Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=385316#p385316:zy5mygiw je napisao(la):
Igor » 10 May 2016 09:24 pm[/url]":zy5mygiw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=385297#p385297:zy5mygiw je napisao(la):
relja » Maj 10th, 2016, 9:45 pm[/url]":zy5mygiw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=385289#p385289:zy5mygiw je napisao(la):
Igor » 10 May 2016 07:55 pm[/url]":zy5mygiw]Surovi oni bili ili ne, pravo je pitanje da li je biciklistima uopste mesto na setalistu.

To je pogrešno pitanje.
Čemu isključivost? Zašto polaziti od toga da pored reke treba da bude samo šetalište - staza za pešake, a ne i staza za bicikliste?

Ne zaboravi, Igore, do izgradnje "fantomovog Beograda" po leks specijalisu koji je iznad Ustava (pa valjda zato mogu ljudi da budu vezivani i kuće rušene u pola noći), ovim delom obale su najviše prolazili upravo - Beograđani na biciklima.

Ja razumem da ove naprednjačke barabe i ovi ljigavo botovi koji ne znaju napišu više od "fantastičan projekat" i "svaka čast" to žele, ali ne razumem tebe da uopšte postavljaš takvo pitanje.
Ako imamo problem sa presecanjima tokova onda to treba resiti. Ovaj nazovi kompromis je samo polu resenje koje ce se pokazati kao lose izgradnjom objekata i sadrzaja duz obale tj sada predvidjene biciklisticke staze. Ranije sam u ovoj temi pomenuo da bi bilo dobro da biciklisti glavni koridor imaju iza prvog reda zgrada dok bi u obavezi bilo postavljanje mesta za vezivanje bicikala na ulazu u dominantno pesacku zonu. Nema te sirine gornjeg nivoa koja bi sprecila preplitanje pesackog i biciklistickog toka bilo da su biciklisti blize reci ili blize objektima. Jedno od kompromisnih resenja bi bilo i kompletno poplocavanje duz cele sirine sadasnje obaloutvrde uz mogucnost da biciklisti koji izraze zelju da prodju tim delom mogu i to ali da to dominantno bude pesacko komercijalna zona poput Knez Mihajlove. Za bicikliste u tranzitu koji razvijaju i vece brzine treba da postoji dodatna staza gde njima niko nece smetati.


Pitanje je bilo da li je biciklistima mesto na šetalištu.
To nije pravo pitanje.
Pravo pitanje je koji zlonamerni mozak je dozvolio ovako usku obalu rezervisanu samo za korisnike sadržaja koji su smešteni u objektima BnV.

Nestade mi prethodni opširniji odgovor, iskreno se nadam da nije obrisan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=385333#p385333:2alevshh je napisao(la):
3eka » 10 May 2016 10:00 pm[/url]":2alevshh]
Da li je moguće da si ti od celog ovog pakla video samo širinu šetališta?!? Pa, BNV bolje kritičare ne može poželeti.
Naravno da sam video i ostalo. Međutim, prateći kako ovde ljudi reaguju na pojedine stvari koje kažem, i uz neku procenu kakve su šanse da nešto vremenom dobije širu podršku ili da se zaista izmeni, još davno sam zaključio da se treba da se skoncentrišem samo na ono što je od najšireg interesa i najrazumljivije najvećem broju običnih Beograđana, dakle na obalu, a da sem povremenih usputnih primedbi ili kratkih dijaloga, ostalo prepustim onima koji budu želeli da o tome opširnije pišu i budu spremni da tome posvete priličan deo svog slobodnog vremena.
 
Posto je Delija u slicnom kontekstu mene pomenuo reci cu samo da delim misljenje sa Zumom po pitanju trenutnog fokusa. Mnoge stvari ce trziste regulisati bez obzira na predlozene ili usvojene urb projekte koji uzgred ne predstavljaju konacnu arhitekturu.

Obaloutvrda se sada radi i meni je fokus na njoj kako bi bila sto bolja i bezbednija za sve.
 
