Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Nema vredjanja, diskutujemo.Nisam ja rekao da se ne slazem sa tobom po pitanju medjunarodnog konkursa... naravno da treba.
Ja pricam da je BNV odlicna poslovna odluka koja ce privuci strane investitore za naredne projekte. Ja to gledam poslovno. Moras na nekom poslu i da izgubis da bi na narednim sve to debelo naplatio. A ponavljam, nije se niko otimao decenijama za nase parcele da bi sada ocekivali da se nesto tek tako desi, samo od sebe, bilo je potrebno pogurati malo.
Ponavljam, dobra poslovna odluka, ali ne znaci da ce sigurno uroditi plodom. Od nas zavisi!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=381664#p381664:2b1hfk9o je napisao(la):
milos.tro » 16 Apr 2016 09:46 pm[/url]":2b1hfk9o]
Саша Бг;132146839 je napisao(la):
Данас поподне сам био на шеталишту и заједно с доста других грађана са запрепашћењем гледао следеће: дугачку баржу с утовареним багером са хватаљком су довезли и препречили уза сам узводни бок објекта Речне полиције.
Багер је захватао гомиле отпада од, највише, грања и пластичних флаша које су се ту нагомилале током раздобља вишег водостаја и - пребацивао их у реку, с друге стране барже!
Пролазници су у неверици гледали, фотографисали, крстили се и на глас негодовали ...
Чему то? Ако су хтели само да ослободе тај отпад, могли су да га само одгурају да отплови даље низ реку. Онолика баржа, багер на њој, пребацивање на другу страну, опет у реку све оно ђубре и материјал ...
:ohno:
А мало низводно, у пристаништу, два дугачка страна речна брода с туристима ....
To je sada već uobičajeni događaj. Negde u Novembru prošle godine je već bila moja reportaža vezana za čišćenje i posledice stavljanja prepreka u tok reke. Problem je što se zbog velikog pritisaka vode granje drveća čvrsto isprepliće i napravi branu ispred rečne policije (koja je široka i ima ivicu normalnu na tok). To je toliko jako da je potreban bager da bi se iz kompaktne mase isčupali pojedni komadi. Jedino što su, kad je otpad već bio zahvaćen, mogli da ga ostave u šlepu, a ne da ga ponovo puštaju niz vodu. To su redovni troškovi koji čekaju BNV, njegove zakupce i stanare ako naprave istu grešku pa u tok reke ubace previše gustu rešetku stubova ili druge kompaktne prepreke. Fotografija od prošle godine

IMG_1998_resize.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=381591#p381591:masd7kyt je napisao(la):
Igor » 16 Apr 2016 02:15 pm[/url]":masd7kyt]Jezda slazem se to je neka komforna pozicija gde te ta druga strana ostavlja u poziciji da ne mozes da izneses nijednu pozitivnu stavku projekta ili nekog njegovog segmenta bez obzira na proceduralno i pravno nasilje koje je prethodilo pocetku realizacije projekta.

"Kada udjete u pogresan voz sve stanice su pogresne."
Posto nismo bas jaki sa vozovima, Srbi su usli u onaj autobus firme Krstic. Nase stanice su odprilike te. Cekamo da gazda rasproda meso i rakiju i da nastavimo put.
Ja ne mogu da verujem da mozete da razgovarate o 10m ili 30m obalne zone ili o arhitekuri neke zgrade, posle ovakvog naslja nad Beogradom.
A nasilje nije samo proceduralno i pravno, vec i fizicko, materijalno, civilizacijsko. Ovo je skok u srednji vek. Iako se radi o staklenim zgradama.
 
Razumem te grane..... ali flase kese kante.... stvarno smo sramotni. Treba uvesti drakonske kazne za bacanje smeca u reke.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=381690#p381690:2x7k0szd je napisao(la):
dosen » April 17th, 2016, 12:03 am[/url]":2x7k0szd]Ja ne mogu da verujem da mozete da razgovarate o 10m ili 30m obalne zone ili o arhitekuri neke zgrade, posle ovakvog naslja nad Beogradom.
A nasilje nije samo proceduralno i pravno, vec i fizicko, materijalno, civilizacijsko. Ovo je skok u srednji vek. Iako se radi o staklenim zgradama.
Na ovoj temi se dosta pricalo o ugovoru i pratecoj problematici ali kako su radovi poceli valjda je normalno da komentarisemo i desavanja na terenu.
 
