Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

aabd72a5683af41b0b077f17d6f2ed03.jpg


40d0f42feba1c0449bdb08cf7b995118.jpg


1361f5490b061818f82304525136ee0a.jpg


cfc0b6aa86836d06eda12bf4a8c3dc0c.jpg


spojena dva materijala
024ed8c060999945e5ab39f1706a29cc.jpg


Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=385170#p385170:1i71kyrp je napisao(la):
stf » Tue May 10, 2016 10:10 am[/url]":1i71kyrp]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=385154#p385154:1i71kyrp je napisao(la):
Nik_B » 10 Мај 2016 09:13 am[/url]":1i71kyrp]

A taj konkurs nam govori da oni nakon sto su urbanizovali ceo Manhattan, pokusavaju stvari donekle "izvaditi" i kroz naknadno uvodjenje zelenih povrsina, sportsko rekreativnih sadrzaja, multifunkcionalnih javnih povrsina, objekata predvidjenih za nauku i kulturu, pokusavaju obalu oplemeniti i uciniti stanovnistvu i turistima pristupacnijom i udobnijom za koriscenje.


Поента је да, као што сам десетак пута писао, Београд нема ни метар градске урбанизоване обале и не видим ама баш ништа лоше у томе да коначно добије 2 километра и такве, "урбанистички заостале градске обале"

Пустите више једноумље и допустите да становништво бира где ће проводити своје време крај реке и да постоји ИЗБОР.
zanimljivo, tvoj post od pre nekog vremena...
Postby stf » Mon Aug 23, 2010 9:05 pm
Smatram da bi za urbanisticko resenje za SA trebalo raspisati medjunarodni konkurs, a uslovi bi bili:

1. grad podredjen pesacima i biciklima
2. variranje spratnosti, ali posebno voditi racuna o postojecimn vizurama grada sa reka.
3. velika zastupljenost zelenila
4. sto veca zastupljenost vodenih povrsina (jezera, vestacki kanali..)

Sada imas malo "cudan" argument u odbranu, po meni a i vecine foruma, nefunkcionalne par metara siroke obale. Ako je opsti trend u svetu da se sto vise prosiri i zelenilom oplemeni obala (recna, jezerska, morska ) koju su svojevremeno neki ljudi zbog licnih interesa zagadili betonom i zgradama, ti pod izgovorom da Beograd nema neku "gradsku urbanizovanu obalu" (to je valjda reka, par metara betonske obale i odmah pored zid solitera) zagovaras da samo jos to Beogradskim obalama nedostaje da bi ljudi imali IZBOR.
Pre ce biti da je poenta da zelis da po svaku cenu opravdas neciji projekat-maketu sklepan za par meseci gde je bio cilj oteti sto vise hektara dobrog gradjevinskog zemljista u Beogradu. Dva kilometra obale puta 10 metara je dva hektara, a zadovoljni gradjani Beograda su eheeej dobili IZBOR u vidu "gradske urbanizovane obale" i one ruralne !! Ovde jos dva hektara pored ostalih stotinu u zaljedju na 99 godina bez naknade...Malo li je ?
Ocekujem ipak smislenije i kvalitetnije lobiranje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=385194#p385194:y6fcsn2k je napisao(la):
Nik_B » 10 May 2016 15:10[/url]":y6fcsn2k]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=385191#p385191:y6fcsn2k je napisao(la):
stf » Uto Maj 10, 2016 1:50 pm[/url]":y6fcsn2k]


Лепо речено. Али то описује квалитет домаће струке, ништа више.

Upravo si pljunuo po generaciju arhitekti koja je na izdisaju ili nije vise sa nama, a koja je nesto i vredela. Hoces reci da je danasnja struka strucnija, te se moze uhvatiti u kostac sa Savskim amfiteatrom? :wink:


Pusti ga @Nik, nemoj da se posvađate. U većini slučajeva je @stf realan, jedino što ne voli Novi Beograd, tačnije "sit je zelenih površina", što iz struke što iz realnosti.
Arhitekte su isto živi ljudi i oni nešto mažu na hleb da bi pojeli. Neko iz studentskih doba ostane na "travi" i alternativi vajanja skupltura, a neko nastavi dalje i stigne do nivoa "IMT" (Imali mene tu %). Uspešan je onaj koji spoji obe ove stvari. Kod nas to tek počinje u poslednjih 20 god.
 