OK, ima smisla...dokle god se ne priča samo o širini šetališta. Iskreno, mislim da se na ovim renderima šetalištem nisu ni bavili, tako da ne znam koliko su relevantni za tu priču.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=385332#p385332:2ow791xm je napisao(la):
Igor » 10 May 2016 09:59 pm[/url]":2ow791xm]Te dve funkcije nije moguce bezbedno ostvariti na istom nivou bez obzira na sirinu i razmak izmedju njih ako postoji bilo kakvo ukrstanje. Imamo i sada pesacke prelaze na tzv promenadi gde postoji isti i jos izrazeniji problem. Ustvari kad malo bolje razmislim ostvarice se Zuma ona tvoja hronologija ako se drasticno poveca priliv pesaka.
Spontano izbacivanje biciklista je moguće samo ako između pešaka i biciklista ne postoji fizička barjera u obliku zelenog pojasa. Na to sam mislio, jer je to bilo predviđanje događaja na Promenadi kod Savanove, gde toga nema. Međutim, ako bi ukupna širina obale bila dovoljna, i ako bi između pešaka i biciklista uvek postojao zeleni pojas, sa jasnim, uzdignutim ivičnjacima, onda ne bi bilo problema (čak i ako je gužva). U tom slučaju povremena ukrštanja tokova ne bi bila preveliki problem. Tako da ne stoji tvoja tvrdnja da te dve funkcije nije moguce bezbedno ostvariti na istom nivou bez obzira na sirinu i razmak izmedju njih ako postoji bilo kakvo ukrstanje.
 
Zuma to o cemu ti pricas je fina teorija koja ce se vrlo brzo pokazati kao neodrziva na terenu, mozda ne u pocetku sada ali kada se budu izgradjeni objekti blize biciklistickoj stazi. Pretrcavanje dece sa jedne na drugu stranu nije neocekivana situacija. Ustvari prilicno sam siguran da ce biciklisti biti ti koju ce biti nezadovoljni cak i ovim sadasnjim kompromisnim resenjem posto nece imati pravi brzi tranzitni alternativni pravac za koji se zalazem.
 
Čekaj, rekao sam "ako bi ukupna širina obale bila dovoljna", nisam mislio na ovo što sad postoji, nego na tvrdnju da bicklisti i pešaci smetaju jedni drugima bez obzira na širinu nivoa na kome su. Ako se takve obale sa biciklistima prave svuda po svetu, mogle su i kod nas. A ovo što je sada napravljeno ... nizvodno od Savanove pešaci će sigurno izgurati bicikliste ako se ne prihvati moj predlog o pomeranju dela pruge iza Savanove i promeni redosleda zelenog pojasa i bici staze. A uzvodnodno od Savanove, na novom delu ... previše je usko, pa je tu sve moguće, dakle postoji i prilična šansa da si u pravu. Videćemo šta će biti na nižim nivoima obale, možda privremeno pomogne. Ovde gore ima previše pešačkih prolaza između blokova zelenila, a i oni su sada previše uski. To je nekih 1,5 metar ili tako nešto. Pitanje je može li na tako maloj širini da dugoročno opstane trava, uz ovakvu gužvu, uz sve pse koji imaju svoje prirodne nagone, i uz decu i tinejdžere, sa svojim nagonima. Tako da to onda i ne mora da bude dovoljna barjera koja čuva bicikliste. A još je pitanje šta će imati sa druge, privatne strane. Ali opet, uz gustu žičanu ogradu i veštačko zalivanje, možda bi zelenilo i opstalo i bilo smetnja izletanju na stazu. Ko zna. Ovakva priča je krajnje frustrirajuća jer se bavimo stvarima koje su bile sasvim nepotrebne. Sve je trebalo da ima normalnu širinu, i to je koren problema koji nikako ne smemo zaboraviti.
 