To je logika "ma reka sve to nosi",a to isto važi i za g... i ostala sr... koja se već decenijama izlivaju u Savu.Jedna od dobrih strana ugovora je u tome što smo se OBAVEZALI da to konačno rešimo .
 
Jeste,radi se o velikoj investiciji a obaveza RS je da se to završi najkasnije do kraja godine (računao sam i toleranciju po pitanju kašnjenja od 6 meseci).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=381583#p381583:2ipgatrq je napisao(la):
Homer Jay » Sub Apr 16, 2016 1:25 pm[/url]":2ipgatrq]Filipe, ne moramo baš uvek da nalazimo opravdanje u tome kako kod nas stvari (ne) funkcionišu. Srbija je, od kada znam za sebe, zaglavljena u mesijanskoj politici (vođa koji će da nas spasi), a posledično i mesijanskoj ekonomiji (doći će neko i izvući našu ekonomiju iz gliba - EU, Rusi, Kinezi, Azeri, i evo sada Arapi). "Beograd na vodi" je kulminacija takvog delanja.

Šta bi bilo da smo raspisali međunarodni konkurs i nudili parcelu po parcelu investitorima? Ako realno gledamo - jedno veliko ništa. renderi pobedničkog rešenja bi se vrteli nekoliko meseci po novinama, onda bi sve utihnulo, pa bi s vremena na vreme, neko od gradskih čelnika rekao kako je u toku izrada Plana detaljne regulacije na osnovu pobedničkog rešenja. Možda bi i vremenom taj plan bio izrađen, ali bi pretrpeo znatne izmene - naravno, na gore, a to bi se sve pravdalo racionalizacijom prvobitne ideje. Posle bi se možda i neke parcele ponudile investitorima, pre svega one oko Bristola i sadašnjeg BAS-a (koji bi svakako bio izmešten), jer ih je tu najlakše prikačiti na već postojeću infrastrukturu, i možda bi tu nikao po koji fensi hotel ili stambena zgrada (nešto poput Westa ili Bloka 11a).

Ali to što bi stvari najverovatnije tako ispale u praksi, ne znači da mi ne treba da želimo bolje, i da to ponekad glasno kažemo. Znači, zanemari "Beograd na vodi", podigni stvari na još viši nivo - da je Srbija država (a trenutno nije, trenutno je partijska prćija, država u pokušaju) - dakle, da ima Ustav koji nije mrtvo slovo na papiru, zakone koji su saglasni sa tim Ustavom, tri razdvojene grane vlasti gde svaka radi svoj posao - gde je izvršna vlast izvršna, zakonodavna zakonodavna, a sudska sudska i gde nije sramota biti građanin. Ukratko, da je Srbija zemlja sa jasnim i jednostavno postavljenim pravilima, onda ne bismo morali da vučemo investitore za rukav i legalno ih podmićujemo tzv. subvencijama i ovakvim JPP aranžmanima kao što je "Beograd na vodi", ne bismo morali da se pitamo ko sa kim poravnava račune (jer priča kako je vođa prijatelj sa ljudima iz Emirata i da se tek tako sklapaju poslovi ne pije vodu), već bi se investitorima otvorila vrata da sami dođu i ulože svoj novac. Da nemamo apsurdne situacije gde jedan privatni investitor (Soravia) koji sa drugim privatnim investitorom (MPC) pregovara o kupovini objekta u Beogradu (BIGZ) ide kod gradonačlenika na sastanak da priča o tome. Šta će on kod Malog!? Ako država ima zakone, onda se dve zainteresovane strane dogovore oko nekog posla, ako u tome pronalaze zajednički interes.



SVAKA TI ZLATNA! :vops:
 
То му дође неки следећи ниво разарања српског друштва - Сегрегација и напослетку формирање сабирних центара за све људе који заговарају поштовање закона, грађанске слободе и права, одговорност и контролу власти, очување јавне својине...

Мислим, већ се састајемо у мањим групама да би критиковали власт и њене криминалне пројекте јер то ни на интернету више не можеш. А ту је и свепристуна аутоцензура.
 
Iako podržavam spajanje forumskih tema, prelazni režim će stvarno biti naporan. O svemu tome se ovde još davno pričalo. Ako je od pomoći, mogu na osnovu tih razgovora da čitav projekat sažmem u nekoliko rečenica ne bi li se batalili ćoravog posla.