Konacno umesto "magarece staze" kao sto je do sad bilo, imamo odlicno setaliste uz reku koje ce iskoristiti sve potencijale obale.Nadam se da ce je produziti do mosta na Adi. :vops:
 
kada pustaju ovo? Da se provozm malo pa da sumirmo utiske. Momci svaka vam cast na slikama, kako upevate da vas puste na gradiliste, ja nisam mogao ni da privirim!
 
Истине ради, Београд има километре урбанизоване обале и то из више епоха, од краја 19. века до модернизма из средине и друге половине 20. века.

А ово што сада граде је све само не урбанизација обале. Ово је градња класичног насеља затвореног типа са све тржним центром. По свим мерилима у питању су објекти најнижег нивоа и најмање вредности за јавни простор чије место је на периферији града, не у најужем географском центру града. Ово је страшан пример урбане деградације и понижења једног европског града и његовог друштва.
 
@tzoran1

И шта је у свему што данас причам у колизији са тиме што сам написао 2010. године? Омиљени хоби на овој теми је стављање у уста неизречених свтари. По ко зна који пут ми се ставља у уста да подржавам пројекат у овом облику и не знам колико пута ћу морати да напишем да не подржавам. Смарате. Јадни сте више до бола сте јадни.
 

Da li mozemo da naslutimo i buducu sirinu javne površine na lokaciji BW residences?
 
zna li neko hoce li se rusiti stenka i one neke drvene barake koje su tik uz biciklisticku stazu tamo kod mosta na Adi??
 
Hoce, cim se Arapin zainteresuje i za tu lokaciju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=385170#p385170:128lhc2v je napisao(la):
stf » 10 May 2016 10:10 am[/url]":128lhc2v]
Поента је да, као што сам десетак пута писао, Београд нема ни метар градске урбанизоване обале и не видим ама баш ништа лоше у томе да коначно добије 2 километра и такве, "урбанистички заостале градске обале"

Пустите више једноумље и допустите да становништво бира где ће проводити своје време крај реке и да постоји ИЗБОР.
Da, nažalost, desetak puta. Iako je već mnogo puta na nju jasno odgovoreno. To je lažni izbor. Izbor podrazumeva biranje između više opcija pri čemu SVE one zadovoljavaju neke minimalne funkcije. Da bi obala uopšte bila "gradska obala", i ušla u BILO KAKAV izbor, prvo njom mora biti moguće proći (uz razne druge minimalne zahteve). Dakle procenimo budući pešački saobraćaj na osnovu predviđenih sadržaja, pa gledamo da li će se svi ti ljudi moći komotno kretati duž reke. Pa AKO je to moguće, ONDA takvo uređenje kao kandidat ulazi u nekakav izbor mogućih izgleda obale reke. Beogradu treba i urbana obala, ali urbana obala nije prostor koji je toliko mali da ugrožava čak i privatne komercijlne aktivnosti objekata na obali, a kamoli opšte gradske funkcije koje obala MORA da ima. Nema tu nikakvog izbora, to je smešno.
 
И не заборавите да је сав простор у СА дат приватној фирми, те да сав будући "јавни" простор у оквиру СА иде њима тако да таман и да су изградили простојан кеј (а нису) ту не би било говора о заиста јавном простору и понајмање о урбанизацији, можемо говорити само о приватизацији обале.
 
Ja se samo bojim da se ova staza za bicikliste(s obzirom na sirinu),ne pretvori u parkiraliste :grand:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=385191#p385191:3gkarnyg je napisao(la):
stf » 10 May 2016 12:50 pm[/url]":3gkarnyg]
Прича о ширини шеталишта је толико депласирана да је то језиво. Нон стоп се прича о ширини а упорно игноришете корисну ширину шеталишта на широким НБГ обалама. Драги мој Лаки, узми метар и измери ширину које год оћеш пешачке површине на тим широким шеталиштима и види које ћеш цифре добити.