Slazem se sa vecinom sem sto ipak mislim da svako ukrstanje bez obzira na sirinu pravi problem pre svega zbog karaktera biciklisticke staze gde se mogu postici i vece brzine. Sada je gotovo ali jedno od resenja je sigurno bilo da biciklisti imaju sledeci nizi nivo prema vodi koji bi bio potpuno fizicki odvojen od gornjeg nivoa koji je pesacima inace zanimljiviji zbog komercijalnih sadrzaja a ne bih ih staza na nizem nivou toliko udaljavala od vode.
 
B92: "BG na vodi" traži kuma Promenade

Žiri "Beograda na vodi" izabraće ime koje najbolje oslikava koncept novog prostora na Sava Promenadi, a dobitnik, pored činjenice da će jedno mesto u Beogradu nositi ime koje je osmislio, biće nagrađen i treking biciklom.

49356032575a0d86ff01f8088e64625e.jpg


Prostor u nastavku Sava Promenade obuhvata sprave za vežbanje na otvorenom, odbojku na pesku, igralište za decu kao i kutak za odmor i osveženje, a istovremeno predstalje mesto gde će se održavati koncerti, radionice, umetnički performansi, sportska takmičenje, ali i časovi joge i pilatesa, kao i druge aktivnosti.

Izvor i ceo tekst:
B92: "BG na vodi" traži kuma Promenade, ima i nagrada http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1129753

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Insajder i Radio Slobodna Evropa: Rušenje pod maskama

Objavljeno 10.05.2016

U drugoj emisiji "Insajder bez ograničenja", novinari produkcije Insajder i Radio Slobodna Evropa istražuju - da li Beogradom vladaju bande s fantomkama ili država bez rešenja ruši tuđe vlasništvo? Tema emisije je rušenje objekata u Hercegovačkoj ulici u Beogradu - događaj koji je uznemirio javnost, a o kojem nadležne institucije ili ćute ili negiraju bilo kakvu odgovornost.

Komentirajte

http://www.slobodnaevropa.org/media/vid ... 26848.html
 
@Igor Igore, možda ću ja sad zvučati surovo i poređenje je neprimereno, ali to što si ti predložio me podseća na onu situaciju iz filma Pijanista gde se Jevreji u getu podele na "policajce" i građane, pa se međusobno mlate i okrivljuju dok ih vode u logore. Znači, nisu problem oni koji su ih sabili u geto, već su se oni među sobom podelili, pa su jači terorisali slabije. Svakodnevica jeste surova, ali reći da biciklistima nije mesto na obali i gurnuti ih među zgrade je po meni nekorektan i urbanistički potpuno nepismen potez, gledajući da smo ovde imali "from scratch" situaciju. Dakle, sve je moglo da se predvidi, isplanira, blagovremeno su upućivane primedbe, prostora je bilo. Mi smo reagovali, bili uporni. Pozvao sam i vas da se uključite, ali nije bilo interesovanja. Možda bismo mogli da izboksujemo još poneki metar za sve, ali sad je već kasno. Ovako, nakon što ste sedeli i posmatrali, sada se naknadnom pameću došlo do toga da se pitamo da li je biciklistima tu uopšte mesto? Imaj u vidu da se prema podacima iz transportnog modela BG broj biciklista duplirao u prethodnih nekoliko godina, i ja mislim da će taj broj samo rasti. Diskriminisati jednu grupu učesnika u saobraćaju i pomerati im JEDINU pristojnu rekreativnu stazu koju imaju među stambene blokove je u najmanju ruku nepristojno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=385191#p385191:4svm0g6o je napisao(la):
stf » Tue May 10, 2016 1:50 pm[/url]":4svm0g6o]

DusanBG

Сплавови су настали јер у овом граду не живе само људи који желе да шетају уз реку 6 километара и то их чини срећним. У овом граду живи и много људи који жели нешто друго. Ти сматраш да они треба да се иселе? Да су само твоје жеље и потребе релевантне?