Kakva god da je cena zemljišta, najskuplje je u Beogradu. Jer je davno poznato da cenu u najvećoj meri određuje lokacija, a nigde drugde ne postoji parče zemlje koje je toliko veliko, savršeno ravno, raspoloživo, na obali reke, svima na prolazu, i još u stogom centru najvećeg grada u Srbiji. To bi trebalo da završi taj deo diskusije. A jedini razlog što je tako dobra zemlja do sada čekala, je što su početni troškovi čišćenja i gradnje nedostajuće infrastrukture zaista ogromni. I naravno, baš to plaćamo mi sami, a ne zajedničko preduzeće. I sad se pojavljuje "investitor" (bez 3 milijarde, ali sa nepromenljivim master planom pogodnom za neku pustinju), kome poklanjamo dve trećine najvrednijeg zemljišta oslobođenog tereta ovih početnih troškova, za uslugu "što je investitor". Jedino što ustvari on nije ni investitor, jer sem prve rate, zgrade unapred plaćaju kupci, a on ne gradi ništa na slepo, dok ne bude siguran da će ih biti. Ali i to tek POŠTO smo mi unapred i kompletno predali svoj deo uloga u obliku nove infrastrukture i zemljišta, a njemu dali imunitet od naših zakona, pravo eksploatacije javnog zemljišta, i pravo većinskog vlasnika, tj upravljanja preglasavanjem (uz vlasništvo nad izgrađenim delom zemlje i zakupom preostalog dela, sve kroz preduzeće u kome samo on odlučuje).

To vam je čitav projekat BNV ukratko, oslobođen nebitnih detalja. Ako neko misli da ovde i dalje ima o čemu da se raspravlja, ja se iskreno divim njegovim mnogobrojnim sposobnostima.
 
Danas ce se odrzati izlozba "Old timer-a" na promenadi pa bi bilo lepo prosetati :)

[OLD-TIMERS]
U saradnji sa udruženjem „Soko Savamala“, sutra vas na Sava Promenadi čeka fenomenalna izložba kolekcijskih primera automobila i motocikala. Iskoristite priliku da provedete vreme pored reke i uživate u ovoj jedinstvenoj izložbi old-timera. Čekamo vas od 10 do 17 časova! smile emoticon ‪#‎Beograd‬ ‪#‎SavaPromenada‬
 
Prošetati po šetalištu širine 10m provlačeći se između parkiranih oldtajmera? Baš da vidim kako će to biti izvedeno.
Jel možemo da zovemo Parking servis ako neko parkira kola na biciklističku stazu bez dozvole nadležnog organa?

Ko je uopšte došao na ideju da pravi izložbu kola na šetalištu?
Druga je stvar ako se koristi neka slobodna površina kojih sada u Savskom amfiteatru ima u izobilju. Tipa parcela hotela W koja je baš nasuta finim peskom.
 
Postoji nekoliko lokacija gde bi mogli da ih postave plato iza zadruge,parking,kao i deo promenade od igrališta ka Brankovom mostu gde su ranije i bila raznorazna dešavanja, a i prihvatljiva je širina šetališta na tom delu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=381664#p381664:jelyqk1k je napisao(la):
milos.tro » Sat Apr 16, 2016 10:46 pm[/url]":jelyqk1k]
Саша Бг;132146839 je napisao(la):
Данас поподне сам био на шеталишту и заједно с доста других грађана са запрепашћењем гледао следеће: дугачку баржу с утовареним багером са хватаљком су довезли и препречили уза сам узводни бок објекта Речне полиције.
Багер је захватао гомиле отпада од, највише, грања и пластичних флаша које су се ту нагомилале током раздобља вишег водостаја и - пребацивао их у реку, с друге стране барже!
Пролазници су у неверици гледали, фотографисали, крстили се и на глас негодовали ...
Чему то? Ако су хтели само да ослободе тај отпад, могли су да га само одгурају да отплови даље низ реку. Онолика баржа, багер на њој, пребацивање на другу страну, опет у реку све оно ђубре и материјал ...
:ohno:
А мало низводно, у пристаништу, два дугачка страна речна брода с туристима ....
:weird:
izvor:SSC
Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1
izvor:FCB
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=381637#p381637:2jywdmlq je napisao(la):
relja » Sat Apr 16, 2016 7:43 pm[/url]":2jywdmlq]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=381563#p381563:2jywdmlq je napisao(la):
vradovic » 16 Apr 2016 10:10 am[/url]":2jywdmlq]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=381560#p381560:2jywdmlq je napisao(la):
dr strangelove » 16 Apr 2016 08:40 am[/url]":2jywdmlq]
13029427_10153608345027643_3210903384621599180_o.jpg