Разлика у ширини постоји једино у зеленом појасу. Код Београда на води нема тог зеленог појаса. Ширина шеталишта је иста. Идентична.

Само се концепт разликује - градска урбанизована обала нема толико широк зелени појас. То је све. А лично сматрам да Београду, као и било ком другом граду требају различити типови обале да би сви становници уживали. И они који воле зеленило, и они који воле град.

Проблем код овог форума је што се не дозвољава другачији став, другачије мишљење. Ако се теби лично више свиђа зелена и широка НБГ обала, ти сматраш да другачији концепт једноставно НЕ СМЕ да се изгради. Све што се теби лично не свиђа, не треба ни да постоји? Исто питање и за Зуму и све редом.
Ovo prvo, o istim širinama, jednostavno nije tačno. Napraviću poređenje čim budem stigao. Plus što se ostali pojasevi ne mogu uvek izostaviti čak i u kalkulaciji propusnog kapaciteta šetača jer odvlače jedan njihov deo.

A čak i kad bi ovo prvo bilo tačno, potrebna širina šetališta se prilagođava predviđenom broju ljudi, to nije apsolutni broj, isti svuda u gradu, nego relativan. Obim i koncentracija korisnog prostora, isto kao i obim i koncentracija usluga u Beogradu na vodi je u tako gigantskom neskladu sa bilo kojom drugom obalom koja postoji bilo gde u Beogradu (ili u Srbiji) da je i sam pokušaj njihovog ravnopravnog poređenja smešan (po apsolutnoj širini pešačkog prolaza), da ne kažem sad zlonameran.
 
A ova slika znači da je širina javnog prolaza još uža i to:

-- na levoj strani za razmak između regulacione linije i biciklističke staze (tu je sad trava)
-- na desnoj strani za prostor koji će zauzeti nagnuta metalna ograda (ako bude kao kod Savanove)
-- zatim za razmak između ograde i klupa
-- zatim za širinu klupa
-- zatim za dužinu nogu onih koji na klupama sede okrenuti ka zgradama

1361f5490b061818f82304525136ee0a.jpg
 
Zuma kad si u mogucnosti skiciraj na ovoj zadnjoj fotki dimenzije,tipa regulaciona linija bici staza,sirina bici staze,sirina setalista (sa ovim dodatnim umetanjem ploca) itd.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=385244#p385244:1zwa3fby je napisao(la):
Zuma » 10 May 2016 04:10 pm[/url]":1zwa3fby]A ova slika znači da je širina javnog prolaza još uža i to:

-- na levoj strani za razmak između regulacione linije i biciklističke staze (tu je sad trava)
Ti još uvek zlonamerno tumačiš sve što vidiš u vezi ovog projekta? :D
Ae ovako....smatraš li da će nadzemni kvadrati biti odmah ovde:


(Ili metar levo ka Savskoj, nemoj biti bukvalista pa misliti bukvalno na liniji gde se buseni trave sada završavaju/počinju)
 
Neće biti mnogo dalje, kao što smo opširno diskutovali ranije. Na osnovu zvaničnog rendera napravljenog na osnovu zvanično prihvaćenog plana, na osnovu procenta zauzetosti i oblika aneksa, itd. A sada na tom mestu vidimo još i travu, a NE drugi deo šetališta, iza biciklističke staze. To je onda činjenica, nema ništa zlonamerno u opisu stvari kakve one očigledno jesu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=385252#p385252:1r3kng3j je napisao(la):
milos.tro » 10 May 2016 05:02 pm[/url]":1r3kng3j]Zuma kad si u mogucnosti skiciraj na ovoj zadnjoj fotki dimenzije,tipa regulaciona linija bici staza,sirina bici staze,sirina setalista (sa ovim dodatnim umetanjem ploca) itd.
Čim budem imao vremena da napravim svoje fotografije na kojima se jasno vide i granice ploča i sve dimenzije bez prevelikog perspektivnog izobličenja.
 
