[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=420046#p420046:3evj741y je napisao(la):
mvbg1 » 29 Nov 2016 11:48 am[/url]":3evj741y]
Zuma,previše bukvalno i plastično gledaš na železnički saobraćaj ne zato što ti tako hoćeš već zato što nemaš ni osnovna predznanja o organizaciji železničkog saobraćaja.
Ad hominem. Bez argumenata. Ne znači ništa.
Pa pobogu šta se u zadnjih 100 godina dešavalo u Beograd spoljnoj ako ne rad manevre???
Šta je ŽIT radio u SA ako ne pretovar raznih vagona u kojima je izmedju ostalog bilo i materija koje su kud i kamo opasnije od naftinih derivata u cisternama NIS-a????
I kakve to ima veze sa bilo čim? Zar sam ja rekao da se to nije dešavalo? Samo pokazuješ da ili nisi razumeo šta je problem ili to ne zeliš. Ne želim da ponavljam sve što sam do sada rekao. Suština je ovo. Mora se uzimati u obzir analiza SVIH rizika, ne samo nekih. Postoje neke prednosti nove trase i neke mane. U ukupnom zbiru mane su veće i ozbiljnije od prednosti. Manipulacija u stanici je bitno manje opasna od nesreća tokom kretanja kompozicija. Same cisterne su prlično dobro zaštićene. Potreban je veliki priliv spoljašnje energije da bi se ozbiljno narušio njihov integritet, a gorivo rasulo u velikim količinama, zapalilo ili eksplodiralo. To je moguće samo na pri većim brzinama. U stanici, prlikom manevrisanja, istovremeno imamo čitav niz ljudi koji prati šta se dešava, pa može brzo da reguje, a kompozicije prosto mile. Verovatnoća velike havarije u stanici je zato BITNO manja od recimo sudara dva voza na otvorenoj pruzi, od nailaska na lošu skretnicu pri većoj brzini, ili od naletanja 1,6 milona litara nafte na neki šleper na pružnom prelazu. TO je pravi problem, a ne greška u jednom ventilu koji u stanici curi, ili u prebacivanju tri cisterne na drugi ranžirni kolosek. Zbog toga je premeštanje manipulacije kompozicijom iz SA stanice u Topčidersku stanicu od manjeg značaja u odnosu na povećanje ukupnog puta i transport po veoma prometnim međunarodnim kolosecima do njega, jer je TU glavni rizik. A ako se velika nesreća nekako IPAK desi baš u stanici, postoje prilični izgledi da posledice po Beograd neće biti bitno manje zbog velike zahvaćene površine (dim ili otrovni gasovi pokrivaju veliku površinu, a na oba mesta u ŠIROJ oklolini stanuje mnogo ljudi, plus veća blizina vodoizvorišta). Tako da čak ni po tom, manje verovatnom osnovu, premeštanjem manipulativne stanice nismo mnogo dobili za tip nesreća koji ostavlja najveće posledice. Zbog toga je zbirni rizik (i verovatnoća i ozbiljnost posledica) sada veći. Da ne ponavljam sve ostalo.
Pišeš konstantno o opasnosti tokom kretanja železničkih kompozicija kao da se mora svakim prolaskom kroz SA dizati uzbuna najvišeg stepena da bi se sačuvali životi gradjana Beograda.
Naravno da ne mora. Prosto se izabere trasa sa najmanjim ukupnim rizikom.
Pišeš da se saobraćaj opasnih materija nije mešao sa drugim saobraćajem što je totalna nebuloza.
Šta se to drugo vozilo po koloseku 6 topola i u onoj pustinji iza Sajma? A sada se ide tik uz Savsku ulicu, pa tik uz Bulevar vojvode Mišića, pa izrazito prometnom prugom ka Topčideru. Ranije nafta tuda nije prolazila.
Ovo za brzinu kretanja železničkih kompozicija neću ni da komentarišem pošto si to napisao samo eto da nešto napišeš,a u stvari nema veze sa normalnim i racionalnim razmišljanjem.
Vidi gore. Sudar ili iskakanje iz šina pri manjoj brzini paruža manje prilike da se cisterne ozbiljnije oštete. 20 km/h, pa čak i unazad (a nije potrebno), sa dodatnim čovekom koji navodi, je zato MANJE opasna brzina od nezgode pri 50 km/h. Šta je tu nejasno?