Mislim da bi neko trebalo da podigne optuznicu za krivicno delo unistavanja javne imovine i posebno saobracajnih znakova i da pohapsi one koji to rade. Realno da ih strpaju po 5-10 godina u zatvor ne bi ovo vise radili a i drugi bi dva puta razmislili.

Mislim da bi trebao da pročitaš Pravilnik_o_saobracajnim_znakovima_na_putevima
http://www.putevi-srbije.rs/images/pdf/ ... tevima.pdf

pa da nam objasniš po čemu je ovo saobraćajni znak, kojoj to grupi znakova pripada, da li je njegov oblik i izgled u skladu sa usvojenim standardima, da li je njegov položaj u skladu sa propisima?

Ili je i ova nalepnica na tabli još jedan "pokušaj državnog udara"? :lol:

A voleo bi da možeš da hapsiš, jel da?
Jednom radikali, uvek radikali.

Ako nije problem - mislim da sam dosta detaljno objasnio situaciju sa ovim "znakovima":

https://saobracajnakamera.wordpress.com ... propisima/
 
Dakle nema kraja uzurpaciji javnih prostora. Nije dovoljno što je sem bivšeg Jevrejskog koncentracionog logora i Zemunskog keja, apsolutno ČITAVA desna obala Dunava i čitava leva obala Save predata splovovima, brodovima i nakaradnim konstrukcijama svake zamislive vrste, sad više čak ni 100 godina star Zemunski kej neće biti izuzetak. Iako je deo strogo zakonom zaštićene zone starog Zemunskog jezgra. Upravo su onaj gigantski lutajući brod hotel premestili na sred Zemunskog keja.

BrodHotel.jpg


Nema veze što ima čitavih 90 metara dužine i ko zna koliko visine. Vlasnik je prvo pokušao da ga uvali ispod Kalemegdanske tvrđave (!), pa je onda morao da ode kod SIV-a. Tu očigledno nije bio zadovoljan iako je direktno po čitavom gradskom travnjaku, od ulice do broda, pružio tapison i ukopao svetla na obe starne (to vidite i iz satelita, gore). Nego je sada ugovorio poslovni dil sa nekim iz uprave, pa direktno na kej. Nema veze što ljudi koji tamo odlaze ne žele da gledaju njegove prozore, nego reku i labudove. Glavno je da u upravi ima korumpiranih kojima je novac jedina svetinja. Inače u Zemunu je na vlasti koalicija na čelu sa SNS-om. Tako da sada, posle onog "demokratskog" parkinga na travnjaku keja iz 2009. godine, Zemunci i svi koji vide kuda sve ovo vodi izgleda ponovo moraju organizovati odbranu. Možda to znači da su sve partije iste, možda i ne, ali je neosporna činjenica da ona na vlasti može naneti najviše štete ili koristi, ma koja da je, pa je vreme da se uvek, UZ SVAKU VEST, počne isticati ko je odgovoran ili zaslužan za to o čemu se piše.

Koliko sam pretraživanjem na Internetu pronašao, neko organizovanje i akcija su već počeli, pa organizacija Zemunski Pokret ( https://www.facebook.com/Zemunski-pokre ... 671127988/ ) na keju kod Venecije danas organizuje potpisivanje peticije i dogovore počevši od 15 časova. Nadam se da će doći što više ljudi i da će ova vest biti proširena što šire. Ne zaboravite da ako ovo prođe, ugrožen je baš svaki deo Beogradskih reka. Nije da ga je puno ostalo slobodnog, ali više neće biti ni toga.

IMG_1954_resize.jpg

IMG_1958_resize.jpg

IMG_1961_resize.jpg

IMG_1962_resize.jpg



A evo šta sada vide oni koji sede na klupama Zemunskog keja :


IMG_1965_resize.jpg
 
zexland":lyf9omby je napisao(la):
Kamero hvala puno na ovim linkovima...skinuo sam oba pravilnika, jedan je iz 2012 (sa slovenackim znakovima?), a drugi iz 2014. Koji je validan?
Oba.