U međuvremenu, mali vizuelni komentar takođe vezan za širinu prolaza, u ovom slučaju jedan pokušaj da dočaram koliki će deo od ovog prolaza biti zauzet kada (ili ako) se ovde postavi još i ista onakva ograda i klupe, pa onda ljudi to počnu da koriste onako kako ih uvek koriste. Probajte da procenite prostor koji je zauzet od ivice betona (iza metalne ograde) do slobodnog dela prolaza nezauzetog ljudima koji stoje pored klupa ili onima koji sede na njima.

IMG_1383_resize.jpg

IMG_1386_resize.jpg

IMG_2382_resize.jpg


Dete se MORA nahraniti. A kolica ne mogu da stanu između ograde i klupe. Dakle JOŠ ovoliko protstora manje. Itd, itd.

IMG_2383_resize.jpg
 
Ne verujem da je iko i pokusao da uporedjuje gradove i projekte kao jaje-jajetu. Dobro je ako se nesto korisno moze izvuci iz tudjih primera, a ovde moze da se diskutuje sta bi to bilo. Slonovi mogu da budu prikazani uz obalu Ganga, ali na Savi oni ne rastu. Sigurno iz bogatijih projekata neki koncept sadrzaja, materijala, oblika… moze da se primeni i za nase potrebe. Mogu da posluze kao osnova ili kao smernice ili samo kao inspiracija za totalno nesto drugacije i suprotno ili uocavanje kako se neko usudio na nesto ne konvencijalno (a ovo je narocito neophodno za prosecan Srpski ograniceni mentalit).

Zivela sam nekad na Manhattan-u dugo godina. Sada bi mi bio napor da zivim NYC svaki dan, a i neke druge stvari u zivotu su mi prioriteti. Vidim da NYC nastavlja da se menja i svima nam je jasno da su 5. Avenija (na kojoj cami imovina drzave Srbije) i Madison najluksuznije, a da se donji deo grada i te kako namece i postaje trazen. U NYC je sve centar i sve moze da bude zanimljivo. Ogromna svota je data za taj BIG projekat pre godinu i kusur, a nisam videla rezultat, niti me neko moze ubediti da zelenilo na tom mestu moze da opstane i da neutralise gasove, te samo kazem da tu ne bih preporucila vece fizicke aktivnosti, a ove druge osim hulahopa jos nisu razvili. Ne, ni voda koja zubori uz stazu se ne cuje. (A o tim uredjenim drustvima i demokratskim procedurama oko projekata necu da se natezem, jer su pune neistina, tj. slicni su situaciji kao i u BGD.)

Nekim gradovima i lokacijama treba vise zelenila, a nekima cak i manje nego sto ga vec imaju (BGD). U Beogradu vec imamo dosta livada, avioni nam dodiruju njive i ne treba preterivati sa dodavanjem. To kako su sada na Promenadi na Savi krenuli da postavljaju travu i drvored (a sto je kako smo videli naislo na gromoglasno uzbudjenje na ovom forumu) je dovoljno zelenila. Sad tu treba pravilno raspodeliti druge, (s’ mogucnoscu) neocekivane prostore izrazavanja i razonode.

Nego mi pada na pamet da vas pitam: Da li u Beogradu jos vazi ono da su stanovi na nizim spratovima vise vrednovani?
 
postoji bar 5 dobrih razloga da se sumnja da ovaj kej ispred savalove nije njegov finalni izgled. slazem se sa zumon da ce klupice popuniti dobar deo novog keja (u izgradnji) i da na to treba obratiti paznju, ali za ime boga miloga prestanite da pricate o keju izmedju brankovog i zaricevog mosta kao templejtu izgleda cele desne obale save. ono cudo je skarabudzeno na odredjeno vreme dok se ne premesti kanalizacija, iseli pruga etc.
 
Vrh