Šta spinuješ bre ti čoveče i stavljaš mi u usta nešto što nisam rekao. Da si pročitao moj post bez te potrebe za konfrontacijom razumeo bi da je upravo poenta posta da postoji deo obele slobodan od spravova, pa deo sa, itd. i to prežvakano jedno već deset puta ovde na forumu.

Dalje, koga bre ja teram da se iseli, ti si bre taj koji ovde tera ljude da se sele tim mangupskim prozivanjem. Ko je moje potrebe stavio ispred drugih? Ja sam stavio da se trebaju I MOJE potrebe ispuniti, sada imamo totalnu suprotnost.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=385321#p385321:i8887mbu je napisao(la):
Bulevarac » 10 Мај 2016 09:34 pm[/url]":i8887mbu]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=385289#p385289:i8887mbu je napisao(la):
Igor » 10 May 2016 07:55 pm[/url]":i8887mbu]Surovi oni bili ili ne, pravo je pitanje da li je biciklistima uopste mesto na setalistu.
toliko smo nisko pali?
Glavna, najpopularnija biciklistička staza u gradu, koja spaja Dorćol sa Adom, godinama je omogućavala suživot pešaka i biciklista. Svi su mogli da uživaju dok se šetaju ili voze u prizoru reke, i atmosferi koju ona stvara. Ja ne pristajem da se vozim između zgrada do Ade, želim da gledam reku! :gobb:

Чек, чек , чек ... ? Коју атмосферу је река стварала? Коју смо то реку гледали? Нисмо је бре ни видели од сплавова и депоније речне флотиле.

И тај "суживот" није постојао јер пешака скоро да није ни било, што због смрада отпадних вода, што због уског грла на неколико места где пешчка стаза ни не постоји.

ВИше пута је овај бициклистички правац назван "бициклистичка магистрала". Ако је магистрала, онда јој, као и друмској или жеклезничкој магистрали - није место на шеталишту.

А ти ако возиш бајс магистралом и гледаш у реку ... убићеш некога.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=385338#p385338:218djl2g je napisao(la):
3eka » Tue May 10, 2016 11:13 pm[/url]":218djl2g]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=385336#p385336:218djl2g je napisao(la):
relja » Tue May 10, 2016 11:09 pm[/url]":218djl2g]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=385333#p385333:218djl2g je napisao(la):
3eka » 10 May 2016 10:00 pm[/url]":218djl2g]...
Šta se desilo sa originalnim projektom?

Originalnim projektom?
A šta je kod BnV "originalni projekat"?
Znam samo da jedan projekat ne čine makete i ne čine renderi na Pinku i u Informeru koji se menjaju svako dan, već projektna dokumentacija.

Ne postoji "originalni projekat" Beograda na vodi.
Da postoji, ne bi prenosne pumpe izbacivale vodu sa gradilišta gumenim crevima u Savu kroz rupe u talpama, već bi prvo bili izgrađeni bunari, cevovodi i sva ostala infrastuktura - prema projektu.

Mislio sam na originalni projekat tržnog centra, koji je pobedio na "konkursu" . On je jedini na nešto i ličio. Ovo sad je ponižavajuće.

Nema originalnog projekta za tržni centar,sve je još u fazi "projektovanja" koje radi jedan arhitektonski biro iz Beograda. :wink:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=385351#p385351:1a3lol2a je napisao(la):
Zuma » Tue May 10, 2016 11:40 pm[/url]":1a3lol2a]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=385332#p385332:1a3lol2a je napisao(la):
Igor » 10 May 2016 09:59 pm[/url]":1a3lol2a]Te dve funkcije nije moguce bezbedno ostvariti na istom nivou bez obzira na sirinu i razmak izmedju njih ako postoji bilo kakvo ukrstanje. Imamo i sada pesacke prelaze na tzv promenadi gde postoji isti i jos izrazeniji problem. Ustvari kad malo bolje razmislim ostvarice se Zuma ona tvoja hronologija ako se drasticno poveca priliv pesaka.
Spontano izbacivanje biciklista je moguće samo ako između pešaka i biciklista ne postoji fizička barjera u obliku zelenog pojasa. Na to sam mislio, jer je to bilo predviđanje događaja na Promenadi kod Savanove, gde toga nema. Međutim, ako bi ukupna širina obale bila dovoljna, i ako bi između pešaka i biciklista uvek postojao zeleni pojas, sa jasnim, uzdignutim ivičnjacima, onda ne bi bilo problema (čak i ako je gužva). U tom slučaju povremena ukrštanja tokova ne bi bila preveliki problem. Tako da ne stoji tvoja tvrdnja da te dve funkcije nije moguce bezbedno ostvariti na istom nivou bez obzira na sirinu i razmak izmedju njih ako postoji bilo kakvo ukrstanje.