Iz 2012. je priručnik Puteva Srbije (odnosi se na državne puteve).

Pravilnik MGSI je iz 2014. godine.

TT
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=381768#p381768:1g9x9x6m je napisao(la):
Saobraćajna Kamera » 17 Apr 2016 04:15 pm[/url]":1g9x9x6m]
zexland":1g9x9x6m je napisao(la):
Kamero hvala puno na ovim linkovima...skinuo sam oba pravilnika, jedan je iz 2012 (sa slovenackim znakovima?), a drugi iz 2014. Koji je validan?
Oba.

Iz 2012. je priručnik Puteva Srbije (odnosi se na državne puteve).

Pravilnik MGSI je iz 2014. godine.

TT

Hvala :)
 
Изгледа имамо oбрисе будуће обалоутврде.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=381539#p381539:q2v80zcq je napisao(la):
neshaoct » 16 Apr 2016, 01:30[/url]":q2v80zcq]
Ukupno okvirno 700 miliona evra nasuprot:

- 32% profita (projektovanih 300 miliona evra). U PPPPN-u se navodi da je očekivani profit investitora 930 miliona evra. Investitor je preduzeće ''Beograd na vodi''. Arapi bi otprilike dobili oko 600, a mi oko 300 miliona evra. Od tih 300, pola se vraća Alabbar-u. Plus, naša zarada je i naplaćen PDV na svaki izgrađeni kvadrat u SA koji se proda/iznajmi. Plus, budući porez na imovinu ....
Profit nije garantovan nicim. Nema bankarskih garancija, nema ninimalni iznos ili neki prag, vec je sve u debelom futuru i negde u vazduhu. Plus smo se zaduzili pa to treba da se vrati. Porez i PDV bi bili u svakom slucaju kao sto kazes.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=381539#p381539:q2v80zcq je napisao(la):
neshaoct » 16 Apr 2016, 01:30[/url]":q2v80zcq]
- plus 62.000 kvadrata javne namene.
- plus 24 hektara površina javne namene.
- plus kompletna infrastruktura u granicama SA.
- osim osnivačkog uloga, bez drugog inicijalnog velikog ulaganja.

Mislim da je ova poslednja stavka presudna, jer varijanta sa prodajom parcela i naplatom naknada podrazumeva početna ulaganja na niovu koji mi ni izbliza nemamo. Pošto ih nemamo, nikada ne bi ni mogli da uđemo u projekat izgradnje SA, i danas bi tamo imali isto stanje kao i pre.
Pola od tih okvirno pomenutih 700 miliona bi dobijali na kašikicu u narednih jedno 15-20 godina (naknade), ali bi infrastrukturu u okviru SA, i izvan SA morali ranije da završimo, a ne isto tako na kašikicu

Kompletnu infrastrukturu van granica parcele SA moramo da uradimo isto odmah, tj po rokovima izmestanja i ciscenja terena. To se nece desiti. Nece se izgraditi zeleznicka teretna obilaznica sve sa moskom kod Vince do kraja 2019 sigurno, vec ce se sav opasan materijal voziti kdoz Vukov spomenik, sto je izuzetno opasno. Verovatno nece stici da zavrse ni kompletan Beogradski zel. cvor sve sa TPS stanicama u Makisu i Kijevu, vec ce improvizovati nesto. Ako tako gledamo stvarii kazemo ok su polovicna resenja onda nista nije skupo. Ali ako gledamo kako i sta treba da se uradi po pravilu onda je cena kompletne infrastrukture koka je van SA ista, tako da ne stoji da nema velikog inicijalnog ulaganja - ima ga.

