dela bici staze koja je pod pravim uglom na reku. Da li će tu biti privremeni put ili samo uređuju taj deo za sada nije poznato. Ispravio sam prethodnu sliku dodavši plavu boju koja označava deo koji tek treba da se pravi.

file.php
 
Zuma sve pohvale na trudu :kk: ,SAO 1 bi bila glavna saobraćajnica ili ti Savski bulevar,da li možeš da proceniš širinu budućeg bulevara tj da li ce biti 2+2 po nacrtu plana ili 3+3 u najavi?
 
Na maketi se vidi 3+3 a na animaciji je prikazano 2+2.
 
Po nacrtu plana planirano je 2+2 (dva kolovoza po 9m plus razdelno ostrvo 5m) znači 23m,a najavljivano je 3+3 znači još dodatnih 9 metara širine.
 
Do sada su se držali prostornog plana. SAO1 je najveća i najraskošnija ulica, pa će valjda biti onako kako tamo piše. U najvećem delu je aktuelan presek 14-14. Trebalo bi da ima toliko mesta, mada mi nije palo na pamet da merim. Ovih 5 metara sa strana su zeleni pojasevi. A 5 u sredini je namenjeno za tramvaj ili nešto slično. Onih 3,5 metra sa strana je trotoar, što je prlično bedno za najveću ulicu u BNV-u. Ali videćemo.

BNV%20Preseci%20puta.jpeg
 
To je bio pravilnik O TEHNIČKIM NORMATIVIMA ZA PRISTUPNE PUTEVE, OKRETNICE I UREĐENE PLATOE ZA VATROGASNA VOZILA U BLIZINI OBJEKTA POVEĆANOG RIZIKA OD POŽARA. A evo šta piše u prostornom planu za BNV:

4.4.1. ЈАВНЕ САОБРАЋАЈНЕ ПОВРШИНЕ
4.4.1.1. Улична мрежа
Правила грађења

Ширина возне траке на којима се планира кретање јавног превоза је 3,5 m, а без јавног превоза 2,75 m (за Vr≤ 60 km/h). Ширина трамвајске баштице за двосмерни саобраћај износи минимално 7,3 m, а за једносмерни 4,2 m. Минимална ширина бициклистичке стазе за двосмерни саобраћај износи 3,0 m, а за једносмерни 1,1 m.
Tako da bi u 9 metara u krajnjem slučaju mogle da stanu tri trake po smeru, naravno, ako se smatra da je javni prevoz tramvaj koji ide po razdelnim trakama. Mada se slažem da je to jako sumnjiva mogućnost. Verovatnije je da će biti 2+2.
 
Zuma svaka Ti čast na ovoj reportaži, na doprinosu ovoj temi i vremenu koje ulažeš!

Iako je izgradnja saobraćajne infrastrukture potpuno legitimna u ovom nelegalnom projektu, jer ona predstavlja osnovu za dalji razvoj i izgradnju SA, pitam se samo koliko košta postavljanje ovih ograda, elektrifikacija svakog stuba, štampanje tih silnih plakata, a na kraju krajeva, pitam se na čiji račun ide struja za osvetljenje svih tih reklamnih banera.

Nisam imao predstavu da su se migranti nastanili u te raseljene barake. Gledajući njihove slike, imam utisak da se sve to nalazi negde u nekoj faveli ili nerazvijenoj azijskoj zemlji, a ne u centru jedne evropske prestonice. Doživljaj pojačavaju sive i oronule fasade u pozadini, koje se vide kroz smog i dim zapaljenih pragova.

Ugođaj će za koji dan da upotpune gore spomenuti baneri kada zasvetle i zablistaju krijući pravu sliku Srbije i ovog projekta. Tu jesu sada migranti i oni ce da odu, al ostaće gorak ukus znajući da se sa jedne strane ulažu stotine hiljada evra u blještave plakate, dok se iza ograde ljudi kupaju iz kanistera u sred zime, hodaju goli po blatu i greju se na kancerogenim pragovima.

Na tvojim slikama ne vidim da se u ovoj fazi radova postavljaju kanalizacioni kolektori, vodovodna i elektro instalacija itd. Ispravi me ako grešim.
 
"kopaju kanal do bloka 18 i postavljaju kablove, cevi ne znam tacno
"
Kalenić sa SSC
 
Pošto zbog BNV-a od Terazijske terase nema ništa, ova poruka ima više smisla ovde nego tamo:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=424788#p424788:ubur78og je napisao(la):
Zuma » 24 Dec 2016 08:45 pm[/url]":ubur78og]Znam da su ljudi nestrpljivi, pa da poteramo kalendar malo unapred, kad malo ozbiljnije krenu sa krenu sa izgradnjom. Oni pastoralni pejsaži, okuka reke, brodovi, brdo, ravnica, nebo, zalazak Sunca ... ma, sve je to bilo bez veze. Ovo je razvoj! Radna mesta. Budući pogled na Beograd. Na nesreću, par spratova ove lepote mi je pobeglo pošto su iznad gornje ivice slike :oops:

BNV_%20Kamenicka_Pogled.jpg


Ne mogu ni da u donjem delu i malo levo ucrtam tri tunelske cevi (jedna za metro), njegovu stanicu, i još dve automobilske magistrale sa svojim GSP stanicama koje ponosno izlaze sa dna slike i ulivaju se u OGROMNU kružnu petlju malo dalje, na mestu dva bezvezna parka koja su tu bila :oops:
 
Vrh