Problem ce uvek postojati dokle god pesaci budu presecali bicikliste i obrnuto,mogli su bez vecih problema da odrade da idu iza Savanove,samo jedno ukrstanje na lokaciji ispod SSM,pa dalje donjim nivoom setališta.
 
Iz prve ruke... Dok sam ziveo u Beogradu redovno sam se iz grada sa Zvezdare biciklom spustao ka Dorcolu i onda preko 25. Maja, ispod Kalemegdana pa dalje ka Adi. Istim putem nazad... Iako mi je kroz grad bilo blize da stignem na Adu, radje sam se vozio pored reke, jer ta voznja je bila uzivanje, rekreacija i opustanje za razliku od voznje kroz grad gde sam gledao glavi mesta. Ne kazem da nema i biciklista koji su u tranzitu, pa im je potrebna brza "magistrala" kroz amfiteatar, ali po mom secanju, vecinu su cinili rekreativaci koji uzivaju u laganoj voznji, roditelji sa decom na malim biciklima ili u prikolicama kao i seniori koji voze laganim tempom.

Treba li te stare korisnike, ljubitelje cak i tako devastirane reke i obale marginalizovati kako bi "nafurane ribe" i "fancy frajeri" mogli svoje kese iz soping centra parkirati pored stola kafane u kojoj ispijaju svoju "fancy kafu"?
 
Dubai sa baštama kafića su gori nego mi, suzili maksimalno deo za pešake i sve ostale. Možda i ne šetaju po visokim temperaturama...
 
Kada je datum otvaranja ove nove, ražalošćujuće promenade?
 
Treba li te stare korisnike, ljubitelje cak i tako devastirane reke i obale marginalizovati kako bi "nafurane ribe" i "fancy frajeri" mogli svoje kese iz soping centra parkirati pored stola kafane u kojoj ispijaju svoju "fancy kafu"?

Odgovor je treba. Zato sto upravo takva mesta privlace turiste i investitore. Beogradu to treba da bi mogao dalje da se razvija. A kome je do ruralnih delova moze da krene od Zvezdare ka Grockoj.
 
Na toj "fancy kafi" bar ce platiti porez I grad ce imati neku Korist,a od tvog bicikla nista.
Turisti ne dolaze u BG da se vozikaju pored reke biciklovima,nego da se prosetaju uredjenom obalom I odmore se uz dobar pogled.
Sva sreca pa su vam sredili stazu u nastavku promenade da imate gde da svrckate uz prazne dzepove! :laugh:
 
Kaко да крене бициклом од Звездаре ка Гроцкој? Немам ништа против развоја и туризма, али посетиоцима фенси кафића, кафана и ресторана је све једно да ли су у Франшу са погледом на аутопут и железничке надвожњаке, кафаници испод Мостар петље са погледом на ништа. Туристима модерне зграде, фенси хотели и кафићи нису занимљиви, то имају и код куће. А баш ће да уживају уз кафу са погледом на сплавове поређане између Газеле и трамвајског моста, од тога би туристима била занимљивија цела зарђала флота ББГ, ПИМ и ЈРБ са шлеповима и тегљачима која је била усидрена ту.
 
Vrh