Ovo boldovano je komicno, jer ako ista i dobijemo od profita, onda ce to tek da bude na kasicicu - u narednih 50godina.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=381539#p381539:q2v80zcq je napisao(la):
neshaoct » 16 Apr 2016, 01:30[/url]":q2v80zcq] U PPPPN-u piše da infrastruktura neophodna za BNV (unutar SA i van njega), košta 400 miliona evra.
Od toga, procena je da u okviru SA košta 275 miliona evra. Nesumnjivo je da bi iznos naknada pokrio trošak infrastrukture u okviru SA. Problem je što bi mi morali prvo da uložimo to, pa da dobijemo nazad u narednih 15-20 godina taj novac nazad, pod uslovom kad bi uopšte imali šta da prethodno uložimo. Plus, treba da uložimo za objekte javne namene. Po postojećem planu, predviđeno je malo preko 60.000 kvadrata javne namene. Ali, taj plan nije dobar, je l tako? Mi ovde pričamo o nekom drugom Planu, na osnovu međunarodnog konkursa, gde smo predvideli više objekata javne namene. Npr. jedno 150.000 kvadrata. Naknade tada ne bi mogle da pokriju infrastrukturu u okviru SA, plus objekte javne namene. I, još plus imamo oko 130 miliona evra za infrastrukturu van granica SA...i plus još prethodnih mnooogo troškova za čišćenje celog SA.
Ne znam zasto smatras da skole, policijiske stanice, vatrogasne domove, domovi zdravlja, zgrada filharmonije, opera ili bilo koji drugi objekat javnih namena treba da se gradi iskljucivo od para dobijenih od naknade za gradsko gradjevinsko zemljiste. Prvo tu su razlicite nadleznosti, nesto se finansira iz republike, nesto grad. I grad i republika to finansiraju iz budzeta koji se puni na razlicite nacine, gde je ta naknada jedan od delova. Ne znam zasto bi pravilo bilo da se javni objekti bilo gde u Srbiji, pa i u Bg finansirali iskljucivo od naknade za gradsko zemljiste. Koliko je meni poznato tako se nije finansirao ni jedan jedini javni objekat. DPlastican primer, ako bi se objekat Opere gradio na Uscu, ni dinar se ne bi dobio direktno od prodaje gradjevinskog zemljista iz neposredne okoline,jer i nepostoji. Dakle finansiralo bi se sve iz budzeta, pa je onda sve jedno u finansijiskom smislu dal je na Uscu ili u okviru SA.



[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=381539#p381539:q2v80zcq je napisao(la):
neshaoct » 16 Apr 2016, 01:30[/url]":q2v80zcq]Preduzeće BNV d.o.o. donosi odluke (na svojim organima) onako kako je to definisano Ugovorom. To znači da nikada nijedna odluka neće moći da se donese bez znanja manjinskog partnera, a za neka pitanja je dogovoreno da nema preglasavanja, nego je potrebna 100% saglasnost.
Tacno, i to smatram da je lose. Moje misljenje. Mislim da je drzava sebe trebala da zastiti i da u ugovoru stoji da za sve odluke neophodan koncezus.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=381539#p381539:q2v80zcq je napisao(la):
neshaoct » 16 Apr 2016, 01:30[/url]":q2v80zcq]Kada dobiješ više kvadrata, ne dobiješ i deo profita investitora. Koji je to investitor dao vlasniku parcele (na kojoj gradi neku stambenu zgradu sa npr. 20 stanova) jedno 4 stana, ali i 30% svoje zarade? Kao da uporno treba da se podsećaš da ovde nije samo profit, ili samo kvadrati, nego je i profit, i kvadrati, i infrastruktura...
Ti uporno stavljas infrastrukturu, kao nesto sto investitor daje u zamenu za plac. A nije tako. Daje to u zamenu za placanje naknade za opremanje zemljista. 4 stana od 20 su 20% i ne treba nista vise da dobije. Ako se gradi 1,7mil m2, onda je od tog broja drzava trebala da dobije 340.000m2 bilo kao javni objekti bilo u kvadratima u zgradama i da moze njima da raspolaze. A to dal ce investitor da ima profit, pa nek se potrudi.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=381539#p381539:q2v80zcq je napisao(la):
neshaoct » 16 Apr 2016, 01:30[/url]":q2v80zcq]Plus, investitor daje npr. 20% kvadrata vlasniku parcele jer u najvećem broju slučajeva ne mora ništa značajno da uloži po pitanju infrastrukture, put je ionako već tu uz plac, stara kuća koja se ruši i na njeno mesto gradi nova zgrada je već imala priključak na kanalizaciju, struju...ali, kada bi investitor imao golu ledinu, da li bi i onda dao vlasniku parcele 20% kvadrata ili bi rekao...''prijatelju, struja i voda ti je na 2 kilometra odavde, puta nemaš, ja to treba sve da dovedem do tvog placa, plus ostala infrastruktura, to su sve troškovi...i ne mogu zato da ti dam 20% kvadrata koje ću napraviti''. Ne sumnjam da na npr. u ulicama oko Hrama to može tako, ali tu je sva infrastruktura dovedena već...
I ako investitor ima i struju i vodu on placa naknadu, zato sto je u obavezi grada da ukoliko infrastruktura nije dovoljna prosiri kapacitete. Nekad se trazi od investitora da to urade o svom trosku. Prime iz licnog iskustva, investitor iz Kumodraza je o svom trosku morao da izmesti trasu gradske kanalizacije. Sto se tice ovog ako prodajes plac gde nema vode i struje... pa u slucaju da smo prodavali placeve e bi bilo tako zar ne? Zar ne rece ti da bi morali sve to o svom trosku da mu dovedemo do placa, pa stoga to nije njegova briga, pa i poredjenje ne stoji.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=381539#p381539:q2v80zcq je napisao(la):
neshaoct » 16 Apr 2016, 01:30[/url]":q2v80zcq]Ne možeš pojam ''sredstva'' da tumačiš tako da tu spadaju i nekretnine, tj. zemljište. One imaju svoj pravni pojam. U smislu tog Zakona se tu misli na novčana sredstva kada se kaže ''sredstva''. Ne treba da zaboraviš da ni metar kvadratni zemljišta nije dat, nego je u zakupu ka preduzeću BNV d.o.o., ali vlasnik je i dalje isti. Vlasnik se menja tek nakon što se objekat izgradi, i to samo na toj izgrađenoj parceli.
Ali, nije to ni važno, jer sam mišljenja da postoji drugi osnov u Zakonu o DRI, zato sam te pitao otkud ti to da BNV d.o.o. ne može biti predmet interesovanja DRI? Ko je to izjavio?
Voleo bi ako mozes da mi kazes u kom zakonu su "sredstva" definisana samo kao novcana sredstva, posto nisam nasao. Nasao sam neke ekonomske definicije koje kazu da se kao sredstvo moze uzeti pokretna i nepokretna imovina.

Ako moze DRI da vrsi kontrolu to je super, ja sam to izneo kao pretpostavku jer se radi o vecinskoj privatnoj firmi, a nisam pravnik koji drzi zakone u "malom prstu". Zato ako ti kao pravnik kazes da to moze, verujem ti, i u slucaju da ikad odbiju tako nesto, znaci da mmoze DRI da ih tuzi?


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=381539#p381539:q2v80zcq je napisao(la):
neshaoct » 16 Apr 2016, 01:30[/url]":q2v80zcq]Ne razumem ovo.
Kako bi se odrazilo koliko je preduzeće BNV d.o.o. platilo npr. toplovod, gasovod, ulicu (u okviru SA), na ostvarivanje javnih prihoda kada tih javnih prihoda (od naknada) ni nema? Oni su definisani da budu 0, ali da zauzvrati BNV d.o.o. samo snosi trošak infrastrukture u okviru SA.
Ako ''nazidaju'' te troškove (za javne radove u okviru SA), time će smanjiti profit BNV d.o.o., jer će troškovi biti veći nego što je bilo realno da budu.
Odrazilo bi se na nivo profita, pa ako su radovi realno "preplaceni' onda to znaci manji profit i manji prihod u budzet. Logicno.
Baš u vezi sa sledećim:


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=381539#p381539:q2v80zcq je napisao(la):
neshaoct » 16 Apr 2016, 01:30[/url]":q2v80zcq]Još jednom, 32% profita je planirano da bude oko 300 miliona evra, a ne 150.
Kome da doplatimo? Kakva doplata? Nema toga.
BNV d.o.o. je firma sa većinskim stranim vlasništvom. Ako ne bude profita, oštećen je Alabbar jer neće dobiti nazad onih svojih 150 miliona evra koje je u startu već dao kao pozajmicu manjinskom partneru. Mi smo već ''uzeli'' najveću moguću garanciju da neće biti veštačkog spuštanja profita BNV d.o.o. na 0 (ili blizu nje), jer onda Alabbar ostade bez svojih 150 miliona pozajmice koje smo mu faktički već unapred uzeli i potpisali da mu vraćamo iz našeg dela profita. Ostaje pitanje da li će ''čudnovato'' 32% profita na kraju biti npr. 160 miliona, tj. taman dovoljno da Alabbar dobije nazad onih svojih 150 miliona, ali da je eto bilo samo malo profita preko toga za manjinskog partnera u okviru preduzeća. Ali, zato i postoje kolektivni organi koji donose odluke u preduzeću BNV d.o.o. gde manjinski predstavnik ima svoje ljude preko kojih može da vidi svaki papir, svaku ugovorenu cenu...a, te ljude će postavljati sve vlasti koje nam se budu izređale u narednih 15-20 godina.

Planiran je profit, ali kao sto rekoh ne postoji nikakva garancija da ce on biti toliki. I koliko je meni poznato, pozajmica je nesto sto si duzan da vratis. Pa tako manjinski partner (Srbija) je duzna da vrati Alabbaru pare, cak i ako ne bude profita, jer koliko je meni poznato, nigde ugovorom nije definisano da se to vraca iskljucivo od profita, vec je to receno vise u politicke svrhe. Ako je ugovornom definisano da se pozajmica vraca samo i iskljucivo od profita zajednickog preduzeca, onda mogu da prihvatim da imamo garanciju od 150mil e.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=381539#p381539:q2v80zcq je napisao(la):
neshaoct » 16 Apr 2016, 01:30[/url]":q2v80zcq]Još jednom, investitor je preduzeće ''Beograd na vodi'' d.o.o. Razdvoj to što vidiš političare kako se malo-malo slikaju, i onoga kako je u papirima.
Slažem se da se ovo predstavlja kao državni projekat, ali po papirima investitor je strana firma u većinskom arapskom vlasništvu, koja ulaže svoj keš ne samo za svoj deo ulaganja, nego i keš koji bi trebao da uloži manjinski partner daje većinski kroz pozajmicu (koja će mu se jednog dana vratiti iz profita, malo po malo kako se bude ostvarivao u narednih dosta godina).
Koji god da je Zakon menjan (ako je menjan), onda važi jednako i za sve druge slučajeve.
Ako misliš na donošenje novog Zakona, na čuveni lex specialis, da, on važi samo za ovaj projekat, i smatram da je bio neophodan kako čišćenje terena ne bi trajalo narednih 126 godina. Materija kojom se on bavi i jeste čišćenje terena.
Drzavni projekat se ogleda i u tome, sto su finansijiski prioriteti u ispinjenje uslova iz ugovora, gde se neke druge stvari i redovno odrzavanje drugih objekata u gradu zanemaruje. Ne mora da pise u ugovoru da je drzavni projekat, vidi se po delima pa i po njihovim recima.

Donsenje lex specialisa bi bilo dobro, da je on vazio za sve ekpropriacije od drzavnog interesa (brane, autoputeve, mostove, itd) i da drzavi olaksa i uredi tu oblast da nema problema sa tim. A imace vec na Maleskom brdu kod Prokopa i u Vinci za most preko Dunava. Onda bi, po mom misljenju, taj zakon imao smisla. Ovako usvajati poseban zakon, za vecinskog privatnog stranog investitora, predstvavlja dokaz da je drzava ovaj projekat, stranog preduzeca, proglasila za svoj nacionalni projekat, a i urusavanje sistema.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=381810#p381810:3el0wbe8 je napisao(la):
milanche » Ned Apr 17, 2016 9:55 pm[/url]":3el0wbe8]
Nece se izgraditi zeleznicka teretna obilaznica sve sa moskom kod Vince do kraja 2019 sigurno, vec ce se sav opasan materijal voziti kdoz Vukov spomenik, sto je izuzetno opasno.
Ali je manje opasno, nego voziti oko Kalemegdana i kroz SA.
 
Što tako pričate kada neće biti?
Opasnije je u tunelu u centru grada nego na ušću dve reke ispod Kalemegdana gde se na otvorenom prostoru može kontrolisati havarija i lakše se luftira. Ako se u tunelu desi nešto može celo brdo iznad da se uruši sa svim stambenim zgradama Vračara i Zvezdare sa izlivanjem opasnih materija na autoput ka autokomandi i ka mostu preko Dunava "Pančevački most" i time ugrozi saobraćaj u državi i u gradu.
 
Vrh